סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: ארנבים כחולים / מיכאל אלבוים

תְכֵלֶג (תכלת+פלג) ~> פֶּלֶגוֹל (פלג+עגול) ~> תְכֵלֶגוֹל (תכלת+פלג+עגול)

היום יש לנו עוד אחת מהמשפחות האהובות עליי, משפחת ארנבי המים הכחולים, חצי סוג מים וחצי סוג פיה, והכיסלצת הראשונה בסדרה מגיעה דווקא מהדור השלישי, Azurill, אבל כדי לתרגם אותה אנחנו צריכים להבין את השמות של כל המשפחה.

השמות הם Azurill, Marill, Azumarill, וחדי ההבחנה יוכלו לשים לב שמדובר בקיצור או בהארכה של אותו השם. השם של כיסלצת הסופית הוא בעצם שילוב של שני השמות הקודמים, אז כדאי לשים לב לזה בתרגום.

מה זה בעצם Marill? זה השם היפני שמשלב את המילה היפנית marui (עגול) ואת המילה האנגלית Rill (פלג קטן). אז אפשר לומר שזה פלג עגול, שמתחבר נהדר באופן טבעי למילה: פלגול.

התינוק של הכיסלצת, Azurill, מחליף את העגלגליות ב-Azure (תכלת), מילה שגם מתחברת נהדר עם פלג כדי ליצור: תכלג.

הכיסלצת האחרונה במשפחה, Azumarill, היא הלחם של כל העסק: תכלת+עגול+פלג. בהתחלה קראתי לכיסלצת תכפלגול, אבל תכלגול זה מספיק.

בונוס: אומנם ישנה המסורת שלא מתרגמים את השם היפני של כיסלצת המכרסם התקופתית, אבל אם היו מתרגמים אותם לאנגלית, היו יכולים לקרוא לתכלגול Azurabbit. מזל שהם לא עשו את זה, כי אני לא יודע איך הייתי מלחים את תכלת עם ארנב.

הידעת? לפני ששוחרר הדור השני של הכילסצות, שחקנים קראו לפלגול Pikablu, בגלל הדמיון שלה לעכברק (Pikachu) והצבע הכחול. בעברית אפשר לקרוא לה עכבחול; עכבר+כחול או עכבר+חול בגלל הקשר לים (ועכבר+טחול בגלל הצורה).

https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Marill_(Pokémon)#Trivia

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *