סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

משחקי הדור השלישי (פוקימון רובי, ספיר וברקת)

תוכן עניינים:

רקע
מוטיב נושאי
היסטוריה
משחקיות
עלילה
שינויים מדור 2
שינויים בברקת
מחוז הואן
פוקימונים התחלתיים
מאמני מכון
אליט פור
מפגשים מול היריב/ה
מפגשים מול וולי
צוותים אקווה ומגמה
פוקימונים בלעדיים לגרסאות
פוקימונים אגדיים
פוקימוני מתנה
פוקימונים שהם חלק מהעלילה
פוקימונים שניתן להשיג מהחלפות בתוך המשחק
מתקפות
מתקפות TM
מתקפות HM
יכולות
פוקדורים
מוצרי פיתוח
חפצי מפתח
מוצרים שונים
חפצי ריפוי
חפצים אפקטי קרב
מאובנים
גרגירים
חפצים שניתן להחזיק
תחרויות סרט
הכנת פוקי-בלוקים
פינת המשחקים
פוקי-נאב
בית הטריקים
בסיס סודי
אירועים יומיים
כרטיס מאמן
פרטי טריוויה
איך הם התקבלו, ביקורות, מכירות, הישגים
פוקימון ברקת (אמרלד/Emerald)
תכנים מקוריים של מפלצות כיס: פאזל

= = = = =

רקע

משחקי הדור השלישי הם משחקי וידאו של פוקימון, שיצאו לקונסולות הגיים בוי אדוונס. משחקי "רובי וספיר" (Pokémon Ruby and Sapphire) יצאו ביפן ב21.11.2002, ובארה"ב ב19.3.2003. פוקימון "ברקת" (Pokémon Emerald) יצא ביפן ב16.9.2004, ובארה"ב ב1.5.2005.

כשמדברים על משחקי הדור השלישי, מדברים גם על החידושים "אדום אש", "ירוק עלה", "פוקימון קולוסיאום", ו"סערת חשכה", אך בסיקור זה לא נגע בהם.

= = = = =

מוטיב נושאי

משחקי הדור השלישי נוגעים יותר בנושאים של טבע ומערכות יחסים. לשם התחלה, שלושת הפוקימונים ההתחלתיים הם פוקימונים עם התאמה הרבה יותר טובה לסוג שהם נבחרו אליו: מדקיפ הוא דג אשר משגשג במים, טורצ'יק הוא אפרוח (בעולם האמיתי אפרוחים צריכים חום כדי לבקוע) שמחזיק באש פנימית וטריקו הוא שממית אשר חיה רק ביערות עם עשב. שנית, הצוותים הרשעים הם צוות מגמה וצוות אקווה וכל צוות מעוניין להשיג את מטרתו שלו, כאשר מגמה רוצים יותר שטח אדמה ואילו אקווה רוצים יותר שטח מים. הפוקימונים שהם מקווים להעיר הם גראודון וקיוגר, אשר מחזיקים בכוחות האלה. גם האנשים במחוז יותר מחוברים לטבע, לדוגמה: אנשי העיר פורטרי חיים על עצים לצד פוקימונים, העיר פסיפידלוג בנויה על רפסודות באמצע הים, ושחקנים יכולים ליצור מחבוא סודי בעצים, מערות ומשדאות של עשב.

מלבד הפוקימונים האגדיים, יש גם עוד מערכות יחסים בין הפוקימונים: לטיאס ולטיאוס הם פוקימוני העדן אשר צריכים לרדוף אחריהם ברחבי המחוז, לונאטון וסולרוק הם המקבילים של אחד של השני, כמו גם פלאסל ומיינון, אילומיס ו-וולביט, וגם יש יריבויות כמו זו של זאנגוס וסוויפר.

= = = = =

היסטוריה

משחקי הדור השלישי שברו את הסיפור שנוצר סביב דורות 1 ו2, ואילצו את השחקנים להגיע למחוז הואן, המרוחק מקנטו וג'וטו. זה אומר שאי אפשר ליצור אינטראקציה בין משחקים אלה למשחקים של דורות קודמים, מה שיצר גל מחאה גדול על כך שאי אפשר להשיג פוקימונים אהובים מדורות קודמים. בעיה זו נפתרה עם צאת המשחק "אדום ואש וירוק עלה". מהעלילה של המשחקים ניתן ללמוד שמשחקי דור 3 התרחשו 3 שנים לפני משחקי משחקי הדור השני.

= = = = =

משחקיות

למרות חוסר ההתאמה שלהם למשחקי הדורות 1 ו2, משחקי הדור השלישי קידמו הכי הרבה את עולם הפוקימון והכניסו הכי הרבה שינויים:

– 135 פוקימונים חדשים. מה שמביא את הסך הכולל ל386 פוקימונים. 2 מהם, וואינאט ואזוריל, הם פוקימונים שקשורים לפוקימונים מדורות קודמים.

– 2 צורות חדשות של אנון (סימן שאלה וקריאה).

– 103 מתקפות חדשות. מה שמביא את הסך הכל הכולל ל354.

– לפוקימונים יש כעת יכולת אחת או שתיים מתוך 77 אפשריות.

– מערכת אחסון הפוקימונים שונתה מכזו שמבוססת על טקסט לתוכנת מלאה עם ספרייטים וצבעים, והיא מכילה 14 קופסאות ולכל אחד מהם 10 מקומות נוספים, מה שמביא את הסך הכל הכולל ל420 מקומות.

– יש כעת ציורי רקע לקרבות.

– הכנסה של תחרויות פוקימון, עם 5 סוגי תחרויות, הכנת פוקי-בלוקים והשגת סרטים.

– מחוז חדש בשם הואן, עם 8 מנהיגים ואליט פור.

– 7 כדורים חדשים.

– צוותים רשעים חדשים: צוות אקווה וצוות מגמה, אשר מתמקדים בפוקימונים האגדיים קיוגר וגראודון בהתאמה.

– מזג אוויר שונה יכול להופיע במהלך הקרב, כאשר בדור 3 נוסף לו גם מזג אוויר חורפי (Hail).

– קרבות זוגות, כאשר כל אחד מהצדדים משתמש בשני פוקימונים בו זמנית, הוכנסו למשחק.

– יכולות תקשור מתקדמות עם הe-Reader אשר מאפשרות להפעיל אירועים מיוחדים.

– אנימציות חלקות יותר.

– החלפות וקרבות כעת אפשריים בין הגרסה היפנית לשאר הגרסאות.

= = = = =

עלילה

אתם כשחקנים מתחילים את המסע שלכם בעיר ליטלרוט, לאחר שהמשפחה שלכם עברה מג'וטו. אב המשפחה, נורמן, הוא מנהיג מכון פטלבורג. הסיפור מתחיל בכך שהשחקנים נמצאים על משאית, יורדים ממנה ומגיעים לביתם החדש. כאשר אתם נכנסים לבית, אתם רואים חבורה של מאצ'וק עוזרים לפרק את הארגזים, ואמא שלכם מציעה שתלכו להציג את עצמיכם לפרופסור בירץ', שהוא גם במקרה חבר של נורמן.

לאחר שאתם מגיעים לבית של בירץ', אשתו מברכת אתכם ובקומה העליונה אתם פוגשים את היריב/ה. אחרי המפגש איתם, הילד עוזב לפגוש את בירץ' אשר נמצא בשדות. כאשר מגיעים לדרך מספר 101, רואים את הפרופסור בורח מפוצ'יינה, הוא מבקש מכם לבחור פוקדור מהתיק, לקחת פוקימון מבין מדקיפ, טריקו וטורצ'יק ולהילחם נגדו. אחרי שבוחרים פוקימון, נלחמים נגד פוצ'יינה ומצילים את בירץ'. במעבדה, הפרופסור יודה לכם, ויגיד לכם לפגוש את הילד/ה שלו בדרך 103 במטרה לשמוע כמה טיפים על איך להיות מאמן.

לאחר שאתם מוצאים את היריב בדרך מספר 103, נלחמים בקרב פוקימונים. לאחר מכן חוזרים למעבדה, ושני השחקנים מקבלים פוקידע, פוקדורים, את הפוקימון ההתחלתי והאמא של היריב/ה גם תביא לכם נעלי ריצה. אתם יוצאים לדרך ופוגשים את אבא שלכם בעיר אבא שלכם בעיר פטלבורג, והוא שמח שהפכתם להיות מאמני פוקימונים. במהלך השיחה, ילד קטן בשם וולי נכנס למכון ומבקש עזרה לתפוס פוקימון. נורמן משאיל לו זיגזגון ופוקימון ומבקש מכם לעזור לו. הוא תופס ראלטס בדרך 102 וחוזר למכון, כולו אסיר תודה. נורמן מעודד אתכם לטייל בהואן, לאתגר את מנהיגי המכון.

אתם מגיעים לדרך מספר 104 וליערות פטלבורג, שם אתם פוגשים את צוות אקווה/מגמה. אחרי שנלחמים בהם, החיילים שלהם חושפים שהם מעוללים משהו בעיר רוסטבורו. כשמגיעים לשם, נלחמים נגד רוקסן, מרוויחים את תג האבן, ואז נפגשים עם חוקר של דיבון מהיערות של פטלבורג. הוא אומר שהצוותים הרשעים שדדו אותו וצריך להחזיר את החפץ שנקרא Devon Goods. אתם מגיעים לדרך מספר 116, שם הם פוגשים את מר ברייני, אשר מספר לכם שהצוותים הרשעים לקחו לו את וינגול ואז הלכו לעבר מנהרת רוסטורף. צריך להילחם נגד החיילים שם, להשיג את החפץ ולשחרר את הפוקימון.

החוקר של דיבון אומר שצריך להביא את החפץ לעיר סלייטפורט. לאחר מכן, נפגשים עם מר סטון, נשיא דיבון, אשר מבקש מכם לעצור בעיר דיופורד, ולשלוח מכתב לבן שלו – סטיבן. הוא מודה לכם על מה שעשיתם מקודם ונותן לכם פוקי-נאב. בחוץ, אתם פוגשים את היריבים שלכם, אשר מסבירים שמר ברייני היה מלח. צריך ללכת אליו והוא מסיע אתכם על גבי דרך 105 ועד לעיר דיופורד. מצפון לעיר, בדרך 106, במערת הגרניט, נמצא סטיבן. צריך להשיג את הHM פלאש, ואת תג המכון של בראולי (אשר בלעדיו לא ניתן להפעיל את המתקפה), אשר מספק גם את תג המפרק. הולכים למערת הגרניט, מוצאים את סטיבן, ומוסרים את המכתב. הוא נותן בתמורה למשלוח את המתקפה "כנף מתכת" (Steel Wing) והוא אומר לכם שיש לכם פוטנציאל להפוך להיות אלופים.

אחרי שעוזבים את דיופורד, מר ברייני יקח אתכם דרך דרכים 107, 108 ו109 ועד לדרום העיר סלייטפורט. כשמגיעים לשם, יש התאספות של הצוותים הרשעים, והם חוסמים את הכניסה למוזיאון הימי. כאשר מנסים להשאיר את החפץ בחצר הסירה של שטרן, מגלים שקפטן שטרן נמצא במוזיאון עצמו. צריך למצוא אותו על ידי הבסה של חיילים מהצוותים הרגעים, ואז המנהיגים של הצוותים ארצ'י או מקסי מופיעים ומזהירים אתכם לא להתערב שוב בעניינים שלהם.

אחרי שמוסרים לקפטן שטרן את Devon Goods, עוזים את סלייטפורט ומטיילים לדרך מספר 110. נלחמים ביריב. ואז מגיעים לעיר מאוויל. מחוץ למכון, מוצאים את וולי ואת דוד שלו. הוא מאתגר את השחקנים לקרב. לאחר מכן, הדוד של וולי מזמין אתכם לעיר ורדאנטורף. נלחמים נגד ווטסון, משיגים את תג הדיינאמו, והולכים למנהרת רוסטורף, שוברים שם את הסלעים שחוסמים את המקום ומרוויחים את HM04 Strength כפרס. ואז השחקנים חוזרים למאוויל, מטיילים בדרכים 111, 113 ונתיב לוהט, ואז דרך מספר 113 ועד לעיר פאלארבור.

במרכז הפוקימונים, פוגשים את לאנט, אשר מזמינה אתכם לבית שלה בדרך 114. בסוף הדרך הזו נמצאים מפלי המטאור, שם מוצאים את הצוותים הרשעים, אשר גנבו מטאור נדיר מפרופסור קוזמו. בקטע הזה הצוות המרושע השני מגיע, ואז הם בורחים להר צ'ימני. בפסגה, הצוותים נלחמים. אחרי זה, המנהיג משתמש במטאור במכונה מוזרה. לאחר מכן תאלצו להילחם מולו. קחו את הנתיב הדרומי אשר נחסם על ידי הצוותים הנלחמים, צאו מהר צ'ימני והגיעו לעיר לאבארידג'. כנסו למכון, נצחו את פלאנרי, וקבלו את תג החום. ואז תפגשו את היריבים שלכם, שנותנים לכם את משקפי הגו, ומציעים להם לאתגר את אבא שלכם במכון פטלבורג. לכו אליו, הילחמו נגדו וקבלו את תג האיזון מנורמן. בקרו את אבא של וולי וקבלו HM03 Surf.

אחרי זה טיילו בדרך מספר 118, ופגשו את סטיבן פעם אחת נוספת. אחרי זה צאו לדרך 119, ותגיעו למכון למזג אוויר, שתוקף את המוסד בגלל פוקימון מזג האוויר, שנוצר שם. אחרי לחימה בכל הצוות ובאדמין, אתם תצילו את המוסד, ותקבלו את הפוקימון קאסטפורם במתנה. לאחר מכן, היריבים יופיעו, ילחמו בכם ויתנו לכם HM02 Fly.

אחרי זה, אתם מגיעים לעיר פורטרי, אבל אי אפשר לאתגר את המכון כי משהו חוסם את הדרך. בדרך 120 תפגשו את סטיבן, והוא ייתן לכם את משקפי דיבון. לכו ליד המכון, גלו את קקליאון ואז כנסו למכון. במכון אתם תלחמו נגד וינונה, והיא תיתן לכם את תג הנוצה. המסע יוביל אתכם לדרכים 120, 121 ועד לליליקוב. בדרך 121 הצוותים הרשעים ידברו על התוכניות שלהם על הר פייר וכשתגיעו לליליקוב, תמצאו שם עוד חיילים של הצוות הרשע. מחוץ לחנות של המוצרים, תלחמו נגד היריבים, ואז הם יגידו שהם רוצים לחזור לליטלרוט.

אחרי הקרב, לכו להר פייר ונצחו את הצוות המרושע. בפסגה, תפגשו את המנהיג של הצוות המרושע, מסתבר שהוא לקח את הכדור האדום/כחול, והוא יגיד שאתם הגעתם מאוחר מדי מכדי לעצור אותו. הוא עוזב לעיר סלייטפורט. האנשים שאמונים על שמירת הכדורים אומרים לכם לעצור את הצוות המרושע, והם נותנים לכם את הכדור הנגדי. אחרי שתחזרו לסלייטפורט, תגלו שקפטן שטרן גילה מערה תת קרקעית בדרך מספר 128. הצוות המרושע מגיע, משתלט על הצוללת של הקפטן. הצוות המרושע מתגרה בכם ואומר שהמחבוא שלהם נמצא בעיר ליליקוב. מגיעים למחבוא שלהם ונלחמים בכל הצוות. על הדרך תמצאו את המאסטר בול. האדמין של הצוות הרשע נלחם בכם כדי לאפשר למנהיג לברוח בצוללת.

כעת אתם תצטרכו להגיע לדרך מספר 124 ולעיר מוסדיפ. הבית של סטיבן נמצא בעיר ושם תקבלו HM08 Dive. לאחר מכן נלחמים נגד טייט וליזה במכון מוסדיפ כדי להרוויח את תג המחשבה. מגיעים לדרך מספר 128 ומשתמשים בצלילה כדי להגיע למערה בתחתית הים, לאן שנעלם הצוות המרושע. שם, המנהיג של הצוות המרושע משתמש בכדור שלו להעיר את קיוגר/גראדון. לאחר שהוא מתעורר, הפוקימון האגדי מתעורר, ומזג האוויר מתחיל להשתולל ברחבי הואן. לאחר מכן, המנהיג של הצוות הנגדי מופיע, והמנהיג שהעיר את הפוקימון האגדי מגלה שהוא לא יכול לשלוט בפוקימון. שני הבוסים מאחדים כוחות בניסיון לעצור את הבלגאן.

אחרי שהבוסים עוזבים, סטיבן מופיע ואומר לשחקנים להגיע לעיר סוטופוליס, המיקום שבו נמצאים קיוגר/גראודון. הגיעו לדרך מספר 126 והשתמשו בצלילה שוב, ואז תגיעו לעיר. שם תמצאו את סטיבן, שיציג את חברו טוב ואלאס, מנהיג המכון, וזה שאמור לשמור על מערת המקור. לאחר שהוא יראה את הדור, ואלאס מאפשר לכם להיכנס למערה, שם מחכה הפוקימון האגדי כשהוא מתפרע. לאחר שתגברו/תלכדו אותו, מזג האוויר יהיה רגיל.

מאוחר יותר, סטיבן נמצא ליד מכון סוטופוליס, ויודה לכם. הילחמו במכון והשיג את תג הגשם, ובכך השלמתם את שמונת התגים. כעת אפשר להגיע לדרך 128 ולעיר אבר-גרנד, היכן שנמצאת דרך הניצחון ומחכים לכם האליט פור. אבל לפני שזה קורה, וולי ילחם בכם פעם אחת אחרונה.

האליט פור מורכבים מארבעת המאמנים הכי טובים של המכון, והם יכולים להיות מאותגרים רק על ידי מי שיש לו את כל שמונת התגים. סידני מתמחה באופל, פיבי ברוח, גלאסיה בקרח ודרייק בדרקון. אחרי שתביסו אותם, תוכלו לפגוש את סטיבן, אלוף הליגה ולהילחם מולו. אחרי הקרב, בירץ' והיריבים שלכם יגיעו לברך אתכם על הזכייה בתואר אלוף. תקבלו מקום בהיכל התהילה והקרדיטים ירוצו על גבי המסך.

אחרי שזה נגמר, תחזרו לעיר ליטלרוט. בתחתית המדרגות יחכה לכם נורמן ויתן לכם כרטיס למעבורת S.S שתוביל אתכם למגדל הלחימה. זו גם ההזדמנות שלכם לפגוש את ראיקוזה במגדל השמיים. ולסיום, תוכלו גם למצוא את לטיאוס/לטיאס מתעופפים להם בהואן.

= = = = =

שינויים מדור 2

– שינוי מקיף של כל המבנה של פוקימון וכעת יש לכל פוקימון אישיות שלו, בין אם זה דרך יכולות, טבע, מין, IV, מדד הזוהר שלו (שייני), וכיוצא בזה.

– שינוי מקיף של מערכת הגרגירים שהוצגה בדור 2. כעת גרגירים יכולים לגדול כצמחים, יש להם שמות שמבוססים על פירות אמיתיים, ויש לכל אחד מהם אפקט שונה.

– לכל פוקימון יש כעת ספרייט נפרד משלו, ולא כולם נראים אותו דבר במסך השישייה.

– שעון פנימי הוכנס למשחק. דבר זה מהותי משום שיש פוקימונים שמתפתחים, מופיעים בטבע או לא מופיעים על בסיס הזמן של המשחק.

– אין יותר את הפוקדורים של האפריקורן, ואיתם גם כל הפוקדורים שמבוססים עליהם.

– נזק פסיבי, כמו זה של רעל, שריפה או שאיבת חיים, קורה בסוף בתור.

– ספרייטים עם אנימציה בוטלו.

= = = = =

שינויים בברקת

– קרבות בהם אתה נלחם מול שני מאמנים בקרב של שני פוקימונים מול שני פוקימונים.

– באטל פרונטייר נוסף למגדל הלחימה המקורי, ומציג מאמנים בעלי יכולות גבוהות יותר.

– ספרייטים עם אנימציה חזרו.

= = = = =

מחוז הואן

הואן הוא שם מחוז בעולם של פוקימון. לפי העולם הזה, הוא נמצא מדרום לסינו, ומדרום מערב לקנטו וג'וטו. זה בעולם שבו קורים אירועי רובי, ספיר, ברקת, אומגה רובי ואלפא ספיר. הוא במרכז העולם השלישי שהוצג במסגרת המותג. המחוז המומצא מבוסס על שטח אמיתי בעולם שנקרא קיושו (Kyushu), אשר נמצא ביפן. הואן בעיקר מכיל שמות בעלי שתי מילים, כמו ליטל-רוט. הפרופסור המחוז הוא בירץ' והוא מציע את אחד הפוקימונים ההתחלתיים: טריקו, טורצ'יק ומדקיפ.

ג'וניצ'י מאסודה תיאר את המחוז כשופע מערכות יחסים.

במחוז ניתן למצוא את הערים הבאות: ליטלרוט, אולדייל, פטלבורג, רוסטבורו, דיופורד, סלייטפורט, מאוויל, ורדאנטורף, פאלאבור, לאבארידג', פורטרי, ליליקוב, סוטופוליס, פסיפידלוג, אבר גרנד. מיקומים מרכזיים כוללים את: יערות פטלבורג, מערת רוסטורף, מערת גרניט, ניו מאוויל, הר צ'ימני, מערת המקור, איזור הספארי, לוח חרוך (Scorched Slab), מערה תת קרקעית, תא סגור, אי דרומי, מפלי המטאור, מערת שואל, הר פייר, מעבר משונן, מגדל שמיים, מערת האי, הריסות המדבר, קבר עתיק והמחבואים של צוות אקווה וצוות מגמה.

= = = = =

פוקימונים התחלתיים

כמו בדורות קודמים, גם כאן ניתנת לשחקנים הבחירה בין שלושה פוקימונים: מדקיפ הוא דג המים, טורצ'יק הוא אפרוח האש וטריקו הוא שממית העשב. לשלושתם שרשרת התפתחות מלאה הכוללת עוד 2 התפתחויות, כאשר במקרה של מארשטומפ וסוואמפרט מתווסף הסוג אדמה ובמקרה של קומבסקין ובלייזיקן מתווסף הסוג לחימה. מאוחר יותר, שלושתם קיבלו התפתחות מגה.

= = = = =

מאמני מכון

רוקסן – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד המכון:

בעת ניצחון, מקבלים: תג האבן (Stone Badge) אשר גורם לפוקימונים עד רמה 20 להקשיב לכם, ואת האפשרות להשתמש במתקפה חיתוך (Cut) מחוץ לקרב. מלבד אלה, את המתקפה TM39 (Rock Tomb).

רמה: 14
סוגים:
יכולת: Sturdy
ג'יאודוד מתקפות: Tackle
Defense Curl
Rock Throw
Rock Tomb
רמה: 15
סוגים:
יכולת: Sturdy
נוזפאס מתקפות: Tackle
Harden
Rock Throw
Rock Tomb

רוקסן – ברקת

רמה: 12
סוגים:  
יכולת: Rock Head
ג'יאודוד מתקפות: Tackle
Defense Curl
Rock Throw
Rock Tomb
רמה: 12
סוגים:  
יכולת: Rock Head
ג'יאודוד מתקפות: Tackle
Defense Curl
Rock Throw
Rock Tomb
רמה: 15
סוגים:
יכולת: Sturdy
נוזפאס מתקפות: Block
Harden
Tackle
Rock Tomb

בראולי – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד המכון:

בעת ניצחון, מקבלים: תג המפרק (Knuckle Badge) אשר גורם לפוקימונים עד רמה 30 להקשיב לכם, ואת האפשרות להשתמש במתקפה הארה (Flash) מחוץ לקרב. מלבד אלה, את המתקפה TM08 (Bulk Up).

רמה: 17
סוגים:
יכולת: Guts
מאצ'ופ מתקפות: Bulk Up
Leer
Karate Chop
Seismic Toss
רמה: 18
סוגים:
יכולת: Thick Fat
מקוהיטה מתקפות: Bulk Up
Knock Off
Arm Thrust
Sand-Attack

בראולי – ברקת

רמה: 16
סוגים:
יכולת: Guts
מאצ'ופ מתקפות: Karate Chop
Low Kick
Seismic Toss
Bulk Up
רמה: 16
סוגים:
יכולת: Pure Power
מדיטייט מתקפות: Focus Punch
Light creen
Reflect
Bulk Up
רמה: 19
סוגים:
יכולת: Thick Fat
מקוהיטה מתקפות: Arm Thrust
Vital Throw
Reversal
Bulk Up

ווטסון – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד המכון:

בעת ניצחון, מקבלים: תג הדינאמו (Dynamo Badge) אשר גורם לפוקימונים עד רמה 40 להקשיב לכם, ואת האפשרות להשתמש במתקפה שבירת סלעים (Rock Smash) מחוץ לקרב. מלבד אלה, את המתקפה TM34 (Shock Wave).

רמה: 22
סוגים:
יכולת: Magnet Pull
מגנמייט מתקפות: ThunderShock
Supersonic
SonicBoom
Thunder Wave
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Soundproof
וולטורב מתקפות: Rollout
Spark
SonicBoom
Selfdestruct
רמה: 23
סוגים:
יכולת: Magnet Pull
מגנטון מתקפות: Shock Wave
Supersonic
SonicBoom
Thunder Wave

ווטסון – ברקת

רמה: 20
סוגים:
יכולת: Soundproof
וולטורב מתקפות: Rollout
Spark
Selfdestruct
Shock Wave
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Static
אלקטריק מתקפות: Shock Wave
Leer
Quick Attack
Howl
רמה: 22
סוגים:
יכולת: Magnet Pull
מגנטון מתקפות: Supersonic
Shock Wave
Thunder Wave
SonicBoom
רמה: 24
סוגים:
יכולת: Static
מנקטריק מתקפות: Quick Attack
Thunder Wave
Shock Wave
Howl

פלאנרי – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד המכון:

בעת ניצחון, מקבלים: תג החום (Heat Badge) אשר גורם לפוקימונים עד רמה 50 להקשיב לכם, ואת האפשרות להשתמש במתקפה הוזזת סלעים (Strength) מחוץ לקרב. מלבד אלה, את המתקפה TM50 (Overheat).

רמה: 26
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Overheat
Smog
Light Screen
Sunny Day
רמה: 26
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Flamethrower
Rock Slide
Light Screen
Sunny Day
רמה: 28
סוגים:
יכולת: White Smoke
טורקול מתקפות: Overheat
Body Slam
Flail
Attract

פלאנרי – ברקת

רמה: 24
סוגים:
יכולת: Oblivious
נומל מתקפות: Overheat
Take Down
Magnitude
Sunny Day
רמה: 24
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Overheat
Smog
Light Screen
Sunny Day
רמה: 26
סוגים:
יכולת: Magma Armor
קאמראפט מתקפות: Overheat
Tackle
Sunny Day
Attract
רמה: 29
סוגים:
יכולת: White Smoke
טורקול מתקפות: Overheat
Sunny Day
Body Slam
Attract

נורמן – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד המכון:

בעת ניצחון, מקבלים: תג האיזון (Balance Badge) אשר גורם לפוקימונים עד רמה 60 להקשיב לכם, ואת האפשרות להשתמש במתקפה שחייה (Surf) מחוץ לקרב. מלבד אלה, את המתקפה TM42 (Facade).

רמה: 28
סוגים:
יכולת: Truant
סלאקינג מתקפות: Encore
Facade
Yawn
Faint Attack
רמה: 30
סוגים:
יכולת: Vital Spirit
ויגורות' מתקפות: Slash
Faint Attack
Facade
Encore
רמה: 31
סוגים:
יכולת: Truant
סלאקינג מתקפות: Focus Punch
Slack Off
Facade
Faint Attack

נורמן – ברקת

רמה: 27
סוגים:
יכולת: Own Tempo
ספינדה מתקפות: Teeter Dance
Psybeam
Facade
Encore
רמה: 27
סוגים:
יכולת: Vital Spirit
ויגורות' מתקפות: Slash
Facade
Encore
Faint Attack
רמה: 29
סוגים:
יכולת: Pickup
ליינון מתקפות: Slash
Belly Drum
Facade
Headbutt
רמה: 31
סוגים:
יכולת: Truant
סלאקינג מתקפות: Counter
Yawn
Facade
Faint Attack

וינונה – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד המכון:

בעת ניצחון, מקבלים: תג הנוצה (Feather Badge) אשר גורם לפוקימונים עד רמה 70 להקשיב לכם, ואת האפשרות להשתמש במתקפה תעופה (Fly) מחוץ לקרב. מלבד אלה, את המתקפה TM40 (Aerial Ace).

רמה: 31
סוגים:
יכולת: Guts
סוולו מתקפות: Quick Attack
Aerial Ace
Double Team
Endeavor
רמה: 30
סוגים:
יכולת: Keen Eye
פליפר מתקפות: Water Gun
Supersonic
Protect
Aerial Ace
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Keen Eye
סקארמורי מתקפות: Sand-Attack
Fury Attack
Steel Wing
Aerial Ace
רמה: 33
סוגים:
יכולת: Natural Cure
אלטריה מתקפות: Earthquake
DragonBreath
Dragon Dance
Aerial Ace

וינונה – ברקת

רמה: 29
סוגים:
יכולת: Natural Cure
סוואבלו מתקפות: Perish Song
Mirror Move
Safeguard
Aerial Ace
רמה: 29
סוגים:
יכולת: Chlorophyll
טרופיוס מתקפות: Sunny Day
Aerial Ace
SolarBeam
Synthesis
רמה: 30
סוגים:
יכולת: Keen Eye
פליפר מתקפות: Water Gun
Supersonic
Protect
Aerial Ace
רמה: 31
סוגים:
יכולת: Keen Eye
סקארמורי מתקפות: Sand-Attack
Fury Attack
Steel Wing
Aerial Ace
רמה: 33
סוגים:
יכולת: Natural Cure
אלטריה מתקפות: Earthquake
DragonBreath
Dragon Dance
Aerial Ace

טייט וליזה – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד המכון: (ומכיוון ששני הפוקימונים שלהם הם מסוג אבן, אז גם )

בעת ניצחון, מקבלים: תג המחשבה (Mind Badge) אשר גורם לפוקימונים עד רמה 80 להקשיב לכם, ואת האפשרות להשתמש במתקפה צלילה (Dive) מחוץ לקרב. מלבד אלה, את המתקפה TM04 (Calm Mind).

רמה: 42
סוגים:
יכולת: Levitate
לונאטון מתקפות: Light Screen
Psychic
Hypnosis
Calm Mind
רמה: 42
סוגים:
יכולת: Levitate
סולרוק מתקפות: Sunny Day
SolarBeam
Psychic
Flamethrower

טייט וליזה – ברקת

רמה: 41
סוגים:
יכולת: Levitate
קליידול מתקפות: Earthquake
AncientPower
Psychic
Light Screen
רמה: 41
סוגים:
יכולת: Synchronize
זאטו מתקפות: Psychic
Sunny Day
Confuse Ray
Calm Mind
רמה: 42
סוגים:
יכולת: Levitate
לונאטון מתקפות: Light Screen
Psychic
Hypnosis
Calm Mind
רמה: 42
סוגים:
יכולת: Levitate
סולרוק מתקפות: Sunny Day
SolarBeam
Psychic
Flamethrower

ואלאס – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד המכון:

בעת ניצחון, מקבלים: תג הגשם (Rain Badge) אשר גורם לפוקימונים עד רמה 100 להקשיב לכם, ואת האפשרות להשתמש במתקפה עלייה על מפל (Waterfall) מחוץ לקרב. מלבד אלה, את המתקפה TM03 (Water Pulse).

רמה: 40
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לאבדיסק מתקפות: Flail
Attract
Sweet Kiss
Water Pulse
רמה: 40
סוגים:
יכולת: Thick Fat
סיליאו מתקפות: Encore
Body Slam
Aurora Beam
Water Pulse
רמה: 42
סוגים:
יכולת: Swift Swim
סיקינג מתקפות: Horn Drill
Fury Attack
Rain Dance
Water Pulse
רמה: 42
סוגים:
יכולת: Oblivious
וויסקאש מתקפות: Amnesia
Rain Dance
Earthquake
Water Pulse
רמה: 43
סוגים:
יכולת: Marvel Scale
מילוטיק מתקפות: Recover
Twister
Ice Beam
Water Pulse

חואן – ברקת

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד המכון:

בעת ניצחון, מקבלים: תג הגשם (Rain Badge) אשר גורם לפוקימונים עד רמה 100 להקשיב לכם, ואת האפשרות להשתמש במתקפה עלייה על מפל (Waterfall) מחוץ לקרב. מלבד אלה, את המתקפה TM03 (Water Pulse).

רמה: 41
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לאבדיסק מתקפות: Water Pulse
Attract
Sweet Kiss
Flail
רמה: 41
סוגים:
יכולת: Oblivious
וויסקאש מתקפות: Rain Dance
Water Pulse
Amnesia
Earthquake
רמה: 43
סוגים:
יכולת: Thick Fat
סיליאו מתקפות: Encore
Body Slam
Aurora Beam
Water Pulse
רמה: 43
סוגים:
יכולת: Hyper Cutter
קרודאנט מתקפות: Water Pulse
Crabhammer
Taunt
Leer
רמה: 46
סוגים:
יכולת: Swift Swim
קינגדרה מתקפות: Water Pulse
Double Team
Ice Beam
Rest

= = = = =

אליט פור

סידני – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד האליט:

רמה: 46
סוגים:
יכולת: Intimidate
מייטיאנה מתקפות: Crunch
Take Down
Sand-Attack
Roar
רמה: 46
סוגים:
יכולת: Sand Veil
קקטורן מתקפות: Faint Attack
Needle Arm
Cotton Spore
Leech Seed
רמה: 48
סוגים:
יכולת: Chlorophyll
שיפטרי מתקפות: Fake Out
Extrasensory
Double Team
Swagger
רמה: 48
סוגים:
יכולת: Rough Skin
שארפידו מתקפות: Surf
Crunch
Slash
Swagger
רמה: 49
סוגים:
יכולת: Pressure
אבסול מתקפות: Swords Dance
Slash
Aerial Ace
Snatch

סידני – ברקת

רמה: 46
סוגים:
יכולת: Intimidate
מייטיאנה מתקפות: Roar
Double-Edge
Sand-Attack
Crunch
רמה: 48
סוגים:
יכולת: Chlorophyll
שיפטרי מתקפות: Torment
Double Team
Swagger
Extrasensory
רמה: 46
סוגים:
יכולת: Sand Veil
קקטורן מתקפות: Leech Seed
Faint Attack
Needle Arm
Cotton Spore
רמה: 48
סוגים:
יכולת: Hyper Cutter
קרודאנט מתקפות: Surf
Swords Dance
Strength
Facade
רמה: 49
סוגים:
יכולת: Pressure
אבסול מתקפות: Aerial Ace
Rock Slide
Swords Dance
Slash

פיבי – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד האליט:

רמה: 48
סוגים:
יכולת: Pressure
דאסקלופס מתקפות: Curse
Confuse Ray
Future Sight
Shadow Punch
רמה: 49
סוגים:
יכולת: Insomnia
באנט מתקפות: Spite
Will-O-Wisp
Shadow Ball
Faint Attack
רמה: 49
סוגים:
יכולת: Insomnia
באנט מתקפות: Toxic
Skill Swap
Shadow Ball
Psychic
רמה: 50
סוגים:
יכולת: Keen Eye
סייבלאי מתקפות: Faint Attack
Shadow Ball
Psychic
Attract
רמה: 51
סוגים:
יכולת: Pressure
דאסקלופס מתקפות: Confuse Ray
Shadow Ball
Ice Beam
Earthquake

פיבי – ברקת

רמה: 48
סוגים:
יכולת: Pressure
דאסקלופס מתקפות: Shadow Punch
Confuse Ray
Curse
Protect
רמה: 49
סוגים:
יכולת: Insomnia
באנט מתקפות: Shadow Ball
Grudge
Will-O-Wisp
Faint Attack
רמה: 50
סוגים:
יכולת: Keen Eye
סייבלאי מתקפות: Shadow Ball
Double Team
Night Shade
Faint Attack
רמה: 49
סוגים:
יכולת: Insomnia
באנט מתקפות: Shadow Ball
Psychic
Thunderbolt
Facade
רמה: 51
סוגים:
יכולת: Pressure
דאסקלופס מתקפות: Shadow Ball
Ice Beam
Rock Slide
Earthquake

גלאסיה – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד האליט:

רמה: 50
סוגים:
יכולת: Inner Focus
גליילי מתקפות: Hail
Light Screen
Ice Beam
Crunch
רמה: 50
סוגים:
יכולת: Thick Fat
סיליאו מתקפות: Surf
Ice Ball
Hail
Body Slam
רמה: 52
סוגים:
יכולת: Thick Fat
סיליאו מתקפות: Hail
Blizzard
Dive
Attract
רמה: 52
סוגים:
יכולת: Inner Focus
גליילי מתקפות: Hail
Ice Beam
Shadow Ball
Crunch
רמה: 53
סוגים:
יכולת: Thick Fat
וולריין מתקפות: Blizzard
Surf
Body Slam
Sheer Cold

גלאסיה – ברקת

רמה: 50
סוגים:
יכולת: Thick Fat
סיליאו מתקפות: Encore
Body Slam
Hail
Ice Ball
רמה: 50
סוגים:
יכולת: Inner Focus
גליילי מתקפות: Light Screen
Crunch
Icy Wind
Ice Beam
רמה: 52
סוגים:
יכולת: Thick Fat
סיליאו מתקפות: Attract
Double-Edge
Hail
Blizzard
רמה: 52
סוגים:
יכולת: Inner Focus
גליילי מתקפות: Shadow Ball
Explosion
Hail
Ice Beam
רמה: 53
סוגים:
יכולת: Thick Fat
וולריין מתקפות: Surf
Body Slam
Ice Beam
Sheer Cold

דרייק – רובי וספיר

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד האליט:

רמה: 52
סוגים:
יכולת: Rock Head
שלגון מתקפות: Dragon Claw
Rock Tomb
Protect
Crunch
רמה: 54
סוגים:
יכולת: Natural Cure
אלטריה מתקפות: Take Down
DragonBreath
Dragon Dance
Refresh
רמה: 53
סוגים:
יכולת: Levitate
פלייגון מתקפות: Flamethrower
Crunch
DragonBreath
Sand-Attack
רמה: 53
סוגים:
יכולת: Levitate
פלייגון מתקפות: Fly
Dig
DragonBreath
Sandstorm
רמה: 55
סוגים:
יכולת: Intimidate
סלמנס מתקפות: Flamethrower
Dragon Claw
Crunch
Fly

דרייק – ברקת

רמה: 52
סוגים:
יכולת: Rock Head
שלגון מתקפות: Rock Tomb
Dragon Claw
Protect
Double-Edge
רמה: 54
סוגים:
יכולת: Natural Cure
אלטריה מתקפות: Double-Edge
DragonBreath
Dragon Dance
Aerial Ace
רמה: 53
סוגים:
יכולת: Swift Swim
קינגדרה מתקפות: SmokeScreen
Dragon Dance
Surf
Body Slam
רמה: 53
סוגים:
יכולת: Levitate
פלייגון מתקפות: Flamethrower
Crunch
DragonBreath
Earthquake
רמה: 55
סוגים:
יכולת: Intimidate
סלמנס מתקפות: Flamethrower
Dragon Claw
Rock Slide
Crunch

האלוף סטיבן – רובי וספיר

סוג התמחות: בעיקר

סוג שיהיה אפקטיבי נגד מתכת:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד אבן:

רמה: 57
סוגים:
יכולת: Keen Eye
סקארמורי מתקפות: Steel Wing
Toxic
Aerial Ace
Spikes
רמה: 55
סוגים:
יכולת: Levitate
קליידול מתקפות: Earthquake
AncientPower
Light Screen
Reflect
רמה: 56
סוגים:
יכולת: Sturdy
אגרון מתקפות: Earthquake
Dragon Claw
Thunder
SolarBeam
רמה: 56
סוגים:
יכולת: Suction Cups
קראדילי מתקפות: AncientPower
Confuse Ray
Sludge Bomb
Giga Drain
רמה: 56
סוגים:
יכולת: Battle Armor
ארמאלדו מתקפות: AncientPower
Slash
Aerial Ace
Water Pulse
רמה: 58
סוגים:
יכולת: Clear Body
מטאגרוס מתקפות: Meteor Mash
Earthquake
Psychic
Hyper Beam

האלוף ואלאס – ברקת

סוג התמחות:

סוג שיהיה אפקטיבי נגד מים:

רמה: 57
סוגים:
יכולת: Water Veil
וויילורד מתקפות: Rain Dance
Water Spout
Double-Edge
Blizzard
רמה: 55
סוגים:
יכולת: Clear Body
טנטקרול מתקפות: Toxic
Hydro Pump
Sludge Bomb
Ice Beam
רמה: 56
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לודיקולו מתקפות: Giga Drain
Surf
Leech Seed
Double Team
רמה: 56
סוגים:
יכולת: Oblivious
וויסקאש מתקפות: Earthquake
Surf
Amnesia
Hyper Beam
רמה: 56
סוגים:
יכולת: Intimidate
גרידוס מתקפות: Dragon Dance
Earthquake
Hyper Beam
Surf
רמה: 58
סוגים:
יכולת: Marvel Scale
מילוטיק מתקפות: Recover
Surf
Ice Beam
Toxic

= = = = =

מפגשים מול היריב/ה – רובי וספיר

מפגש 1

אם בחרתם בטריקו

רמה: 5
סוגים:
יכולת: Blaze
טורצ'יק מתקפות: Scratch
Growl

אם בחרתם בטורצ'יק

רמה: 5
סוגים:
יכולת: Torrent
מדקיפ מתקפות: Tackle
Growl

אם בחרתם במדקיפ

רמה: 5
סוגים:
יכולת: Overgrow
טריקו מתקפות: Pound
Leer

מפגש 2

אם בחרתם בטריקו

רמה: 18
סוגים:
יכולת: Water Veil
וויילמר מתקפות: Splash
Growl
Water Gun
Rollout
רמה: 18
סוגים:
יכולת: Effect Spore
שרומיש מתקפות: Tackle
Stun Spore
Leech Seed
Mega Drain
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Blaze
קומבסקן מתקפות: Focus Energy
Ember
Double Kick
Peck

אם בחרתם בטורצ'יק

רמה: 18
סוגים:
יכולת: Effect Spore
שרומיש מתקפות: Tackle
Stun Spore
Leech Seed
Mega Drain
רמה: 18
סוגים:
יכולת: Oblivious
נומל מתקפות: Growl
Tackle
Ember
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Torrent
מארשטומפ מתקפות: Water Gun
Bide
Mud Shot
Foresight

אם בחרתם במדקיפ

רמה: 18
סוגים:
יכולת: Oblivious
נומל מתקפות: Growl
Tackle
Ember
רמה: 18
סוגים:
יכולת: Water Veil
וויילמר מתקפות: Splash
Growl
Water Gun
Rollout
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Overgrow
גרובייל מתקפות: Absorb
Quick Attack
Fury Cutter
Pursuit

מפגש 3

אם בחרתם בטריקו

רמה: 29
סוגים:
יכולת: Effect Spore
שרומיש מתקפות: Headbutt
PoisonPowder
Leech Seed
Mega Drain
רמה: 29
סוגים:
יכולת: Water Veil
וויילמר מתקפות: Rollout
Astonish
Water Pulse
Whirlpool
רמה: 31
סוגים:
יכולת: Blaze
קומבסקן מתקפות: Double Kick
Bulk Up
Sand-Attack
Peck

אם בחרתם בטורצ'יק

רמה: 29
סוגים:
יכולת: Effect Spore
שרומיש מתקפות: Headbutt
PoisonPowder
Leech Seed
Mega Drain
רמה: 29
סוגים:
יכולת: Oblivious
נומל מתקפות: Ember
Magnitude
Focus Energy
Take Down
רמה: 31
סוגים:
יכולת: Torrent
מארשטומפ מתקפות: Mud Shot
Mud Sport
Foresight
Take Down

אם בחרתם במדקיפ

רמה: 29
סוגים:
יכולת: Water Veil
וויילמר מתקפות: Rollout
Astonish
Water Pulse
Whirlpool
רמה: 29
סוגים:
יכולת: Oblivious
נומל מתקפות: Ember
Magnitude
Focus Energy
Take Down
רמה: 31
סוגים:
יכולת: Overgrow
גרובייל מתקפות: Leaf Blade
Screech
Fury Cutter
Pursuit

מפגש 4

אם בחרתם בטריקו

רמה: 31
סוגים:
יכולת: Guts
סוולו מתקפות: Quick Attack
Wing Attack
Endeavor
Double Team
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Water Veil
וויילמר מתקפות: Mist
Astonish
Water Pulse
Whirlpool
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Effect Spore
שרומיש מתקפות: Headbutt
PoisonPowder
Leech Seed
Mega Drain
רמה: 34
סוגים:
יכולת: Blaze
קומבסקן מתקפות: Double Kick
Bulk Up
Sand-Attack
Peck

אם בחרתם בטורצ'יק

רמה: 31
סוגים:
יכולת: Guts
סוולו מתקפות: Quick Attack
Wing Attack
Endeavor
Double Team
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Effect Spore
שרומיש מתקפות: Headbutt
PoisonPowder
Leech Seed
Mega Drain
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Oblivious
נומל מתקפות: Amnesia
Magnitude
Focus Energy
Take Down
רמה: 34
סוגים:
יכולת: Torrent
מארשטומפ מתקפות: Mud Shot
Mud Sport
Foresight
Take Down

אם בחרתם במדקיפ

רמה: 31
סוגים:
יכולת: Guts
סוולו מתקפות: Quick Attack
Wing Attack
Endeavor
Double Team
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Oblivious
נומל מתקפות: Amnesia
Magnitude
Focus Energy
Take Down
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Water Veil
וויילמר מתקפות: Mist
Astonish
Water Pulse
Whirlpool
רמה: 34
סוגים:
יכולת: Overgrow
גרובייל מתקפות: Leaf Blade
Screech
Fury Cutter
Pursuit

מפגשים מול היריב/ה – ברקת

מפגש 1

אם בחרתם בטריקו

רמה: 5
סוגים:
יכולת: Blaze
טורצ'יק מתקפות: Scratch
Growl

אם בחרתם בטורצ'יק

רמה: 5
סוגים:
יכולת: Torrent
מדקיפ מתקפות: Tackle
Growl

אם בחרתם במדקיפ

רמה: 5
סוגים:
יכולת: Overgrow
טריקו מתקפות: Pound
Leer

מפגש 2

אם בחרתם בטריקו

רמה: 13
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לוטאד מתקפות: Astonish
Growl
Absorb
Nature Power
רמה: 15
סוגים:
יכולת: Blaze
טורצ'יק מתקפות: Scratch
Growl
Focus Energy
Ember

אם בחרתם בטורצ'יק

רמה: 13
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Yawn
Smog
Ember
רמה: 15
סוגים:
יכולת: Torrent
מדקיפ מתקפות: Growl
Mud-Slap
Water Gun
Bide

אם בחרתם במדקיפ

רמה: 13
סוגים:
יכולת: Keen Eye
ווינגל מתקפות: Growl
Water Gun
Supersonic
Wing Attack
רמה: 15
סוגים:
יכולת: Overgrow
טריקו מתקפות: Pound
Leer
Absorb
Quick Attack

מפגש 3

אם בחרתם בטריקו

רמה: 18
סוגים:
יכולת: Keen Eye
ווינגל מתקפות: Growl
Water Gun
Supersonic
Wing Attack
רמה: 18
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לומברה מתקפות: Astonish
Growl
Absorb
Nature Power
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Blaze
קומבסקן מתקפות: Focus Energy
Ember
Double Kick
Peck

אם בחרתם בטורצ'יק

רמה: 18
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לומברה מתקפות: Astonish
Growl
Absorb
Nature Power
רמה: 18
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Yawn
Smog
Ember
Rock Throw
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Torrent
מארשטומפ מתקפות: Water Gun
Bide
Mud Shot
Foresight

אם בחרתם במדקיפ

רמה: 18
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Yawn
Smog
Ember
Rock Throw
רמה: 18
סוגים:
יכולת: Keen Eye
ווינגל מתקפות: Growl
Water Gun
Supersonic
Wing Attack
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Overgrow
גרובייל מתקפות: Absorb
Quick Attack
Fury Cutter
Pursuit

מפגש 4

אם בחרתם בטריקו

רמה: 29
סוגים:
יכולת: Keen Eye
פליפר מתקפות: Supersonic
Wing Attack
Mist
Protect
רמה: 29
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לומברה מתקפות: Absorb
Nature Power
Fake Out
Fury Swipes
רמה: 31
סוגים:
יכולת: Blaze
קומבסקן מתקפות: Double Kick
Peck
Sand-Attack
Bulk Up

אם בחרתם בטורצ'יק

רמה: 29
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לומברה מתקפות: Absorb
Nature Power
Fake Out
Fury Swipes
רמה: 29
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Ember
Rock Throw
Harden
Amnesia
רמה: 31
סוגים:
יכולת: Torrent
מארשטומפ מתקפות: Mud Shot
Foresight
Mud Sport
Take Down

אם בחרתם במדקיפ

רמה: 29
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Ember
Rock Throw
Harden
Amnesia
רמה: 29
סוגים:
יכולת: Keen Eye
פליפר מתקפות: Supersonic
Wing Attack
Mist
Protect
רמה: 31
סוגים:
יכולת: Overgrow
גרובייל מתקפות: Fury Cutter
Pursuit
Screech
Leaf Blade

מפגש 5

אם בחרתם בטריקו

רמה: 31
סוגים:
יכולת: Chlorophyll
טרופיוס מתקפות: Stomp
Sweet Scent
Whirlwind
Magical Leaf
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Keen Eye
פליפר מתקפות: Wing Attack
Supersonic
Mist
Protect
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לודיקולו מתקפות: Astonish
Growl
Absorb
Nature Power
רמה: 34
סוגים:
יכולת: Blaze
קומבסקן מתקפות: Peck
Sand-Attack
Bulk Up
Quick Attack

אם בחרתם בטורצ'יק

רמה: 31
סוגים:
יכולת: Chlorophyll
טרופיוס מתקפות: Stomp
Sweet Scent
Whirlwind
Magical Leaf
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Swift Swim
לודיקולו מתקפות: Astonish
Growl
Absorb
Nature Power
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Ember
Rock Throw
Harden
Amnesia
רמה: 34
סוגים:
יכולת: Torrent
מארשטומפ מתקפות: Mud Shot
Foresight
Mud Sport
Take Down

אם בחרתם במדקיפ

רמה: 31
סוגים:
יכולת: Chlorophyll
טרופיוס מתקפות: Stomp
Sweet Scent
Whirlwind
Magical Leaf
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Magma Armor
סלגמה מתקפות: Ember
Rock Throw
Harden
Amnesia
רמה: 32
סוגים:
יכולת: Keen Eye
פליפר מתקפות: Wing Attack
Supersonic
Mist
Protect
רמה: 34
סוגים:
יכולת: Overgrow
גרובייל מתקפות: Fury Cutter
Pursuit
Screech
Leaf Blade

= = = = =

מפגשים מול וולי

מפגש 1

רמה: 16
סוגים:
יכולת: Synchronize
ראלטס מתקפות: Growl
Confusion
Double Team
Teleport

מפגש 2 וקרבות חוזרים

רמה: 44/47/50/53/56
סוגים:
יכולת: Natural Cure
אלטריה מתקפות: Aerial Ace
Safeguard
DragonBreath
Dragon Dance
רמה: 43/46/49/52/55
סוגים:
יכולת: Cute Charm
דלקטי מתקפות: Sing
Assist
Charm
Faint Attack
רמה: 44/47/50/53/56
סוגים:
יכולת: Natural Cure
רוזליה מתקפות: Magical Leaf
Leech Seed
Giga Drain
Toxic
רמה: 41/44/47/50/53
סוגים:
יכולת: Magnet Pull
מגנטון מתקפות: Supersonic
Thunderbolt
Tri Attack
Screech
רמה: 45/48/51/54/57
סוגים:
יכולת: Synchronize
גארדוויר מתקפות: Double Team
Calm Mind
Psychic
Future Sight

= = = = =

צוותים אקווה ומגמה

מפגש 1

מיקום: יער פטלבורג / Petalburg Woods
פירוט: כמו צוות רוקט, הצוותים המוצגים עוסקים בפשעים מינוריים לפני שהתוכנית הגדולה שלהם נחשפת. המפגש הראשון שלך איתם הוא ביער פטלבורג, שם חבר צוות מטריד עובד של התאגיד דבון. התוקף בורח אחרי שהוא מנוצח. מקבלים great ball בעקבות כך.

מפגש 2

מיקום: מנהרת רוסטורף / Rusturf Tunnel
פירוט: מאוחר יותר פוגשים את אותו חבר צוות המחזיק את הווינגל של מר ברייני כבן ערובה במנהרת רסטורף. לאחר שמביסים אותם ומשיגים את הסחורה של דבון, מציגים בפנינו את המנכ"ל של דבון ואנו מתבקשים לקחת אותם לקפטן סטרן שנמצא בעיר סלייטפורט, יחד עם מכתב שמיועד לסטיבן סטון במערת גרניט.

מפגש 3

מיקום: מוזיאון האוקיינוס / Oceanic Museum
פירוט: לאחר מכן פוגשים את הצוות בעיר סלייטפורט, כשהם חוסמים את הדרך למוזיאון האוקיינוס. לכו לנמל ודברו עם אדם שיגיד לכם לקחת את סחורת דבון שלכם למוזיאון האוקיינוס וחברי הצוות ינדדו פנימה, שם תגלו שהם מתנכלים לקפטן. אחרי שתביסו שניים מחברי הצוות, תזכו לפגוש את המנהיג המרושע של הקבוצה, שכרגע לא ילחם בכם.

מפגש 4

מיקום: מפלי המטאור / Meteor Falls
פירוט: הפגישה הבאה שלכם היא במפלי המטאור המסתוריים, שם תמצאו את צוות המשחק שלכם עם פרופסור קוזמו, מנסים לרמות אותו לתת להם את המטאוריט. הם יעופו להר צ'ימני, הר הגעש המקומי, לפזר עוד כאוס. למרבה המזל הצוות היריב יבוא לעזרתכם ויציע לכם את תמיכתו בפגישות עתידיות.

מפגש 5

מיקום: הר צ'ימני / Mt. Chimney
פירוט: כעת הצוותים לוקחים את המזימה שלהם ברצינות רבה יותר ומנסים להשתמש בהר הגעש כאמצעי להגשמת מטרותיהם באמצעות כוח שנשאב מהמטאוריט. הצוות השני יופיע כדי לעזור אבל עדיין יהיה חסר ישע. עם זאת, זה נותן לך את ההזדמנות להילחם בחברי הצוות עד שתגיע למנהיג הצוות, שנמצא בנקודה הצפונית ביותר, לקרב הראשון שלך איתם.

מגמה –

רמה: 20
סוגים:
יכולת:
נומל מתקפות:
רמה: 20
סוגים:
יכולת:
פוצ'ייאנה מתקפות:
רמה: 20
סוגים:
יכולת:
נומל מתקפות:

אקווה –

רמה: 20
סוגים:
יכולת:
קארוואנה מתקפות:
רמה: 20
סוגים:
יכולת:
פוצ'ייאנה מתקפות:
רמה: 20
סוגים:
יכולת:
קארוואנה מתקפות:

מקסי –

רמה: 24
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:
רמה: 24
סוגים:
יכולת:
גולבאט מתקפות:
רמה: 25
סוגים:
יכולת:
קאמראפט מתקפות:

ארצ'י –

רמה: 24
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:
רמה: 24
סוגים:
יכולת:
גולבאט מתקפות:
רמה: 25
סוגים:
יכולת:
שארפידו מתקפות:

מפגש 6

מיקום: מכון מזג אוויר / Weather Institute
פירוט: הצוות במשחק שלך משתלט על מכון מזג האוויר שנמצא בדרך 119, ומכריח את כל המדענים להיכנס לחדר זעיר בקומה העליונה. הצוות דורש מידע על השפעת מזג האוויר על פוקימונים מסוימים. הם גם לא יתנו לך לעבור את הגשר לעיר פורטרי. הבס את הנבלים האלה שוב כדי להסיר אותם ולקבל פוקימון חדש מיוחד, קאסטפורם.

רובי –

רמה: 28
סוגים:
יכולת:
נומל מתקפות:
רמה: 28
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:

ספיר –

רמה: 28
סוגים:
יכולת:
קארוואנה מתקפות:
רמה: 28
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:

מפגש 7

מיקום: הר פייר / Mt. Pyre
פירוט: בדרכיכם לעיר ליליקוב תבחינו בקומץ של חברי צוות שממלמלים משהו בנוגע להר פייר ויעופו לכיוון הזה. אתה צריך ללכת לשם ולגלות מה הם זוממים, ואם תביס את השומרים המוצבים, תראה את המנהיג שלהם גונב או את הכדור האדום (רובי) או את הכדור הכחול (ספיר) מסבא וסבתא של פיבי מהאליט פור. אתה מקבל את הכדור ההפוך. הם עפים לעיר סלייטפורט לקראת ההמשך.

מפגש 8

מיקום: מחבוא אקווה/מגמה (Aqua / Magma Hideout)
פירוט: אין תקריות לחימה בסלייטפורט, אבל מה שקורה כאן חיוני לסיפור. בכניסה מרהיבה, הצוות של המשחק שלך גונב צוללת מהצוות של קפטן סטרן וחוזר למחבוא שלו בעיר ליליקוב. אם עדיין לא הלכתם לסלייטפורט, לא תוכלו לגשת לחלק הפנימי של הבסיס. כמו כן, ישנו חבר צוות שמאמן קבוצה של וויילמר שמונע ממך לגשת לים אלא אם כן מסתערים על המחבוא. נווט אל החדר האחרון של המחבוא (ודאג למצוא את המאסטר בול) כדי להיתקל במנהל. לאחר שתביסו אותם הם מכריזים שמקסי או ארצ'י לקחו את הצוללת אל מתחת למים ליד סוטופוליס כדי לממש את השלבים האחרונים של תוכניתם. תזדקק לHM צלילה להמשיך.

טאבית'ה –

רמה: 32
סוגים:
יכולת:
נומל מתקפות:
רמה: 32
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:
רמה: 32
סוגים:
יכולת:
שארפידו מתקפות:

מאט –

רמה: 32
סוגים:
יכולת:
קארוואנה מתקפות:
רמה: 32
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:
רמה: 32
סוגים:
יכולת:
שארפידו מתקפות:

מפגש 9 –

מיקום: מערה קרקעית ים / Seafloor Cavern
פירוט: לאחר שהשגתם את הHM צלילה וניצחתם את המכון של העיר מוסדיפ, עליכם לרדת עמוק מתחת למים בדרך 128. שם תמצאו את הכניסה התת-ימית למערה, שם נאמר שהפוקימון האגדי יחכה לכם. הצוללת נמצאת בחוץ ליד נקודת השטח של המערה, אליה עליכם ללכת ולחקור אותה. דרך המפלים וחברי הצוות תגיעו בסופו של דבר לסוף המערה, שם מתרחש הקרב האחרון עם מנהיג הצוות ומתחיל הסיוט של ההתעוררות של פוקימון אגדי השולט במזג האוויר.

קורטני –

רמה: 38
סוגים:
יכולת:
קאמראפט מתקפות:
רמה: 38
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:

שלי –

רמה: 38
סוגים:
יכולת:
שארפידו מתקפות:
רמה: 38
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:

מקסי –

רמה: 41
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:
רמה: 41
סוגים:
יכולת:
קרובאט מתקפות:
רמה: 43
סוגים:
יכולת:
קאמראפט מתקפות:

ארצ'י –

רמה: 41
סוגים:
יכולת:
מייטיאנה מתקפות:
רמה: 41
סוגים:
יכולת:
קרובאט מתקפות:
רמה: 43
סוגים:
יכולת:
שארפידו מתקפות:

= = = = =

פוקימונים בלעדיים לגרסאות

פוקימונים בלעדיים לרובי
פוקימונים בלעדיים לספיר

= = = = =

פוקימונים אגדיים

קיוגר

מיקום: מערת המקור / Cave of Origin
פירוט: בסוף העלילה, תהיה לך הזדמנות לפגוש את הפוקימון האגדי. בספיר זה קיוגר שמכניס גשם לקרב ויש לו את המתקפה Hydro Pump שמוגברת על ידי Calm Mind.
רמה: 45
סוגים:
יכולת: Drizzle
קיוגר מתקפות: Body Slam
Calm Mind
Ice Beam
Hydro Pump

גראודון

מיקום: מערת המקור / Cave of Origin
פירוט: בסוף העלילה, תהיה לך הזדמנות לפגוש את הפוקימון האגדי. ברובי זה גראודון שמכניס שמש חזקה ויש לו את המתקפה Fire Blast שמחוזק על ידי Bulk Up.
רמה: 45
סוגים:
יכולת: Drought
גראודון מתקפות: Slash
Bulk Up
Earthquake
Fire Blast

רג'ירוק

מיקום: קבר מדבר / Desert Tomb
פירוט: צריך לעבוד קשה כדי להשיג אותם. לפני שהם יהיו זמינים, צריך להשיג את וויילוד, רליקנת', פוקימון עם חפירה ופוקימון עם צלילה. בדרך 134 צריך לקחת את הזרם הנכון בזרמים עד שתגיעו לחלקת מים בה תוכלו לצלול. ברגע שאתם למטה, לכו עד לכתובת ברייל ותעלו מחדש מעל פני המים. לכו לכיתוב הבא והשתמשו בחפירה. שימו את רליקנת' ראשון בשישייה ואת וויילורד שישי ואז תקראו את הכיתוב. תהיה רעידת אדמה ויפתח צוהר. רג'ירוק נמצא בקבר המדבר, שנמצא בתחתית המדבר בדרך 111. בפנים כתובה הודעה כמו זו של דרך 124. לכו ימינה, ימינה, למטה ולמטה, ואז השתמשו בדחיפת סלעים והדלת לפוקימון אמורה להופיע.
רמה: 40
סוגים:
יכולת: Clear Body
רג'ירוק מתקפות: Rock Throw
Curse
Superpower
AncientPower

רג'יאייס

מיקום: מערת האי / Island Cave
פירוט: רג'יאייס מסתתר במערת האי, שנמצאת על שונית קטנה בדרך 105. כשנכנסים, רואים כתובית ברייל שאומרת לכם לחכות. אחרי 2 דקות נפתחת דלת וניתן להילחם/ללכוד אותו.
רמה: 40
סוגים:
יכולת: Clear Body
רג'יאייס מתקפות: Icy Wind
Curse
Superpower
AncientPower

רג'יסטיל

מיקום: קבר עתיק / Ancient Tomb
פירוט: רג'יסטיל הוא האחרון, הוא נמצא ממערב לליליקוב, בקבר עתיק בדרך 120. הדרך להשיג אותו היא להשתמש בתעופה באמצע החדר. פעולה זו תחשוף את הפוקימון.
רמה: 40
סוגים:
יכולת: Clear Body
רג'יסטיל מתקפות: Metal Claw
Curse
Superpower
AncientPower

ראיקוזה

מיקום: מגדל שמיים / Sky Pillar
פירוט: לאחר הזכייה בתואר האלוף, יחכה לך ראיקוזה מעל פסגת מגדל השמיים. ראיקוזה ניחן ביכולת להעלים כל מזג אוויר ושורה אדירה של מתקפות, וביניהן גם מתקפת ריפוי, מה שמאלץ אותך להביא את המשחק הכי טוב שלך.
רמה: 70
סוגים:
יכולת: Air Lock
ראיקוזה מתקפות: Fly
Rest
Outrage
Extremespeed

לטיאס

מיקום: אי דרומי / Southern Island
פירוט: ברובי אפשר למצוא את לטיאס ובספיר את לטיאוס. צריך כרטיס Eon כדי למצוא אותם, להגיע לעיר ליליקוב ושם מר ברייני יעביר אתכם לאי הסודי. ניתן למצוא באי פוקימוני דרקון ברמה גבוהה ביותר.
רמה: 50
סוגים:
יכולת: Levitate
לטיאס מתקפות: Mist Ball
Psychic
Recover
Charm

לטיאוס

מיקום: אי דרומי / Southern Island
פירוט: ברובי אפשר למצוא את לטיאס ובספיר את לטיאוס. צריך כרטיס Eon כדי למצוא אותם, להגיע לעיר ליליקוב ושם מר ברייני יעביר אתכם לאי הסודי. ניתן למצוא באי פוקימוני דרקון ברמה גבוהה ביותר.
רמה: 50
סוגים:
יכולת: Levitate
לטיאוס מתקפות: Luster Purge
Psychic
Recover
Dragon Dance

= = = = =

פוקימוני מתנה

התחלתיים

מיקום: דרך 101, על ידי פרופסור בירץ'
פירוט: פוקימון התחלתי
רמה: 5
סוגים:
יכולת: Overgrow
טריקו מתקפות: Pound
Leer
מיקום: דרך 101, על ידי פרופסור בירץ'
פירוט: פוקימון התחלתי
רמה: 5
סוגים:
יכולת: Blaze
טורצ'יק מתקפות: Scratch
Growl
מיקום: דרך 101, על ידי פרופסור בירץ'
פירוט: פוקימון התחלתי
רמה: 5
סוגים:
יכולת: Torrent
מדקיפ מתקפות: Tackle
Growl

מאובנים

מיקום: דרך 111
פירוט: מעבר לפינות העמוקות של דרך 111 מסתתרים להם שני מאובנים מיוחדים. תוכלו לבחור רק אחד, והשני ישקע בחול ולא ימצא שוב. מסרו את המאובן לתאגיד דאבון בעיר רוסטבורו והם יהפכו לכם אותו לפוקימון חי ונושם. Root Fossil מוליד את הפוקימון ליליפ, וClaw Fossil מוליד את אנורית'.
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Suction Cups
ליליפ מתקפות: Astonish
Constrict
Acid
מיקום: דרך 111
פירוט: מעבר לפינות העמוקות של דרך 111 מסתתרים להם שני מאובנים מיוחדים. תוכלו לבחור רק אחד, והשני ישקע בחול ולא ימצא שוב. מסרו את המאובן לתאגיד דאבון בעיר רוסטבורו והם יהפכו לכם אותו לפוקימון חי ונושם. Root Fossil מוליד את הפוקימון ליליפ, וClaw Fossil מוליד את אנורית'.
רמה: 20
סוגים:
יכולת: Battle Armor
אנורית' מתקפות: Scratch
Harden
Mud Sport
Water Gun

קאסטפורם

מיקום: מוסד מזג האוויר / Weather Institute
פירוט: לאחר שתצילו את המדענים במוסד של מזג האוויר, הם יעניקו לכם את קאסטפורם. הפוקימון הזה יכול לשנות צורה לפי מזג האוויר וללמוד מתקפות מסוגים שונים.
רמה: 25
סוגים:
יכולת: Forecast
קאסטפורם מתקפות: Powder Snow
Sunny Day
Rain Dance
Hail

וואינוט

מיקום: עיר לאבארידג' / Lavaridge Town
פירוט: כמו במשחקים פוקימון זהב, כסף וקריסטל, גם כאן ניתנת לך ביצה. וכשזו תבקע, תקבלו את הפוקימון וואינאט. הוא מתפתח לוואבאפט, ויכול ללמוד מתקפות שהפוקימון המפותח שלו לא מסוגל ללמוד.
רמה: 5
סוגים:
יכולת: Shadow Tag
וואינאט מתקפות: Splash
Charm
Encore

בלדום

מיקום: עיר לאבארידג' / Lavaridge Town
פירוט: אחרי שהופכים להיות אלופים, חוזרים לבית של סטיבן בעיר מוסדיפ, על השולחן מופיע מכתב עזיבה ופוקדור שמכיל את הפוקימון בלדום.
רמה: 5
סוגים:
יכולת: Clear Body
בלדום מתקפות: Take Down

= = = = =

פוקימונים שהם חלק מהעלילה

קקליאון

תמונה: מיקום: דרכים 119, 120
פירוט: יש כמה קקליאונים שחוסמים את הדרך תוך כדי שהם בלתי נראים. אי אפשר להוזיז אותם אם לא משתמשים במשקפיים של דיבון Devon Scope. אחד מהם חוסם את הדרך למכון פורטרי ולכן חשוב לדעת את זה.
רמה: 30
סוגים:
יכולת: Color Change
קקליאון מתקפות: Faint Attack
Fury Swipes
Psybeam
Screech

אלקטרוד

תמונה: מיקום: המחבוא של צוות אקווה/מגמה (Aqua/Magma Hideout)
פירוט: כמה מהפוקדורים שם הם בעצם פוקימונים.
רמה: 30
סוגים:
יכולת: Soundproof או Static
אלקטרוד מתקפות: Screech
Sonicboom
Spark
SelfDestruct

= = = = =

פוקימונים שניתן להשיג מהחלפות בתוך המשחק

מאקוהיטה

מיקום: עיר רוסטבורו / Rustboro City
פירוט: הראשון שניתן לקבל הוא מאקוהיטה, ליד מכון רוסטבורו, וזה קריטי משום שאם בחרתם בטורצ'יק ולא בא לכם לאמן אותו לרמה 16, מאקוהיטה יכול להיות פתרון טוב לקראת המכון, אם מציידים אותו בX Attack.
בעבור
מאקוהיטה סלקות'

סקיטי

מיקום: עיר פורטרי / Fortree City
פירוט: ההחלפה הזו נעשית בבית העץ ליד מרכז הפוקימונים בעיר פורטרי. ולמרות שזה קצת חסר טעם להחליף פיקאצ'ו בסקיטי, במיוחד כי פיקאצ'ו הוא הרבה יותר שימושי בקרבות מכון, זו הדרך היחיד להשיג Glitter Mail.
בעבור
סקיטי פיקאצ'ו

קורסולה

מיקום: עיר פסיפידלוג / Pacifidlog Town
פירוט: לכאורה החלפה גרועה. ממוקם בבית מתחת למרכז הפוקימונים, אתם מתבקשים להחליף את בלוסום, שדורשת מאמץ לגידול ואבן נדירה, עבור קורסולה שניתן להשיג באופן רגיל בדרך 128. אבל בדרך הזו אפשר להשיג Tropic Mail.
בעבור
קורסולה בלוסום

= = = = =

מתקפות

שם סוג PP כוח דיוק אפקט
Fake Out 10 40 100 בתור הראשון פוגע ראשון וגורם לרתיעה.
Uproar 10 50 100 גורם לשאגה ומונע שינה למשך 2-5 תורות.
Stockpile 10 מגביר את הכוח למשך 3 תורות.
Spit Up 10 100 100 משחרר כוח מוגבר.
Swallow 10 מגביר כוח ומשחזר חיים.
Heat Wave 10 100 90 נושף אוויר חם על היריב. עשוי לגרום לשריפה.
Hail 10 מזמן סופת שלג שתוקפת בכל תור.
Torment 15 100 מענה את היריב ומונע שימוש חוזר במתקפה.
Flatter 15 100 מבלבל את היריב ומעלה לו את המתקפה המיוחדת.
Will-o-wisp 15 75 גורם ליריב להישרף עם אש חזקה.
Memento 10 100 המשתמש מתעלף ומוריד את היוכלות של היריב.
Facade 20 70 100 מעלה מתקפה כאשר נשרף, משותק או מורעל.
Focus Punch 20 150 100 מתקפה חזקה מאוד. היריב נבהל אם זה פוגע.
Smellingsalt 10 60 100 חזק נגד יריבים משותקים, אבל גם מרפא אותם.
Follow Me 20 100 מושך תשומת לב כך שיתקפו רק אותו.
Nature Power 20 95 הסוג של המתקפה משתנה בהתאם למיקום.
Charge 20 100 טוען כוח כך שמתקפות החשמל יהיו חזקות יותר.
Taunt 20 100 מתגרה ביריב כך שיתקוף רק עם מתקפות שעושות נזק ישיר.
Helping Hand 20 100 מגביר את הכוח של מתקפות של בני ברית.
Trick 10 100 מתעתע ביריב ומחליף בין המוצרים שהם מחזיקים.
Role Play 10 100 מחקה את היריב ומעתיק את היכולת המיוחדת שלו.
Wish 10 100 משאלה אשר משחזרת חיים. זה לוקח זמן עד שזה עובד.
Assist 20 100 תוקף ברנדומליות עם אחד ממתקפות בן הברית.
Ingrain 20 100 שותל שורשים שמשחזרים חיים. אי אפשר לצאת החוצה מהקרב.
Superpower 5 120 100 מגביר את הכוח בצורה חזקה, אבל מוריד יכולות.
Magic Coat 15 100 משקף אפקטים מיוחדים בחזרה לתוקף.
Recycle 10 100 משחזר את החפץ שהיה בשימוש פעם אחת נוספת.
Revenge 10 60 100 מתקפה שיוצרת יותר נזק אם התוקף נפגע על ידי היריב.
Brick Break 15 75 100 הורס מחסומים כמו REFLECT וגורם לנזק.
Yawn 10 100 גורם ליריב לפהק ולהירדם בתור הבא.
Knock Off 20 20 100 מוריד את החפץ של היריב ומונע שימוש שלו בו.
Endeavor 5 100 יוצר יותר נזק אם כמות החיים של המשתמש נמוכה מזו של היריב.
Eruption 5 150 100 ככל שיש למשתמש יותר חיים, כך נגרם יותר נזק.
Skill Swap 10 100 המשתמש מחליף יכולות עם היריב.
Imprison 10 100 מונע מהיריב להשתמש במתקפות שהוא עצמו יודע.
Refresh 20 100 מרפא רעל, שיתוק או שריפה.
Grudge 5 100 אם המשתמש מתעלף, זה מוחק את כל הPP של המתקפה שהורידה אותו.
Snatch 10 100 גונב את האפקטים של המתקפה שהיריב ישתמש בתור הבא.
Secret Power 20 70 100 מתקפה עם אפקטים שמשתנה בהתאם למיקום.
Dive 10 60 100 צולעע בתור הראשון מתחת לים ובתור הבא תוקף.
Arm Thrust 20 15 100 נותן אגרופים במשך 2-5 תורות.
Camouflage 20 100 משנה את הסוג של הפוקימון בהתאם למיקום.
Tail Glow 20 100 מאיר או שמעלה מתקפה מיוחדת בצורה דרסטית.
Luster Purge 5 70 100 תוקף עם אור. עשוי להוריד הגנה מיוחדת.
Mist Ball 5 70 100 תוקף עם כדור ערפל. עשוי להוריד מתקפה מיוחדת.
Featherdance 15 100 עוטף את היריב עם נוצות ומוריד מתקפה בצורה דרסטית.
Teeter Dance 20 100 מבלבל את כל הפוקימונים בסצנה.
Blaze Kick 10 85 90 בעיטה עם סיכוי קריטי גבוה. עשוי לשרוף שריפה.
Mud Sport 15 100 מכסה את היריב עם בוץ ומעלה את ההתנגדות לחשמל.
Ice Ball 20 30 90 מתקפה עם 5 פעמים שכל פעם צוברת כוח כשפוגעת.
Needle Arm 15 60 100 תוקף עם זרועות קוצניות. עשוי לגרום להיתרעות.
Slack Off 10 100 מתעצל ומשחזר חצי מכמות החיים.
Hyper Voice 10 90 100 מתקפה קולנית ומשתמשת בצליל כדי לגרום לפציעה.
Poison Fang 15 50 100 מתקפת ניב חדה. עשויה להרעיל את היריב.
Crush Claw 10 75 95 קורע את היריב עם טלפים חדשים. עשוי להוריד הגנה.
Blast Burn 5 150 90 מתקפה חזקה, עשויה להשאיר את היריב חסר תנועה בתור הבא.
Hydro Cannon 5 150 90 מתקפה חזקה, עשויה להשאיר את היריב חסר תנועה בתור הבא.
Meteor Mash 10 100 85 משגר אגרוף כמו מטאור. עשוי לעלות מתקפה.
Astonish 15 30 100 המתקפה שעשויה לשתק את היריב לתוך הירתעות.
Weather Ball 10 50 100 סוג המתקפה והכוח משתנים בהתאם למזג אוויר.
Aromatherapy 5 מרפא כל מצבי סטטוס עם ריח מרגיע.
Fake Tears 20 100 משחרר בכי כדי להוריד באופן דרסטי את המתקפה המיוחדת.
Air Cutter 25 55 95 משחרר רוח חזקה כמו תער. יש סיכוי גבוה למכה קריטית.
Overheat 5 140 90 מאפשר מתקפה חזקה מאוד, אבל מוריד מתקפה מיוחדת מאוד.
Odor Sleuth 40 100 מבטל את המאמצים של היריב להעלאת התחמקות.
Rock Tomb 10 50 80 מונע מהיריב לנוע באמצעות סלעים ומוריד לו מהירות.
Silver Wind 5 60 100 מתקפה מאובקת שעשוי לעלות יכולות.
Metal Sound 40 85 לשחרר צרחה נוראית שעשוי להוריד את ההגנה המיוחדת בצורה דרסטית.
Grasswhistle 15 55 מפתה את היריב לישון עם מנגינה מתוקה.
Tickle 20 100 גורם ליריב לצחוק ומוריד מתקפה והגנה.
Cosmic Power 20 מעלה הגנה והגנה מיוחדת עם כוח מסתורי.
Water Spout 5 150 100 גורם ליותר נזק ככל שכמות החיים של היריב גבוהה יותר.
Signal Beam 15 75 100 קרן מוזרה שתוקפת ועשויה לבלבל את היריב.
Shadow Punch 20 60 אגרוף שלא ניתן להתחמק ממנו אשר נשלח מהצללים.
Extrasensory 30 80 100 מתקפה עם כוח מוזר. עשויה לגרום להיתרעות.
Sky Uppercut 15 85 90 מכת חיתוך גבוהה שנשלחת כאשר התוקף קופץ לשמיים.
Sand Tomb 15 15 70 שובה ופוגע ביריב עם חול במשך 2-5 תורות.
Sheer Cold 5 30 מתקפה קרירה, אשר גורמת להתעלפות אם היא פוגעת.
Muddy Water 10 95 85 תוקף עם מים בוציים. עשוי להוריד דיוק.
Bullet Seed 30 10 100 יורה 2-5 זרעים אחד אחרי השני ופוגע ביריב.
Aerial Ace 20 60 מתקפה מהירה שאי אפשר להתחמק ממנה.
Icicle Spear 30 10 100 תוקף את היריב עם 2-5 קרחונים אחד אחרי השני.
Iron Defense 15 מחזק את הגוף ומעלה הגנה.
Block 5 100 חוסם את הדרך ומונע בריחה.
Howl 40 מיילל, מעלה את רוח הלחימה ומעלה את המתקפה.
Dragon Claw 15 80 100 חותך את היריב עם טלפים חדים.
Frenzy Plant 5 150 90 מתקפה חזקה, עשויה להשאיר את היריב חסר תנועה בתור הבא.
Bulk Up 20 מחזק את הגוף ומעלה מתקפה והגנה.
Bounce 5 85 85 קופץ מעלה ואז תוקף בתור הבא. עשוי לשתק.
Mud Shot 15 55 95 משגר בוץ לעבר היריב ומוריד לו מהירות.
Poison Tail 25 50 100 יש לו סיכוי קריטי גבוה. עשוי להרעיל.
Covet 40 40 100 מתחנן בצורה חמודה כך שיחזיק בחפץ של היריב.
Volt Tackle 15 120 100 דחיפה מסכנת חיים, אשר פוגעת במשתמש.
Magical Leaf 20 60 תוקף עם עלה מוזר, ואי אפשר להתחמק ממנו.
Water Sport 15 100 המשתמש מציף את עצמו במים כדי לעלות את ההתנגדות לאש.
Calm Mind 20 מעלה מתקפה מיוחדת והגנה מיוחדת על ידי ריכוז המוח.
Leaf Blade 15 70 100 חותך עם עלה חד. יש לזה סיכוי גבוה למכה קריטית.
Dragon Dance 20 ריקוד מסתורי שמעלה מתקפה ומהירות.
Rock Blast 10 25 80 משגר סלעים אל היריב 2-5 תורות ברצף.
Shock Wave 20 60 מתקפה מהירות ובלתי ניתנת להתחמקות.
Water Pulse 20 60 100 תוקף עם גלי אולטרה. עשוי לבלבל את היריב.
Doom Desire 5 120 85 מזמן אור שמש חזקה וזה תוקף 2 תורות לאחר מכן.
Psycho Boost 5 140 90 מאפשר מתקפה חזקה, אבל מוריד בצורה דרסטית מתקפה מיוחדת.

= = = = =

מתקפות TM

# TM סוג הסבר כוח דיוק PP מיקום
01 Focus Punch תוקף אחרון בתור ומבהיל את היריב אם הוא פוגע. 150 100% 20 דרך 115
02 Dragon Claw גורם לנזק. 80 100% 15 מפלי מטאור (Meteor Falls)
03 Water Pulse 20% שגורם לבלבול. 60 95% 20 מכון סוטופוליס (Sootopolis Gym)
04 Calm Mind מעלה מתקפה מיוחדת והגנה מיוחדת בשלב אחד. 20 מכון מוסדיפ (Mossdeep Gym)
05 Roar גורם לפוקימון יריב להתחלף בעת קרב. 100% 20 דרך 114
06 Toxic מרעיל יריב, ומעלה נזק בכל פעם. 85% 10 נתיב לוהט (Fiery Path)
07 Hail תוקף פוקימונים שאינם סוג קרח במשך 5 תורות. 10 מערת שואל (Shoal Cave)
08 Bulk Up מעלה מתקפה והגנה בשלב אחד. 20 מכון דיופורד (Dewford Gym)
09 Bullet Seed תוקף בין 2-5 תורות ברצף. 10 100% 30 דרך 104
10 Hidden Power סוג וכוח תלויים בפוקימון. 100% 15 סלייטפורט / פורטרי (Slateport / Fortree)
11 Sunny Day אור שמש למשך 5 תורות. מעלה כוח אש. 5 לוח שרוף (Scorched Slab)
12 Taunt גורם ליריב להשתמש במתקפות שפוגעות. 100% 20 בית הטריק (Trick House)
13 Ice Beam 10% סיכוי של הקפאה. 95 100% 10 מאוויל / ספינה אבודה (Mauville / Abandoned Ship)
14 Blizzard 10% סיכוי של הקפאה. 120 70% 5 חנות ליליקוב (Lilycove Dept. Store)
15 Hyper Beam לא יכול לזוז בתור הבא. 150 90% 5 חנות ליליקוב (Lilycove Dept. Store)
16 Light Screen יוצר מגן שמגן מפני מתקפות מיוחדת במשך 5 תורות. 30 חנות ליליקוב (Lilycove Dept. Store)
17 Protect הודף כל מתקפה. נכשל אם משתמשים בו הרבה. 10 חנות ליליקוב (Lilycove Dept. Store)
18 Rain Dance מגביר כוח מתקפות מים למשך 5 תורות. 5 ספינה אבודה (Abandoned Ship)
19 Giga Drain לוקח 1/2 מכמות החיים של הנזק שנגרם. 60 100% 5 דרך 123
20 Safeguard מונע הורדה של סטטים למשך 5 תורות. 25 חנות ליליקוב (Lilycove Dept. Store)
21 Frustration כוח המתקפה תלוי במידת השנאה של הפוקימון אליך. 100% 20 עיר פסיפידלוג (Pacifidlog Town)
22 Solarbeam מתחזק בתור הראשון, תוקף בשני. 120 100% 10 איזור הספארי (Safari Zone)
23 Iron Tail 30% סיכוי של הורדת הגנת היריב. 100 75% 15 מפלי מטאור (Meteor Falls)
24 Thunderbolt 10% סיכוי של שיתוק היריב. 95 100% 15 פינת המשחקים של מאוויל (Mauville Game Corner)
25 Thunder 10% סיכוי של שיתוק היריב. 120 70% 10 חנות ליליקוב (Lilycove Dept. Store)
26 Earthquake נזק כפול אם היריב התחפר באדמה. 100 100% 10 מערת קרקע ים (Seafloor Cavern)
27 Return כוח המתקפה תלוי במידת האהבה של הפוקימון אליך. 100% 20 פאלאבור / פסיפידלוג (Fallarbor / Pacifidlog)
28 Dig בתור הראשון מתחפר, בתור השני תוקף. 60 100% 10 דרך 114
29 Psychic 10% סיכוי של הורדת הגנת היריב. 90 100% 10 מאוויל / דרך ניצחון (Mauville / Victory Road)
30 Shadow Ball 20% סיכוי של הורדת הגנת היריב. 80 100% 15 הר פייר (Mt. Pyre)
31 Brick Break שובר מתקפות כמו Reflects או Light Screens 75 100% 15 עיר סוטופוליס (Sootopolis City)
32 Double Team מעלה סיכוי התחמקות בשלב אחד. 15 פינת המשחקים של מאוויל (Mauville Game Corner)
33 Reflect מעלה הגנה למשך 5 תורות. 20 חנות ליליקוב (Lilycove Dept. Store)
34 Shock Wave תמיד פוגע. 60 20 מכון מאוויל (Mauville Gym)
35 Flamethrower 10% סיכוי של שריפת היריב. 95 100% 15 פינת המשחקים של מאוויל (Mauville Game Corner)
36 Sludge Bomb 30% סיכוי של הרעלת היריב. 90 100% 10 עיר דיופורד (Dewford Town)
37 Sandstorm סופת חול למשך 5 תורות. 10 דרך 111
38 Fire Blast 10% סיכוי של שריפת היריב. 120 85% 5 חנות ליליקוב (Lilycove Dept. Store)
39 Rock Tomb מוריד את המהירות של היריב ברמה אחת. 50 80% 10 מכון רוסטבורו (Rustboro Gym)
40 Aerial Ace תמיד פוגע. 60 20 מכון פורטרי (Foretree Gym)
41 Torment היריב לא יכול לתקוף עם זה פעמיים ברצף. 100% 15 עיר סלייטפורט (Slateport City)
42 Facade מכפיל את הנזק אם שרוף, משותק או מורעל. 70 100% 20 מכו פטלבורג (Petalburg Gym)
43 Secret Power 30% סיכוי של אפקטים מיוחדים. 70 100% 20 סלייטפורט (Slateport) / דרך 111
44 Rest משחזר חיים בשינה של 2 תורות. 10 עיר ליליקוב (Lilycove City)
45 Attract 50% סיכוי שהיריב לא יתקוף. 100% 15 עיר ונדאנטורף (Vendanturf Town)
46 Theif גונב את החפץ של היריב. 40 100% 10 עיר סלייטפורט (Slateport City)
47 Steel Wing 10% סיכוי לעלות הגנה. 70 90% 25 מערת גרניט (Granite Cave)
48 Skill Swap מחליף יכולות עם היריב. 100% 10 הר פייר (Mt. Pyre)
49 Snatch גונב ומשתמש באפקט המיוחד של היריב. 100% 10 מעבורת (S.S. Tidal)
50 Overheat מוריד מתקפה מיוחדת ב2 רמות לאחר שימוש. 140 90% 5 מכון לאבארידג' (Lavaridge Gym)

= = = = =

מתקפות HM

# HM סוג הסבר כוח דיוק PP מיקום
01 Cut חותך עצים מחוץ לקרב. 50 95% 30 עיר רוסטבורו (Rustboro City)
02 Fly תור ראשון עף למעלה ותור שני תוקף. 70 95% 15 דרך 119
03 Surf שט על גבי המים. 95 100% 15 עיר פטלבורג (Petalburg City)
04 Strength מזיז סלעים 80 100% 15 מנהרת רוסטורף (Rusturf Tunnel)
05 Flash מאיר מקומות חשוכים ומוריד דיוק של יריבים. 70% 20 מערת גרניט (Granite Cave)
06 Rock Smash שובר אבנים ויש 50% סיכוי של הורדת הגנת היריב. 20 100% 15 עיר מאוויל (Mauville City)
07 Waterfall מטפס על מפלים 80 100% 15 מערת המקור (Cave of Origin)
08 Dive תור ראשון צולל, תור שני תוקף. 60 100% 10 עיר מוסדיפ (Mossdeep City)

= = = = =

יכולות

שם הסבר
Stench הסירחון מרחיק פוקימונים פראיים.
Drizzle הפוקימון גורם לגשם להופיע בקרב.
Speed Boost המהירות של פוקימון עולה בהדרגה.
Battle Armor הפוקימון מוגן מפני מכות קריטיות.
Sturdy הפוקימון מוגן מפני מכות נוק-אאוט.
Damp מונע השמדה עצמית.
Limber הפוקימון מוגן מפני שיתוק.
Sand Veil מעלה את סיכוי ההתחמקות בזמן סופת חול.
Static מגע פיזי עשוי להוביל לשיתוק.
Volt Absorb משחזר חיים אם נפגע על ידי מתקפת חשמל.
Water Absorb משחזר חיים אם נפגע על ידי מתקפת מים.
Oblivious מגן על הפוקימון מפני התאהבות.
Cloud Nine מבטל כל אפקטי מזג אוויר.
Compoundeyes הדיוק של הפוקימון עולה.
Insomnia הפוקימון מוגן מפני שינה.
Color Change משנה את סוג הפוקימון למהלך של היריב.
Immunity הפוקימון מוגן מפני הרעלה.
Flash Fire מעלה כוח מתקפות אש אם נפגע על ידי מתקפת אש.
Shield Dust חוסם את האפקטים המשניים של מתקפות שמתקבלות.
Own Tempo הפוקימון מוגן מפני בלבול.
Suction Cups מבטל מתקפות שמכריחות החלפה החוצה.
Intimidate מוריד את המתקפה של היריב.
Shadow Tag מונע מהיריב להימלט.
Rough Skin גורם ליריב נזק בעת מגע.
Wonder Guard רק מכות סופר אפקטיביות יפגעו.
Levitate נותן חסינות נגד מתקפות אדמה.
Effect Spore מגע עשוי להרעיל, לשתק או להרדים.
Synchronize מעביר שריפה, הרעלה או שיתוק ליריב.
Clear Body מגן על הפוקימון מפני הורדת סטטים.
Natural Cure כל המצבים הסטטים מתרפאים בעת החלפה.
Lightningrod מושך את כל המתקפות החשמליות.
Serene Grace מעלה את הסיכוי שאפקטים נוספים יקרו.
Swift Swim מעלה מהירות של פוקימון בזמן גשם.
Chlorophyll מעלה מהירות של פוקימון בזמן שמש.
Illuminate מעלה את הסיכוי לפגוש פוקימון פראי.
Trace הפוקימון מעתיק את היכולת של היריב.
Huge Power מעלה את המתקפה של הפוקימון.
Poison Point מגע עשוי להרעיל את היריב.
Inner Focus הפוקימון מוגן מפני הירתעות.
Magma Armor הפוקימון מוגן מפני קיפאון.
Water Veil הפוקימון מוגן מפני שריפה.
Magnet Pull מונע מפוקימון מתכת לברוח מהקרב.
Soundproof נותן חסינות נגד מתקפות קול.
Rain Dish הפוקימון משחזר חיים בהדרגה בגשם.
Sand Stream הפוקימון מזמן סופת חול בזמן קרב.
Pressure המתקפות של היריב עולות יותר PP מהרגיל.
Thick Fat מעלה את ההתנגדות למתקפות אש וקרח.
Early Bird הפוקימון מתעורר במהירות אחרי שינה.
Flame Body מגע עם הפוקימון עשוי לשרוף את היריב.
Run Away מאפשר הימלטות בטוחה מפוקימונים פראיים.
Keen Eye מגן על הפוקימון מפני איבוד דיוק.
Hyper Cutter מגן על הפוקימון מפני הורדה של מתקפה.
Pickup הפוקימון עשוי להרים חפצים.
Truant הפוקימון לא יכול לתקוף כל תור שני.
Hustle מעלה את המתקפה אבל מוריד את הדיוק.
Cute Charm מגע עם הפוקימון עשוי להוביל להתאהבות.
Plus מעלה מתקפה מיוחדת אם לפוקימון אחר יש מינוס.
Minus מעלה מתקפה מיוחדת אם לפוקימון אחר יש פלוס.
Forecast משתנה בהתאם למזג האוויר.
Sticky Hold מגן על הפוקימון מפני גניבות.
Shed Skin הפוקימון עשוי לרפא מצבי סטטוס.
Guts מעלה מתקפה אם הוא מצוי במצב סטטוס.
Marvel Scale  מעלה הגנה אם הוא מצוי במצב סטטוס.
Liquid Ooze מעניק נזק אם היריב משתמש במתקפת שאיבה.
Overgrow מגיבר את כוח מתקפות העשב בעת צרה.
Blaze מגיבר את כוח מתקפות האש בעת צרה.
Torrent מגיבר את כוח מתקפות המים בעת צרה.
Swarm מגיבר את כוח מתקפות החרק בעת צרה.
Rock Head מגן על הפוקימון מפני נזק היקפי.
Drought הפוקימון מזמן שמש בזמן קרב.
Arena Trap מונע מהיריב לברוח.
Vital Spirit מגן על הפוקימון מפני הירדמות.
White Smoke מגן על הפוקימון מפני הורדת סטטים.
Pure Power מעלה את הכוח של מתקפות פיזיות.
Shell Armor הפוקימון מוגן מפני מכות קריטיות.
Air Lock מעלים את כל האפקטים של מזג אוויר.

= = = = =

פוקדורים

תמונה שם הסבר מיקום
כדור צלילה / Dive Ball כדור שעובד טוב יותר על פוקימונים בקרקעית האוקינוס. ספינה נטושה (Abandoned Ship)
חנות
עיר מוסדיפ (Mossdeep City)
כדור נהדר / Great Ball כדור טוב עם סיכוים טובים לתפיסת פוקימונים. דרכים 109, 110, 115, 117, Rustboro City, Petalburg Woods (Man), Jagged Pass
חנות
Petalburg City, Slateport City, Mauville City, Verdanturf Town, Fallabor Town, Lavaridge Town, Fortree City, Lilycove City
כדור מותרות / Luxury Ball כדור נוח שגורם לפוקימון להיות יותר ידידותי. ספינה נטושה (Abandoned Ship)
כדור מאסטר / Master Ball הכדור הכי טוב שיש לתפיסת פוקימונים, ללא כל בעיה. מחבוא צוות רשע (Magma/Aqua Hideout)
כדור קן / Nest Ball כדור שעובד טוב יותר על פוקימונים חלשים. דרך 120
חנות
עיר ורדאנטורף (Verdanturf Town)
כדור רשת / Net Ball כשדור שעובד טוב יותר על פוקימוני מים וחרק. Shop
עיר מוסדיפ (Mossdeep City)
פוקדור / Poké Ball כדור שלוכד פוקימונים. דרכים 104, 106, 110, 123, 126, Lilycove City, Petalburg Woods, Petalburg Woods, Rusturf Tunnel, Granite Cave, Victory Road
כדור פרימייר / Premier Ball כדור נדיר לציון אירועים חגיגיים. עיר רוסטבורו (Rustboro City)
כדור חוזר / Repeat Ball כדור שעובד טוב יותר על פוקימונים שנתפסו קודם. דרך 116 (עובד חברת דיבון)
חנות
עיר רוסטבורו (Rustboro City)
כדור ספארי / Safari Ball כדור שניתן לתפוס בו פוקימונים מאיזור הספארי.
כדור טיימר / Timer Ball כדור שנהיה אפקטיבי יותר ככל שיש יותר סבבים בקרב. דרך 110 (בית הטריקים 2)
חנות
עיר רוסטבורו (Rustboro City)
כדור אולטרה / Ultra Ball כדור עם סיכוים מעולים לתפיסת פוקימונים. דרך 119, Mt. Pyre, Mt. Pyre, Mt. Pyre
חנות
Fortree City, Lilycove City, Mossdeep City, Sootopolis City, Evergrande City

= = = = =

מוצרי פיתוח

תמונה שם הסבר מיקום
קשקש ים עמוק / DeepSeaScale >>> עיר סלייטפורט (קפטן שטרן)
Slateport City (Capt Stern)
שן ים עמוק / DeepSeaTooth >>> עיר סלייטפורט (קפטן שטרן)
Slateport City (Capt Stern)
קשקש דרקון / Dragon Scale >>>
אבן אש / Fire Stone >>>
>>>
>>>
דרך 124 (החלפה עבור Red Shard), Fiery Path
אבן המלך / King's Rock >>>
>>>
אבן עשב / Leaf Stone >>>
>>>
>>>
>>>
דרכים 119, 124 (החלפה עבור Green Shard)
כיסוי מטאלי / Metal Coat >>>
>>>
אבן ירח / Moon Stone >>>
>>>
>>>
>>>
>>>
מפלי המטאור (Meteor Falls)
אבן שמש / Sun Stone >>>
>>>
עיר מוסדיפ (Mossdeep City) – מרכז החלל
Mossdeep City (Space Center)
אבן ברק / Thunderstone >>>
>>>
דרך 124 (החלפה בעבור Yellow Shard)
שדרוג / Up-Grade >>>
אבן מים / Water Stone >>>
>>>
>>>
>>>
>>>
דרך 124 (החלפה עבור Blue Shard), Abandoned Ship

= = = = =

חפצי מפתח

תמונה שם הסבר מיקום
אופני אקרו / Acro Bike אופניים מתקפלים שמסוגלים לקפץ ולעשות וילי (גלגל קדמי מורם). עיר מאוויל (Mauville City)
מפתח מרתף / Basement Key מפתח למאוויל החדשה שנמצא מתחת לעיר מאוויל. עיר מאוויל (Mauville City)
כדור כחול / Blue Orb כדור כחול וזוהר שמחזיק בכוח עתיק. הר פייר (Mt. Pyre – Ruby & Sapphire)
קופסת מטבעות / Coin Case מזוודה שיכולה להחזיק עד 9,999 מטבעות. עיר מאוויל (Mauville City)
מזוודת דיבון / Devon Goods חבילה שמחזיקה את החפצים של המכונה של דיבון. מנהרת רוסטורף (Rusturf Tunnel)
משקפי דיבון / Devon Scope מכשיר בייצור דיבון שמוצא פוקימונים בלתי נראיים. דרך 120 (סטיבן)
כרטיס איון / Eon Ticket כרטיס למעבורת באי דרומי מרוחק.
מחלק נקודות ניסיון / Exp. Share חפץ שגורם לכל הפוקימונים לקבל נקודות ניסיון מקרב. עיר רוסטבורו (Rustboro City)
משקפי גו / Go-Goggles משקפיים שמגנות על העיניים מסופות של חול. עיר לאבארידג' אצל היריב / Lavaridge Town (Rival)
חכה טובה / Good Rod חכה טובה שיכולה ללכוד פוקימוני מים פראיים. דרך 118 (דייג)
מוצא חפצים / Itemfinder חפץ אשר מאתר חפצים לפי צליל. עיר רוסטבורו (Rustboro City)
מכתב / Letter מכתב מסטיבן לנשיא דיבון.
אופני מאך / Mach Bike אופניים מתקפלים שיכולים לנסוע במהירות כפולה. עיר מאוויל (Mauville City)
מטאור / Meteorite מטאור שנמצא במפלי המטאור. הר צ'ימני (Mt. Chimney)
חכה ישנה / Old Rod ניתן לדוג בו פוקימוני מים פראיים, אבל הוא לא כזה טוב. עיר דיופורד אצל הדייג / Dewford Town (Fisherman)
מפת ים ישנה / Old Sea Map מפה שעשויה להוביל לאי פאראווי.
קופסת פוקי-בלוק / PokéBlock Case קופסה שמחזיקה פוקי-בלוקים שעשויים מערבוב של גרגירים. עיר סלייטפורט (נערת בית התחרות)
Slateport City (Contest House Girl) – Ruby & Sapphire
כדור אדום / Red Orb כדור אדום זוהר שמכיל כוח עתיק. הר פייר (Mt. Pyre – Ruby & Sapphire)
מפתח חדר 1 / Rm. 1 Key מפתח שפותח דלת בספינה הנטושה. ספינה נטושה (Abandoned Ship)
מפתח חדר 2 / Rm. 2 Key מפתח שפותח דלת בספינה הנטושה. ספינה נטושה (Abandoned Ship)
מפתח חדר 4 / Rm. 4 Key מפתח שפותח דלת בספינה הנטושה. ספינה נטושה (Abandoned Ship)
מפתח חדר 6 / Rm. 6 Key מפתח שפותח דלת בספינה הנטושה. ספינה נטושה (Abandoned Ship)
כרטיס אס אס / S.S. Ticket כרטיס שצריך להציג במטרה לשוט על המעבורת. עיר ליטלרוט (LittleRoot Town)
סורק / Scanner מכשיר שניתן למצוא על גבי הספינה הנטושה. ספינה נטושה (Abandoned Ship)
שק פיח / Soot Sack שק שניתן לאסוף ולשמור בו אש וולקני. דרך 113
חכה מעולה / Super Rod חכת דיג הכי טובה שיש, משמשת לתפיסת פוקימוני מים פראיים. עיר מוסדיפ אצל הדייג / Mossdeep City (Fisherman)
דלי ווילמר / Wailmer Pail מכשיר המשמש להשקיית גרגירים וצמחים. דרך אצל חנות הפרחים / 104 (Flower Shop)

= = = = =

מוצרים שונים

תמונה שם הסבר מיקום
פטרייה גדולה / Big Mushroom פטרייה נדירה שנמכרת במחיר יקר.
פנינה גדולה / Big Pearl פנינה גדולה שנמכרת במחיר יקר. דרכים 105, 124, 125 , 126, 133, מערת שואל (Shoal Cave)
חליל שחור / Black Flute חליל שמרחיק פוקימונים. חנות
דרך 112
חליל כחול / Blue Flute חליל שמעיר פוקימונים. חנות
דרך 112
רסיס כחול / Blue Shard רסיס מזמן עתיק. נמכר במחיר זול. דרך 126
חבל בריחה / Escape Rope משמש לבריחה ממערות או צינוקים מערת גרניט (Granite Cave), ספינה נטושה (Abandoned Ship)
חנות
Petalburg City, Rustboro City, Slateport City, Mauville City, Fallabor Town, Lilycove City
זנב רך / Fluffy Tail מאפשר לברוח מקרב עם פוקימון פראי. חנות
עיר ורדאנטורף (Verdanturf Town), עיר ליליקוב (Lilycove City)
רסיס ירוק / Green Shard רסיס מזמן עתיק. נמכר במחיר זול. דרך 124
קשקש לב / Heart Scale קשקש יפה. אספנים מעריכים אותו. דרכים 104, 105, 106, 109, 109, 109, 115, 118, 124, 126, 127, 128, עיר ליליקוב (Lilycove City)
דוחה מקסימלי / Max Repel דוחה פוקימונים פראיים למשך 250 צעדים. דרך הניצחון (Victory Road)
חנות
Lilycove City, Mossdeep City, Sootopolis City, Evergrande City
גוש זהב / Nugget גוש זהב. נמכר במחיר גבוה. דרכים 113, 120, 121, עיר פאלאבור (Fallabor Town), מגדל מיראז' (Mirage Tower)
פנינה / Pearl פנינה יפה. נמכרת במחיר זול. דרכים 124, 126, 128
בובה / Poké Doll מאפשר הימלטות מפוקימון פראי.
חליל אדום / Red Flute חליל שמעורר פוקימונים מהתאהבות. חנות
דרך 112
רסיס אדום / Red Shard רסיס מזמן עתיק. נמכר במחיר זול. דרך 127
דוחה / Repel דוחה פוקימונים פראיים במשך 100 צעדים. דרכים 116, 117
חנות
Petalburg City, Rustboro City, Slateport City, Mauville City, Verdanturf Town, Lilycove City
מלח שואל / Shoal Salt  מלח שנמצא במערת שואל. Shoal Cave, Shoal Cave, Shoal Cave, Shoal Cave
קונכיית שואל / Shoal Shell קונכייה שנמצאת במערת שואל. Shoal Cave, Shoal Cave, Shoal Cave, Shoal Cave
חתיכת כוכב / Star Piece תכשיט יפה. נמכר במחיר יקר. דרכים 127, 133, 134
אבק כוכב / Stardust חול יפה ואדום. נמכרת במחיר יקר. דרכים 106, 111, 126
דוחה טוב / Super Repel דוחה פוקימונים במשך 200 צעדים. דרכים 119, 123, הר פייר (Mt. Pyre)
חנות
Fallabor Town, Lavaridge Town, Fortree City, Lilycove City
פטרייה קטנה / TinyMushroom פטרייה רגילה. נמכרת במחיר זול. יערות פטלבורג (Petalburg Woods)
חליל לבן / White Flute חליל שמושך פוקימונים פראיים. חנות
דרך 112
חליל צהוב / Yellow Flute חליל שמוציא פוקימונים מבלבול. חנות
דרך 112
רסיס צהוב / Yellow Shard רסיס מזמן עתיק. נמכר במחיר זול. דרך 126

= = = = =

חפצי ריפוי

תמונה שם הסבר מיקום
נוגדן / Antidote מרפא פוקימונים מורעלים. דרך 104
חנות
Oldale Town, Petalburg City, Rustboro City, Slateport City, Mauville City, Verdanturf Town, Fallabor Town, Lavaridge Town, Fortree City, Lilycove City
מעורר / Awakening מעיר פוקימונים ישנים. חנות
Oldale Town, Petalburg City, Rustboro City, Slateport City, Mauville City, Verdanturf Town, Fallabor Town, Lavaridge Town, Fortree City, Lilycove City
מיץ גרגיר / Berry Juice מרפא 20 נקודות חיים.
מרפא כוויות / Burn Heal מרפא פוקימונים שרופים. חנות
Verdanturf Town, Lavaridge Town, Lilycove City
סם חיים / Elixir משחזר 10PP של מתקפות. דרכים 111 , 119, 123, עיר סוטופוליס (Sootopolis City)
שורש אנרגיה / Energy Root מרפא 200 נקודות חיים. מר. חנות
עיר לאבארידג' (Lavaridge Town)
אבקת אנרגיה / EnergyPowder מרפא 50 נקודות חיים. מר. חנות
עיר לאבארידג' (Lavaridge Town)
אתר / Ether משחזר 10PP של מתקפות. Route 109, Route 113, Route 116, Petalburg City, Sootopolis City, Petalburg Woods
מים טריים / Fresh Water מרפא 50 נקודות חיים. חנות
עיר ליליקוב (Lilycove City)
מרפא מלא / Full Heal מרפא מצבים סטטים. ספרים 110, 119, 120, 121, Jagged Pass, Victory Road
חנות
Lilycove City, Mossdeep City, Sootopolis City, Evergrande City
משחזר מלא / Full Restore מרפא את כל כמות החיים ומרפא מצבי סטטוס. Safari Zone, Victory Road
חנות
Evergrande City
אבקה מרפאת / Heal Powder מרפא מצבים סטטים. מר. דרך 115
חנות
עיר לאבארידג' (Lavaridge Town)
שיקוי הייפר / Hyper Potion מרפא 200 נקודות חיים. דרכים 118, 119, 120, 123, מערת שואל (Shoal Cave)
חנות
Fortree City, Lilycove City, Mossdeep City, Sootopolis City, Evergrande City
מרפא כוויות קור / Ice Heal מרפא פוקימונים קפואים. Lavaridge Town, Shoal Cave
חנות
Verdanturf Town, Lilycove City
עוגיית לאבה / Lava Cookie מרפא כל מצבי סטטוס. חנות
הר צ'ימני (Mt. Chimney)
לימונדה / Lemonade מרפא 80 נקודות חיים. חנות
עיר ליליקוב (Lilycove City)
סם מקסימלי / Max Elixir משחזר PP של מתקפות. Victory Road, Victory Road
אתר מקסימלי / Max Ether משחזר PP של מתקפה אחת. דרך 119, Rusturf Tunnel, Mt. Pyre
שיקוי מקסימלי / Max Potion מרפא את כל כמות החיים. הר פייר (Mt. Pyre)
חנות
Lilycove City, Sootopolis City, Evergrande City
מחייה מקסימלי / Max Revive מחייה פוקימונים מעולפים ומשחזר כמות חיים מלאה. דרכים 121, 133, עיר פטלבורג (Petalburg City)
חלב מומו / Moomoo Milk מרפא 100 נקודות חיים.
מרפא שיתוק / Parlyz Heal מרפא פוקימונים משותקים. יערות פטלבורג (Petalburg Woods)
חנות
Oldale Town, Petalburg City, Rustboro City, Slateport City, Mauville City, Verdanturf Town, Fallabor Town, Lavaridge Town, Fortree City, Lilycove City
שיקוי / Potion מרפא 20 נקודות חיים. דרכים 102, 104, 104, 116, Oldale Town, Petalburg Woods
חנות
Oldale Town, Petalburg City, Rustboro City, Slateport City, Mauville City, Lilycove City
עשב מחייה / Revival Herb מחייה פוקימונים מעולפים. מר. דרך 123
חנות
עיר לאבארידג' (Lavaridge Town)
מחייה / Revive מחייה פוקימונים מעולפים ומשחזר כמות חיים מלאה. Route 110, Route 114, Route 117, Route 120, Route 120, Route 121 – Emerald, Route 123, Abandoned Ship
חנות
Lavaridge Town, Fortree City, Lilycove City, Mossdeep City, Sootopolis City, Evergrande City
אפר קדוש / Sacred Ash מרפא את כל הפוקימונים ומשחזר להם את כל כמות החיים. Navel Rock – Emerald
סודה / Soda Pop מרפא 60 נקודות חיים. חנות
דרך 109, עיר ליליקוב (Lilycove City)
שיקוי סופר / Super Potion מרפא 50 נקודות חיים. דרכים 104, 115, 116
חנות
Petalburg City, Rustboro City, Slateport City, Mauville City, Verdanturf Town, Fallabor Town, Lavaridge Town, Fortree City, Lilycove City

= = = = =

חפצים אפקטי קרב

תמונה שם אפקט מיקום
פגיעה ישירה / Dire Hit מעלה את הסיכוי למכה קריטית בקרב אחד. דרך 104
חנות
Mauville City, Fallabor Town, Lilycove City
מפרט שומר / Guard Spec. מונע הורדת סטטים במהלך קרב אחד. דרך 103
חנות
Mauville City, Fallabor Town, Lilycove City
איקס דיוק / X Accuracy מעלה דיוק של מתקפות במהלך קרב אחד. דרך 104
חנות
Mauville City, Lilycove City
איקס מתקפה / X Attack מעלה את המתקפה במהלך קרב אחד. חנות
Petalburg City, Rustboro City, Mauville City, Fallabor Town, Lilycove City, Mossdeep City, Sootopolis City
איקס הגנה / X Defend מעלה את ההגנה במהלך קרב אחד. עיר רוסטבורו (Rustboro City)
חנות
Petalburg City, Rustboro City, Mauville City, Fallabor Town, Lilycove City, Mossdeep City, Sootopolis City
איקס מיוחד / X Special מעלה את המתקפה המיוחדת במהלך קרב אחד. דרך 116
חנות
Verdanturf Town, Fallabor Town, Lilycove City
איקס מהירות / X Speed מעלה את המהירות במהלך קרב אחד. עיר מאוויל (Mauville City)
חנות
Petalburg City, Rustboro City, Mauville City, Fallabor Town, Lavaridge Town, Lilycove City

= = = = =

מאובנים

תמונה שם הסבר מיקום
מאובן טופר / Claw Fossil דרך 111
מאובן שורש / Root Fossil דרך 111

= = = = =

גרגירים

תמונה שם הסבר מיקום
גרגיר אגואב / Aguav Berry משחזר חיים אם מוחזק על ידי פוקימון, אבל מבלבל אותו אם הוא שונא את הטעם.
גרגיר אפיקוט / Apicot Berry מעלה הגנה מיוחדת כשהפוקימון נמצא בצרה.
גרגיר אספיר / Aspear Berry מרפא ממצב של קיפאון בזמן קרב. דרכים 120, 121
גרגיר בלו / Belue Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרך 123 (אשתו של יוצר הגרגירים)
גרגיר בלוק / Bluk Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרכים 111, 114 , 115
גרגיר צ'רי / Cheri Berry מרפא ממצב של שיתוק בזמן קרב. דרכים 103, 104
גרגיר צ'סטו / Chesto Berry מרפא ממצב של שינה בזמן קרב. דרכים 104, 116, 121
גרגיר קורן / Cornn Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרך 123 (יוצר הגרגירים)
גרגיר דורין / Durin Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרך 123 (אשתו של יוצר הגרגירים)
גרגיר אניגמה / Enigma Berry אם הפוקימון נפגע ממתקפה סופר אפקטיבית, זה ירפא לו את החיים.
גרגיר פיגי / Figy Berry משחזר חיים אם מוחזק על ידי פוקימון, אבל מבלבל אותו אם הוא שונא את הטעם.
גרגיר גאנלון / Ganlon Berry מעלה הגנה כשהפוקימון נמצא בצרה.
גרגיר גרפה / Grepa Berry הופך את הפוקימון לידידותי יותר, אבל מוריד לו את ההגנה המיוחדת. דרך 123
גרגיר הונדו / Hondew Berry הופך את הפוקימון לידידותי יותר, אבל מוריד לו את המתקפה המיוחדת. דרך 119
גרגיר לאפאפה / Iapapa Berry משחזר חיים אם מוחזק על ידי פוקימון, אבל מבלבל אותו אם הוא שונא את הטעם.
גרגיר קלפסי / Kelpsy Berry הופך את הפוקימון לידידותי יותר, אבל מוריד לו את המתקפה. דרך 115
גרגיר לאנסאט / Lansat Berry מעלה סיכוי למכה קריטית כשהפוקימון נמצא בצרה.
גרגיר לפה / Leppa Berry מרפא 10PP למתקפה במהלך קרב. דרכים 103, 104, 119, 123
גרגיר ליצ'י / Liechi Berry מעלה מתקפה כשהפוקימון נמצא בצרה. אי מיראז' (Mirage Island)
גרגיר לום / Lum Berry מרפא כל מצב סטטוס במהלך קרב. דרך 123 (אדון הגרגירים)
גרגיר מאגו / Mago Berry משחזר חיים אם מוחזק על ידי פוקימון, אבל מבלבל אותו אם הוא שונא את הטעם.
גרגיר מאגוסט / Magost Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרך 123 (אדון הגרגירים)
גרגיר נאנאב / Nanab Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרכים 111, 114 , 120, 121
גרגיר נומל / Nomel Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרך 123 (אדון הגרגירים)
גרגיר אורן / Oran Berry מרפא 10 נקודות חיים במהלך קרב. דרכים 102, 104, 111
גרגיר פאמטר / Pamtre Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרך 123 (אשתו של יוצר הגרגירים)
גרגיר פצ'ה / Pecha Berry מרפא ממצב של הרעלה במהלך קרב. דרכים 102, 112, 120, 123
גרגיר פרסים / Persim Berry מרפא ממצב של בלבול במהלך קרב. דרכים 114, 121,123
גרגיר פטאיה / Petaya Berry מעלה מתקפה מיוחדת כשהפוקימון נמצא בצרה.
גרגיר פינאפ / Pinap Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרכים 111, 114 , 116, 120
גרגיר פומג / Pomeg Berry הופך את הפוקימון לידידותי יותר, אבל מוריד לו את החיים. דרכים 119, 123
גרגיר קוואלוט / Qualot Berry הופך את הפוקימון לידידותי יותר, אבל מוריד לו את ההגנה. דרך 123
גרגיר ראבוטה / Rabuta Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרך 123 (אדון הגרגירים)
גרגיר ראוסט / Rawst Berry מרפא ממצב של שריפה במהלך קרב. דרכים 112, 121, 123
גרגיר ראז / Razz Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרכים 111, 114, 120
גרגיר סלק / Salac Berry מעלה מהירות כשהפוקימון נמצא בצרה.
גרגיר סיטרוס / Sitrus Berry מרפא חיים במהלך קרב. דרכים 118, 119, 123, 123
גרגיר ספלון / Spelon Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרך 123 (אשתו של יוצר הגרגירים)
גרגיר סטארף / Starf Berry מעלה סטט אחד רנדומלי כשהפוקימון נמצא בצרה.
גרגיר טומאטו / Tamato Berry הופך את הפוקימון לידידותי יותר, אבל מוריד לו את המהירות. דרך 123 (אדון הגרגירים)
גרגיר וואטמל / Watmel Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרך 123 (אשתו של יוצר הגרגירים)
גרגיר ופייר / Wepear Berry גרגיר לבישול. קשה להשיג אותו. דרכים 111, 114 , 117, 120
גרגיר ויקי / Wiki Berry משחזר חיים אם מוחזק על ידי פוקימון, אבל מבלבל אותו אם הוא שונא את הטעם.

= = = = =

חפצים שניתן להחזיק

תמונה שם הסבר מיקום
מטבע קמע / Amulet Coin מכפיל את הכסף שמקבלים אם האוחז בחפץ נמצא בקרב.
חגורה שחורה / Black Belt חפץ שמחזק מתקפות מסוג לחימה. דרך 115
משקפיים שחורים / BlackGlasses חפץ שמחזק מתקפות מסוג אופל. דרך 116
צעיף כחול / Blue Scarf חפץ שמעלה יופי בתחרויות.
אבקה בהירה / BrightPowder חפץ שמוריד דיוק. חנות
באטל פרונטיר (Battle Frontier)
פעם / Charcoal חפץ שמחזק מתקפות מסוג אש. עיר לאבארידג' (Lavaridge Town)
רצועת בחירה / Choice Band מעלה כוח מתקפה, אבל מגביל את הפוקימון לשימוש רק בו. חנות
באטל פרונטיר (Battle Frontier)
תג טיהור / Cleanse Tag חפץ שדוחה פוקימונים פראיים. הר פייר (Mt. Pyre)
קשקש ים עמוק / DeepSeaScale חפץ שמעלה הגנה מיוחדת של קלאמפרל. עיר סלייטפורט (קפטן שטרן) / Slateport City (Capt Stern)
שן ים עמוק / DeepSeaTooth חפץ שמעלה מתקפה מיוחדת של קלאמפרל. עיר סלייטפורט (קפטן שטרן) / Slateport City (Capt Stern)
ניב דרקון / Dragon Fang חפץ שמחזק מתקפות מסוג דרקון. מפלי המטאור / Meteor Falls
אבן נצח / Everstone מונעת התפתחות של פוקימון. Granite Cave, Granite Cave, Granite Cave
משתף נקודות ניסיון / Exp. Share חפץ שנותן נקודות ניסיון מקרבות לעוד פוקימונים בשישייה. עיר רוסטבורו (Rustboro City)
רצועת פוקוס / Focus Band חפץ שמונע מדי פעם התעלפות. מערת שואל (Shoal Cave)
חנות
באטל פרונטיר (Battle Frontier)
צעיף ירוק / Green Scarf חפץ שמעלה חוכמה בתחרויות.
אבן קשה / Hard Stone חפץ שמחזק מתקפות מסוג אבן. דרך 110
אבן המלך / King's Rock חפץ שגורם להיתרעות אם היריב נפגע.
ריחן / Lax Incense חפץ שמוריד את הדיוק של היריב. הר פייר (Mt. Pyre)
שאריות / Leftovers חפץ שמשחזר מעט חיים בכל פעם במהלך קרב. המעבורת / SS Tidal
חנות
באטל פרונטיר (Battle Frontier)
כדור אור / Light Ball חפץ שמעלה מתקפה מיוחדת של פיקאצ'ו.
ביצת מזל / Lucky Egg חפץ שמעלה את נקודות הניסיון שמרוויחים בקרב.
אגרוף מזל / Lucky Punch חפץ שמעלה את הסיכוי למכה קריטית אצל צ'נסי.
צמיד מאצ'ו / Macho Brace חפץ שמעודד גדילה אבל מוריד מהירות. דרך 111
מגנט / Magnet חפץ שמחזק מתקפות מסוג חשמל. דרך 110
עלה מנטל / Mental Herb חפץ שמוציא פוקימונים ממצב של התאהבות. עיר פורטרי (Fortree City)
חנות
באטל פרונטיר (Battle Frontier)
שכבת מטאל / Metal Coat חפץ שמחזק מתקפות מסוג מתכת.
אבקת מטאל / Metal Powder חפץ שמעלה את ההגנה.
זרע נס / Miracle Seed חפץ שמחזק מתקפות מסוג עשב. יערות פטלבורג (Petalburg Woods)
מים מסתוריים / Mystic Water חפץ שמחזק מתקפות מסוג מים.
קרח שלעולם לא נמס / NeverMeltIce חפץ שמחזק מתקפות מסוג קרח. מערת שואל (Shoal Cave)
צעיף ורוד / Pink Scarf חפץ שמעלה חמידות בתחרויות.
חץ רעל / Poison Barb חפץ שמחזק מתקפות מסוג רעל.
טופר מהיר / Quick Claw חפץ שמאפשר מדי פעם לתקוף ראשון. עיר רוסטבורו (Rustboro City)
חנות
באטל פרונטיר (Battle Frontier)
צעיף אדום / Red Scarf חפץ שמעלה מגניבות בתחרויות.
משקפי מרחב / Scope Lens חפץ שמעלה את הסיכוי למכה קריטית. חנות
באטל פרונטיר (Battle Frontier)
ריחן ים / Sea Incense חפץ שמחזק מתקפות מסוג מים. מערת שואל (Shoal Cave), הר פייר (Mt. Pyre)
מקור חד / Sharp Beak חפץ שמחזק מתקפות מסוג מעופף.
פעמון קונכייה / Shell Bell חפץ שמשחזר חיים כשהוא פוגע ביריב.
צעיף משי / Silk Scarf חפץ שמחזק מתקפות מסוג נורמלי. עיר דיופורד (Dewford Town)
אבקה כסף / SilverPowder חפץ שמחזק מתקפות מסוג חרק. דרך 120
כדור עשן / Smoke Ball חפץ שמאפשר בריחה מפוקימון פראי. דרך 110
חול רך / Soft Sand חפץ שמחזק מתקפות מסוג אדמה. דרך 109
פעמון מרגיע / Soothe Bell חפץ שמרגיע רוחות ויוצר חברויות. עיר סלייטפורט (Slateport City)
טל נשמה / Soul Dew חפץ שמעלה הגנה מיוחדת ומתקפה מיוחדת אצל לטיאס ולטיאוס. אי ירושלמי (Southern Island)
תג כישוף / Spell Tag חפץ שמחזק מתקפות מסוג רוח. הר פייר (Mt. Pyre)
מקל / Stick חפץ דמוי כרישה. נמכר בזול.
עצם עבה / Thick Club עצם. נמכר בזול.
כפית מסובבת / TwistedSpoon חפץ שמחזק מתקפות מסוג על חושי.
עלה לבן / White Herb חפץ שמשחזר כל סטט שהורד במהלך קרב. דרך 104
חנות
באטל פרונטיר (Battle Frontier)
צעיף צהוב / Yellow Scarf חפץ שמעלה קשיחות בתחרויות.

= = = = =

תחרויות סרט

אחד מהחידושים של המשחק הוא תחרויות הסרט. במשחק זה עושים שימוש בפוקימונים תוך כדי התמקדות ביכולות שונות מאלה של קרב, והם: יופי, קשיחות, חמידות, מגניבות, וחוכמה. גם מבחינת רמות יש פה מספר רמות כאשר הרמות האפשריות הן: נורמלי, סופר, הייפר, ומאסטר. ניצחון בתחרות מעניק סרט. כדי לעבור לדרגה גבוהה יותר, יש צורך קודם לזכות בתחרות של רמה נמוכה יותר באותה קטגוריה.

כניסה לתחרות:

יש צורך מקדים להשיג את התיק של הפוקי-בלוק כדי להיכנס לתחרויות, את זו משיגים באולם התחרויות של העיר סלייטפורט. לאחר מכן, יש צורך להשיג אישור להשתתפות בתחרות, אותו משיגים בעיר ורדאנטורף. לאחר מכן ניתן לשחק במכין הגרגירים, לראות איך זה עובד, לבחור פוקימון לקטגוריה מסוימת, ולנסות את מזלך. לכל פוקימון יש נטייה להיות מתאים יותר לקטגוריה מסוימת ומתקפות גם הן מוגדרות לפי הקטגוריות השונות.

סבב ראשון: 

בסבב הראשון יש את אותה טקסיות – הפוקימונים נשפטים לפי המצב שלהם, וזה משתנה לפי הפוקי-בלוקים שהם אוכלים. מקבלים הערכה מהשופטים ואז מהקהל.

סבב שני: 

הסבב השני יותר דומה לקרב. בסב הזה בוחרים מתקפה ובודקים איך כל מתקפה של כל פוקימון מתקבלת על ידי השופטים ועל ידי הקהל.

זכייה בתחרויות:

אחרי שהכל נגמר, קובעים זוכה. אם אתה זוכה, הפוקימון שלך מקבל סרט. אם אתה עושה עבודה טובה בדרגת המאסטר, הפוקימון שלך יופיע במוזיאון ליליקוב.

= = = = =

הכנת פוקי-בלוקים

במהלך המסע שלכם תמצאו גרגירים, אותם אפשר לבשל. את התיק של הפוקי-בלוקים מקבלים מהנערה בעיר סלייטפורט.

הכנת פוקי-בלוקים:

לא משנה איך אתה מערבב את המוצרים שלך, אתה צריך לשחק מיני משחק עם המכשיר המסתובב. המטרה היא לפגוע באות A. זה יסתובב מהר יותר ככל שתהיה מדויק יותר. זה גם מעלה את האיכות של המוצר שאתה יוצר. לאחר מכן, בחר את הגרגירים שאתה רוצה לבשל. דע שיש גרגירים שמבטלים את הטעמים אחד של השני.

ניתוח הפוקי-בלוקים:

ברגע שהמוצר מוכן, אפשר לבחון את האיכות שלו.

צבע אדום: חריף שמעלה מגניבות.
צבע כחול: יבש שמעלה יופי.
צבע ורוד: מתוק שמעלה חמידות.
צבע ירוק: מר שמעלה חוכמה.
צבע צהוב: חמוץ שמעלה קשיחות.

צבע סגול: חריף, מעלה מגניבות, ופחות סטט דוממינטי.
צבע אינדיגו: יבש, מעלה יופי, ופחות סטט דוממינטי.
צבע חום: מתוק, מעלה חמידות, ופחות סטט דוממינטי.
צבע תכלת: מר, מעלה חוכמה, ופחות סטט דוממינטי.
צבע זית: חמוץ, מעלה קשיחות, ופחות סטט דוממינטי.

צבע זהב: פוקי-בלוק ברמה גבוהה, שמעלה סטט אחד או שניים.
צבע אפור: פוקי-בלוק עם טעם משולש, שמעלה 3 סטטים.
צבע לבן: פוקי-בלוק עם טעם מרובע, שמעלה 4 סטטים.
צבע שחור: פוקי-בלוק ברמה נמוכה, בעיקר כי הוא מורכב מאותו גרגיר.

שימו לב לטבע של הפוקימון משום שיכול להיות שפוקימון לא אוהב את הטעם המוצע. גם הרמות של הפוקימונים משפיעים. ערבוב של פוקי-בלוקים עם חברים מעלה את האיכות של המוצר.

= = = = =

פינת המשחקים

פינת המשחקים חוזרת ברובי וספיר, והיא מציעה רק מוצרים כפרסים, בלי פוקימונים. יש פה מכניקות חדשות, והם מבצעות שימוש מקסימלי של הגיים בוי אדוונס.

את קופסת המטבעות מקבלים בעיר מאוויל. אפשר לקנות 50 מטבעות בעבור 1000 פוקי-דולרים ו500 בעבור 10,000 פוקי-דולרים.

מכונות מזל

כעת אפשר להכניס כמה מטבעות שרוצים ואם יוצרים שורה, מקבלים פרס.

3 אדום/כחול – 300 מטבעות.
3 שביעיות – 90 מטבעות.
3 אזוריל – 12 מטבעות.
3 לוטאד – 6 מטבעות.
3 פיקאצ'ו – 3 מטבעות. וכוח פיקה (מאפשר שליטה טובה יותר בעצירת המכונה).
דובדבן – 2 מטבעות.
לוגו משחק חוזר – משחק חינם.

רולטה

מהמרים על הפוקימון שיוצא, מכניסים מספר מטבעות ואם יוצא הפוקימון שניחשתם, אתם זוכים!

= = = = =

פוקי-נאב

המכשיר הזה מאפשר לכם לטייל בהואן בקלות. הוא דומה לפוקי-גיר, רק שאין רדיו, ויש אפליקציות חדשות. מקבלים את הפוקי-נאב כשמחזירים את הDevon Goods הגנוב למר ברייני בעיר רוסטבורו, במשרד שלו בתאגיד דאבון. יש בו מפה, מצב הפוקימונים, והנטייה שלהם לתחרות מסוימת, זה מאפשר לך לדעת מתי מאמנים מסוימים רוצים קרב חוזר, וניתן להסתכל על כל הסרטים שזכיתם בהם עם הפוקימונים שלכם.

= = = = =

בית הטריקים

בדרך 110 תמצאו בית מוזר, ואחרי שתפגשו את הבעלים, הוא יזמין אתכם לקחת את האתגרים של הבית. בעיקרון צריך לבוא לכל קומה עם תג מסוים, להביס מספר מאמנים ולזכות בפרסים.

תא ראשון: אין צורך בתגים, צריך חיתוך (Cut) והפרס הוא ממתק נדיר (Rare Candy).
תא שני: תג הדינאמו (Dynamo), אין צורך בHM והפרס הוא פוקדור זמן (Timer Ball).
תא שלישי: תג החום (Heat), צריך ניפוץ סלעים (Rock Smash) והפרס הוא אבן קשה (Hard Stone).
תא רביעי: תג האיזון (Balance), צריך הוזזת סלעים (Strength) והפרס הוא כדור עשן (Smoke Ball).
תא חמישי: תג הנוצה (Feather), אין צורך בHM והפרס הוא TM12 (Taunt).
תא שישי: תג המחשבה (Mind), אין צורך בHM והפרס הוא מגנט (Magnet).
תא שביעי: תג הגשם (Rain), אין צורך בHM והפרס הוא PP Max.
תא שמיני: כל התגים + תואר אלוף, אין צורך בHM והפרס הוא אוהל אדום/כחול (בהתאם למשחק).

= = = = =

בסיס סודי

ניתן לבנות לך חדר סודי במשחק על ידי שימוש במתקפה "כוח סודי" [Secret Power (TM43)], ושם אפשר לשים שטיחים, בובות ורהיטים. את הTM מקבלים מילד שמדברים איתו בדרך 111 והוא מדגים לכם איך פותחים בסיס סודי. אפשר לבנות אותם על עצים, במערות, בשיחים, ואפשר לשים בהם ריהוט לפי ראות עיניכם.

= = = = =

אירועים יומיים

יש כמה אירועים שמתרחשים על בסיס יומיומי במשחקים.
לדוגמה, פיתוח של פוקימון כמו אמבריאון ואספיאון.
אחרי הבסת האליט פור, יופיע גורו אנרגיה בשוק של העיר סלייטפורט ויציע ויטמינים בחצי מחיר.
הלוטו של העיר ליליקוב מפרסם זוכה חדש בכל יום, לפי מספר המאמן שלך, והפרסים יכולים להיות Master Ball, Max Revive, EXP. Share וPP Up.
מערת שואל לפעמים חווה גאות ולפעמים שפל וניתן לאסוף שם חפצים לשם יצירת פעמון קונכייה (Shell Bell). גם הפוקימון סנוראנט יכול להופיע שם.

= = = = =

כרטיס מאמן

כרטיס המאמן מספק את מצב הפוקידע הקיים שלך, מספר תגים, שעות משחק, ומספר משימות שניתן להשלים, כמו: כניסה להיכל התהילה. קרבות כבל, החלפה עם חברים, יצירת פוקי-בלוקים עם חברים, תחרויות עם חברים, ניצחון במגדל הקרבות ועוד.

= = = = =

פרטי טריוויה

– הדור הזה הציג 76 יכולות.
– זה הדור הראשון שהציג שלישיית פוקימונים אגדים.
– זה הדור הראשון שהציג פוקימונים אגדיים בעלי מין.
– זה הדור הראשון שהציג פוקימונים מסוג קרח טהור ומתכת טהור.
– זה הדור הראשון שהציג כמה פוקימונים מיתיים.
– זה הדור הראשון שלא היה בו התפתחות לאיוי.
– זה הדור הראשון שיש בו מאמני מכון בלעדיים למשחקים.
– זה הדור הראשון שלא ניתן לכנות את היריב שלנו בשם לפי בחירה.
– זה הדור הראשון שיש לאליט פור מוסיקה משלהם.
– זה הדור הראשון שנעשה בו שימוש אל חוטי.
– זה הדור הראשון שהציג את המילה "פוקימון" בכותר יפני.
– זה הדור הראשון שהציג שני צוותים רשעים.
– זה הדור הראשון פוקימונים פסאודו אגדים.
– זה הדור היחיד שיש לשחקנים גם אבא וגם אמא.
– זה הדור היחיד שאין לו קשר למשחקים קודמים.
– זה הדור היחיד שהציג פוקימון חשמלי דו סוגי.
– זה הדור היחיד שהציג פוקימון התחלתי שלהתפתחות שלו יש הבדל מגדרי.
– זה הדור היחיד שאין בו פוקימונים מפותחים לפוקימונים מדורות קודמים.
– יש לדור הזה את מספר המשחקים הגדול ביותר – 15.

= = = = =

איך הם התקבלו, ביקורות, מכירות, הישגים

שני המשחקים התקבלו בצורה טובה, והם קיבלו ציון מצוין לפי אתרים כמו GamePro או Cinescape. האתר IGN הגדיר אותו מדהים ונתן לו ציון של 9/10. עם זאת, היו כמה ביקורות צוננות, כמו זו של Eurogamer שטענה ש"מלבד כמה קרבות אינטנסיביים מול מנהיגי מכון והיריב בשלבים מתקדמים יותר, הלחימה והאיסוף הופכים להיות משעממים די מהר". מגזין Famitsu נתן למשחקים ציון 36/40. ובאתר GameRankings הם קיבלו ציונים של 84.21% ו84.03%.

IGN דירגו את המשחקים במקום עשירי ברשימת 25 המשחקים הכי טובים שיצאו לגיים בוי אדוונס בכל הזמנים.

בזמן היציאה של המשחקים, הם קיבלו ביקורת גדולה על כך שאין אפשרות להשיג פוקימונים מדורות קודמים. ורק 184 פוקימונים מדורות קודמים זמינים מתוך ה251. את הבעיה הזו הם פתרו עם יציאת המשחקים "אדום אש וירוק עלה".

רובי וספיר היו המשחקים השני והשלישי הכי נמכרים בשנת 2003 בארה"ב, כאשר רובי מכר יותר. בשנת היציאה שלהם הם מכרו 6.6 מיליון עותקים. עד 31.3.2013 הם מכרו 16.22 מיליון עותקים ברחבי העולם.

= = = = =

פוקימון ברקת (אמרלד/Emerald)

– התמיכה בe-Reader הוסרה.
– המיקומים של גראודון וקיוגר שונו, וכעת הם ברמה גבוהה יותר.
– הכניסה למחבואים של הצוותים הרשעים כעת לא חסומה אחרי שמנצחים את טייט וליזה.
– הנדידה על הפוקימונים האגדיים לטיאוס ולטיאס יכולה להתרחש מיד לאחר קבלת היכל התהילה.
– הפאזלים של הרג'ים כעת מעט שונים.
– הקרבות המרובים כעת זמינים מחוץ לחיבור כבל.
– הקרבות של הזוגות כעת יותר נפוצים.
– ניתן להילחם במנהיגי מכון בקרבות חוזרים בקרבות זוגות.
– טלפון הקרבות של מאמנים שרוצים קרב חוזר כעת חלק מהמשחק.
– ניתן להשיג את צ'יקוריטה, סינדקוויל וטוטודייל מפרופסור בירץ' לאחר שמשלימים את הפוקידע של הואן (מלבד דיאוקסיס וג'יראצ'י).
– דיאוקסיס כעת בצורת המהירות שלו.
– היכולת Pickup כעת יכולה להרים חפצים שונים והיא תלויה ברמה של הפוקימון.
– הכנסה של פוקימון ממין נקבה עם דיטו כאשר אחד מהם מחזיק באבן נצח (Everstone), מביאה ל50% סיכוי שהטבע של הפוקימון יעבור לביצה.
– אפשר לבנות חברות עם פוקימון או לשנות לו את הEV עם גרגירים מסוימים.
– אוהלי קרב מחליפים את רוב תחרויות הסרט. רק בעיר ליליקוב המצב נשאר כמו שהוא וכעת יש שם את כל הדרגות של תחרות הסרט.
– לכל המנהיגים יש כעת צוותים משופרים.

– המעבר בין העיר ורדאנטורף לדרך 117 הורחב.
– דרך 118 שונתה.
– הפאזלים בבית הטריקים שונו.
– המאובנים עברו למגדל המיראז'. כעת ניתן להשיג את המאובן השני לאחר הכניסה להיכל התהילה.
– איזור קרבות חדש בשם חזית הקרב נפתח וכעת יש שם גם א תהאפשרות להשיג סמירגל וסודוודו.
– יש איזורים חדשים בספארי ובמעבר התת קרקעי של המדבר, הכוללים 19 פוקימונים מג'וטו וקנטו.
– מערות טרה (Terra Cave) ומרין (Marine Cave) זמינות לאחר קבלת היכל התהילה ומכילות כעת את הפוקימונים האגדיים גראודון וקיוגר.
– הפוקימון מיו מופיע באי פאראווי (Faraway Island) ואפשר להגיע לשם רק עם מפת ים ישנה (Old Sea Map).
– המחבוא של צוות מגמה עבר למעבר משונן (Jagged Pass) וקיבל תפאורה חדשה לגמרי.

– במשחק זה שני הצוותים יהיו פעילים וכל פעם אחד מהצוותים יעשה בלגאן, כאשר המטרות שלהם הם להעיר את גראודון וקיוגר.
– הפעם ראיקוזה הוא זה שיעצור את הקרב בין גראודון וקיוגר וניתן לתפוס אותו לפני שנכנסים להיכל התהילה.

– יש לדמויות המרכזיות שינוי בתלבושות.
– ויגורות' כעת עוזר לעבור דירה ולא מאצ'וק.
– זיגזגון רודף אחרי פרופסור בירץ' ולא פוצ'יינה.
– מלמד מתקפות נוסף למשחק.
– מנהיג המכון בסוטופוליס הוא חואן ואילו ואלאס הוא אלוף הליגה.
– ניתן להילחם בסטיבן במפלי המטאור לאחר הכניסה להיכל התהילה, כאשר הפוקימונים שלו גבוהים ב20 רמות מאלה שהיו לו ברובי וספיר.
– יש דמות חדשה בשם סקוט ונפגוש אותו מספר פעמים במהלך המשחק, והוא יזמין אותנו להשתתף בחזית הקרב.

– האנימציות חזרו מאז קריסטל.
– רצפת המערה שונתה.
– הבית של השחקנים הראשיים שונה.
– מכונים קצת קיבלו יותר נפח, במטרה לערוך קרבות זוגות.
– הצבע של חדר האלוף שונה.
– התא האטום כעת שונה מבחינה גרפית.
– הפוקימונים האגדיים קיבלו אנימציה חדשה לפני שהם נכנסים לקרב.
– ילדה חוסמת את הדרך ב101 ולא ילד.

– יש מספר פוקימונים שאין במשחק הזה והם:

= = = = =

תכנים מקוריים של מפלצות כיס: פאזל

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *