סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: חמוסים הם סמורים / מיכאל אלבוים

סוֹמֵר (סמור שומר) ~> סַמוּרְוָה (סמור+פרווה)

היום יש לנו שני חמוסים שנמצאים על המשבצת של הכיסלצת הרגילה והנפוצה בכל דור. השמות הם Sentret ו-Furret, השם הראשון מכיל בתוכו Sentry (זקיף, שומר) והשם השני מכיל Fur (פרווה), ושני השמות מסתיימים ב-Ferret (חמוס).

אז יש לנו חמוס זקיף וחמוס פרוותי. השמות הראשונים שלי היה זקימוס ופרוומוס, אבל אלה הלחמים כפויים מפאת חוסר זמן, אז ננסה למצוא משהו טוב יותר.

התהייה הראשונה מגיעה בעקבות השמות היפניים, otachi (סמור שעומד על הזנב), ו-ootachi (סמור גדול… שעומד על הזנב). סמור? באנגלית זה היה חמוס! אבל הכול בסדר, לאחר בדיקה בוויקיפדיה גיליתי שחמוס הוא תת-מין של סמור. אז כל חמוס הוא סמור, אבל לא כל סמור הוא חמוס. למעשה במשפחת הסמורים יש הרמין, חורפן, מלא סמורים וכל מיני חמוסים, אז נוכל להשתמש בכל אלה.

מכיוון שמילים כמו זנב, עומד, ניצב, גדול או ענק לא מסתדרות עם האותיות של חמוס או של סמור, החלטתי לחזור לתרגם את השם באנגלית, רק להשתמש בסמור במקום בחמוס. הכיסלצת הראשונה יכולה להיות הלחם של סמור עם הניקוד של שומר – סומר! מה גם שלסמור זה להזדקף או להתקשות, אז זה מתאים.

ההתפתחות יכולה להיות הלחם של סמור+רחב (סמורחב), אבל נישאר עם האנגלית עד הסוף. עכשיו כשיש לנו את האות ר' בסוף המילה סמור, אפשר להלחים אותה עם פרווה, לקבל סמורווה, ולעמוד על זקופים על הזנב לצד שתי הכיסלצות.

סמוריים:
https://he.wikipedia.org/wiki/סמור

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *