סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

למאיה כהן יש את אוסף הפוקימונים הגדול ביותר בישראל!

את מאיה כהן כולם מכירים בתור האספנית עם אוסף הפוקימונים הגדול ביותר בישראל. מדי פעם היא מעלה תמונה לפייסבוק עם האוסף שלה, דבר שתמיד גורף המון לייקים, תגובות נלהבות ורצון לדעת מה הסיפור מאחורי האוסף. אז הנה ההזדמנות שלנו להכיר קצת את האספנית, את האוסף ואת מה שביניהם.

מאיה כהן היא סטודנטית, בת 23, המתגוררת בקו שבין רעננה למעגן מיכאל. היא לומדת אנימציה, עובדת במפעל פלאסון, התחביבים שלה הם: אנימה, גיימינג, אנימציה, חיות ואוכל.

איך הכל התחיל?

"האהבה שלי לפוקימון התחילה כמובן מהסדרה ששודרה בארץ. אני זוכרת שבכל יום רצתי הביתה וחזרתי לראות את הסדרה והייתי במתח לקראת הפרק הבא. האוסף התחיל כשהייתי בלונדון והיינו בחנות שדומה לאופיס דיפו כזה, והייתה שם עמדה של בובות עם המון חדי קרן ודרקונים, ולידם עמד לו שם פיקאצ'ו לבד ובודד, אז קניתי אותו, ומאז לאט לאט המשכתי להוסיף בובות לאוסף, כי בסופו של דבר… אני רוצה לתפוס את כולם!"

את יכולה לפרט לנו מה האוסף שלך כולל?

"האוסף שלי כולל 84 בובות (פלאשים) של פוקימון, ביניהם כלולים כמעט כל ההתחלתיים, הרבה מאוד אגדיים, כל הפוקימונים האהובים עליי חוץ מאחד, והמתקפה Substitute שהם הופכים לבובה."

יש לך סיפור מעניין / מצחיק / משונה שנוגע לאוסף שלך?

"יש לי כלב בוקסר בשם צ'ואי והוא מאוד אוהב בובות וצעצועים, אבל איך שהוא הכלב הבין שבובות פוקימון הן מחוץ לתחום והוא לא נוגע בהם, לא נושך, לא מלקק ולא עושה להן שום דבר. וזאת למרות שהוא מאוד רוצה איזו מילה עם הוואבאפט המדבר שלי."

איך אחרים (בני משפחה, חברים, החבר) לוקחים את האוסף שלך?

"המשפחה הקרובה לא מתייחסת כל כך. מנגד, המשפחה המורחבת קצת יורדת עליי אבל התרגלתי לזה. החברים עוזרים לי לחפש, קונים לי וממליצים לי. והחבר תומך ואוהב את האוסף, וזה כמובן כי גם הוא מאמן פוקימון בעצמו."

בכמה כסף את מעריכה שהאוסף שלך נאמד?

"וואו, זו שאלה קשה, אבל אני חושבת שאפשר לאמוד אותו בכמה אלפים נחמדים."

היו הפוגות? רגעים שוויתרת? רגעים שרצית לזרוק את האוסף? למכור אותו?

"כן, יש לי רגעים של קושי. אני וחבר שלי רצינו לטוס ליפן, אבל היו בעיות וחשבתי למכור את האוסף… אבל הוא לא הסכים. הוא אמר שזה משהו שאני אוהבת ואנחנו טסים ליפן כדי לקנות עוד פלאשים, אז למה למכור?"

האם יש לך עוד אוספים מלבד זה?

"כן, אני בן אדם שמאוד אוהב לאסוף דברים. חוץ מפוקימון, יש לי אוסף פלאשים של דיסני ופופים של דיסני והמשחק קינגדום הארטס. היו לי גם קלפים של פוקימון, אבל מכרתי אותם."

מה היית מייעצת לאנשים שרוצים להתחיל אוסף כמו שלך?

"לא להתייאש. לעשות את זה לאט לאט. לא להתפזר. תעשו סדר. אני לדוגמה אמרתי שאני רוצה לקנות את האייבילושיין ואז את ההתחלתיים ואז את האגדיים. ובינתיים אם אני רואה עוד בסביבה, אז אני קונה גם אותם. יש לי תמונה של כל הפוקימונים ופשוט מה שיש לי הייתי עושה עליו איקס."

יש לך משהו שהיית רוצה להוסיף שלא שאלנו אותך.

"קודם כל, רציתי לציין שהפוקימון האהוב עליי זה טוטודייל ואני רוצה לתת לו את הבמה הזאת. ודבר אחרון, אני רוצה להגיד שאני אוהבת את הקהילה של פוקימון, ואני אוהבת שזה לא לילדים, ואני חושבת שאנחנו צריכים לכבד את הכל, את כל הדורות, את כל המשחקים ואת כל המאמנים. נכון יש כאלה שהם פחות ויש כאלה שהם יותר, אבל אנחנו בסופו של דבר במטרה משותפת ואהבה משותפת לדבר הזה שנקרא פוקימון."

תודה רבה לך, מאיה. היה תענוג לשמוע את הסיפור שלך.

"תודה רבה לאתר הנפלא הזה ובאמת שאפו ענקי על הארגון וההתמדה הזאת."

– – – – –

תודה רבה למאיה כהן על הראיון הנפלא הזה! אני חייב להודות שהאוסף שלך מעורר הרבה קנאה! במידה ויש לכם תגובה, שאלה או תהייה בנוגע לאוסף של מאיה, אתם מוזמנים לרשום אותה באיזור התגובות.

– – – – –

אם יש לכם אוסף של מוצרי פוקימון, אתם מוזמנים ליצור קשר במייל הבא: Hitman.is.hart@gmail.com

פוסטים קשורים

14 תגובות

  1. תוכן מעולה.
    מאיה היא אחד מהאנשים האהובים עלי בקהילת הפוקימון הישראלית.
    אם היה לי שקל על כל סרטון בוול שלה שבו תייגתי את אשתי…. הייתי יכול לצאת לפנסיה 8)

  2. הלוואי… יש לי קצת פוקימונים אבל הם מהסוג פלסטיק שנכנסים לפוקדור צעצוע XD גם הם נחמדים אבל אני רוצה אותם בגודל טבעי כמה שאפשר D:

  3. אני לא מבין איך אתם מציגים כעבודה שיש לה את ה״אוסף הפוקימונים הגדול ביותר בישראל״, זה לא נכון בעליל. יש לה אכן אוסף גדול שרובו הגדול מורכב מזיופים מאליאקפרס אבל זה לא מתקרב לאוספים רצינים בארץ.

    לא המשכתי לקרוא את שאר הכתבה כי כבר מראש לא אהבתי שאתם קובעים עובדה לא נכונה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *