סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

המדריך המלא למשחק הקלפים של פוקימון

המדריך המלא למשחק הקלפים של פוקימון / גלעד 

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת הוא איך נראה קלף משחק של פוקימון.

ובכן, הוא נראה ככה:

לכל קלף פוקימון יש מספר נתונים בסיסיים:

שם – כתב גדול, פינה שמאלית עליונה.

סוג – ציור פינה ימנית עליונה.

חיים – מספר נקודות החיים, מופיע ליד האותיות HP שמסמנות נקודות חיים.

מפותח מפוקימון – פינה שמאלית עליונה, כתב קטן (בקלפים של פוקימונים מפותחים, מופיעה ליד מספר ההתפתחות גם תמונה של הפוקימון מההתפתחות הקודמת).

תמונה של הפוקימון – ברורה במרכז.

תיאור של הפוקימון – כולל סיווג, גודל ומשקל, ממש מתחת לתמונה.

מתקפות אפשריות – ברווח שבין התמונה לקו.

מתחת לקו מופיעים (משמאל לימין) החולשות של הפוקימון, התנגדות שלו לסוגים אחרים, והמחיר שיעלה להחזיר אותו לספסל.

מתחת לקו מופיע תיאור של הפוקימון, רמה ומספר הפוקידע שלו.

ניתן להניח קלפי פוקימון בסיסיים ללא הגבלה בכל תור, כל עוד אין לך בזירה כבר שישה קלפים. מותר לפתח כמה פוקימונים שרק תרצו באותו תור, אבל פוקימון לא יכול להתפתח פעמיים באותו תור. אי אפשר לפתח פוקימון ששמתם על המגרש באותו תור.

קלפים נוספים:

מלבד קלפי פוקימון, ישנם עוד כמה סוגים של קלפים והם קלפי אנרגיה וקלפי מאמנים.

קלפי אנרגיה:

העיקרון של קלפי אנרגיה הוא פשוט מאוד. הסימן ליד שם המתקפה בקלפי פוקימון זהו למעשה האנרגיה שהפוקימון צריך לצבור או לטעון על מנת להשתמש במתקפה המצוינת. ישנם סוגים של קלפי אנרגיה, כמספר הסמלים שליד המתקפות. זהו לדוגמה קלף אנרגיה מסוג אש.

בכל תור מותר להניח רק קלף אנרגיה אחד. כמו כן, ניתן להניח קלף אנרגיה מכל סוג שיש לך ביד, כל עוד יש פוקימון שמונח בזירה שיכול להעזר באנרגיה הזו (אפילו אם הוא לא נלחם). אז תשקיעו מחשבה.

הערה כללית: במידה ואתם רואים את הסמל הלבן שמופיע ליד המתקפה של הפוקימון שלכם (במקרה שלנו SLAM אצל דרגונייט), אז זה אומר שניתן להשתמש בכל קלף אנרגיה על מנת לבצע את המתקפה וזה לא משנה באיזה סוג מדובר. לכן סימן זה נקרא "חסר צבע". גם אם תשימו קלף של מים או אש, הוא יוכל לבצע את המתקפה הזו.

קלפי מאמנים:

קלפי מאמנים הם טיפה יותר מורכבים מקלפי אנרגיה. מתחת לכל קלף כזה מופיע תיאור של מה אותו הקלף עושה. ופשוט עושים את מה שכתוב בקלף. ניתן להשתמש בקלפי מאמנים כמה שרק תרצו באותו תור, אבל זה לא תקף לקלפי "מסייעים". קלפי מסייעים הם תת סוג של קלפי מאמנים, ומכיוון שהם עוזרים בצורה טובה יותר מקלפי רגילים, ניתן להשתמש בהם רק פעם אחת בכל תור.

חפיסה (דֶק בלע"ז):

בכל חפיסה יש 60 קלפים בדיוק, לא פחות ולא יותר. כל חפיסה מכילה קלפי פוקימוני, קלפי אנרגיה, קלפי מאמנים וקלפי סיוע. לכל חפיסה יש סוג פוקימונים משלה (לרוב לא יותר משני סוגים), ובהתאם לסוג הפוקימונים שמשחקים אצלה, כך גם יהיו קלפי האנרגיה שימצאו בחפיסה.

מהלך המשחק:

התחלה – כדי לפתח אסטרטגיה טובה, אתה צריך להכיר את החפיסה שבה אתה משחק, לכן אם אתה לא מכיר את הקלפים, מותר עכשיו לראות את כל החפיסה שלך. למה זה חשוב, אתם תבינו בהמשך. אבל זה בעיקר כדי לדעת האם יש לך פוקימונים טובים שאפשר "לבנות עליהם" בהמשך. אותו דבר לגבי קלפי מאמנים, וגם כדי לראות איזו סוג אנרגיה הכי נפוצה בחבילה שלך. אם בדקת את החפיסה, עכשיו זה הזמן לערבב אותה.

כל אחד מהמשתתפים (שני משתתפים אם זה עוד לא היה ברור) שולף שבעה קלפים בתור התחלה.

אמור לצאת קלף פוקימון בסיס אחד לפחות בתוך השבעה האלו, אם לא יוצא קלף כזה, אתה צריך להראות ליריב שלך את הקלפים שיצאו לך ולקבל את אישורו שאכן אין לך קלף בסיס בין השבעה והוא יתיר לך לערבב את החפיסה שלך שוב עם הקלפים האלו ולשלוף שבעה חדשים. התהליך הזה עשוי להימשך יותר מפעם אחת. אם אכן קרה מצב כזה שאחד משני השחקנים יצא בלי קלפי בסיס, על כל פעם שהוא ביקש מחדש לשלוף קלפים מהחפיסה, אתם יכולים להחליט אם לשלוף עוד קלף שלכם או לא. אבל רק לאחר שכל אחד הסתדר עם שבעה קלפים נורמלים.

תשתדלו בכל מהלך המשחק לא להראות ליריב את הקלפים שלך, מלבד אלו שעל המגרש, זה עשוי לתת לו יתרון עליכם.

לאחר שלכל אחד יש לפחות קלף פוקימון אחד ביד, כל אחד יכול להניח את קלפי הפוקימון (מעתה, ובמידה ולא אמרתי אחרת, התכוונתי לקלף פוקימון בסיס או תינוק) שלו על המגרש. קלף ראשון מונח כ"קלף פעיל" בקדמת המגרש, ושאר הפוקימונים שרוצים לשים מונחים על הספסל כגיבוי למקרה שהקלף הפעיל יפסיד.

לא חייבים להשתמש בכל הפוקימונים שלך, יש מקום עד לשישה פוקימונים בשדה (חמישה על הספסל) ואם תשימו שישה, אז לא תוכלו לשים אף קלף אחר, שיכול להיות טוב יותר על המגרש במהלך המשחק, כך שאם יוצאים לכם שני קלפים אותו דבר, אפשר לשמור אחד לאחר כך.

המקום בו מניחים את הפוקימונים שלכם שלא נמצאים בחזית נקרא "ספסל".

בכל מקרה, מניחים את הקלפים הפוכים, והקלף הראשון שבחרת עובר לקדימה (עדיין הפוך) כי הוא יהיה הראשון להילחם. רק הקלף הקדמי יכול להילחם ולהשתמש במתקפות שלו, לכן הוא נקרא "הקלף הפעיל".

עכשיו מגיע שלב קריטי, בוחרים את מספר הפוקימונים שרוצים להילחם נגדם (נניח אחד על אחד או שלוש על שלוש או שש על שש), משמעות הדבר היא שהראשון שיפסול את כמות הפוקימונים שנקבעה מראש ליריב, מנצח. באופן רשמי, המשחק צריך להיות משחק של "שש על שש", אבל אם תרצו, אין בעיה לעשות גם משחק קצר יותר. המלצה שלי היא שלא לקבוע משחק של יותר מ"שש על שש", כי שש זאת כמות הפוקימונים המוגבלת שכל מאמן פוקימונים יכול להחזיק. ככל שתקבעו מספר גבוה יותר, כך המשחק ימשך זמן רב יותר.

השלב הבא הוא לשים בצד שמאל, באופן שיתחום את הגבול של המגרש (לאורך), קלפים הפוכים (שולפים אותם בחפיסה), כמספר הפוקימונים שצריך לפסול. עם כל פוקימון שתוריד ליריב, תיקח ליד שלך קלף אחד מהקלפים האלו. אלו נקראים "קלפי פרס" כי הם יכולים לעזור לך במשחק. מי שגומר את כל קלפי הפרס, מנצח.

תחילת המשחק – יש צורך להחליט מי מתחיל. דבר זה נקבע באמצעות מטבע ומי שזוכה בהטלה, בוחר מי מתחיל. הסיבה לכך היא שמי שמתחיל לא יכול לתקוף בתור הראשון שלו, ולכן היריב שלו עשוי להיות זה שיתקיף קודם. לאחר מכן הופכים את כל קלפי הפוקימונים שעל הזירה (כמוצג בתמונה).

כל תור מתחיל בפעולה הבאה:

  1. לשלוף קלף מהחפיסה הגדולה שלך (לא הפרס). אי אפשר לוותר על זה, ותאמינו לי, אתם לא רוצים לוותר על זה. קלפים אלה מצטרפים לקלף הנותר מהשביעייה שיצאה לכם בתחילת המשחק, ואותם אתם שומרים הרחק מידיעתו של היריב (כמו שמוצג בתמונה למעלה עם ג'יגליפאף ו-וויגליטאף).

לכל שחקן יש אפשרות לעשות בתור אחד את כל המהלכים הבאים בכל סדר שהוא רוצה:

  1. להשתמש בקלפי מאמנים.
  2. לשים את קלפי הפוקימונים שנמצאים אצלך ביד, אין הגבלה למספר (מלבד ששת המקומות היחידים שיש על הזירה).
  3. לפתח פוקימונים התפתחות אחת בלבד במשך התור. כאמור, ניתן לפתח יותר מפוקימון אחד, רק כאשר זה לא אותו פוקימון. פיתוח עשוי להתרחש במקרה ויש לך את הקלף של ההתפתחות הבאה של קלף הנמצא על הזירה, ובמקרה הזה פשוט מניחים את הקלף של המתפתח על הקלף הקודם.
  4. להחזיר את הפוקימון שנמצא בעמדת תקיפה על המגרש (חוזר ל"רשימת ההמתנה" בספסל) וכל פוקימון אחר שתבחר מהספסל יכול להחליף אותו. כמובן שפוקימון יוצא מהעמדה של ההתקפה רק בעזרת "תשלום" האנרגיה הכתוב על הקלף שלו ורק אם יש פוקימון אחר בספסל שיכול להחליף אותו.

ברגע שהוצאת פוקימון מהתקיפה, הוא לא נרפא בכלל, אבל הוא  נשאר עם האנרגיה שהוא אגר (מלבד זו ששילמת בעזרתה). מצד שני, הוא נרפא מכל המצבים המיוחדים שבהם אפשר להחזיר את הפוקימון לספסל. "תשלום האנרגיה" להוצאת הפוקימון הוא למעשה מקלפי האנרגיה אותם הפוקימון אגר.

  1. לצרף קלף אנרגיה אחד בלבד לפוקימון אחד שנמצא על המגרש (גם אלו שלא בחזית ותוקפים).
  2. אחרון חביב, מותר לתקוף פעם אחת, בעזרת מתקפה אחת (מאלו שכתובות על הקלף), בעזרת הפוקימון שנמצא בחזית, את הפוקימון של היריב שנמצא בחזית. תקיפה יכולה להתבצע רק אם הפוקימון אגר את קלפי האנרגיה הנדרשים לו להתקפה, אלו שכתובים ליד אותה המתקפה. הפעולה הזאת מסיימת את התור.
  3. פעולות מיוחדות שקשורות להתקפה, כמו להטיל מטבע, לסמן את החיים שירדו לפוקימון של היריב או לדאוג לפעולות המיוחדות שתקיפות מסוימות ידרשו או לשלוף "קלף פרס" במידה והבסת פוקימון ליריב.

אם הבסת את הפוקימון של היריב באותה מתקפה, אז בתור של היריב, קודם כל הוא יבחר את הקלף הבא שילחם, ורק אחר כך אתה שולף את קלף הפרס שאתה בוחר.

זהו כל מהלך הקרב.

הערות:

מובן מאליו שכל מהלך שנכתב כאן יכול להתרחש רק במידה ולשחקן אכן יש את הקלפים המתאימים לכך ביד או על הזירה. אין חיוב לבצע מהלך כל שהוא, למעשה, לפעמים טוב לשמור דברים לאחר כך (מלבד אולי קלפי אנרגיה).

בתור של היריב, אנחנו נוציא לחלקת הפסולים את הקלף של הפוקימון הפסול (במידה והורידו לו את כל החיים הקצובים לפוקימון), עם הפנים למעלה, יחד עם קלפי האנרגיה שלו ושאר קלפי ה"קדם מתפתחים" שמתחתיו. לפעמים נטיל מטבע בעקבות אפקט או מתקפה מהתור של היריב הקודם.

בתור הראשון של המשחק אי אפשר לפתח אף פוקימון. הסיבה לזה היא שתחילת המשחק היא התור הראשון, ופשוט אי אפשר לשחק בלי קלפים על המגרש, לכן לוקחים חלק מהתור הראשון אל ההתחלה. זאת הסיבה שבתור הראשון אי אפשר לפתח קלפים.

ישנם במשחק מצבים מיוחדים כגון: שרוף, מורעל, משותק, ישן ומבולבל. ברוב המצבים ניתן להחזיר את הפוקימון לספסל, ובכך הוא ירפא. מלבד בשני מצבים, בהם אי אפשר להחזיר את הפוקימון לספסל והם: ישן, ומשותק.

מצבים מיוחדים:

מורעל- מתקפה של היריב עלולה לגרום להרעלה של הפוקימון שלך. לפוקימון מורעל יורדים עשר חיים (או שאפשר לקרוא לזה לקבל "מונה נזק" אחד. כל מונה נזק שווה לעשר חיים), כלומר לאחר שאחד מהצדדים מסיים את התור (כן, אפילו מיד אחרי התור שגרם לך להיות מורעל).

שרוף – מתקפה של היריב עלולה לגרום לפוקימון שלך להישרף. שרפה היא מאוד דומה להרעלה, רק בהבדל אחד. בין התורות אתה מטיל מטבע על מנת לבדוק האם אתה מקבל נזק למשך התור. אם יוצא "ראש" (הצד הטוב של המטבע), אז אתה לא מקבל נזק בכלל. אם יוצא "זנב" (הצד הלא טוב של המטבע) אז הפוקימון שלך מקבל 20 נקודות נזק.

מבולבל – בלבול זה מאוד דומה לצורה שמופיעה במשחקים. כאשר הפוקימון שלך מבולבל בעקבות מתקפה של היריב, אתה הופך את הקלף במאה שמונים מעלות. כך מסמנים את הבלבול. כל תור אתה משחק בצורה רגילה והפוקימון שלך יכול לתקוף בסוף התור. אבל, בגלל שהוא מבולבל, אתה צריך להטיל מטבע, ואם יצא לך "זנב" אז אתה תפגע בעצמך, ואם יצא לך "ראש" המתקפה תצא כמתוכנן. אם יוצא לך זנב, המתקפה שרצית להוציא תוריד לך 30 חיים (לא משנה מה המתקפה שרצית להשתמש בה) ולפוקימון של היריב לא קורה כלום.

משותק – פוקימון שלך עשוי לקבל שיתוק בעקבות מתקפה של היריב, מסמנים את השיתוק בעזת היפוך של הקלף ב90 מעלות בכיוון השעון. קלף שמשותק לא מסוגל לתקוף או לחזור לספסל במהלך התור שלך בכלל. אבל, בסוף התור שלך, השיתוק חולף ממהקלף שלך, רק חבל שאתה כבר לא תוכל לתקוף באותו תור…

ישן – פוקימון שלך עושי להירדם בעקבות מתקפה של היריב, מסמנים את השינה בעזת היפוך של הקלף ב90 מעלות כנגד כיוון השעון. קלף שישן לא מסוגל לתקוף או לחזור לספסל במהלך התור שלך בכלל. קלף שישן לא פשוט חוזר למצב הראשון כמו קלף משותק, אלא בין כל תור אתה צריך להטיל מטבע, אם יוצא ראש, אז הפוקימון שלך מתעורר, אם זנב, אז הפוקימון שלך נשאר לישון עד שתצליח להעיר אותו (כן, אתה יכול להעיר את הפוקימון שלך מיד אחרי שהוא הורדם ולהספיק לתקוף איתו, אם יש לך מזל).

הבהרה מפורשת: יכולים להיות אצל פוקימון יחיד יותר ממצב מיוחד יחיד, כל עוד הסימונים לא סותרים זה את זה. כלומר, משלושת המצבים "ישן, משותק ומבולבל" יכולים להיות על קלף רק אחד בכל רגע, אם מתקפה אמורה לפגוע בפוקימון שהוא כבר במצב אחד מהשלושה (נניח ישן ואמור לשתק אותו) אז המצב הקודם מתבטל והשני עכשיו בתוקף (רק משותק). אבל שני המצבים האחרים יכולים להתקיים ביחד (יכול להיות קלף מורעל ושרוף).

כל אחד מהמצבים המיוחדים יכול להתבטל אם אתה מחזיר את הקלף הפגוע לספסל (מלבד ישן ומבולבל שלא חוזרים בכלל), אם אתה משתמש בקלף מאמן שמבטל את המצבים המיוחדים או אם אתה מפתח את הפוקימון הפגוע.

דרכים לנצח במשחק:

ישנן שלוש דרכים לנצח במשחק הקלפים:

  1. שליפת כל קלפי הפרס שלך מהצד של המגרש: על ידי ניצחון שישה, או הכמות שבחרתם, קלפי היריב.
  2. נוק-אאוט: אם ליריב שלך לא היו קלפים על הספסל בזמן שאתה ניצחת את הקלף של היריב שלך שהיה פעיל באותו זמן, הקרב נגמר בנוק-אאוט, ואתה המנצח. זאת הסיבה שחייבים שבשבעה הראשונים יהיה לפחות קלף בסיס אחד, כך שבהתחלה שמים קלפים עוד לפני שבוחרים בכלל תורות.
  3. סוף החפיסה: אם לאחד מהצדדים נגמרת החפיסה באמצע המשחק, לא משנה באיזה שלב של המשחק, אותו צד שלא יכול לשלוף את הקלף בתחילת התור שלו, מפסיד.

סימונים מיוחדים:

אפשר לבחור כל סימון שיהיה לכם נוח, אבל אלו סימונים רשמיים למצבים מיוחדים:

נזק – חתיכות קטנות עליהן כתוב "10-" (חיים יורדים רק בעשרות) ש-קל להעביר ולהניח.

גורל – ישנם מצבים שמצריכים גורל, מטילים מטבע כדי לקבוע מה יקרה (ככה גם כתוב לעשות על הקלף).

מורעל ושרוף – במקרה שאפקט או מתקפה שרפו או הרעילו את הפוקימון שלך, הדרך המקובלת לסמן זאת היא באמצעות שני סמלים שונים שמניחים על הקלף. שרוף מסומן בעיגול אדום קטן שבמרכזו מצוירת תחבושת (או פלסטר, אני והבן דוד הקטן שלי חלוקים בדעות). הרעלה מסומנת בעיגול דומה ירוק, שבמרכזו מסומנת גולגולת.

גרסאות שונות של קלפים:

יכולים להיות לכם שני קלפים של אותו פוקימון בדק. האמת היא שמותר לשים עד ארבעה קלפים של אותו פוקימון בדק אחד. כך שאין בעיה לשים כל קלף בחפיסה עד ארבעה פעמים, מלבד קלפי אנרגיה כמובן. רק קלפים בעלי תכונות שונות משמעותית, כדוגמת קלפי EX ומפלצות של מאמנים (ראה ערכים נפרדים) ניתן לשים בנוסף לכמות המקורית. ההמלצה ברוב המקרים היא פשוט לשים בחפיסה ארבעה קלפים של פוקימון הבסיס, שלושה של המתפתח הראשון ושניים מהמתפתח השני. ככה יש איזון בין כמות הקלפים שיוצאים ומשתמשים בהם.

גם אם יש שני קלפים של אותו פוקימון בעיצוב שונה, הם עדיין נחשבים לאותו קלף, ולכן אי אפשר לשים יותר מארבעה משניהם ביחד. גם אם כתוב לכם על הפוקימון רמה (נניח, קדברה lv.32) זה עדיין נחשב לאותו פוקימון. אבל, אם יש לכם פוקימון שכתוב עליו שהוא של מישהו, לדוגמא, ג'יאודוד של ברוק, או פיקאצ'ו של סגן סרג', זה נחשב לפוקימון אחר, ממש כמו קלפי EX. למרות שהם פוקימונים אחרים, הם עדיין יכולים להתפתח לאותם מתפתחים של הפוקימונים שלא שייכים למישהו.

קלפי EX – קלפי EX הם קלפים חזקים במיוחד. הרבה יותר קשה להביס אותם מאשר קלפים אחרים. זה אומנם נראה לא הוגן, אבל זה יש חיסרון בשימוש בקלפים האלו. אם מביסים קלף EX של היריב, במקום לשלוף קלף פרס אחד, שולפים שני קלפי פרס, דבר שיכול לקרב אותך אל הניצחון ברמה משמעותית. מניסיון, קלפי EX לא מבטיחים ניצחון, כבר ניצחתי עם חפיסות רגילות חפיסות אחרות שהן מועצמות עם קלפי EX.

קלפי EX אינם קלפים רגילים, ולכן הם לא נחשבים לאותו קלף כמו המקבילה הרגילה שלהם. כלומר, אם יש לך קלף של זקרום, וקלף של זקרום EX, תוכלו לשים בדק שלכם ארבעה מכל אחד מהקלפים. כלומר, שמונה באופן כללי, כאשר ארבעה מהם קטלניים במיוחד. רק שקלפי EX נדירים יחסית, ואם מכסחים לכם שלושה כאלו, כבר הפסדתם.

המלצה קטנה לסיום:

אם אתם באמת רוצים לקחת את הרעיון של פוקימון, אתם מוזמנים ליצור מצבים בהם תשחקו ממש כאילו מדובר על כל קרב שאפשר לדמיין מהאנימה או מהמשחקים. לדוגמא, אפשר להחליט על "קרב כפול" שבו משחקים עם שני פוקימונים תוקפים, או על "קרב תג" בו שני מאמנים נלחמים מול שני מאמנים אחרים, כל אחד משתמש בפוקימון אחד כתוקף. אפשר גם לעשות קרב בין שלושה שחקנים (כולם נגד כולם), כאשר ניתן לתקוף רק פעם אחת בכל תור (או רק פעם עם כל פוקימון תוקף, במידה וזה כפול) וחלק מהאסטרטגיה להחליט את מי לתקוף עכשיו.

אני מניח שהבנתם שכאן לא כתובים באופן בלעדי החוקים הרשמיים בלבד של הטורנירים של פוקימון. יש כאן המון המלצות, ניסיון אישי והערות שאני הוספתי באופן אישי. המדריך הזה גם לא מכיל את כל הדברים שצריך לדעת על קלפי פוקימון כדי להיות שחקן מקצועי, אבל אני מניח שאת השאר תוכלו ללמוד בקלות. אני מקווה לעשות המשך למדריך שבו אני אכתוב את שאר החוקים הנוספים של המשחק בקלפי ההחלפה של פוקימון.

עד אז, שחקו ותהנו. גלעד.

פוסטים קשורים

21 תגובות

  1. יש לי חפיסת קלפים אבל יש משהו מוזר יש לי קלף שכתוב אליו שפארס התפתח לאנטר זה קלף מזויף
    ?

  2. לא קראתי לכן לא יודע את הדברים לעומקם, בעיקר עקב אי משיכה למשחק הקלפים, אבל זה נראה מושקע כMATHER FACKING הוגן XDD הייתי חייב לומר את זה

    1. קראתי הכול תודה על המאמץ השקעה מדעימה זה עוזר מאוד תמשיכו לעשות עוד דברים מדהימים כאלה

  3. היטמן, תודה רבה על פירסום המדריך שלי. אני רואה בעין יפה את התמונות הנהדרות שהוספת מעבר למה שאני הוספתי שמבהירות בצורה מרשימה ביותר את המצבים. כמו כן, גם במקומות המסויימים (מעטים ומדויקים) בהם ערכת לי את המילים, מצאתי שהיה בזה הרבה מין החוכמה והטעם הטוב.
    עם זאת, מצאתי מספר הערות קטנות שאני אשמח לתקן (כידוע, אי אפשר לספר, או למדריך במקרה הזה, בלי שגיאות), ואשמח שתיתן עליהן את הדעת ואולי אפילו תערוך:

    אני מוצא שלא הבהרתי כמו שצריך שפעולה מספר 7 אינה יכולה להתבצע בכל סדר שנרצה, אלא הפעולה הזאת מסיימת את התור.

    מבולבל – אתה הופך את הקלף במאה שמונים מעלות. כך מסמנים את הבלבול.(אנטר נדרש לדעתי, מכיוון שצורת הקריאה מתבלבלת עם סיבה והוראה, למרות הפיסוק הברור. אבל זאת רק דעתי.)
    כל (ה)תור אתה משחק (חסרה האות "ה", באותו מקום של "מבובל")

    משותק – פוקימון שלך עושי (עשוי) לקבל (פליטת מקלדת של טעות, אפשר לתקן בקלות).

    כמו כן, אולי כדאי להוסיף הבהרה מפורשת שיתכן מצב של "משותק, מורעל + אחד משלושת המצבים האחרים" בכפיפה אחת.

    גם היתי רוצה להבהיר פרוט לגבי היכולות המיוחדות של קלפים מסויימים, שלא נתתי עליהם את הדעת ולא הבהרתי את הסוגים השונים של צורות הביטוי של יכולות מיוחדות שונות.

    תפנה אלי אם תרצה שאני אכתוב את הדברים בצורה מסודרת יותר.

  4. הכל מלבד "גם הייתי רוצה להבהיר פרוט לגבי היכולות המיוחדות של קלפים מסויימים, שלא נתתי עליהם את הדעת ולא הבהרתי את הסוגים השונים של צורות הביטוי של יכולות מיוחדות שונות" תוקן. אם יש לך משהו שתרצה לשכתב לתוך הסיקור, אתה מוזמן לשלוח לי ואערוך את זה פנימה.

  5. לליאל, אתה יכול למצוא קלפים למכירה באתרים כמו ebay ויש גם אתר ישראלי שנקרא פריק והם מוכרים גם קלפי פוקימון

  6. מגניב יש לי קלף של מגע אתם בטח חושבים שמגע זה לא כזה אדיר אבל לי יש מגע רייקואזה והוא אגדי וזה כל כך אדיר !!!!!!! ויש לי אגדתיים אחרים ואחד מXY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *