סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

מדריך רבייה / מתקפות ביצה / טבע / IV

שלום לכולם, כאן אלעד והיום אני אלמד אתכם מה זה רבייה; איך מרבים פוקימונים, מה זה מתקפות ביצה ומה זה טבע וIV.

מה זה רבייה?
רבייה (או Pokemon breeding) זה תהליך שבו נוצרת ביצה וממנה יבקע פוקימון. הפוקימון הוא הצורה התת מפותחת של הנקבה (מעכשיו אני אקרא לה אמא) חוץ במקרים מיוחדים.

אז איך אנחנו מרבים?
אנחנו צריכים לשים במעון היום זוג פוקימונים: זכר ונקבה. אחרי מספר צעדים, האיש שליד המעון יעשה משהו חריג, כמו לדוגמה יפנה ימינה במקום למטה, יעמוד מחוץ לגדר המעון, יתקשר וכו'. ברגע שזה קורה, עלינו לבוא אליו עם מקום פנוי בשישייה והוא יתן לכם ביצה. ניתן להשיג ביצי פוקימון במשחקים רבים דרך העלילה, אבל אנחנו נתמקד ברבייה.

1. רבייה של אותו פוקימון ממין שונה:
ניקח לדוגמה את גארצ'ומפ: אם נשים במעון היום גארצ'ומפ זכר וגארצ'ומפ נקבה, אז אני יכול להרבות אותם וליצור ביצה שממנה יבקע הפוקימון הראשון בשרשרת ההתפתחות שלו, במקרה הזה גיבל.
זכר + נקבה = 

2. רבייה של שני פוקימונים ממין שונה בעלי אותה שרשרת התפתחות:
נשאר עם גארצ'ומפ, אם נשים אותו עם גאבייט מהמין השני, אני אקבל ביצה וממנה יבקע גיבל.
זכר + נקבה = 

3. רבייה של פוקימונים מאותה קבוצת ביצה:
שוב, נשאר עם גארצ'ומפ ממין זכר, אם ניקח אותו ונשים אותו עם איוויזור ממין נקבה, אז הצאצא יהיה הצורה הכי נמוכה של הנקבה, כלומר בלבאזור. וזאת משום ששניהם נמצאים בקבוצת הרבייה "מפלצת".
זכר + נקבה = 

4. רבייה באמצעות דיטו:
זאתי שיטת הרבייה הנפוצה ביותר: לוקחים פוקימון, לא משנה איזה, ולא משנה מאיזה מין ומרבים אותו עם דיטו. בביצה יצא הצורה הכי נמוכה של הפוקימון שאינו דיטו. אי אפשר להרבות דיטו.
+

שימו לב!
– אם נשים שני פוקימונים מאותו המין, לא תהיה ביצה.
– יש פוקימונים שלא תמיד מתקבל הצאצא הכי נמוך שלו ובשביל זה צריך לתת להם חפץ מיוחד.
– למרות שלפוקימון היטרן יש מין, לא ניתן להרבות אותו אחד עם השני ולא עם דיטו.
– הפוקימון פיונה ניתן להרבייה ממאנפי, אך הוא לא מתפתח אליו.
– כאשר אנו שמים פוקימון במעון היום, הוא מקבל EXP על כל צעד שלנו ועל כל רמה שהוא יעלה, יגבו מאיתנו עוד כסף.
– כאשר אנו מרבים את הפוקימון עם דיטו, הוא יכול להתרבות גם אם הפוקימון זכר.
– אני ממליץ לתפוס פלצ'לינג פראי בעל יכולת רגילה שמקטינה בחצי את כמות הצעדים הנדרשת לבקיעת הביצה.

מתקפות ביצה
אני יודע שאתם ראיתם שיש דבר כזה בפוקידע שלנו, אבל האם אתם יודעים בשביל מה זה? מתקפות ביצה הן מתקפות שניתן ללמד אך ורק דרך רבייה. לכל פוקימון יש מתקפות ביצה שונות. כדי ללמד מתקפות ביצה, האבא חייב לדעת את מתקפת הביצה והפוקימון שאתם רוצים ללמד אותו או הצורה המפותחת שלו חייבים להיות נקבה. לדוגמה: אם אני רוצה טיירינטאר שיודע את המתקפה Stealth Rock, אז עלי להשיג פיופיטאר נקבה ופוקימון נוסף שיודע את המתקפה ויכול להתרבות איתו, כמו טייראנטרום, וכשהם מתרבים, יוצא לי לרביטאר שיודע את המתקפה, וכל מה שנשאר לי לעשות זה לפתח אותו לצורה המפותחת שלו. וכמובן, לא למחוק את המתקפה.
Crabaraque זכר + Foretressנקבה = Pomdepikשיודע Stealth Rock


שימו לב!
– אם יש לי פוקימון שיודע מתקפת ביצה ואני מרבה אותו עם דיטו, הצאצא ידע את מתקפת הביצה.
– יש פוקימונים שאין ביניהם התאמת רבייה במתקפות ביצה.
– יש פוקימונים שיכולים ללמוד את אותן מתקפות גם מעליית שלב וגם מרבייה.

למה משמשת רבייה?
רבייה אולי לא חשובה לכאלה שמשחקים עם עצמם, אבל במשחק התחרותי היא מאוד חשובה. ואם אתם מתבאסים שאתם מקבלים פוקימון ברמה נמוכה, תמיד אפשר להתעודד ממשתף נקודות הניניון וגם מהעובדה שאפשר לעשות לו סבב בליגת הפוקימון, שם הוא עולה מספר רמות רב.

טבע
לכל פוקימון יש אישיות ואופי שמיוחדים לו. אישיות זו היא הטבע (Nature) של הפוקימון. כל טבע מוריד סטט אחד, אבל מעלה סטט אחר. ניתן לראות את הרשימה המלאה כאן: http://www.smogon.com/bw/natures/

עכשיו אתם בטח שואלים: להוריד סטט, אתה משוגע? אז התשובה היא לא, פשוט עליכם להוריד סטט שלא צריך. לדוגמה, נגיד שיש לי בלסטויז. לבלסטויז יש התקפה מיוחדת גבוהה ולכן הוא לא צריך את ההתקפה הפיזית. הצד החזק של בלסטויז הוא בהגנה המיוחדת, ולכן אתן לו את הטבע Calm.

IV
ערכים בודדים או בקיצור באנגלית IV הם ערכים שמחזקים את הסטטים של הפוקימון. אם תאמנו שני פוקימונים זהים באותם אימוני EV וטבע, תגלו שהסטטים שלהם שונים. הIV הם מספרים שנעים מ1 עד 31. כיצד מרבים IV? לוקחים דיטו מהפרינד ספארי בעל IV טובים (ממליץ מ28 עד 31 בסטטים שאתם רוצים) ומצמידים לו את החפץ Destiny Knot. מרבים את הפוקימון שאנו רוצים להשיג אותו עם מתקפות הביצה הרצויות ובעל טבע מתאים ומצמידים לו את אבן הנצח, וברבייה שומרים לו על הטבע בעזרת החפץ הזה. איך אני יודע מה הIV של הפוקימון? בעזרת המחשבון הבא: http://www.serebii.net/games/iv-calc.shtml

מרבים את הפוקימון עד שיקבל את הIV הטובים ויש לנו את הפוקימון המושלם. עכשיו, רק צריך לאמן אותו EV, לפתח אותו וללמד אותו מתקפות.

פוסטים קשורים

28 תגובות

  1. רגע, כדי להשיג את המתקפת ביצה Stealth Rock, למה פשוט אי אפשר אפשר לפתח את פיופיטאר. (נראה לי)

  2. אה נקודות שהפוקימון שלך מרוויח בלחימה בפוקימונים אחרים כל פוקימון יכול לצבור 255 נקדות בכל סט ו510 בכל הסטטים לרוב מאמנים רק בשני סטטים כל 4 נקודות EV זה נקודת סטט שיקבל שיעלה רמה תחשוב על כמו ריצה ככל שתרוץ יותר ככה תהיה טוב יותר

  3. למה אי אפשר להילחם איתם?למה אי אפשר לשים בשישיה רק ביצים?מתי הביצים יצאו ויהיה פוקימונים?למה כשאני שם אצל האישה את שני הפוקימונים שמתי את דיטו ואת הפוקימון הזה ההתחלתי מסוג עשב שמשיגים אצל אוק משלושת הפוקימונים קיצור זה שאני הולך הרבה וחוזר זה משפר לי רק את דיטו ולא את השני תודה למי שיענה!

  4. לא משנה עזבו את השאלה של מתי הביצים יצאו יש לי שאלה אחרת למה הפוקימונים מתחילים ברמה 5 ולא ברמה 80 כמו אצלי?

  5. הביצים יוצאות אחרי הרבה זמן שהם נמצאות בשישיה שלך ואי אפשר לשים שישיה שכולה ביצים כי הביצים לאיכולות להילחם וזה כאילו אתה מגיע להילחם כשאין לך פוקימונים

  6. אם יש לי פוקימון עם סטטים IV נמוכים, כמה השפעה יש לזה על היכולות של הפוקימון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *