סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: חתולי הלהבות / מיכאל אלבוים

מְיָאוּר (מיאו+אור;אש) ~> יְלָלִיבּוּי (יללה+ליבוי) ~> שְׁאָגַעַשׁ (שאגה+הר-געש)

משפחת האש של הדור השביעי מתחילה עם Litten (מהמילים Lit+Kitten), או ביפנית nyaabi, הלחם של nya (מיאו) לצד hi (אש), שמקבלת הדגשה והופכת ל-bi על פי חוקי הדקדוק היפניים. בין האפשרויות המעניינות יש לנו חתולוהט (חתול+לוהט), יללהט (יללן+להט), מיצית (מיצי+מצית) או מיאש (מיאו+אש), אבל אני לא רוצה שיהיה בלבול עם מייאש (מלשון ייאוש). נחזור לזה עוד מעט.

ברמה 17 הכיסלצת תתפתח ל-Torrecat הלחם של Torrid+Cat), או ביפנית nyahiito, הלחם של מיאו לצד Heat (חום) או Hit (מכה), רמז לכיסלצת שתבוא אחריה. השם הזה מתחיל זהה לכיסלצת הקודמת, אז רציתי לשמור על הסט, אבל היה קשה למצוא תרגום נכון. חשבתי על חומתול (חום+חתול), חתוליבוי (חתול+ליבוי), יללהבה (יללן+להבה), מיאוּד (מיאו+אוד;ניצל מאש), מיאוּר (מיאו+אוּר;אש) או חתולבה (חתולה+לבה).

זה הרגע לבחור, וכדי שלא להיתקל בייאוש, בחרתי לקרוא לכיסלצת הראשונה מיאור ולשנייה חתוליבוי, כשהליבוי מתייחס גם לחום וגם למכה. וכדי להיות יותר נאמנים למקור נחליף את חתול ביללה ונקבל ילליבוי.

ברמה 34 הן יתפתחות לצורה הסופית שלהן, כיסלצת מסוג אש/אופל בשם Incineroar (מהמילים Incinerate+Roar), או ביפנית gaogaen, הלחם של gao (תצליל שאגה) ו-kaen (להבה). אין לנו הרבה תצלילים בעברית, ולהשתמש במילה "אוראור" כדי לתצלל שאגה יישמע מוזר. לכן נעצים קצת את הלהבה להר געש, מה שיתחבר היטב עם שאגה לשאגעש, גם מתוך הר-געש, וגם מתוך הכעס של הכיסלצת התוקפנית הזאת.

יום יבוא:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *