סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: מכרסמרון / מיכאל אלבוים (דור 5)

נָמֵרְסֶם (נמרון+מכרסם+קסם) ~> צֶמֶרְסֵמֵרוֹן (צמר+מכרסם+נמרון)

היום נתעסק בצ'ינצ'ילות, מילה בעייתית שנצטרך לתרגם, והשם הראשון הוא Minccino, הלחם של Mini (קטן) וצ'ינצ'ילה, וביפנית chiraamii, הלחם של צ'ינצ'ילה ו-Charm (קסם אישי, חן). צ'ינצ'ילה (או שינשילה) היא מכרסם דמוי קביה, והשם מגיע מתרבות הצ'ינצ'ה, סוג של אינדיאנים בדרום אמריקה (פרו) שנהגו ללבוש את פרוות הצ'ינצ'ילה בשנים 900-1450. המילה צ'ינצ'ילה אומרת "צ'ינצ'ה קטן", והמילה צ'ינצ'ה עצמה אומרת אוצלוט, נמרון, מין של חתול בר. תחפשו אוצלוט או נמרון בגוגל, זה כמו שילוב של נמר וצ'ינצ'ילה.

בכל אופן, יש לנו אוצלוט קטן, שזה כבר נמרון. אבל נמרון זו חיה אחרת. אז נמציא כאן מילה ייחודית לצ'ינצ'ילה, שהיא הלחם של נמרון ומכרסם. מכיוון אחד אפשר מכרסמרון – ומהשני נמרסמון. אני אוהב את נמרסמון כי זה מזכיר אפרסמון, אבל מכרסמרון זה יותר מדויק. עם זאת, לכיסלצת הזאת נקרא נמרסם – נמרסמון+קסם.

פשיו.

כשהנמרסם נחשפת לאבן בוהקת היא מתפתחת ל-Cinccino, או ביפנית chirachiino, הלחם של צ'ינצ'ילה ו-Chino Cloth (בד צ'ינו). המילה צ'ינו במקרה הזה אומרת "סין", כי בספרדית קראו למכנסי צ'ינו pantalones chinos (מכנסיים סיניים)… אז אפשר לקרוא לכיסלצת מכרסינמרון. אבל, ברור לנו שמדובר בבד ולא במקום הייצור שלו, כי תראו איך הכיסלצת מתעטפת ומגנדרת לה.

בד הצ'ינו עשוי מכותנה, מילה שמגיעה מקֻטְן בערבית, שמגיעה כנראה מכֻּתֹּנֶת בעברית. בקיצור, עשינו מעגל וגילינו שכותנה זה בעצם בעברית. אז לכיסלצת אפשר לקרוא כותנמרון או כותנמרסמרון. אבל זה קצת מסורבל. בעבר השתמשנו בצמר גפן כדי לתאר כותנה עם הכיסלצת קפיצמר (Jumpluff), אז נקרא לכיסלצת צמרסמרון.

מכרסם עוגייה:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *