סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: תרבות האופנה הדוסית / מיכאל אלבוים (דור 5)

יַלְדוֹסִית (ילדה+דוסית) ~> דוֹסְתַכֶּלֶת (דוסית+מסתכלת) ~> דוֹסִישָׁה (דוסית+אישה)

את משפחת הכיסלצות של היום תרגמנו בעבר לציפה, דריפה וימפמפוני (בזמן שתרגמנו את אברה, קדברה ואלקזם לשמות יאן, צידרן וצידרוני), אבל עכשיו הגיע הזמן לתת למשפחה הזו את הכבוד שמגיע לה. המילה שחוזרת בכל שלוש הכיסלצות במשפחה היא Goth, אופנת הגותיות הידועה לשמצה. עם זאת, לא משנה כמה הלכתי לאחור בעקבות השם, שמגיע משבטים פראיים עתיקים, לא מצאתי שום דרך לתרגם אותו, ולכן נאלץ לאלתר.

עכשיו, תזרמו איתי רגע, תנשמו עמוק ותשאירו ראש פתוח. היום יום שישי. הכנות לשבת. נבחר עיר אקראית בישראל, נצא לרחוב ונחפש אופנה שחורה, מסתורית וכזו שקצת קשורה למשהו על-טבעי או דתי, ברחוב הישראלי אין בולט מהאופנה החרדית, או בכינוי העממי שלה, האופנה הדוסית. האם הלוליטות הגותיות של יפן מקבילות לנשים החרדיות אצלנו? בכלל לא, אבל בואו נראה לאן זה הולך כי זו הקבלה כל כך מטורפת שאי אפשר לשים אותה בצד.

לכיסלצת הראשונה קוראים Gothita, הלחם של גות ולוליטה (ילדה-אישה חושנית, על פי מילון מורפיקס), וביפנית gochimu, הלחם של גותית ו-yochimu (חלום נבואי), אם כן, ננסה להלחים את דוסית ונבואה, או לחלופין את דוסית וילדה, ונקבל ילדוסית.

ברמה 32 הילדוסית מקבלת מחזור תפילה ומתפתחת ל-Gothorita, גותית לצד סניוריטה (גברת צעירה בספרדית), או ביפנית gochimiru, גותית לצד miru (מסתכלת, מתבוננת). בעברית נלחים את דוסית עם מסתכלת ונקבל דוסתכלת.

ברמה 41 הדוסתכלת מתחתנת והופכת ל-Gothitelle (ביפנית gochiruzeru), הלחם של גותית ומדמואזל (גברת בצרפתית). נלחים את דוסית ואישה ונקבל דוסישה. והנה, קיבלנו משפחת כיסלצות מאוד ישראלית ומאוד ייחודית, וגם אם לא תרגמנו במדויק, תרגמנו את הכיוון התרבותי, וזה בסדר גמור.

דוסישה מדליקה נרות שבת:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

3 תגובות

    1. הן לא באמת פורסמו ב2010, פשוט לפעמים כשאני רוצה לפרסם משהו בהווה ולא רוצה שיראו את זה בדף הראשי, אז אני מפרסם את זה ב2010. והפרסומות האלה היו במסגרת מתיחה שהאתר התמלא בפרסומות. היום לא צריך מתיחה, האתר באמת מפוצץ פרסומות חחחחח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *