סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: שריינונים / מיכאל אלבוים (דור 3)

חֲסְלַעִילוֹן (חסילון+סלע) ~> שִׁרְיוֹנוֹשָׁן (שריון+נושן)

כמו אתמול, גם היום אנחנו עוסקים במאובנים, והפעם ב-Anorith, הלחם של Anomalocaris (יצור נכחד בשם חסילון חריג) ו-Lith (אבן, סלע). ביפנית השם anoposu מספיק, הלחם של אותו חסילון חריג לצד Arthropod (פרוק-רגליים). ניקח את חסילון ונוסיף את המילה סלע בפנים כדי לקבל חסלעילון.

ההתפתחות היא Armaldo (aamarudo), הלחם של Armor (שריון) לצד Armadillo (ארמדיל). ייתכן גם שהמילה Old (ישן, זקן) נמצאת שם, כי הרי מדובר במאובן. הניסיון הראשון היה לקחת את משפחת הארמדילאים (כי לארמדיל אין חלופה בעברית), משפחת הדַּלְשִׁנָּאִים, ולהלחים עם שריון, אבל המילה שנוצרה, דלשריון, מרמזת שהשריון של הכיסלצת חלש – והוא דווקא חזק מאוד. הניסיון השני היה להלחים את ישן או נושן עם שריון, ישריון מכניס את המילה הלא קשור "ישר", ונושריון מכניס את המילה "נושר", שגם היא מביאה אותנו למקומות לא קשורים.

ארמדילו זו מילה בספרדית שאומרת "יצור קטן ומשוריין", אז בעברית אפשר לקרוא לחיה שִׁרְיָנוֹן. לצערי, זה גם לא עוזר לנו. אבל זה כן נתן לי רעיון מובן מאליו – נלחים מהצד השני את שריון+נושן, ונקבל שריונושן. לפחות עד שהאקדמיה ללשון תמציא מילה בעברית לארמדיל.

גם לשריונושן מותר להתייפייף:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *