סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: תשניות / מיכאל אלבוים

תַּשֵׁנִי (תש+שני)

תַשְׁ (קיצור של תשנית)

היום יש לנו את שתי הכיסלצות האגדיות המפורסמות של הדור הראשון, ושתי הכיסלצות שחותמות את הדור הזה. Mewtwo זה בעצם מיו+שתיים עם משחק מילים על Mewtoo, "גם מיו", מכיוון שמיוטו היא ניסיון של מדענים לשחזר את הכיסלצת העתיקה, מיו. השם Mew הוא בעצם תחילת המילה Mutant, מוטציה.

התרגום הראשון שלי היה מוּט (תחילת המילה מוטציה) ומוטיים (מוט+שתיים) או גמוט (גם+מוט), אבל נורא הציק לי שאני משתמש במילה מוטציה, שהיא לא בעברית. הניסיון השני היה להשתמש במילה מוזר. אז השמות היו מוּז ומוזיים, אבל גם זה היה לא משהו.

ואז גיליתי שיש מילה בעברית למוטציה – תַּשְׁנִית! השמות החדשים הם תש ותשני. תש (Mew) זה קיצור של תשנית, וגם אומר שמישהו הופך לחלש, שזו דרך מעניינת להגיד שתש זו כיסלצת עתיקה שנכחדה וכל מה שנותר ממנה זה זכר גנטי בתוך הכיסלצות האחרות.

תשני (Mewtwo) זה הלחם של תש+שני, כי מדובר בהעתק מעבדתי של תש, אבל גם המילה "אני" נשמעת שם, במקום "גם". הכיסלצת חושבת שגם היא אותו תש מקורי.

תמונת סיכום דור 1:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

6 תגובות

  1. כל הכבוד, מיכאל! זו בהחלט מלאכה מקורית, ארוכה ומשעשעת. אני מאוד אהבתי!

    בקרוב יעלה לאתר סקר שישאל אתכם אם אתם רוצים לראות את הפרויקט הזה ממשיך באתר?

  2. נראה לי שבשלב הזה אין שום סיבה לא ליצור בולבפדיה בעברית (מוזרפדיה? זרעפדיה? מילוזרע? מוזרלון?) ולהכניס את כל השמות הנהדרים האלה כשמות העבריים הרשמיים. הם נהדרים, הם עבריים, והם נשמעים כמו חיות מרתקות שהייתי מצפה למצוא בארץ. איזה כיף שהפרויקט הזה קיים! מצפה בקוצר רוח להמשך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *