סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: דרקוני אדמה / מיכאל אלבוים (דור 3)

פִּצוֹבֵט (פיצוח/פה+צובט) ~> תְזָזַחַל (תזזיתי+זחל) ~> תַיִיָרֶשֶׁף (תייר+רשף ואותיות שפירית)

היום נסתכל על ארינמל שמתפתחת לדרקון אדמה אימתני, והכול מתחיל ממלכודת חול בשם Trapinch, הלחם של Trap (מלכודת) לצד Pinch (צובט), וביפנית nakkuraa, יכול להיות עיוות של Nutcracker (מפצח אגוזים), ויכול להיות קשור ל-Knucker, דרקון מאגדות אנגליה.

בתור התחלה, אני ממש רוצה לקרוא לכיסלצת ארינמלכודת (ארינמל+מלכודת) אבל זה ארוך ומתיש. אפשר לקצר לנמלכודת, אבל בואו נתרגם באופן יותר ישיר עם משהו כמו פיצובט, פיצוח וצובט, וגם המילה פה או פי נשמעת שם.

ההתפתחות של הכיסלצת נקראת באנגלית וביפנית Vibrava, הלחם של Vibrate (רוטט, רועד, מהדהד, מתנודד) לצד Larva (זחל), אף שזה לא בדיוק זחל כמו שאפשר לראות. יכול להיות שגם השם הזה נובע מעוד דרקון מאגדות אנגליה בשם Vibra. בכל אופן, לאחר מחשבה ארוכה קפץ לי שם מעניין לראש, נחליף את הרטט בזז ונקבל זזחל, או אפילו תזזחל עם המילה תיזוז או תזזיתי.

הכיסלצת האחרונה היא Flygon, הפיכת המילים של Dragonfly (שפירית). אם נהפוך את המילים של שפירית נקבל ריתשפי, אבל זה חסר משמעות. קל לקרוא לכיסלצת שפירקון, אבל בעבר תרגמנו את דרקון ללטאה, שגם לא מתאימה וגם לא מסתדרת. אולי ננסה להשתמש בארינמל ונקבל שפירינמל, ואולי ננסה להפוך את ארינמל לנמלארי?

הרעיון הראשון הוא טוב, לקחת את המילה שפירית ולעוות לה את האותיות כמו שעשו ביפנית, אבל אילו עוד מילים אפשר ליצור משש האותיות? פירשית – חסר משמעות. שתיפרי – אם זו רק הייתה כיסלצת ששותה פירות. שירפתי – שם עברי לחלילן מהמלין (שיר+פתי). אפשר לקרוא לה ריפשית, כי רפש זה בוץ ומדובר בדרקון אדמה, אבל רפש זה כיוון מגעיל.

ניתחתי את כל האנגרמות האפשריות: פיר, ריף (רפרוף), ריש (עוני), שיר… קשה למצוא שם מושלם. לבסוף השם הכי טוב שמצאתי הוא תיירשף. תייר כי זו כיסלצת שמסיירת באוויר כמו שפירית (החלק המעופף), ורשף כי היא נושפת כמו דרקון (החלק הדרקוני). זה קצת למתוח את זה, אבל לא מצאתי משהו יותר טוב עם האותיות האלו ואני חושב שזה שווה את המחיר.

נאקר:
https://en.wikipedia.org/wiki/Knucker

ויברה:
https://en.wikipedia.org/wiki/European_dragon#Dragons_in_Catalan_mythology

תמונה משפחתית:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *