סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: נינג'ות וציקדות / מיכאל אלבוים (דור 3)

מִתְנַקֵבֶר (מתנקש+קובר) ~> מִתְנַקֶלַע (מתנקש+קלע) / הִתְנַשֵׁל (מתנקש+נישל)

היום יש לנו נינג'ות. ואיך מתרגמים נינג'ה? מרגל, מתנקש. משמעות המילה נינג'ה ביפנית היא אדם גונב או מסתתר, ועם זה נעבור לכיסלצות.

הכיסלצת הראשונה היא Nincada, הלחם של נינג'ה עם Cicada (ציקדה, סוג של פשפש שדומה לצרצר). ביפנית שם הכיסלצת הוא tsuchinin, הלחם של tsuchi (אדמה) לצד נינג'ה. אפשר לקרוא לכיסלצת אדמתנקש (אדמה+מתנקש), אבל זה ארוך ומסורבל. אפשר במקום tsuchi להשתמש במילה tsuchiniumeru (לקבור באדמה), כי זו כיסלצת שמתחפרת, ואז אפשר להשתמש במילה קבר וליצור מתנקבר.

ההתפתחות של הכיסלצת היא Ninjask, הלחם של נינג'ה עם Mask (מסכה), או ביפנית, tekkanin, הלחם של tekka (ירי) לצד נינג'ה. זה מתנקש שיורה, אולי מרסס או קולע, מתנקלע.

אבל דבר משונה יכול לקרות. אם הכיסלצת הזאת מתפתחת כשיש למאמן הכיסלצות כדורלצת פנוי, לתוך הכדור נכנסת כיסלצת מאוד משונה, בעלת נקודת חיים אחת בלבד, ויכולת קסומה בשם "מגן פלא" שמאפשר לה להימנע מנזק אלא אם הוא יעיל במיוחד.

הכיסלצת האחרונה במשפחה היא Shedinja, הלחם של Shed (להשיל עור) ונינג'ה, או ביפנית, nukenin, הלחם של nukegara (להשיל עור) לצד נינג'ה, אבל זה גם אומר "נינג'ה שנטשה את השבט ואת האדון". נשחק עם השורש נש"ל, כשהמילה נָשַׁל מתייחסת להשלת עור, ונִשֵּׁל לגירוש או סילוק, כמו הנינג'ה שמגרשת את עצמה מהשבט והאדון, ונקבל מתנשל. אבל מכיוון שהכיסלצת היא עור שהושל, אולי במקום מתנקש נשתמש במינוח עבר, התנקש, ונקבל התנשל.

נינג'ות:
https://he.wikipedia.org/wiki/נינג%27ה

ציקדות:
https://he.wikipedia.org/wiki/ציקדות

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *