סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: אין לי כוח לכתוב כותרת… / מיכאל אלבוים (דור 3)

מִתְעַצְלֵן (מתעצל+עצלן) ~> נִמְרָצְלָן (נמרץ+עצלן) ~> עָצֵלֶךְ (עצל+מלך)

הכיסלצות של היום הן עצלנים עם הבדל קטן: הראשון עצלן, השני נמרץ והשלישי מלך. בואו נראה מה משמעות השמות ביפנית ובאנגלית ונחליט מה להשאיר ומה לשנות.

הכיסלצת הראשונה היא Slakoth, הלחם של Slack (להתעצל) לצד Sloth (עצלן), או ביפנית namakero, הלחם של namakemono (עצלן) לצד namakeru (להתעצלן). בקיצור, יש לנו עצלן שמתעצל. מכיוון שהמילים עצלן ומתעצל כבר מכילות זו את זו בעברית, ננסה לשחק עם ההטיות וללכת על מתעצלן.

ההתפתחות היא Vigoroth, הלם של Vigor (מרץ) לצד עצלן, או ביפנית yarukimono, הלחם של yaruki (נכונות, הסכמה, חשק, דחף) ועצלן. במילים אחרות, עצלן נמרץ, או נמרצלן.

הכיסלצת האחרונה במשפחה היא ענק בשם Slaking, הלחם של עצלן לצד King (מלך), או ביפנית, kekkingu, הלחם של kekkin (להבריז מהעבודה) ומלך. לנו יש את מילים כמו להבריז או להתבטל, אז זה מלך העצלנים, מלך המבריזים או מלך הבטלנים. האפשרויות המתאימות ביותר הן בטלך (בטל+מלך) או עצלך (עצל+מלך), ומכיוון שהתחלנו עם עצלנים, נישאר איתם.

הידעת? עצלך היא הכיסלצת השלישית הכי חזקה מכל הכיסלצות! בתמורה, יש לעצלך יכולת בשם Truant (משתמט, חמקן), שמונעת לתקוף פעמיים ברצף. לאחר כל תור של תקיפה מגיע תור של מנוחה. אכן מלך העצלנים.
https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Truant_(Ability)

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

3 תגובות

  1. בעיקרון עצלך הוא כמו המלכים העצלנים האלו שלא עושים כלום באמת, בקיצור, מלך עצלן… ובאותו הזמן גם חזק בצורה יוצאת דופן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *