סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: שליטי היסודות / מיכאל אלבוים

חַשְׁמֶלֶךְ (חשמל+מלך)

אֵשַׁלִיט (אש+שליט)

אָדוֹנוֹזֵל (אדון+נוזל)

הנה זה בא, כיסלצות אגדיות! היום יש לנו שלושה כלבים אגדיים ששמרו את השמות היפניית שלהם, Raikou, Entei, Suicune. התרגומים של הכיסלצות האגדיות הם תמיד מורכבים: ובמקרה הזה יש לנו שלוש דרכים להגיד "שליט יסוד", כשהמילה שליט מתחלפת בכל פעם למילה נרדפת, והמילה יסוד מתחלפת בסוג הכיסלצת.

היסודות הם חשמל, אש ומים, ואנחנו נשתמש במילים שליט, מלך ואדון לשלושת הכלבים, וכל אחד יקבל מילה אחרת. בחרתי במילים האלו משתי סיבות, הראשונה, אלה כינויים נפוצים לאלוהים עם מקור בעברית, והשנייה, לאחר הרבה ניסוי וטעייה אלו המילים שהכי קל להלחים עם שלושת היסודות.

הכיסלצת הראשונה היא Raikou (ברק), או הלחם של rai (רעם) לצד kou (קיסר). התרגום הראשון שלי היה קיסרק או קיסרעם, אבל מכיוון שהמילה קיסר מגיעה מיוליוס קיסר, עדיף להשתמש במילה מלך ולהלחים אותה עם חשמל. חשמלך.

הכיסלצת השנייה היא Entei, הלחם של en (להבה) לצד koutei (קיסר/שליט). הפעם נשתמש במילה שליט ונלחים אותה עם אש. אשליט.

הכיסלצת השלישית היא Suicune, הלחם של sui (מים) לצד kun (מונרך, שליט, אדון, מולך). התרגום הראשון שלי היה אדוזל (אדון+נוזל), אבל, יכול להיות שמדובר במילה suishou (קריסטל, גביש), כך שאפשר לקרוא לכיסלצת גבישליט (גביש+שליט). ומכיוון שכבר השתמשנו בשליט בכיסלצת הקודמת, נעדכן את אדוזל לאודונוזל ונסיים מרוצים.

חיות אגדיות:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *