סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: תבטוח? קחזה! / מיכאל אלבוים

תָבָּטוּחַ (תא+בטוח / אתה בטוח) קָחָזֶה (קח+חזה / ככה+זה)

היום נלך מהסוף להתחלה, קודם הכיסלצת מהדור השני, ואז התינוק שלה (שבה לפניה) מהדור השלישי. אז ההתפתחות היא אחת הכיסלצות המפורסמות ביותר, Wobbuffet! התרגום הראשון שלי היה מִתְנוֹדֵדוֹחֵף (מתנודד+דוחף), כי זה פחות או יותר התרגום של השם באנגלית, Wobble (מתנודד, מתנועע) ו-Buffet (מכה, סוטר, נדחף).

אבל התרגום הזה הלך קצת לאיבוד באנגלית, וזה התגלה רק שיצאה הכיסלצת הקודמת בדור השלישי, Wynaut, שהיא עיוות של המילים Why Not (למה לא). בהתחלה קראתי לכיסלצת הזאת מָ'נְשְׁמַע, כי זה היה מצחיק לדמיין כיסלצת הולכת ואומר כל הזמן "מ'נשמע! מ'נשמע!" כמעט כמו שהיא אומרת "Wynaut"! באנגלית.

אבל השמות היפניים חושפים לפנינו כיוון אחר לגמרי, ולכן בחרתי לתרגם את שתי הכיסלצות מאפס. השם של Wobbuffet ביפנית הוא suunansu, עיוות של sou nan su ביפנית (דרך להגיד "ככה זה" על משהו). לכיסלצת הקודמת, התינוק Wynaut, קוראים ביפנית sounano (דרך לשאול "זה באמת ככה?" על משהו). הרעיון היה ששתי הכיסלצות פחות או יותר ידברו זו עם זו ויציקו, "זה באמת ככה?" "ככה זה!" "זהההה באמת ככהההה?" "כככככההההה זה!"

אבל באנגלית לא ידעו או הבינו את זה לפני יציאת הדור השלישי. לנו יש את היתרון שאנחנו כבר יודעים.

אז איך מתרגמים כזה דבר? מתאימים את המילים לסלנג המקומי. את המונח "ככה זה" אפשר לשנות ל"קחזה", ואם נפריד את המילים "קח חזה", זה פחות או יותר מה שהכיסלצת אומרת כשהיא מתנודדת ודוחפת. רוב הכיסלצת זה חזה אחד ענק עם מתקפות הגנתיות, כמו נחום תקום כזה, וכשתוקפים אותה היא מחזירה את המתקפה וצועקת, "קחחחחזה!"

ומה נעשה עם התינוק? נחליף את השאלה "זה באמת ככה?" ל"אתה בטוח?" ונחבר את המילים ל"תבטוח". אם נפריד את זה נקבל "תא בטוח", כי זה בדיוק מה שהכיסלצת הזאת. הנתון הגבוה ביותר של הכיסלצת הוא HP (נקודות פגיעה), יש לה הרבה הגנה ומתקפות הגנתיות שמחזירות מתקפות. היא תא קטן ובטוח.

וכך הכיסלצות יכולות לתקשר זו עם זו: "תבטוח?" "קחזה!" "תבטוווווח?" "קחחחחחזה!"

הידעת? על פי תיאור הכיסלצת, קחזה מנסה להסתיר את הזנב שלה, כי הזנב מחזיק סוד גדול. בעקבות התיאור הזה מאמנים פיתחו תיאוריה עם השנים שהזנב הוא בעצם הכיסלצת האמיתית, והגוף הכחול נועד להטעות אויבים – או לפתות מזון.

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *