סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: זמן להתחמש! / מיכאל אלבוים

מוֹיְשָׁנִית (מושית+ביישנית) ~> חִימוּשִׁית (חימוש+מושיתיים)

הכיסלצות של היום מבוססות על מה שנקרא בעבר פרת משה רבינו, והיום מוֹשִׁית הַשֶּׁבַע, ממשפחת המוּשִׁיתִיים. הסיבה שקוראים לשתי הכיסלצות באנגלית וביפנית Ledyba ו-Ledian לא ברורה. החלק הראשון נובע מ-Ladybug או Ladybird, השמות האנגליים למושית השבע (Coccinellidae), אז ברור שנשתמש בזה. השאלה היא מה לגבי הסיומות (ba, an), ולא מצאתי שום היגיון מאחוריהן.

השמות הראשונים שנתתי לכיסלצות האלו היו מושיתה ומושיתן, אבל זה היה רק כדי להמשיך הלאה. עכשיו יש לנו זמן לשבת ולמצוא להן הלחמים ראויים, ובין השמות שחשבתי עליהם בינתיים היו מושבע (מושית+שבע) וחימושית (חיפושית+מושית), אבל בואו נקרא את התיאור שלהן ונראה מה מסתתר מתחת לקליפה האדומה והנקודות השחורות.

מהתיאור של הכיסלצת הראשונה אנחנו לומדים שהיא ביישנית במיוחד, לא מסוגלת לזוז אלא אם יש איתה חיפושיות נוספות, שהיא רגישה במיוחד לקור ושהיא מפרישה נוזלים מהרגליים שהניחוח שלהם מביע את הרגשות שלה. מכיוון שזו מושית ביישנית, אפשר לנסות להלחים את המילים יחד ולקבל ביישית או מויישנית, אבל כשנראה את השם של הכיסלצת הבאה נחזור לזה.

מהתיאור של ההתפתחות אנחנו לומדים שבלילות נקיים נחילים שלה מעופפים בשמיים ונטענים מהכוכבים, שהכתמים על הגב שלה משתנים בהתאם לכוכבים, ושהיא אוהבת להתכדר בתוך עלים בלילות קרירים, כמו בערך כל אחד. דבר נוסף זה שהיא מתמקדת בתקיפה בעזרת האגרופים הקטנים שלה; כל אגרוף בפני עצמו חלש, ולכן היא מתמקדת בכמות ולא באיכות.

אז יש לנו כוכבים, שמיים, אגרופים… מושובב, מושמיים, מושמימית (מושית+שמימית). זו החלטה קשה, ואף שם לא יושב בדיוק. אפשר לחזור לחימושית ולומר שהיא מתחמשת באנרגיה מהכוכבים, או מתחמשת באגרופים שלה; אם בוחנים את המתקפות שלה במשחקים מגלים מתקפות אגרוף אימתניות שמתאימות יותר לכיסלצות לחימה, אז זו חיפושית מחומשת.

וכך נולדו מויישנית וחימושית.

יש עולם שלם של כיסלצות בתוך עולם המושיות!

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *