סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: איזבל מטיילת באוסטרליה / מיכאל אלבוים

כִּיסֶבֶל (כיס+איזבל)

זה יום קשה במיוחד עם אחת הכיסלצות הטראגיות ביותר. Kangashkan, הלחם של קנגורו לצד Genghis Khan – שליט האימפריה המונגולית ואחד המפקדים הצבאיים הגדולים של כל הזמנים, וגם אדם עצבני שידוע בדרכי השמדת אויבים יצירתיות. ביפנית השם מעט יותר עדין: garura זה הלחם של קנגורו לצד Ruler (שליט). שליט הקנגורואים!

התרגום הראשון שלי היה קנגור, ואז התברר לי שאין זכרים בעולם הזה, אז שיניתי אותו לקנגורה. זה עדיין היה שם זמני מתוך עצלות. כשהחלטתי לחקור את השם יותר לעומק, ניסיתי למצוא מקבילה אצלנו לג'ינגס חאן. עברתי על כל מיני דמויות של שליטות או עריצות במקורות היהודיים, ונתקלתי באיזבל בת אתבעל מלך צידון, שהייתה מלכת ממלכת ישראל אחרי שנישאה למלך אחאב (מלכים א'). בכל אופן, מסופר על איזבל שהייתה דומיננטית ותוקפנית, וזה אולי בדיוק מה שאנחנו מחפשים לכיסלצת הזאת.

עכשיו נשאר לתרגם את הקנגורו הזה. מה עושים עם קנגורו? טוב, קנגורו מגיע ממשפחת הכיסאים! וזה מספיק טוב. מה גם שכיס ואיזבל מתחבר נהדר. המילה כיסבל יוצרת עוד מילה מעניינת בפנים, סבל, וכמו שאמרתי מדובר בכיסלצת די טראגית. היא כל כך דואגת לגור שלה שתילחם עד מוות בכל מי שיתקרב אליו, שלא לדבר על אותה תיאוריה שעצמוד (Cubone) הוא גור כיסבל שאמא שלו מתה בקרב כשניסתה להגן עליו. הוא חובש את הגולגולת שלה וממשיך לבדו בעולם.

אפשרות נוספת הייתה כִּיזֶבֶל, אבל המילה זבל בפנים לא מתאימה.

הידעת? כיסבל יכולה לעבור מגה-התפתחות! כשזה קורה, הגור יוצא מהכיס ונלחם לצידה, וכל מתקפה של הכיסבל פוגעת פעמיים! זה הפך מהר מאוד לאחד המהלכים הנפוצים בטורנירים. זה הפך כל כך נפוץ שנאלצו להחליש את הכוח של הגור בחצי.

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *