סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: קרן – אבל על האף! / מיכאל אלבוים

קַרְנוֹזֵף (קרנף+נוזף) ~> קַרְנָשִֹיא (קרנף+נשיא) ~> עֶלְיוֹנַף (עליון+קרנף)

היום יש לנו תקלה לא צפויה של השפה העברית – היא כבר מלאה במשחקי מילים. הכיסלצת הראשונה היא Rhyhorn, הלחם של Rhinoceros (קרנף) לצד Horn (קרן), אבל במילה קרנף כבר יש לנו את המילה קרן! כי העברית חושבת קדימה.

התרגום הראשון שלי לכיסלצת הזו היה קרנפון, אבל רציתי משהו מעניין יותר. אפילו ביפנית זה אותו ההלחם. קרן+קרנף. מה נעשה, קרקרנף? הסתכלתי על הכיסלצות הבאות, קרנשיא ועליונף, וחשבתי לעצמי, אם מדובר במשפחה של קרנפים כל כך חכמים וגדולים, אולי זה קרנף מאוד נבון, וכך נולד הקרנבון, שהוא טוב יותר מקרנפון.

ואז קראתי את התיאור של הכיסלצת לאורך המשחקים… הכיסלצת הזאת כל כך מטומטמת שהיא רצה בלי שליטה לעבר מי שמרגיז אותה וממשיכה לרוץ עד שהיא נרדמת. קרנאכס כבר יותר מתאים. אז הצצתי במילון במילים שמתחילות באות נ', והמילה נוזף הייתה מתאימה לתיאור של הכיסלצת. קרנוזף. אולי קרנרגז? קרנרגז יותר נכון, אבל קרנוזף נשמע ממש טוב. נטיל מטבע! יצא קרנרגז… אני בכל זאת אקח קרנוזף.

נמשיך הלאה! Rhydon זה הלחם של קרנף לצד don (אדון, לורד, אציל, מכובד). כשניגשתי לתרגם את הכיסלצת הזאת, השם קרנשיא קפץ לראש ולא עזב, ומאז זה היה השם המובן מאליו. הוא גם מתנשא מעל הכיסלצות האחרות (טריוויה: קרנשיא הוא הכיסלצת הראשונה שצוירה!), וזה גם מתחבר יפה למילה קרנף.

כשהמשכתי לתרגם את ההתפתחות האחרונה (איך לא, מהדור הרביעי), צצו הרבה אפשרויות כמו קרנאור או קרנעלה. לכיסלצת קוראים Rhyperior, הלחם של קרנף לצד Superior (עליון, מתנשא). במקרה הזה, קרנשיא אולי מתאים יותר לכיסלצת הזאת. אבל אז מה נעשה עם הקודמת? לאחר מחשבה עמוקה החלטתי שאפשר לשבור את התבנית ולקרוא לכיסלצת הזאת עליונף, אבל אולי גם על זה אפשר להטיל מטבע. וכשאני חושב על זה מחדש, דווקא שבירת התבנית הזאת מתאימה – כי גם ההתפתחות של הכיסלצת היא קצת שבירת תבנית במראה ובצבעים.

פרסומת!

המאמר שלעיל נעזר בכלים הבאים: justflipacoin.com!
רוצים להטיל מטבע? זקוקים להחלטה גורלית בין שני דברים? האם להציל את חיי החברה שלכם או לאכול פסטרמה? יש לזה אתר! כבר לא צריך לגשת לארנק ולחפש מטבעות בין כל השטרות הארורים האלה. מה אתה מסתכל עליי, אלתרמן? תחזור לארנק! אני צריך שניקל!

(זו לא באמת פרסומת ובכלל לא השתמשתי בתוצאה של הטלת המטבע)

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *