סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: כדורים מתפוצצים / מיכאל אלבוים

חַשְׁמַדוּר (חשמל+כדור) ~> מוֹקֵשְׁמַל (מוקש+חשמל)

הכיסלצות היומיות הן שני כדורים חשמליים מתפוצצים. Voltorb זה הלחם של Volt (לא תרגום ישיר, אבל מילים שמתחברות הן חשמל, מתח וזרם), ו-Orb (עיגול, כדור). ביפנית הוא נקרא biriridama (כדור מחשמל).

התרגום הראשוני שלי היה חשמדור (חשמל+כדור), ואומנם לא מדובר בהלחם טבעי, אבל כשניסיתי לחבר את המילים גלגל, עגול וכדור לצד חשמל, מתח וזרם, לא מצאתי שום הלחם טוב יותר. חשמלגל (חשמל+מתגלגל), חשמגול (חשמל+עגול), כדורם (כדור+זרם)… אף שזה לא הלחם מושלם, חשמדור זה השם הכי מתאים, ולכן הוא נשאר.

ההתפתחות Electrode בעלת שם יותר מעניין. המילה הראשונה היא Electric (חשמל), אבל ה-Rode יכול להיות מספר דברים; Explode (מתפוצץ), Node (קשר, פקודה או תוכנת מחשב), או Rod (מוט סופג ברקים במקרה הזה). התרגום הראשון שלי היה חשמוליך (חשמל+מוליך), אבל השם היפני קרץ לי על המשמעות האמיתית של הכיסלצת: marumine (מוקש עגול), מכיוון שפיצוץ והשמדה עצמית (שני מהלכים שעושים המון נזק אבל משמידים גם את הכיסלצת עצמה) הם מהמהלכים המוכרים יותר של שתי הכיסלצות, מוקשמל היה ההלחם שמשלב את כל העולמות – זה גם המוקש מהיפנית וגם החשמל מהאנגלית.

עריכה: שם מעניין שקפץ לי לראש עכשיו זה מתאבדור (מתאבד+כדור). סתם הלחם מצחיק.

הידעת? מתסובבת תיאוריה שחשמדור הוא בעצם כדורלצת רגיל, שרוצד (Haunter) נתקע בתוכו. הרוצד מנסה לצאת החוצה ולא יכול, אז הוא בוחר להתפוצץ.

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *