סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: כלבים מגונדרים וחתולי לילה / מיכאל אלבוים

נַבְחָנְדָר (נבחן+מגונדר/נהדר)

חָתִקְשׁוּר (חתול+תקשור) ~> יְלִילִית (יללה+לילית)

לסיום השבוע נלחים כלבלב תספורות בשם Furfrou (הלחם של Fur ו-Frou-frou – סלנג צרפתי למהודר או מסוגנן), וביפנית torimian, הלחם של Trimming (מעוטר, קצוץ, גזום, מסודר, מטופר, מסופר) ו-chien (כלב בצרפתית). זה גם יכול להיות מושפע מהביטוי הצרפתי tres bien (נהדר).

לאחר מחשבה ארוכה על מילים נרדפות לכלב, בעלה של בת-דודה שלי הזכיר לי שבשירים מסוימים בעברית, כלב לפעמים נקרא נבחן או נשכן! זה נתן לי כיוון חדש, ולאחר מחשבה נוספת החלטתי להלחים את נבחן עם מגונדר ולקבל נבחנדר או מגונבחן, ומכיוון שבנבחנדר מסתתרת המילה נהדר, בחרתי בזה.

בנוסף, נתרגם היום את Espurr (הלחם של ESP ו-Purr), או ביפנית nyasupaa, הלחם של nyaa (מיאו) ו-Esper. את אספר או ESP אפשר לתרגם בעברית ל"בעל תכונות על חושיות/טבעיות", או בלשון העממית, מתקשר. נלחים את חתול עם תקשור ונקבל חתקשור.

ברמה 25 החתקשור תתפתח ל-Meowstic (הלחם של מיאו ו-Mystic), או ביפנית nyaonikusu, הלחם של מיאו ו-Nyx (אלת הלילה היוונית). אפשר לסיים עם חתול+לילה (חתולילה), אבל מכיוון שמדובר בכילסצת על-חושית שמקושרת ללילה ולכישוף אפל, חשבתי לקרוא לה מיאוב (מיאו+אוב), הלחם שאני ממש אוהב. עם זאת, בזמן שאני כותב את זה חשבתי שהמקבילה היהודית לניקס חייבת להיות לילית (שדה שמקושרת לרוחות רעות), שם שהולך נהדר עם יללה ונותן לנו יללילית, או בקצרה, ילילית.

הרבה חושבים שזו כיסלצת מפחידה, אני לא מבין למה:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *