סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: קרפדות נינג'ה / מיכאל אלבוים (חדש: דור 6)

קִרְקֶצֶף (קרקור+קצף) ~> קַרְפּוֹשֵׁעַ (קרפד+פושע) ~> נִסְתַרְפָּד (נסתר+קרפד)

הגענו לכיסלצות המים ההתחלתית של הדור השישי, והראשונה היא Froakie (מהמילים Frog ו-Rookie), או ביפנית keromatsu, הלחם של kerokero (תצליל קרקור) ו-matsu (קצף או בועות). נלחים את קרקור וקצף ונקבל קרקצף.

ברמה 16 הקרקצף תתחיל להתפרע ברחוב ותהפוך ל-Froagadier (מהמילים Frog ו-Brigadier), או ביפנית gekogashira, הלחם של geko (קרפדה) ו-wakagashira (תפקיד ביאקוזה – המפיה היפנית), מדובר בלוחם צעיר בארגון פשיעה או איזה פושע רחוב חסר ניסיון, ומכיוון שהמקבילות ליאקוזה אצלנו הן משפחות פשע, המילה פושע מתאימה. נלחים אותה עם קרפד ונקבל קרפושע.

לבסוף, ברמה 36 הקרפושע תיכנס לתוכנית אימונים מוסדרת ותהפוך לנינג'ה. Greninja (מהמילים Grenouille – צפרדע בצרפתית ונינג'ה), או ביפנית gekkouga, הלחם של geko (קרפד) ו-kouga-ryuu (בית ספר עתיק לנינג'ות). ובכן, התרגום המילולי לנינג'ה זה איש-נסתר או איש-מתחבא, במילים אחרות, מרגל, וריגול אכן היה תפקיד משמעותית לנינג'ות במקור. אבל, מרגל וקרפדה (מרפדה) או קרפד ומרגל (קרגל) לא יוצאים הלחמים נוחים. מה שכן, נסתר וקרפד עובדים נהדר יחד (נסתרפד), ולכן זה יהיה השם הסופי, ובנקבה – נסתרפדה.

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *