סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: כלבי-נהר עם חרבות / מיכאל אלבוים (דור 5)

יַלְדוֹנָהָר (ילדון+נהר) ~> נָעַרָבוֹת (נער/נהר+חרבות) ~> שֵׁדִירֶב (שד+אדיר+חרב)

הכיסלצת ההתחלתית האחרונה של הדור הרביעי היא Oshawott, הלחם של Ocean (אוקיינוס), Shell (שריון, קונכייה), Water (מים), Wash (לשטוף) והדבר הכי חשוב, Otter (לוטרה, כלב-נהר). ביפנית קוראים לכיסלצת mijumaru, הלחם של mizu (מים) או mijuku (תמים, ילדותי) או maru (עגול, סיומת נפוצה לשמות של ילדים). נלחים את ילדון עם נהר ונקבל ילדונהר.

ברמה 17 הילדונהר מתפתחת ל-Dewott, הלחם של Dew (טל), מים ולוטרה, וכנראה תזכורת של Duel (להילחם) או Dual (דו-קרב). ביפנית קוראים לכיסלצת futachimaru, הלחם של אותו עגול/שם נפוץ לילד, לצד futatsu (שניים) ו-tachi (חרב ארוכה), כי הכיסלצת מחזיקה שתי חרבות. אפשר היה לקרוא לכיסלצת הקודמת בנהר (בן+נהר) ולזאת חרב+בן+נהר, אבל אז יוצא חרבנהר. אם כן, נלחים את נהר וחרבות ונקבל נהרבות. אומנם מה שנשאר זה הילדון, כך שעדיף היה לקרוא לכיסלצת משהו כמו ילדון חרבות, אבל חבל לי לאבד את ההקשר החזק לכלב-נהר. מה נעשה? נחליף את האות ה"א בעי"ן ונקבל הלחם חזק של נער וחרבות, נערבות.

ברמה 36 הכיסלצת מתפתחת לצורה הסופית שלה, שד מים עצום בשם Samurott, הלחם של סמוראי ולוטרה, וביפנית daikenki, הלחם של dai (גדול), ken (חרב) ו-ki (שד), או במילים אחרות, שד גדול שנושא חרב. לאחר הרבה ניסיונות עם מילים נרדפות, הצלחתי לחבר את שד, אדיר וחרב לשדירב, ואני לא חושב שאני יכול לחבר שלושת הרעיונות בצורה טובה יותר.

לוטרות:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%95%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%AA?fbclid=IwAR3njmvsQgg3QxviWHLyghwQqk7Cy1U_-7mmokuBk_Lgb4cgZL_e8AJbRPs

לא משהו שהייתם רוצים לפגוש במים:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *