סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

עלייתו ונפילתו של אתר פוקימון מפלצות כיס: שנת 2016!

לאחר הסיומת הנפיצה של 2015, ולאור העובדה שחצי מאנשי הקהילה שנאו אותי, חשבתי שהאתר נמצא על זמן שאול. נוכח המצב הקיים, החלטתי להרים פרויקטים שאני אישית אוהב וביניהם יכולתם למצוא את: משחק אינטראקטיבי: להיות חבר בצוות רוקט + שאלון נושא פרס!, מדור תמונת היום, אוסף חפצי הפוקימון של היטמן!, קומיקס: Pokemon – The Journey, שבוע הפרסומים החגיגי, מפלצות כיס מנבאים את העתיד! ועוד. לצד זה, הזמנתי את גל פרס לצייר פינה חדשה באתר בשם "קליפות אגוזים".

ההתקבלות של הדברים הללו הייתה מוצלחת. אפילו מוצלחת מאוד. התחלתי להשקיע יותר בתכנים, ודברים יותר מושקעים התחילו למצוא את דרכם לאתר, לדוגמה: 20 שנה לפוקימון, מתיחה – ערוץ דיסני ישראל: אם תהיה היענות, אנחנו נחזיר את פוקימון לישראל!, המרדף אחר הזהב – ובו פרסמתי קרוב ל10 רשומות בכל יום, דיון: מי צריכה להיות בת הזוג של אש קטצ'אם? ואחרים.

בו בזמן, התחלתי לחשוב על הרמת הסטנדרט למשהו גבוה יותר. כלומר – החלו הסידורים לקראת הכנס השלישי של האתר, הרמתי את ספר המזלות, חילקתי את המשחקים "צהוב, כחול ואדום", פוקי-לגו, וכרטיסים לכנס לכבוד 20 שנה למותג.

לפתע אנשים חדשים מצאו את דרכם לאתר. פלג פתח את פינת הקלפים שלו – "Pkpokemon", תשעה יוטיוברים שיתפו פעולה על מנת להרים מדריך משותף ל"פוקימון אדום", סער גונן כתב פינה חדשה באתר בשם "עובדות שלא ידעתם על התפתחות מגה", אביב כתב פינה משלו בשם "מנפצי המיתוסים", אליזה שרה שירים לאתר, אנשים השתתפו בתחרות העיר לבנדר, ובתחרות הפוקימון הכי אהוב על קהילת פוקימון הישראלית. נדמה שהחששות שלי שאין לאתר קהל – הופרכו.

ואז בא הכנס השלישי של האתר, הוא נערך ב18 באפריל 2016, הוא הכיל הרצאות, הקרנת סרט, בינגו, תחרות תחפושות, חידון ידע, סדנה לכתיבה יוצרת, טורניר וידאו, טורניר קלפים, דוכנים ואוכל חינם. כ250 איש באו ונהנו! התוצאה הסופית הייתה פשוט מעל לכל הציפיות שלי! אני לא חלמתי על הצלחה כזו ואני אסיר תודה על כך!

לאט לאט הצטברו להם עוד הישגים באתר ובתחום הפוקימון. ערוץ היוטיוב הגיע ל1,500 מינויים. פוקימון חזרה לשידור בישראל, מה שהביא אותי להפסיד בהתערבות שעשיתי עם אחד הגולשים. האתר חגג יום הולדת 6 לקיומו וחילקנו במסגרת החגיגות כרטיס מתנה בשווי 100$ לאמזון. בשלב מסוים הגענו למיליון כניסות לאתר, דבר שלא חלמתי עליו אפילו בחלומות הכי ורודים שלי.

וכידוע, עם כל פסגה – מגיעה גם תהום, וזו הייתה אחת גדולה. יום אחד אני מקבל מכתב בדואר ישראל ובו אזהרה מארגון זיר"ה ובו אני מתבקש להסיר מהאתר את כל תכני הצפייה הישירה וההורדה, ובמידה ולא – הם יתבעו אותי. לא הייתה לי ברירה והורדתי את מה שנחשב בעיני רבים כתוכן שמביא הכי הרבה רייטינג לאתר. אני מודה שזו הייתה אחת המכות הקשות של האתר.

אבל אחרי כל תהום, מגיעה פסגה חדשה, ובמקרה הזה, זו הייתה הפסגה הכי גבוהה של האתר אי פעם. פוקימון גו הגיע לארץ ואני הייתי חכם מספיק לפרסם הורדה שלו באתר. תוך רגע הפכנו להצלחה מטורפת ברשת. יום אחד נכנסו לאתר 3,000 גולשים לאתר, ויום אחר נכנסו לאתר 180,000 גולשים. בסופו של דבר באותו חודש נכנסו מעל לחצי מיליון גולשים לאתר. מטורף!

וזה לא נגמר שם! פוקימון גו היה בכל מקום! קניוני עופר הציעו 1,000 ש"ח בתווי קנייה למשחקים בפוקימון גו, פורסמו רשומות בידוריות באתר, ממים, אוהדי פוקימון עילאיים ומתנשאים, בורגראנץ' הציעו קינוחים לשחקני פוקימון גו, חיל הים צילם גרידוסים, מוזיאון השואה אסר על מבקרים לתפוס פוקימונים בשטחו, וגולת הכותרת – ראיינו אותי לערוץ הראשון על התופעה הגלובאלית הזו! זה היה פשוט מדהים!

ושוב, אחרי עליה כזו גבוהה, באה ירידה חדה לא פחות. מישהו החליט לפרוץ לאתר והוא הצליח להוריד אותו מהרשת. זה היה כל כך חמור שהשרת שלי פיטר אותי. הם אמרו לי דבר כזה: "אנחנו לא רוצים את הכסף שלך יותר, קח את האתר שלך ולך למקום אחר". כדי להבין את חומרת הפריצה, אסביר לכם שאנשי השרת שלי עבדו בצבא במחלקת הסייבר ולאחר מכן גם במוסד והם אמרו לי שהם מעולם לא נתקלו בפריצה כזו בחייהם. נאלצתי למצוא שרת אחר.

האתר המשיך את הפעילות הסדירה שלו: אורי פתח את הפינה "Poke'art" שלו, חן את הפינה "פוקימונים אומנותיים" שלו, ואני ארגנתי יום של משחק בפוקימון גו בתל אביב. לאירוע באו כ20 איש, והיה ממש נעים וכיף. לצד זה, גלעד הקריא את הפרק הראשון של "סיפורים ממחנה פיקצ'ו – אתגר אבן המגה / אלכס פולן", עשינו עדכונים על הקרב של אש קטצ'אם מול אלאן באליפות ליגת קאלוס, ופרסמתי כתבה בשם "הגיע זמן לשון: קנים ולא קינים!".

שוב, בדיוק כאשר דברים הסתדרו, היה צריך להגיע משהו שיחריב את המצב רוח. באוגוסט מישהו פרץ לצ'אט של האתר, התחזה אלי והתחיל לבקש מאנשים כסף בשמי. כמובן שהייתי צריך להוריד את הצ'אט, להתנצל בפני הגולשים ולוודא שדברים כאלה לא יקרו שוב.

בשלב הזה עידו התחיל לפרסם את הפינה שלו "קרבות מן העבר", ערכנו את המהדורה השישית של ספר המזלות, פרסמנו את כל המידע האפשרי על המשחקים "פוקימון שמש ופוקימון ירח", התחילה להתפרסם הסדרה האינטרנטית "פוקימון דורות" והחברות בין גולשי האתר הייתה בשיאה. זה הגיע למצב שהיינו מבלים לילות שלמים, חופרים אחד לשני בוואטסאפ ומעבירים ככה את הזמן. אלו היו הזמנים!

לקראת סוף השנה הרמתי את המשחק "אתגר איי אלולה", פרסמתי את השיר "אני מימיקיו", סער עבר לפינה חדשה בשם "עובדות שלא ידעתם על הגדרות פוקידע", פרסמנו את הקומיקס "המדריך לעבור את פוקימון סאן" של דורקלי (ז"ל), עלה לאתר מדריך הוידאו של "פוקימון ירח", ערכנו תערוכת ציורים לכבוד דור 7, הגענו ל2,000 מינויים ביוטיוב והרמנו את המשחק "משחק: מי רוצה להיות פוקימליונר?" והתחלנו לחשוב על הכנס הרביעי של האתר, אבל זה יחכה לסיכום של שנת 2017.

פוסטים קשורים

12 תגובות

  1. זה ממש מעניין לקרוא על כל האירועים של האתר המדהים הזה, ליוויתם אותי שנים

  2. כן, אבל לעומת רשת האתרים שהם החזיקו בו, כולל קולג' הומור, מה שנותר להם הוא כמו טיפה בים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *