סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

עלייתו ונפילתו של אתר פוקימון מפלצות כיס: שנת 2017!

במשך שנים חשבתי שהשיטה הטובה ביותר ליצור חיבור עם הקהל היא להנגיש את עצמך, לחשוף כמה שיותר מידע ולדבר בגובה העיניים עם הגולשים. זו התגלתה להיות טעות מצדי. כנראה יש סיבה למה מנהלי אתרים ויוצרי תוכן כמו יוטיוברים לא חושפים את החיים הפרטיים שלהם, שומרים מרחק בריא מהגולשים שלהם ויוצרים פרסונה אינטרנטית שנועדה להיות מתווך ביניים.

אני מספר לכם את זה כי בתחילת 2017 גולשים מסוימים התחילו לזלזל באתר, לקחת את ההשקעה, הזמן והכסף ששמתי בו כמובנים מאליהם, ולצאת בדרישות שציירו תמונה כאילו אני חייב להם משהו. במטרה להשתלט על המצב, יצרתי את הרשומה "טופיק תיאום ציפיות".

האתר המשיך עם פרסום התוכן הרגיל שלו: פוקידע דור 7, מדריך וידאו לפוקימון ירח, רנדומייזר לפוקימון ירוק עלה (המאמן הורוד), מדריך וידאו לפוקימון פלאטינום (עידו), תרגום המנגה, סיקור עונה 20 של האנימה, תרגום המדריך לעבור את פוקימון סאן של דורקלי, אפילו עשינו שינוי קטן בעיצוב האתר.

אבל הדבר הכי גדול שנערכנו לקראתו היה הכנס הרביעי של האתר. בשונה משנים שעברו, הפעם לא חסכנו בהוצאות: הייתה תפאורה בפעם הראשונה, הבאנו מספר שיא של דוכנים (8), דאגנו לחלק אוכל גם לכאלה שאוכלים הכל וגם לכאלה שהם טבעוניים, הוספנו פעילויות של פוקימון גו ודואל לצד אלה של הוידאו והקלפים, כמובן שהיו גם הפעילויות הרגילות של הבינגו, חידון הידע, תחרות התחפושות, הקרנת הסרט וההרצאות המרתקות. זה היה מדהים! הגיעו לכנס משהו כמו 400 איש וזה לנצח ייזכר ככנס הכי מוצלח של האתר אי פעם! אז תודה רבה לכם על זה!

בין לבין פרסמנו פעילות כמו: חפש את האפיקומן, תחרות בחירת הפוקימון המפחיד ביותר, ותכנים כמו: היטמן חוזה את הקבוצה של אש באלולה, 10 דברים שיקרו גם בשנת 2020 באתר מפלצות כיס. הנה עוד כמה דברים בולטים שפורסמו בשבועות שלאחר מכן: חידון התנ"ך הגדול – בקטנה, פוקימונים המבוססים על אגדות מהתרבות היפנית (שמוליק בעל הנס), פוקימון ב60 שניות, פוקי-מייל, אפילו בשלב מסוים ניסיתי ליצור חולצה רשמית לאתר. ניסיון שכשל בצורה מפוארת.

בשלב הזה נדמה שמשהו ברצון שלי לפגוש את טעם הגולשים נשבר והתחלתי לעשות דברים שאני נהנה מהם. לראייה, עלו יותר סרטוני הומור, קומדיה ובדיחות ליוטיוב, אשכרה לימדתי עברית, פרסמתי את שירופסט – למרות שלא היה לי שום קשר אמיתי אליו, יצרתי חנות וירטואלית לאתר, והוחמאתי לגלות שנוצרה כתבה על הכנס בעיתון מודיעים באורה. תודה רבה לגל זאב על כך.

האתר בנקודת זמן הזו כבר חגג יום הולדת 7. לכבוד המאורע המיוחד, הבאתי את אבא קריר שיגיד ברכה לאתר, ורכשתי זכויות יוצרים לכמה תמונות של מאלו. זה הזכיר לי ימים טובים יותר והחלטתי להתעלם מהמחשבות שצצו לי בנוגע לרלוונטיות של האתר. שיחקנו את העיר לבנדר פעם אחת נוספת, חגגנו 2,222 מינויים לערוץ, עשינו את ספר המזלות השביעי במספר, סיקרנו את העונה השמינית של פוקימון והכרנו לראשונה את הכיסלצות של מיכאל אלבוים. פרויקט שליווה אותנו במשך הרבה מאוד זמן.

ואז נודע לי שגלעד ייקח חלק ויעביר הרצאה בכנס אייקון 2017. החלטתי להירתם למשימה ולעזור לו, גם מבחינת פרסום, גם מבחינת סיקור וגם מבחינה חברית. הוא עשה אז עבודה מעולה ואני שמח שיצא לו לעשות את זה.

ומבלי ששמתי לב, הגיעה העלייה שלא ציפיתי לה. זה היה מיד אחרי ששילמתי על השרת לשנה אחת נוספת, פתאום נודע שיהיה סרט 20 לפוקימון, ומק'דונלדס הביאו צעצועים של פוקימון לארוחות הילדים, פוקימון גו חגגו שנה לצאת המשחק, ומשחקי אולטרה שמש ואולטרה ירח התקרבו בצעדי ענק, לפתע כל מה שעמד בדרך – נעלם והאתר זינק לכזו פסגה שספק אם אי פעם דמיינתי אותה.

קחו לדוגמה את הכתבות שגולשים אחרים כתבו לאתר: חמישה דברים לא הגיוניים בפוקימון (סער גונן), התפתחות מגה שרק מחכות לקרות (גיא סבג), פאשלות באנימה של פוקימון (שי). ההשפעה של העזרה שקיבלתי מהגולשים הייתה כל כך טובה שלקחתי הימור, שכרתי את שירותיו של איתי אביטן ושינינו לראשונה את עיצוב האתר למשהו חדשני יותר, יפה יותר ומקצועי יותר. מאותו רגע, לא היה אפשר לזהות את מפלצות כיס.

השנה הסתיימה בקול תרועה. רק מקריאת התכנים אני יכול להבין שהיה שם משהו מיוחד, פרויקטים חדשים נפתחו כל הזמן, אנשים לא הפסיקו לעזור, אני ככל הנראה מצאתי שוב את האהבה למוצר הזה שנקרא פוקימון, בעיקר בגלל הסביבה התומכת שנוצרה סביבי וסביב האתר. ומי היה יכול לשער שזו תהיה השנה הטובה האחרונה של האתר? כי מאז הכל התדרדר ונהרס.

פוסטים קשורים

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *