סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: זמן חלל ועולם מעוות / מיכאל אלבוים (דור 4)

שַׁעַלוֹם (שעה+יהלום)

מַרְגָלָל (מרגלית+חלל)

טַיָלֶשֶׁם (טייל+אבן לשם)

זה הרגע הגדול, הכיסלצות האגדיות האמיתיות של הדור, אלו שנמצאות על האריזה של המשחקים. הראשונה בסט היא Dialga (ביפנית diaruga), מהמילה Diamon (יהלום). הסיומת ga יכולה להיות קשורה לסיומת של Dragon (דרקון).

מנגד, הכיסלצת התאומה Palkia (ביפנית parukia) היא הלחם של Pearl (פנינה, מרגלית) עם סיומת kia. סמל המשחקים של הדור הרביעי היה פנינה או יהלום, ולכן ברור שהשמות מכילים את אלה, אבל מה הגה או הקיה שבסוף?

דיאלגה זו כיסלצת שנאמר עליה שכשהיא נוצרה הזמן התחיל לנוע, אז חשבתי להלחים את יהלום וזמן (יהלומן), אבל יהלומן זה פשוט סוחר יהלומים. במקביל, על פלקיה נאמר שהיא יכולה לשלוט בחלל ובממדים, כך שברור שהכוונה היא לשליטה של שתי הכיסלצות בזמן ובחלל, פנינה לא מתחברת עם חלל, ואם נחבר את חלל ומרגלית נקבל… חללית.

מנגד, אם נהפוך את מרגלית וחלל נקבל מרגלל, ואם נחליף את זמן בשעה (יחד עם יהלום) נקבל שעלום. שעל זה צעד, קצב או הילוך, אז זה גם מתאים.

עכשיו נשארה לנו הכיסלצת השלישית שמסמלת את המשחק השלישי בדור הרביעי, Platinum (פלטינה, מתכת יקרה). שם הכיסלצת הוא Giratina (ביפנית giratina), שנובע מהלחם של Girasol (אבן לשם אדומה), Guillotine (גיליוטינה) או Girare (להתהלך או לטייל באיטלקית), לצד המילה היפנית לפלטינה, purachina. אין לנו מילה בעברית לפלטינה למעט התרגום הספרדי (כסף קטן), אבל אבן הלשם זה כיוון מעניין.

על הכיסלצת הזאת נאמר שהיא גורשה לחיות בעולם מקביל לשלנו, הפוך ומעוות. לכן נלחים את טייל (מטייל, מתהלך) עם לשם ונקבל טיילשם, שם מעוות ומסתורי שמתאים לכיסלצת.

קרב אגדי:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *