סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: נזירים איטיים / מיכאל אלבוים

כִּיסְלְאַט (כיסלצת+לאט) ~> אָחְלְאַט (אח+לאט) / מֶלֶאַט (מלך+לאט)

היום יש לנו משפחה של כיסלצות סרטן-נזיר. מאוד רציתי להכניס את המילה נזיר איכשהו, אבל לא מצאתי איך, כי יש לנו תבנית זהה: Slowpoke, Slowbro, Slowking. שלושתן מתחילות במילה איטי, ולכן התרגום הראשוני שלי היה: תחבטי (תחב+איטי) ~> אחטי (אח+איטי) / מלכיטי (מלך+איטי) או אפילו שליטי (שליט+איטי), שמתחבר טוב יותר.

אבל ההלחמות האלו היו כפויות. יצאתי למחקר עומק וגילתי שה-Poke ב-Slowpoke לא מדבר על תחיבה, אלא זה קיצור של Pokemon, כיסלצת. מדובר בכיסלצת איטית. החלטתי אם כך לשנות את המילה. במקום לסיים באיטי, נסיים בלאט, וזה מתחבר עם כיסלצת כדי לתת לנו כיסלאט.

הכיסלצת הבאה היא אחת משתי התפתחויות. כשהכיסלצת Shellder (יתורגם ביום אחר) נושכת את הזנב של כיסלאט, יוצא Slowbro, וכשהיא נושכת את הראש שלו, יוצא Slowking. בכל מקרה מדובר על איזו הכלאה בין שתי כיסלצות.

המשכתי בתבנית ואת Slowbro תרגמתי לאחלאט. המילה Bro היא לא רק אחי, היא איזו קריאה רגועה לחבר קרוב, והמילה אחלה שמשתרבבת פנימה יכולה לסמל את הרוגע של הכיסלצת. אפשרויות נוספות לכתוב את זה הן אכלאט (על שם ה-Shellder שאוכלת את הזנב), הכלאט (כי מדובר בהכלאה של שתי כיסלצות), או החלאט (החלמה לאחר האיחוד בין הכיסלצות או החלטה איטית, מה שמסמל את האיטיות המחשבתית של הכיסלצת). כל האפשרויות עובדות, אז זה לא משנה איך תכתבו את השם של הכיסלצת.

התפתחות מקבילה במקום אחלט היא Slowking, מלך איטי, או מלאט. זה גם נותן לנו מלך ולאט, וגם מלא אט… או הכי איטי מכולם.

עוד אפשרויות היו:
איטוחב (איטי+תוחב) ~> איטח (איטי+אח) / איטלך (איטי+מלך)
זוחלצת (זוחל+כיסלצת) ~> זוחלח (זוחל+אח) / זוחלך (זוחל+מלך)

שרשרת ההתפתחות:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *