סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: מקקי מערות / מיכאל אלבוים

אָצָלֵף (אץ+עטלף) ~> בְּלַעֲלֵף (בליעה+עטלף) ~> צְלָבְלֵף (צלב+עטלף)

היום יש לנו את שתי הכיסלצות הכי מעצבנות בסדרת משחקי פוקימון, ועוד כיסלצת די יעילה אבל משונה. הראשונה היא מקק המערות הידוע לשמצה, Zubat, שילוב של עטלף (Bat), לצד המילה zubatto, שהיא כנראה צליל יפני של משהו שחודר במהירות דרך משהו אחר, כמו ספלאחץ או קראחץ כזה, אולי יותר צ'לאק. בכל אופן, אנחנו יודעים שמדובר בעטלף מהיר ועצבני, או לפחות אחד שאץ לקפוץ על המאמן הראשון שהוא רואה ולהידבק לו לפרצוף, ומשם ההלחם בין המילים אץ ועטלף.

ההתפתחות של הכיסלצת, Golbat, מבלבלת. בהתחלה אפשר לחשוב שהיא מורכבת מהמילים זהב (Gold) ועטלף, ולכן השילוב הטבעי זהלף (שהיה השם המקורי), אבל למען האמת המילה היא לא Gold, אלא Gollop – "לבלוע או לאכול בזריזות ובחמדנות", מה שפותח לנו שלל שילובים מעניינים כמו חמדלף (חמדן), חופזלף (חופזה), פזיזלף (פזיזות), בצעלף (בצע) תאוולף (תאווה) או בלעלף (בליעה), ובגלל הפה הגדול של הכיסלצת, השם שנבחר הוא בלעלף, שזה גם נשמע כמו הצליל שהכיסלצת עושה כשהיא תוקפת – "בלעעעעע!" לא, באמת, תסתכלו עליה.

בשלב הזה אני רוצה להודות למילה עטלף שמשתלבת כל כך יפה עם מילים אחרות.

הכיסלצת השלישי היא התפתחות משונה מהדור השני, Crobat. אומנם יש שמתבלבלים בהלחם הזה בהקשר למילה (עורב) Crow, מה שיוצר שמות כמו עורבלף או עורלף, אבל למעשה הכוונה היא למילה צלב (Cross), בגלל צורת הכנפיים של הכיסלצת שיוצרת איקס. צלבלף זה הרע במיעוטו במקרה הזה.

תמונה של מאמן כיסלצות טיפוסי נכנס למערה:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *