סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

כתבה: חוקרי הפוקימון – תעלומת המקדש הבוער / אליעד

חוקרי הפוקימון – תעלומת המקדש הבוער

אי שם במחוז ג'וטו בעיר אקרוטיק יש שני מגדלי פעמון, בכל מגדל יש כתשע קומות, מטרתם של אותם מגדלי פעמון הייתה לפתח יחסים של חברות ואחווה בין בני האדם לפוקימונים. המגדל המזרחי היה המגדל של הפוקימון האגדי הו-הו והוא נוצר למטרת התעוררות הפוקימונים, ואילו המגדל המערבי היה המגדל של הפוקימון האגדי לוגיה והוא היה למטרת מנוחתם של הפוקימונים. נאמר כי האגדיים של כל מגדל היו נמצאים בקומתו האחרונה.

עד לפני 150 שנה המגדלים הללו עמדו על תילם, אך בלילה אחד נוראי פגע רעם בראש המגדל המערבי, מגדלו של לוגיה, הוא הצית את המגדל באש וזה הלך להישרף, המגדל בער במשך שלושה ימים וביום השלישי החלה סערה חזקה שכיבתה את האש ששרפה את המגדל. המגדל המערבי נשרף כמעט עד היסוד. אך לא רק המגדל הוא זה שנפגע. לאחר שהאש כבתה התגלו גופותיהם של שלושה פוקימונים שכנראה נכלאו בתוך אותו המגדל. הו הו האגדי מהמגדל המזרחי עזב את המגדל שלו והגיע אל הריסות המגדל המערבי. בעזרת כוחותיו הוא העניק לאותם פוקימונים חיים חדשים, הם התעוררו מחדש והפעם בתור שלושת הכלבים האגדיים, כל אחד מהם קיבל כוח הקשור לשלושת האירועים שקרו במגדל המערבי: ראיקו קיבל את כוח החשמל עקב הברק שפגע במגדל והצית בו את האש, אנטיי קיבל את כוח האש עקב האש שלא כבתה במשך שלושת הימים ושרפה את המגדל, ואילו סוויקון קיבל את כוח המים עקב הגשם העז שכיבה את האש ששרפה את המגדל. לאחר אותו אירוע הו הו הפך להיות האבא הרוחני של שלושת האגדיים הללו, ואילו והחלו להסתובב במחוז ג'וטו.

השאלה הגדולה בכל הסיפור הזה היא איזה פוקימונים היו אותם אגדיים במקור? השלישייה הזו אולי נקראת שלושת הכלבים האגדיים אבל תופתעו לגלות שכל אחד מהם מבוסס על סוג של נמר, ונמר אם אתם בוודאי יודעים הוא סוג של חתול. ראיקו מבוסס על חיה אגדית בשם Raijū שיכולה ללבוש צורה של חיות כמו זאב, קוף ונמר. הוא מבוסס על צורת הנמר, ובנוסף לכך הוא מבוסס גם על הסמילדון (סוג של נמר שנכחד) ועל נמר סיבירי ונמר בנגלי. אנטיי מבוסס על יצור בשם פו דוג או אריות השומרים הסיניים, יצורים אלו מופיעים בתור פסלים של יצור דמוי אריה שמוצבים בדרך כלל במקדשים סיניים, הוא גם מבוסס כמובן על אריה ועל שני יצורים דמוי אריה שנקראים Rangda וBarong. סוויקון מבוסס על יצור בשם Qilin שהוא יצור בעל תכונות של דרקונים סיניים, חדי קרן, צבאים וסוגי חתולים ועוד כמה חיות. היצור הזה הוא בעל יכולת ללכת על המים בדומה ליכולת של סוויקון, הוא מבוסס גם על נמר, ועל עוד יצור הנקרא Fūjin.

כיצד ידע זה המפרט על מה אותם אגדיים מבוססים עוזר לנו לדעת איזה פוקימונים הם היו במקור? אנחנו יודעים שהם מבוססים בעיקר על סוגי נמרים, בגלל שנמר זה סוג של חתול אולי הם באמת מבוססים על פוקימון שמבוסס על חתול, אבל איזה פוקימוני חתול יש לנו בדור הראשון – שני? מבדיקה קצרה הפוקימונים היחידים שיכולים להתאים להגדרה הם מיאו ופרסיאן. אבל האם זה אפשרי שהם יהיו הפוקימונים שנתקעו במגדל? אפשר לבדוק את זה רק בדרך אחת: האם אפשר למצוא מיאו בקרבת העיר ארקוטיק? לאחר בדיקה מתגלה שכן אפשר למצוא את מיאו בדרך 38 הנמצאת ביציאה המערבית מן העיר אקרוטיק. האם יש קשר בין המתקפות שהם יכולים ללמוד? המתקפה היחידה שכולם יכולים ללמוד היא נשיכה, ומיאו אומנם יכול ללמוד מתקפות סוג אש, מים וחשמל בעזרת TM HM, אבל במתקפות האש והמים אין לו מתקפות אפקטיביות ורק במתקפת המים Rain Dance הוא משותף עם סוויקון. אם ננסה למצוא את המקור מבחינת מראה ועיצוב אפשר למצוא סוג קטן של קשר. אם תשימו לב בראש כל אגדי כזה יש מן מסכה כזו, או כמו מגן מצח, ואילו גם למיאו יש מן מטבע על הראש, חוץ מזה אין בניהם קשר גדול.

נראה שהגענו למבוי סתום, אבל אז עולה שאלה מעניינת, למה בעצם קוראים להם כלבים אגדיים? מבדיקה בעיקר סביב העיר אקרוטיק אפשר למצוא משהו מעניין, בעיר יש תאטרון מחול קימונו, שבו לכל מאמנת יש את אחת מההתפתחיות של איווי, וכמו שידוע התפתחויות של איווי בביסוס משלבות ביסוס של זאב ולפעמים גם סוגי חתולים, כמו שידוע זאבים הם ממשפחת הכלבים, ככה שהאמירה הכלבים האגדיים לא באה סתם. לאיווי יש התפתחות חשמל, מים ואש, שהם ג'ולטיאון, פלריאון וופוריאן, האם הם הפוקימונים שמצאו את מותם באותו לילה במגדל המערבי? הדבר היותר מעניין שגורם לי אפילו לחשוד יותר שהאגדיים הם שלושת ההתפתחויות הראשוניות של איווי הוא הגילוי המפתיע שבסוף המשחק כאשר אתה מגיע לפגוש את אחד האגדיים אתה נלחם בשלושה נזירים מהמקדש, לכל נזיר יש את אחת מההתפתחויות הללו של איווי. היכול להיות שבמקדש המערבי שזהה למקדש המזרחי היו בדיוק שלוש נזירים כאלה בעלי אותם פוקימונים שגם הם מצאו את מותם באותו לילה או שמה הם ברחו והשאירו את הפוקימונים שלהם שם.

עכשיו הגיע הזמן למצוא את הקשר בין אותם הפוקימונים. קשר ביסוסי אפשר למצוא, שניהם מבוססים על חיות שקרובות זו לזו ולפעמים על אותם דברים. פלריאון מבוסס גם הוא בחלקו על אריה כמו אנטייי, ג'ולטיאון גם הוא מבוסס בחלקו על Raijū כמו ראיקו, ואילו ופוריאן מבוסס גם הוא בחלקו על נמר כמו סוויקון. מבחינת מראה אפשר למצוא המון דמיון ביניהם, מבחינת צבע ומבחינת קונספט כללי, גופו של פלריאון פרוותי מאוד כמו של אנטיי, גופו של גו'לטיאון קוצני וחלק מגופו דמויי רעם וחשמל כמו ראיקו ואפילו וופוריאן חלק ונקי כמו סוויקון מבחינת המראה. ומבחינת מתקפות האם יש דמיון? יש המון דמיון בניהם מבחינת מתקפות בעיקר מבחינת קירבת מתקפות הסוג שלהם, חשמל, אש ומים, יש קשר מעניין בין וופוריאן לסוויקון כי שניהם יכולים ללמוד מתקפות סוג קרח. לרוב המתקפות שיש לאגדיים שאין להתפתחויות של איווי, הם יכולים ללמוד בעזרת TM. מצד שני האגדיים יכולים ללמוד המון מתקפות על חושיות כאלה שההתפתחויות של איווי לא יכולות ללמוד, אבל את זה אפשר להסביר מהשינוי ומהכוח שהם קיבלו מהו-הו.

לאחר חקירה מעמיקה הגענו לקביעה סופית, שלושת הכלבים האגדיים הם בעצם שלושת ההתפתחויות הראשוניות של איווי, המחקר הראשון הושלם בהצלחה!

פוסטים קשורים

33 תגובות

  1. חח הכלבים האדיים מבוססים על חתולים? חחחח בטח יעשו שלושת אגדיים שמבוססים על שועל תן (תן זה לא שועל ולא זאב) וזאב ויקראו להם החתולים האגדיים חחחח

  2. ידעתי!!!
    תמיד ידעתי שהפוקימונים
    אנטי
    סוויקון
    וריקו
    הם
    ופוריאון
    ג'ולטיאון
    ופלריאון
    שהו-או החיה

  3. דבר ראשון, לפי האתר הרשמי, השלישייה נקראת "חיות הפרא האגדיות", לא "הכלבים האגדיים". בחייאת רבאק, הם אפילו לא נראים כמו כלבים.
    דבר שני, איווי והתפתחויותיו מבוססים על שועל, אז אמנם הוא עדיין כלב, אבל הפרכתי את הרעיון הזה בדבר הראשון.
    דבר שלישי, מכיוון שהו- או הוא לא סוג על חושי, אז אין ממש סיכוי שהוא לימד את הפוקימונים שהחיה מתקפות על חושי. כמו כן, החיות יודעות את המתקפה "מעיל מראה", שהו- או לא יודע.
    ודבר רביעי, אחרון והכי חשוב,
    כותבים את זה הו- או, כי בחלק השני, האייץ' באה אחרי האו, ומבטאים את זה "או". אני שונא כשטועים בשמות ברורים של פוקימונים!!!

  4. באנימה יש גם ילד בן 10 שמשחרר פוקימונים ומאפשר להם לא להתפתח. האנימה זה לא מקור שכדאי להסתמך עליו.

  5. יואב – "דבר ראשון, לפי האתר הרשמי, השלישייה נקראת "חיות הפרא האגדיות", לא "הכלבים האגדיים". בחייאת רבאק, הם אפילו לא נראים כמו כלבים.
    דבר שני, איווי והתפתחויותיו מבוססים על שועל, אז אמנם הוא עדיין כלב, אבל הפרכתי את הרעיון הזה בדבר הראשון.
    דבר שלישי, מכיוון שהו- או הוא לא סוג על חושי, אז אין ממש סיכוי שהוא לימד את הפוקימונים שהחיה מתקפות על חושי. כמו כן, החיות יודעות את המתקפה "מעיל מראה", שהו- או לא יודע.
    ודבר רביעי, אחרון והכי חשוב,
    כותבים את זה הו- או, כי בחלק השני, האייץ' באה אחרי האו, ומבטאים את זה "או". אני שונא כשטועים בשמות ברורים של פוקימונים!!!"
    בקשר למתקפות העל חושי אולי המגדל של לוגיה בעזרת לוגיה לימדו אותם את יכולת העל חושי כי לוגיה על חושי ואולי בגלל שהחיו אותם אז הם קיבלו יכולות על חושי

  6. זה לא הכי נכון הסיפור בהתחלה אין מגדל ללוגיה זה 2 להו או והמגדל הראשון הותקף ונשרף ומאז הו או ברח בני האדם יצרו מגדל שני בתקווה שהו או יחזור

    וכול זה מספור בפרק אני לא זוכר בדיוק אבל ראיתי אותו לא מזמן 180-192

  7. לדעתי כשהוא אמר מתקפות על חושי הוא בכלל התכוון שבגלל שהם הוחיו ולא נולדו בצורה טבעית, הם יקבלו מתקפות מסוג לא טבעי, כמו על חושי ורוח רפאים.

  8. הסיפור הוא שהיה רק המגדל המערבי בשביל הוואוו, והוא נוע לשמור על ההרמוניה והאיזון בין בני אדם לפוקימונים.
    בני האדם שרפו את המגדל והוואוו עזב אותו. אבל בזמן השריפה הוא יצר ושלושה פוקימונים מתוך הריסות המגדל כדי שהם ישגיחו על בני האדם מקרוב בזמן שהוא יתרחק עד שיבוא מי שישיב את האיזון.
    לאחר שהמגדל נשרף ובני האדם הבינו את הטעות שהם עשו, הם בנו מגדל חדש להוואוו בתקווה שהוא יחזור לשם ביום מן הימים, והמגדל בשרוף השאר בהריסתו כדי שיזכרו את אשר עשו.

    אם כך ברור שלושת הכלבים האגדיים, כמו שהם מכונים בעברית, לא בהכרח נוצרו מפוקימונים שכבר היו קיימים. אני לא אומר שזה לא בלתי אפשרי או שלא חשבתי על זה בעצמי, אבל אני אומר שצריך הוכחה נוספת לשיכנוע שאכן הכלבים נוצרו מפוקימונים שכבר היו קיימים קודם.
    אם ניקח דוגמא, דווקא נראה שסוויקון לא מתאים להיות מתפתח של וופוריאון, האלמנטים העיקריים של וופוריאון זה שהוא עם סנפיר, שוחה ונעלם במים. סוויקון לא מכיל אף אחד מהדברים האלו.
    זה יפה, אבל העבודה שלך לא הושלמה.

  9. לגבי מיאו במשחקים נאמר שהוא נמצא בדרך 38 רק בגלל ששם נמצא גם מילקטנק והוא אוהב את החלב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *