סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סינדרום העיר לבנדר / Lavender Town Syndrome

– תודה לMoonlightShinx על הרעיון לכתבה –

סינדרום העיר לבנדר (ידוע גם בתור "נעימת העיירה לבנדר") מדבר על תופעה ולפיה קבוצה של ילדים בני 7-12 חלו במחלות ו/או התאבדו לאחר יציאתם של המשחקים "פוקימון אדום וכחול" ברחבי יפן עוד ב1996.

השמועה מספרת שהנערים חלו במחלות או ביצעו התאבדויות לאחר שהגיעו לעיר לבנדר, שם המוסיקה היא ככל הנראה בעלת תדר גבוה מאוד, כזה שרק הילדים מסוגלים לשמוע.

בעקבות נעימה זו, לפחות 200 ילדים ביצעו התאבדות, ומאות אחרים פיתחו מחלות רבות. הילדים שהתאבדו עשו זאת בדרך כלל בתלייה או בקפיצה מגבהים. וגם מי שלא פעל בחוסר היגיון, התלונן על כאבי ראש עזים לאחר שהקשיב לנעימת העיירה לבנדר.

למרות שהמוסיקה העכשווית של לבנדר שונתה, בהתאם למשחק, היסטריה המונית עדיין התחוללה בנוגע למשחקי פוקימון. בתגובה לכך, מתכנתי המשחק קבעו שהמוסיקה של העיר תהיה כעת בתדר נמוך יותר, ומכיוון שכך, ילדים כבר לא הושפעו ממנה.

ב-2010 צץ קליפ בשם "תוכנה מיוחדת" (special software) הממיר את הסאונד הנשמע לתמונות. כאשר השיר הושמע, התוכנה החלה להציג תמונות של פוקימוני האנון על גבי המסך. זה יצר מחלוקת רבה, שכן האנון לא היו בתמונה עד שהגיע הדור השני. בסוף השיר מופיע הכיתוב – "עיזבו עכשיו!" (LEAVE NOW) על גבי המסך.

מאחר וכל שריד של המוסיקה המקורית הושמד, אביא בפניכם את גרסת הבטא של השיר. השמיעה היא על אחריותיכם בלבד.

פוסטים קשורים

47 תגובות

  1. הבאת את השיר הזהנ לפה?!
    אתה פסיכי לגמרי!
    בקפיצה מבניין גבוה תוך כדי תלייה עצמית,
    kai

  2. לפי הפרטים שאני קראתי על הסיפור רוב הילדים שאכן התאבדו שמעו את המוזיקה דרך אוזניות והם שמעו את המוזיקה בקול גבוה, אבל שוב זה רק סוג של אגדה אורבנית, בחיים לא שמעתי על מוזיקה שגמרה לאנשים להתאבד.

  3. חחחחחחח שמעתי את הסאונד ששיחקתי בפעם הראשונה במשחק אדום וששיחקתי בפעם השנייה המוזיקה השתנתה ולא הבנתי למה
    נ.ב.
    לא התבאדתי ועוד שמעתי את זה בגיל 5 או 6

  4. זה הכל? יש עוד המון חומר להשיג על lavender town. חפשו. יש כמעט איןסוף תיאוריות ואני אגיד לכם ת'אמת? יש כמה ממש מוזרות.

  5. לול יש סרטון של הבחור ההוא מהפוקידע אנטריס על הנושא הזה אראה מחר.
    בכל אופן, מה אתם מפחידים אותי בלילה? חחחחחחח
    הסיפור נשמע די מפגר ומופורך. לא יודע מאיפה השמועות האלה. למה שישנו את המוסיקה אם זה לא נכון אגב? והקטע עם ספשל סופטוור לא הכי מובן לי. זו תוכנה או קליפ? מטעם מה? בכל אופן התעזבו עכשיו מפחיד חחחחחחחח אבל זה מוכח בכלל?

  6. שמעתי על הצבעים בפרק הגנוז חייל החשמל שפגעו במעריצים עכשיו זה כמה כבר נפגעו מפוקימון? בכלל בטוח לשחק לצפות ולקרוא פוקימון?

  7. לול מוזיקה שגורמת לילדים להתאבד, פרק צבעוני שגורם לאפלילפסיה(וזה אכן מוכח שלא כמו הסינדרום המטומטם), פוקידע אנטריס שדאסקל אוהב בכי של ילדים וכדומה – אני אומר לך פוקימון זו מזימה אפלה! ייצא פוקימון אפל, הגרסה שחושפת מה המשחק באמת XDD

  8. אני שמעתי את המוסיקה ואני לא מבינה איך זה גורם לילדים להתאבד, אולי טיפה כאבי ראש אם שומעים את זה שעה אבל להתאבד? זה ילדים יותר מדי מטומטמים…
    ואביב, הלוואי שיהיה גרסה של פוקימון אפל, באמת מעניין לדעת מה קורה ומה זה עושה וכ'ו P:

  9. MUHAHAHAHA EVERYBODY IS GOING TO BE DEAD!!!

    סתם,תודה שפרסמתם את הכתבה הזאת ואני שח שאישרתם את הרעיון,תהנו מהרצון להתאבד חברים MUHAHAHAHA

  10. זה סך הכל קריפיפסטה. זו אגדה אורבנית בשיאה.
    היטמן, הסיפור המקורי מדבר על המשחק בטא שכנראה הודלף באותו הזמן, או בגרסאות אחרות של האגדה מדובר על אדום וירוק בגירסא הראשונית-היפנית.
    חוץ מזה, יש עוד המון סיפורים מעניינים כמו "הקומה של אש" שמספר שכל מה שנראה באנימה זה עצם החלומות הבלתי נגמרים של אש שנמצא בתרדמת, או "לוסט סילבר" שממש מצמרר, שאני אפילו עדיין לא הבין באופן מלא.

    היטמן, אם אתה כבר בקטע של עשית מאמרים על סיפורים מעניינים ומצמררים שקשורים לפוקימון, לך על "לוסט סילבר". אני מבטיח לך שתתעניין במשך כל עשית הכתבה ואני אשמח לקרוא אותה.

  11. שמעתי את זה אני שומע יריות אקדח אנשים צורחים כואב לי הראש בקטנה

    חלק מזה אני יכול להסביר היריות זה צוות רוקט שיורים על השחקן כנראה… הצרחות זה או שהשחקן ראה את הקבור החי בסוף המגדל או שהוא צורח כי יורים בו
    קיצור זה מאוד מבאס החרא הזה

  12. המילים בתדר הם פוקימון הרוח ואנונים במילים get out faggot

  13. המוזיקה הזו מופיעה בדי הרבה סרטי רוחות בשלב כזה או אחר, ככה יכול להיות שהתת מודע של הילדים שהתאבדו עשה קישור בין המוזיקה הזו לדיבוק ולכן הם עשו דברים מאוד לא רציונליים.

  14. הכל כאן שקר כי אם ממשלת יפן כעסה על 600 מתעלפים וביטלה את הסדרה לארבע חודשים מה היה קורה למשחקים הבאים ולסדרה אם באמת היו מאתיים מתאבדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *