סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

פרק שני – חשיבות הפוקידע / chapter 2 – Pokedx's Importance

הידעת 1# ~
טרפינץ' הוא אחד הפוקימונים הלא מפותחים, והלא אגדיים היחידים שיכולים ללמוד קרן על (Hyper Beam). מצחיק לראות פוקימון קטנטן שכזה פולט לפתע קרן על מפיו.

chapter 2 – Pokedx's Importance
פרק שני – חשיבות הפוקידע

בעודם מתקדמים במדשאות המובילות לעיר פטלבורג הנמצאת מערבה, החליטו הנערים לחקור אחר תכונות המכשיר המתקדם שבידם.

"עוד לא יצא לנו להשתמש בפוקידע אפילו פעם אחת, אולי ננסה זאת עכשיו," הציע שין הנלהב עוד מן לכידתו הראשונה, מכוון את מכשיר הפוקידע אל טרפינץ' המהלך לצדו. המכשיר המשוכלל הציג את תמונתו של טרפינץ' על המסך, והחל לדקלם:

טרפינץ', פוקימון נמלת הבורות. הוא חי במדבר החולי, חופר שם בורות רבים בהם הוא מתגורר. לסתותיו הן כה חזקות וחדות שהן מסוגלות לרסק סלעים.

"אני לא מבין את זה, מה יש לטרפינץ' לחפש כאן אם הוא חי רק במדבריות?" תמה קן לאחר משמע דברי הפוקידע.

"המידע ששמענו הוא רק קצה הקרחון! המכשיר יכול לספק לנו מידע אפילו על טבע האכילה של הפוקימון," הגיב שין ולחץ על כפתור מסוים במכשיר הפוקידע, וזה החל לדקלם בשנית.

טרפינץ' הוא פוקימון רגוע וסבלני; עם זאת, הוא ידוע כצייד נלהב ויעיל. לאחר שהוא בונה מערכת בורות מתחת לאדמת החול, הוא מחכה בסבלנות לקרבן שייפול לתוכנן. בגלל שראשו כה גדול, הוא מוצא זאת קשה להתרומם על רגליו לאחר שנשכב על גבו. הוא מסוגל להתקיים שבוע שלם ללא גישה למים.

"איזו כמות מידע מדהימה! לא ידעתי שהפוקימונים הם יצורים כל כך מורכבים! הייתי בטוח שאם אסרוק את אלקטרייק עם הפוקידע, הוא יאמר: אלקטרייק, פוקימון כלב החשמל," צחקק קן בנלהבות.

"כן, הם באמת יצורים מדהימים, וחשוב לחקור אחריהם בעזרת הפוקידע! חשוב לדעת את כל הפרטים לגבי הפוקימון שלך, אפילו כמו את מגוון מתקפותיו. עכשיו אני גם מבין מדוע טרפינץ' הופיע כאן… הוא ודאי התקדם זמן רב מתחת לאדמה, לא זקוק למים כמו שהפוקידע אמר, וחוש הכיוון הבלוי שלו הביא אותו אלינו," צחקק שין בהסתכלו בטרפינץ', מחל להרגיש איזו קרבה פתאומית אל היצור השקט.

"מה עושה האפשרות הזו?" ניגש לפתע קן אל עבר מכשיר הפוקידע של שין, ולחץ באחד הכפתורים. כמה נתונים מספריים הופיעו על צג המסך.

"או, אלה הם נקודות הנתונים הפיזיים!" נלהב שין בראייתו את שמציג המסך.

"נכון, אני זוכר שראינו תכנית על זה, ביחד! כוחו של כל פוקימון מיוצג על ידי שישה נתונים פיזיים: חיים, התקפה, הגנה, התקפה מיוחדת, הגנה מיוחדת ומהירות. החיים מייצגים כמובן את יכולת הפוקימון לספוג נזק. נתוני ההתקפה הרגילה מייצגות את עוצמת הפוקימון בשימוש במתקפות פיזיות שלרוב יוצרות מגע בינו לבין היריב, בעוד ההתקפה המיוחדת מתייחסת להתקפות שפוגעות ביריב ממרחק. נתוני ההגנה זהים לקודמים, כאשר ההגנה מראה על יכולת ספיגת התקפות פיזיות, בעוד השנייה על ההתקפות האחרות. נתוני המהירות מראים כמובן… עד כמה הפוקימון מהיר," חייך קן בהסבירו את תורת הנתונים.

"ולכל דבר ציון!" הוסיף שין, "כל נתון מקבל ציון משלו בנקודות ממוצעות שאמור לקבוע עד כמה הוא חזק, ולהסביר את מבנהו. פוקימון מאומנים יותר או פחות כמובן בעלי נתונים שונים מן הממוצע. לטרפינץ' מצוי יש למשל…" הביט שין בפוקידע בהשתוקקות, "מאה נקודות התקפה ממוצעות?! זה לא ייתכן! לרוב אלו פוקימונים מפותחים שמגיעים לסף תשעים, או מאה הנקודות! אזור הציון הזה מציג נתון גבוה למדי, כאשר כל מה שעובר זאת מראה על עצמה גדולה."

"זה מדהים, טרפינץ' שלך ממש חזק! רגע, ומה אומר הציון הזה…" הצביע לפתע קן על מכשירו של שין.

"אלה… עשר נקודות למהירות," השיב במלמול עמום.

"עשר נקודות?! אז טרפינץ' שלך ממש עגלה אה?! חה חה חה!" קן החל להתפקע מצחוק, מרגיש מספיק פתוח בפני חברו בכדי שיוכל להגיד את דעתו על כל דבר.

"פינץ'…" טרפינץ' הביט בקן באשרת פנים נעלבת.

"אל תקשיב לו, טרפינץ', אתה נהדר! לכל פוקימון יש את הצד החזק שלו, ואתה אומנם לא מהיר, אך אתה חזק כהוגן!" ניסה שין להחזיר בטרפינץ' את שמחת פניו, וזה החל להתחכך בו בשמחה.

"בארק, בארק!" החל לנבוח אלקטרייק, מעוניין בסריקת מידע גם עליו.

"רעיון טוב, אלקטרייק, אני רוצה לראות את הנתונים של האלקטרייק המצוי," השיב קן בהבנה וסרק את המידע על כלבו בפוקידע השייך לו.

אלקטרייק, פוקימון הברק. בזכות הזרמים החשמליים הנשמרים בפרוותו, הוא מסוגל לרוץ מהר יותר משעין אנושית יכולה לעקוב.

"הוא בהחלט היה רץ במהירות אחרי כל מי שנכנס לגינה שלנו," צחקק קן, "בוא נבדוק את נתוני הבסיס שלו… שישים וחמש התקפה מיוחדת? זה הכל? לך יש מאה נקודות להתקפה הרגילה!" עיקם את פרצופו.

"הבט על המהירות שלו, לאלקטרייק ישנו ציון זהה, שישים וחמש גם למהירותו. לטרפינץ' יש רק עשר בנתון זה. אתה מבין עד כמה עולם הפוקימון מדהים? לכל אחד יש את היתרונות שלו – חלק חזקים, חלק מהירים, וכל אחד מיוחד," הסביר שין בשמחה. שני הנערים נראו מרוצים מחבריהם למסע.

"אוף, אין לזה שום טעם…" נשמע קול צעיר ממרר בעצבות מאחורי אחד השיחים. שין וקן אשר המשיכו בדרכם ונמצאו בקרוב לעיר אולדייל, היו בטוחים כי שמעו את קול הילד העצוב בסמוך אליהם. הם התקדמו בין הצמחים הסבוכים, ואכן מצאו שם ילד, קטן מהם בכמה שנים, נשען על גזע עץ בארשת פנים עצובה, ביחד עם פוקימון לצדו. הפוקימון דמה לדביבון במראהו, בעל פרווה רבה ועבה. שכבות פרווה הצמודות אחת אל השנייה כיסו את גופו, כאשר הראשונה הייתה לחומה, השנייה בצבע קרם וחוזר חלילה. ניתן היה לראות רעיון חוזר בכל חלקי גופו, והוא היה צורת הזיג-זג. כך נראתה פרוותו שכיסתה גם את זנבו, אוזניו המעט ארוכות ולסתותיו שהזכירו במעט את אלו של טרפינץ'. אף שחרחר התבלט במרכז פרצופו, וכתם שחרחר וארוך התפרש על אזור עיניו החומות. קן סרק עליו מידע בהוציאו את הפוקידע מכיסו.

זיגזגון, פוקימון הדביבון הגמדי. הוא ידוע כאחד הפוקימונים הסקרנים ביותר, וסומך תמיד על חוש הריח שלו. הוא נוהג ללכת סביב בצורת זיג-זג, מרחרח את דרכו בחיפוש אחר עניין.

"היי, מי אתם…" שאל הילד בחשש.

"אנחנו שין וקן, נעים להכיר… שמענו אותך מרחוק והחלטנו לבדוק מה קרה," השיבו לו השניים.

"לא קרה שום דבר, הכל בסדר…אני פשוט לא מצליח למצוא את מה שאני מחפש."

"איבדת משהו?"

"לא, אני פשוט רוצה למצוא פוקימון מסוים, סוויפר, ואני לא מצליח לעשות את זה."

"ס…ס…וויפר?" הגיב לפתע שין במילים רועדות.

"כן, אני כל כך רוצה סוויפר! אבל בלתי אפשרי למצוא אחד…"

"אז אנחנו נעזור לך!" קפץ לפתע קן הנלהב. שין השיב בחיוך מאולץ, מסתיר את סלידתו מהרעיון.

"וואו, אתם ממש נחמדים, אבל אני חושב שזה אבוד מראש…" הגיב הילד בפנים נפולות.

"קדימה, סמוך עלינו!" עודד אותו קן הנלהב לפתע.

החיפושים הממושכים ארכו זמן רב, ורמז להימצאו של סוויפר לא נמצא. שלושת הצעירים טיילו לצד שלושת פוקימוניהם, מחפשים אחרי כל קצה חוט שיוביל אותם אל הפוקימון המבוקש.

"בארק, בארק!" נבח לפתע אלקטרייק. הוא נצמד בגופו לשיח במשך זמן מה, מושך את תשומת לבם של הצעירים אליו.

"היי, מה זה," תהה קן, מושך דבר מה מחוספס מתוך השיח.

"זה נשל של סוויפר!" קפץ לפתע שין, כמעט ונופל לאחור על גבו. טרפינץ' הביט בו בדאגה.

"זה רק נשל… אי אפשר לדעת מתי הוא נותר כאן… שננסה להתקדם לכיוון כלשהו?" הגיב הילד בחוסר התרגשות ברור לעין.

"חכה רגע! יש בידיך את ה…נשל המגעיל הזה, ואתה רוצה להתקדם סתם כך?" שאל לפתע שין בתמיהה.

"כן, במה הוא יכול לעזור לי?"

"זיגזגון שלך! אתה לא מכיר אותו? הפוקידע אמר שהוא פועל על פי חוש הריח המפותח שלו, ואוהב לרחרח כל דבר! תיתן לו להריח את הנשל, וכך הוא יוביל אותנו לסוויפר! שזה… נהדר…" הסביר שין בהבנה רבה.

"אתה צודק, אני באמת הייתי צריך לחשוב על כך! אני סומך עליך זיגזגון," פנה הילד לחברו בעוד זה מרחרח את הנשל ומתקדם במהירות שהקשתה לעקוב אחריו בהמשך השביל, מצמיד את אפו אל הדשא הקצר והאדמה.

"זגון!" נשמעה קריאתו החזקה לפתע, מן עבר השיחים אליהם רצים הנערים. זיגזגון הצליח להתקדם במהירות רבה, ורק כעת הצליחו להדביק את קצבו.

כשהתקדמו החבורה אל עבר זיגזגון הקורא, הופיע בפניהם פוקימון ארוך וחלקלק, כורך עצמו סביב הדביבון הקטן. הפוקידע של קן פעל מיידית.

סוויפר, פוקימון נחש הניבים. הוא ידוע בתור אופיו העצבני, ולרוב נוהג לשתק את אויביו בזכות גופו הארוך אותו כורך סביבם. הוא מסוגל לפגוע בקרבנותיו בעזרת רעל הנמצא בניביו וזנבו החד.

"זה…זה… סוויפר!!!" התהפך שין לאחור, נתקל בעץ הניצב מאחוריו. רגליו נשאו אותו לאחור כאילו ללא שליטה. טרפינץ' הביט בו בעצב, צופה באדם שהגן עליו כשהיה מפוחד, עומד כעת ברעד אל מול היצור הגדול.

"פינץ', פינץ', טרפינץ'!" קפצה לפתע נמלת הבורות. טרפינץ' עטה על עצמו מבט מאיים, חושף את לסתותיו הקשיחות מסלעים אל מול היצור הארוך והחלקלק. הוא לא יכול היה לסבול את מראה מאמנו המפוחד.

"סססוויפר," הוציא פוקימון הנחש את לשונו החלקלקה, וזרק הצדה את זיגזגון החנוק.

"טרפינץ'… זה בסדר, אני פשוט קצת לא סובל נחשים…" הסביר שין לחברו, אך זה התעקש להסיר את האיום מהדרך. קן הביט בהתרגשות.

"סוויפר!" קרא הנחש בקול והחל לנופף בזנבו באוויר. קצה הזנב החד החל לזהור באור סגלגל, חושף את מתקפת זנב הרעל. הוא זרק אז את זנבו אל עבר טרפינץ', מנסה לפגוע בו.

נמלת הבורות נעלמה לפתע מן שדה הקרב, נכנסת אל תוך מעמקי בור שהספיקה לחפור לעצמה. סוויפר הביט לצדדים בחיפוש אחר אויבו.

"מעולה, הוא משתמש בחפירה! צא, טרפינץ', תקוף אותו מלמטה!" קרא שין, וחברו הטוב הופיע מתפרץ מתוך האדמה, אך מזו שעליה עמד מאמנו שלו! שין נהדף לאחור בקולניות, מופתע מעצם הפגיעה."טרפינץ', מה קרה לך…"

"אני חושב שזה ההסבר הכי טוב להופעתו ביציאה מליטלרוט! הוא ודאי התקדם מתחת לאדמה, לא זקוק למים כמו שנאמר על ידי הפוקידע, וכן חוש הכיוון הגרוע שלו הוביל אותו אלינו!" צהל קן בהבינו הדבר.

"סוויפר!" הופיע לפתע הנחש הארוך וכרך עצמו סביב טרפינץ'. יריבו נעשה חנוק והתקשה לבצע תזוזה.

"טרפינץ', אתה מוכרח להשתחרר! השתמש במתקפת נשיכה!" קרא שין בנחרצות. הפוקימון הקטן היה צמוד לגופו של הנחש, וכך יכול היה להשתמש במתקפת נשיכה ללא כל בעיה!

"סוויפר!!!" קרא הנחש בכאב והחליש מאחיזתו בטרפינץ', אשר הצליח כעת לברוח מבין גופו החלקלק. זנבו הארוך של הנחש נעשה סגלגל בשנית, מתכונן לזנב רעל מטווח אפסי.

"השתמש במתקפת-חול!" קרא שין. טרפינץ' הצמיד את רגליו לאדמה והחל להניפם במהירות, יוצר עננת חול עמומה שהצליחה לחדור לעיניו של סוויפר.

הפוקימון הארוך החל להטיח את זנבו לכל עבר, לא מצליח לפגוע בטרפינץ' בראייתו הפגומה.

"עכשיו, מתקפה מתגנבת!" קרא שין קול, וטרפינץ' ניצל את חוסר ריכוזו בו של סוויפר, בכדי לקפוץ לאחור בלסתות פתוחות, פוגע בו במתקפה חזקה. סוויפר נפל לאחור בחוזקה.

"בארק!" קרא אלקטרייק נלהבות ורץ בכדי לתמוך בחברו המצליח, אך סוויפר הקם בהתאוששות הביט בו במבט חודר ומרתיע, מבט שהיה למתקפת הנעיצה.

"אוי לא, נעיצת המבט שלו היא מתקפה שגורמת לשיתוק!" קרא קן בעוד צופה בחברו מוטל משותק על האדמה.

"סוויפר!" קרא הנחש בקול והתקדם במהירות לעבר פוקימון החשמל שהעז להתערב. לפתע, הוא החל להימשך לאחור, מובל על ידי חול רב ושוקע.

"מעולה טרפינץ', קבר חול!" קרא שין בקול. טרפינץ' נראה אז במרכז בור שנחפר באדמה, מושך אליו כמויות גדולות של חול ואדמה ששוקעות לתוכו. סוויפר ניסה להתחמק ולברוח, אך החול הנמשך הצליח לגרור אותו היישר לפתח הבור, נפגש בלסתותיו החזקות של טרפינץ'.

"סוויפר…" קרא הנחש בקול עגום, מוטל מותש ומעולף בתחתית הבור.

"טרפינץ'!" קרא הפוקימון בשמחה וקפץ על מאמנו המאושר. דברי מחמאות רבים נשמעו באוזניו מכיוונו.

"תודה רבה לכם, בלעדיכם לא הייתי יכול למצוא וללכוד אותו," הודה הילד לשני הנערים. השלושה נמצאו במרכז הפוקימונים, בפעם הראשונה במסעם. הייתה זו עיר קטנה הנמצאת בין ליטלרוט ופטלבורג, העיר אולדייל.

"בבקשה, הפוקימונים שלכם בריאים כעת," הגישה אישה נאה שני פוקדורים לשין ולקן. היה לה שיער ורדרד ועגלגל, והיא לבשה שמלה בגוונים לבנים וורדרדים כראשה. השלושה הודו לה בשמחה.

"טרפינץ', מעבר אלינו נמצאת העיר פטלבורג, וישנו שם מכון קרב. אני רוצה לנסות את מזלי בכל אחד מהם, בדיוק כמו מאמן אמתי. האם תרצה להצטרף אליי במשימה זו?" שאל שין את חברו החדש.

"פינץ'!" קפץ טרפינץ' בשמחה, מחכה לקראת אירועים מלהיבים נוספים. הוא הרגיש בטוח ושמח לצד מאמנו.

"תהיו בטוחים שאנחנו נהיה שם לפניכם," עקץ קן המלטף את כלבו. אלקטרייק הביט בהם בביטחון.

"תשמע, שין… אתה זה שלכד את סוויפר למעשה… אולי אתה זה שכדאי שיחזיק בו?" שאל לפתע הילד.

"לאאא!!!"

התקפות חדשות שנראו בפרק:

נשיכה~Bite

מתקפת-חול~Sand-Attack

מתקפה מתגנבת~Faint Attack

קבר חול~Sand Tomb

היכרכות~Wrap

נעיצה~Glare

זנב רעל~Poison Tail

פוסטים קשורים

7 תגובות

  1. היטמן שכח להוסיף ם:

    ~ הסבר לדבר שנראה בפרק: בפרק נראו ארבעה מתקפות מצדו של טרפינץ', ובכל זאת הוא ידע לחפור. זוהי אינה מתקפת החפירה, אלא יכולת טבעית לחפור. כמו פוקימונים שיודעים לעוף ללא קשר למידת מתקפת התעופה(Fly)

  2. קודם כל, זה הסיפור שלך וביקשת ממני לא לעשות לו הגהה ועריכה.

    שנית, אם רצית קצת הגהה, הנה כמה טעויות שמצאתי בסיפור: (הן כבר תוקנו)
    – הוא מסוגל להתקיים ולא להתקדם*
    – סתם כך ולא סתם כל*

    ולהתרשמות שלי מהפרק: אני אהבתי את הניסיון להציג את מכשיר הפוקידע באמצעות הסיפור. אני משער שסופרים רבים היו מנסים לעשות את זה בצורת נוסחה או הגדרה, אבל הצלחת לשלב את זה בצורה מעניינת בסיפור. יש לי כבר פוקימון מועדף בסיפור וזה טרפינץ'. על כל מקרה, יהיה מעניין לראות איך החוזק הזה שלו יבוא לידי ביטוי (אני פשוט זוכר איך הציגו את החוזק של הפיני באנימה של פוקימון ואם תצליח להמציא את זה מחדש, אז באמת יגיע לך כל הכבוד).

  3. אני בדיוק פה באמצע שמירה ונזכרתי באתר, אז אמרתי לעצמי, למה לא לגלוש פה קצת? (השמירה לבד), הופתעתי לגלות שגלידה באתר דרך האייפון דווקא נוחה למדי. ישר כוח היטמן חברי.

  4. היי,אביב…
    קוראים לי קאי בלה (שם בדוי-לא,לא קשור לדמות שלך)
    הייתי רוצה קצת לעזור לך עם הכתיבה…
    עכשיו אתה אומר לעצמך
    "עזרה?ביקשתי עזרה?מי זה בכלל?!ואם אני צריך למה שאני לא אפנה למישהו לאני מכיר באמת?!"
    אבל אני לא חושב שתצליח להחזיק את הסיפור לבד.זה קשה להחזיק פרויקט כזה,תאמין לי,מניסיון.
    טוב שיש מישהו שעוזר,כשש מחסום כתיבה או אי-אפשר לכתוב באותו רגע.
    חוץ מזה יש לי הרבה ניסיון בכתיבה וגם בפוקימון.אם תתן לי לעזור,אני לא כותב או מוסיף או משנה כלום בלי אישורך (בלי הפתעות).כמו כן כל הקרדיט עובר אליך 😉
    בהצלחה בהמשך הכתיבה,
    kai

  5. היטמן – זה היה חלק שכנראה ערכתי אחרי שפרסמת או משהו לכן לא נכלל בהסברים ם:
    ותודה על ההגהה, אני לא אתלונן לשום עזרה. אני שמח שאהבת את הצגת הפוקידע, ולגבי כוחו של טרפינץ', מדובר יותר בעוצמת ההתקפות ולא ביכולת פיזית מרשימה כמו של מצ'מפ נניח, ואני גם לא ראיתי DP לכן בעניין הזה אני חושב שאאכזב אותך ולא אציג את כוחו מלבד מבנשיכה חזקה.

    קאי – תגובתך מסקרנת ומוזרה גם יחדיו ם: למען האמת הייתי בטוח בכך כשהתחלתי, הרי כל זה נבע ממחשבה על הליגה בכלל והמחשבה על הקרבות שיהיו שם, אך עם תחילת הכתיבה דווקא הדרך אל הליגה נהפכה עבורי לכה מהנה לכתיבה, וכעת אני מרגיש כוח מחודש לכתיבת כל פרק שבא[מניסיון הקצר עד כה], אך בכל זאת אשמח לשוחח איתך ם: יש לך מסנג'ר או משהו? שלי – asifaviv@hotmail.com [תן לי חלקיק מהמייל שלך שאוכל לזהות מבין 8 הבקשות שכבר יש לי שרובן מפדופילים]

  6. תודה שאתה מקבל את הצעתי!
    עד הפרק ה-10 יהיה לך נחחמד לכתוב,אבל אחרי זה…קצת קשה…
    אם אתה צריך רעיונות המייל שלי הוא:
    kaibella24@gmail.com אבל המייל עושה לי מלא בעיות -_-"
    נ.ב.
    באמת באים לכאן פדופילים?!
    בתודה,
    kai

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *