סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

כתבה: פעם – חלק מהתפאורה, היום – פוקימונים לכל דבר ועניין!

מה תגידו אם אומר לכם שיוצרי פוקימון לוקחים רעיונות מהסדרה עצמה? לא, לא מדובר בפוקימונים שהקדימו את זמנם, כמו הו-הו מהפרק הראשון של האנימה, אלא מדובר בפוקימונים שקיבלו את ההשראה להם מהתפאורה שהייתה בפרקים ובסרטים הראשונים של פוקימון.

קחו לדוגמה את הפרק "יער התעתועים", שם אש והחבורה נתקעים ביער עם כמה רוחות רפאים שמתגלות להיות בסופו של דבר גסטלי, האנטר וגנגר. אבל בשבילם היער פשוט מכיל אין ספור מחזות ותעתועים מפחידים, כמו למשל הסצנה שבה העצים קמים לחיים.

אני טוען שיוצרי פוקימון ראו את הפרק הזה וקיבלו את השראה ליצור את הפוקימון טרבנאנט. גם התיאור שלו בפוקידע מצביע על דימיון כלשהו למה שראינו בפרק ההוא מעונה 3: "הוא כולא את מי שגורם נזק ליער ולעולם לא משחרר אותם". מפחיד, הא?

דוגמה נוספת מגיעה דווקא מהסרטים, או מהסרט השני ליתר דיוק – "כוחו של אחד". בסרט זה אש והחבורה מגיעים לאי שאמוטי, שם מקבלת אותם חבורה של מקומיים אשר לבושים בבגדי טקס מיוחדים, ומסתבר שהם מתכוננים לחגוג את הפסטיבל השנתי לציון האגדה של האחד שיעזור לפוקימון האגדי לוגיה להציל את העולם. וככה הם לבושים:

עכשיו לכו חמישה דורות קדימה, תחליפו את השם שאמוטי בשם מלמלה, את השם של לוגיה בשם טאפו קוקו והרי קיבלתם את ההשראה לפוקימון מדור 7. כאן אתם אמורים לשאול אותי: אבל מה עם התיאור שלו? ובכן, "זהו פוקימון מיוחד אשר מגן על האיזור שבו הוא גר. הוא נחשב למגן של האי מלמלה, אחד האיים של מחוז אלולה". זה בדיוק כמו בסרט השני, הא?

מה אתם חושבים? יש לכם דוגמאות משלכם?

פוסטים קשורים

12 תגובות

  1. זה לא הכל, בויזל הופיע בפרק מוקדם מאוד של האנימה גם, וגם מגה גאידוס, אבל במקרה של בויזל אני אביא תמונה
    http://www.interload.co.il/upload/3805034.jpg
    זה מהפרק של פיקאצ'ו העיוור והגולש, הסיבה שאפשר לראות שיש דמיון לבויזל זה הזנב הכפול בצורת פרופלו

  2. אם תסתכלו טוב על מונה ומושארנה תראו שהם מבוססים על דראוזי, וזה ששלושתם על חושי רק מחזק את הטענה שהם מבוססים עליו.
    עוד משהו: באחד המשחקים של דור 3, ממש לפני שמגיעים לדיאוקסיס, אפשר לראות צללית שמזכירה מאוד את אלג'יאם, אבל ברגע שמתקרבים אליה היא נעלמת. מעניין אם זה גליץ'.

  3. לא נראה לי שזה קשור. גם עצים מהלכים וגם מסכות שבטיות אלה דברים מאוד נפוצים בתרבות, את טרבנאנט והשני עיצבו לפי הרעיונות הגנריים הללו ולא ספציפית לפי מה שהיה בפוקימון.

  4. מגניב, מקווה שיהיו עוד כאלו, ועד שנדע אפשר להעלות תיאוריות לגבי דברים שכאלו מהסדרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *