סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

בעד ונגד: האם פוקימון זה לילדים בלבד?

אומרים שסדרת האנימה היא לילדים. אומרים שיש תכנים בפוקימון שמתאימים רק למבוגרים. אומרים שהבובות הן צעצוע לילדים. אומרים שמשחק הקלפים הוא מורכב וניתן להבנה ולמשחק רק על ידי אנשים ברי דעה של מבוגר. הדעות חלוקות ולא ניתן ליישב את השאלה הגדולה מכולן – האם פוקימון זה לילדים בלבד, או שמא זה גם מוצר צריכה למבוגרים? הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנחנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם. שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

אוהד: פוקימון זה לילדים בלבד?! מה פתאום!!! והאמת שהיטמן, אתה ההוכחה החיה לכך! ולא רק אתה, גם מאות, אלפי ומאות אלפי אוהדי פוקימון ברחבי העולם שהגיל שלהם, תתפלאו או לא – גדולים בהרבה משל היטמן עצמו (105!!!) ואלו רק העובדות. מבחינה תיאורטית – פוקימון אמנם נראה ילדותי למי שמסתכל עליו בפעם הראשונה, אך בתור אחד שמדבר מניסיון, מי שייתן למוצר צ'אנס וייכנס אליו קצת יותר ממה שמבט ראשוני יכול להכניס אותו, הוא יגלה המון דברים שמתאימים לו בתור מבוגר.

היטמן: אני לא מתכוון לדון על הנושא בתור העלבה. זה שיש מישהו שהוא קצת גדול יותר והוא עדיין מוצא עניין בפוקימון, לא אומר שהוא צריך להיעלב ממה שאני אומר. העניין הוא שברוב המוחלט של הפעמים, פוקימון הוא מוצר לילדים בלבד. יש לי בן דוד שאהב פוקימון, התבגר והפסיק לאהוב את זה. דוגמה נוספת: מלא גולשים באתר מתביישים להראות לחברים שלהם שהם גולשים באתר פוקימון. למה? כי הסטיגמה היא שזה לילדים. עוד דוגמה היא מאחוז המבקרים שבאו לכנס ורובם היו ילדים. אני אוהב פוקימון, זה נכון מאוד, ואני כבר ממזמן לא ילד, אבל השאלה היא לא "מי צעיר בנפשו?" אלא "למי מיועד המוצר?" ופה יש תגובה אחת פשוטה.

פוסטים קשורים

41 תגובות

  1. אני בעד האמירה של אוהד ועוד משהו קטן שאני רוצה להוסיף: המושג הזה שאומרים על סדרות מצוירות או משחקים בסטייל פוקימון שזה לילדים קטנים זה סתם דפוק שאומרים שדבר מסויים זה שייך לעבר וזה רק של ילדים קטנים זה לא נכון אפשר להגיד שזה תחביב ומותר לאדם שיהיו לו איזה תחביבים שהוא רוצה אני יכול לראות כל סדרה מצויירת שאני רוצה ואני לא יתבייש בזה ואותו דבר לגבי זה שאני משחק במשחקי פוקימון.

  2. בערך כן אני לא אומר לאף אחד שאני אוהב פוקימון
    המשחקים הם לכולם והסדרה מחולק לשתי חלקים העונות הראשונות עם מיסטי מתאימה לכולם (מתוך נוסטלגיה) וההמשך הוא יותר לילדים יותר קטנים

  3. האמת פוקימון הוא מוצר צריכה לכל הגיליאים אבל אי אפשר להתכחש לזה הוא פונה בעיקר לילדים קטנים. אם הוא באמת היה פונה גם לאנשים יותר מבוגרים היינו מקבלים יותר מוות וטיפה יותר מיניות בסידרה בקיצור פוקימון הוא מוצר המיועד לילדים אך סוחף מבוגרים גם על הדרך

  4. אנשים בחיים לא ראיתם את המנגה של פוקימון? יש שם דם, קללות, אלימות וכולי וכולי
    בסדרה מלמדים צוות רוקט איך לגנוב ואש מלמד איך להיכנס לאותו מצב כול הזמן שיגנבו לו דברים

    ובחיים שלכם לא ראיתם את הקלף עם פסיידאק ובלבזור עליו?
    פוקימון זה לבני נוער ומבוגרים

  5. פוקימון לילדים?! איך? כמו שנסטי אמרה המנגה מלאה בדברים לא לילדים ובסדרה יש גם פרקים גנוזים! חוץ מזה העונות הראשונות לא היו עד כדיי כך לקטנים ובעונות החדשות יותר יש המון קרבות שרק בגלל זה רואים את הסדרה ולא בגלל שום דבר אחר!

  6. יסלחו לי הגולשים שמתביישים בזה.. אבל זו בעיה שלהם. אני גם הייתי פעפ בנקודה הזאת.. חשבתי שאולי תחביב שנחשב לגיקי יפגע בסיכוי שלי למצוא בת זוג או להכנס לקליקות של מקובךים בתיכון.. ואז גדלתי קצת והתבגרתי והבנתי.. זה לא משנה. מה שמשנה זה האופי שלך.. מע שביישן ומכונס בעצמו ישאר בעל תדמית של גיק גם אם הוא יאמץ רק מנהגים של כביכול מגניבים. ומי שמשחק פוקימון אבל יודע לעמוד על שלו ויש לו די בטחון עצמי.. יתפס כאדם מדליק לגמרי.

    אנשים חושבים שהם מתביישים בפוקימון.. בדרך כלל בסופט של דבר הם מגלים שהם מתביישים בעצמם. ראיתי את זה ביוגחהו. אנשים עזבו כי חשבו שזה פוגע בהם חברתית..ואז גילו שגם בלי זה הם לא צתקגמים חברתית..ככה הם הבינו שלא המשחק או התחביב הם הבעיה..אלא האופי שלהם.

    בכל מקרה.. בטח שפוקימוו זה גם לבוגרים. המשחק התחרותי ממש ממש מורכבב

  7. אני חושב שאוהד צדק. פוקימון מותאם לכל גיל כמו שסופר מאריו מותאם לכל גיל. המשחקי וידאו והקלפים הם מותאמים למבוגרים אבל יש כמה אלמנטים שמותאמים לילדים (למשל, לבנדר טאון מתאים למבוגרים שבינינו והיי יו פיקאצ'ו מותאם יותר לילדים.) אני מכיר נערים בני שש עשרה שאוהבים פוקימון ואנשים בני 31 שאוהבים פוקימון (כן כן היטמן ופרדי). ופעם בני הדודים שלי אהבו פוקימון והיה להם את דור ראשון ושני לגיימבוי אבל הם הפסיקו לאהוב את זה (ובמקרי לעבור לפלייסטיישן ופיפה).

  8. פוקימון רשמית מיועד לילדים
    במציאות הוא מיועד גם למבוגרים
    כאשר במשחקים יש לך סיפורים מפחידים
    מלא סיפורי אימה פוקימונים מפחידים
    ופרקים שלא מיועדים לילדים

  9. חמודים, זה שיש סיפורים מפחידים בפוקימון לא הופך את זה למוצר למבוגרים. להפך. ראו דוגמאות מספרות ילדים, כמו: היחס של האם החורגת והאחיות כלפי סינדרלה. האכילה של כיפה אדומה על ידי הזאב. הניסיון של המכשפה להרוג את עמי ותמי.

    דוגמאות נוספות מגיעות גם מהקולנוע: מותו של אבא של סימבה במלך האריות. מותה של אמא של במבי. כל הרוע שקורה להארי פוטר. מה שאני מנסה לומר הוא שאלימות היא יסוד נפוץ במוצרים לילדים כי רק ככה הם מבינים את הטקסט ויכולים להפיק את מוסר ההשכל ממנו.

    הייתי שמח לשמוע עוד דעות בנושא.

  10. באופן רשמי פוקימון לא מיועד לקבוצה ספציפית של אנשים. אבל הדעה הרווחת בחברה שלנו היא שפוקימון זה דבר ילדותי ורוב האנשים לא יודעים בכלל שיש גם את המשחקים והקלפים, והפוקימון היחיד שהם זוכרים זה פיקאצ'ו. ז"א שהרבה אנשים לא מבינים בכלל מה זה פוקימון ובגלל שהרבה אנשים בילו חלק גדול מהילדות שלהם בצפייה בסדרה הם בדרך כלל יחשיבו את פוקימון למשהו ילדותי.

    אני התחלתי לאהוב פוקימון רק אחריי שראיתי בערוץ יוטיוב של מדע שלאנשים שם, שהם מבוגרים וחכמים, יש עניין בפוקימון. בגלל שבמקרה היה לי אימיוליטור של גיימבוי על המחשב החלטתי להוריד רום של צהוב ולנסות להבין למה בן אדם מבוגר יתעניין במשחק של ילדים. זה נראה לי קצת כמו כל הקטע הזה עם הברונים אז. שיחקתי, התמכרתי והצטערתי על זה שבילדות שלי לא התעניינתי בפוקימון.

    בכל זאת תנסו לחשוב איך היה נראה פוקימון אם הוא היה משווק למבוגרים, עם דם ופחות מצוייר. זה מרגיש קצת מוזר לתפוס את הדרקון המפחיד מסקיירים בתוך כדור לעומת דרגונייט חמוד, זה מאבד את הקסם.

  11. פוקימון זה לא לילדים בלבד.
    זה ~מיועד~ לילדים בלבד, אבל כמו כל דבר, אין שום דבר מוחלט 😛
    בסיכום קצר (מה שלא מתאים לי ברשומות של בעד/נגד >< ),
    kai

  12. מכל מי שאומר שאוהד צודק, מי פה יכול להגיד לי שהוא צפה בעונות החדשות של פוקימון? אף אחד, נכון? ובכן, אם זה לא מוצר לילדים, אז למה אתם לא צופים בו?

  13. אפשר להתייחס לשאלה במובנים רבים מכיוון שכמו שילדים אוהבים פוקימון,כך גם מבוגרים.השאלה היא למה שני הצדדים אוהבים פוקימון.אני לא חושב שיש יותר מדי ילדים שמשחקים במשחקים של פוקימון,אז אפשר להגיד שהקטע של המשחקים וההבנה בכללי של מה זה פוקימון מתאימה למבוגרים יותר.מצד שני האנימה בהחלט מראה צד ילדותי ביותר (לא בקטע טוב אם תשאלו אותי) וזה מתחבר בעיקר לילדים.
    אז השאלה היא,איזה צד יותר דומיננטי?

  14. פוקימון זה לילדים בהגדרה אבל ילדים משחקים בזה בצורה חובבנית ולא ממש מבינים הרבה ,כל מאמנים הטובים באמת הם מבוגרים כי הם מבינים את המשחק לעומק ויודעים איך לבנות אסטרטגיה ואיך לשחק טוב באמת. וגם תראו כל היוטיוברים של הפוקימון בחו"ל הם מבוגרים ולא ילדים ,וזה בגלל שמבוגרים לוקחים את זה בצורה רצינית יותר מילדים ומבינים את המשחק עד הסוף

  15. למרות שכן, אני מעריץ את סדרת המשחקים ורואה בה את ז'אנר משחק התפקידים הטוב בהיסטוריית משחקי הוידאו, אני תמיד חושב שאני מעריך אותה בגלל יצר הנוסטלגיה שבי. הפרקים החשובים ביצר זה: כיתה ב' וכיתה ד'. בכיתה ב' הלפיד עבר אליי, והייתי רואה פוקימון כל הזמן, לא- זוכר- למה מתחבא בזמן הפתיח. הייתי מבואס נורא כשהפסיקו את הסדרה, אבל לפיד ה"אני מבוגר מדי בשביל פוקימון" עבר אליי, והייתי צריך לשכוח מזה. עד כיתה ד'. בכיתה ד' הכרתי בכיתה החדשה ילד שנתקעתי איתו בעבודת בצפר, וכשהגעתי אליו הוא הציג בפניי את עולם משחקי הפוקימון. במחשב (למי שבאמת חשב שיש לו גיימבוי). לפוקימון ירוק עלה היה מין קסם כזה שאני לא מרגיש היום. הכל הרגיש שונה. מהרגע שהחזקתי את הדי אס שלי והתחלתי את כסף נשמה, הקסם הזה איבד את עצמו.

    אז בקיצור, למי שלא קרא את כל הפסקה הזו, אני מעריץ פוקימון בגלל יצר הנוסטלגיה שבי על ה… הכל. אני עדיין מעריך את המשחק, אבל פחות מבזמנים עברו. כמו היחסים שלי עם הילד ההוא. פעם שנינו היינו הולכים תמיד ביחד ומדברים על פוקימון, והיום הוא אומר על עצמו שהוא נאור, רודף צדק, וכל הצואה הזו בזמן שהוא מוכיח שהוא שוביניסט, מפלה על פי מיקום מגורים (אהם ראש העין אימפריה אהם) וגזען. אז הזמן אכן מראה את שלו, והקצב שלו גורם לנו לאבד עניין, אך לכל אחד יש קסם שונה בדבר, ולכן- הקצב שונה. יכול להיות שתפסיקו להתלהב מזה בגיל 8, בגיל 18 או בגיל 80.

    ואם אתם גם גרים בראש העין אימפריה, מי התלהב כשהוא שמע את עודד מנשה שר את זה ביום העצמאות? וואי איזה מגניב זה היה…

  16. פוקימון זה לכולם בכנס היו גם מבוגרים אני בשוק שיש אנשים בני 30 אוהבים זאת אבל זה נכון אנימה זה לא לילדים אלה לכולם זה מעניין זה משחקים כמו שמבוגרים אוהבים מריו וכדומה זה דרך חיים להיות ילד בנפש זה שטיות שאתה חושב ככה יוסי שזה ילדותי כי זה לא אתה רואה כמה מבוגרים אוהבים זאת.

  17. גם אנימה יפה ואנימה מנגה זה תרבות ופוקימון זה לכולם נקודה על תרגיש לא נעם תהיה ילד בנפש זה טוב לאהוב את זה להכיר זאת לילדים ולהיות ילד לפעמים.

  18. לפי דעתי בתגובות האחרונות זה קצת מעליב זה שאנחנו ילדים לא אומר שאנחנו מבינים פחות יש לי אסטרתגיה טובה בקרבות ואני תמיד הולכת במשחקים על נבחרת מגוונת מים אש עשב חשמל מעופף ונורמל

  19. אני עם אנונימית. זה לא פייר לקטלג את זה בצורה הזו. אני הפסדתי הרבה פעמים לאנשים שגילם היה מחצית ממני ושהייתה להם אסטרטגיה מצוינת. אבל אנחנו סוטים מהנושא המדובר.

  20. היטמן שאתה אומר ואני מצטט "מי פה יכול להגיד לי שהוא צפה בעונות החדשות של פוקימון? אף אחד, נכון? " אני צופה בעונות החדשות כל שבוע אני רואה פרק וזה בכלל לא לילדים קטנים

  21. תומר – אנחנו מנסים לשמר את הפינה ולעשות אותה בתדירות נדירה, כך שהיא תישאר מיוחדת 🙂

  22. היטמן יש לי שאלה עלייך שתענה על השאלה שאלת…
    ממתי ממתי סדרה שמשודרת מעל עשר שנים והגיבור שלו נשאר במצב תקוע
    של ילד בן עשר ולא מתבגר וגם מה שהוא למד במשך כל עונה נותנים לו
    גלולת אלציימר בעונה חדשה והוא שוכח כל מה שהוא למד אז ככה שכן הסדרה מטופשת
    ומיועדת בעיקר לילדים הוא אף פעם לא יפתח את פוקמוניו מתוך רצונו והוא תמיד יתקע
    עם פיקאצ׳ו על הגב, אז למה לי לראות את העונות החדשות ששם הפוקימונים יותר קרובים לעיצוב
    של חייזרי ואסטרונאוטי סורי, הסיכוי היחידי שאני יתן לסדרה הזו זה רק עם אש יעשה קאבק למחוז
    ג׳וטו או קאנטו ואז אני אשכול צפייה, והמשחקים של פוקימון הם ממש אחלה 😉

  23. אנשים בישראל לא יודעים מה זה פוקימון באמת, בהתחלה היו את המשחקים שהם משחקי תפקידים מורכבים עם עלילה שמריך בהם טכניקת קרבות וגם מחשבה. אבל אני ראיתי איך זה היה בתקופה שהתלהבו מפוקימון והתלהבו בעיקר מהסדרה, יש באתר את הספיישל של ערוץ הילדים (מי רוצה להיות מאסטר), והשאלות והדברים שם הם בעיקר על הסדרה, עם היו שואלים שם מה עושה מתקפת היפנוזה כולם היו אומרים שהיא גורמת למישהו לעשות מה שאתה רוצה בזמן שבמציאות היא גורמת ליריב לישון. כולם חושבים שפוקימון זאת סידרה עם עכבר צהוב לגיל הרך ולא יודעים מה הכיף שבמשחקים, בגלל זה כשאני אומר למישהו שאני משחק פוקימון הוא אומר לי "איזה תינוק". כשאומרים פוקימון הכוונה צריכה להיות למשחקים וליצורים ובכלל לא לאנימה, והמשחקים מותאמים לכל הגילאים.

  24. לדעתי, פוקימון זה גם למבוגרים, עובדה: שני האחים שלי (בני 18 ו 20) ראו פוקימון כשהיו ילדים והם עדיין אוהבים את זה. אפילו היום שאלתי את אח שלי אם הוא יכול לתת לי את הקלף Enchiant mew שלו והוא אמר לי שהוא לא רוצה לתת אותו לאף אחד (ויש לו שניים כאלו).
    אגב, בכנס היו העיקר ילדים כי עשיתם שם יותר מידי פעילויות לילדים ולא למבוגרים (ת'כלס, איזה מבוגר ירצה לראות הרצאה על נינטנדו… רק מי שבאמת מיתעניין יילך לשם…).

  25. אני רוצה לשתף במשהו,לפני שנה אני אהבתי פוקימון (אני אוהב גם היום) הכיתה שלי העליבה אותי על זה, לא התחברתי לאתרי פוקימון במשך
    שנה (בערך) בכל מקרה, הם צחקו עלי ונעלבתי, תנחשו מה קרה? המורה שלי הענישה רק אותי ילד אחד תמיד אמר לי שפוקימון זה לילדים קטנים, ומה שעשיתי לו (לילד) היה לא טוב בכלל , אבל פה מצאתי משפחה שאוהבת ומכבדת את פוקימון
    אז בכל מקרה
    פיקאצו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  26. גם אצלי בבית ספר זה נחשב ילדותי ואפילו מתאים לילדים בגן וגם אני הייתי פעם מאלה שחשבו שפוקימון זה לתינוקות אבל התחלתי בלי לשים לב להיכנס, להיכנס עוד קצת, עוד טיפה להיכנס, לראות את הפרק הראשון, ובום! אני מכורה לפוקימון ובחצי שנה (קצת יותר) הגעתי לאמצע עונה 15!

  27. וגם, הבנאדם היחיד בבית ספר שלי שיודע שאני אוהבת פוקימון זה החברה הכי טובה שלי. אני מסכימה שהמראה הראשוני מראה משהו ילדותי, אבל ככל שנכנסים לעומק מגלים שפוקימון זה דבר הרבה יותר גדול ועמוק ממה שזה נראה כשרואים את פיקאצ'ו.

  28. סלבי, את צודקת לגבי התופעה הידועה לשמצה הזו שצוחקים על אנשים רק בגלל שהם אוהבים פוקימון.
    אצלי בכיתה צוחקים עליי כי אני אוהב פוקימון, אבל יש לי כמה חברים בשכבה שאוהבים פוקימון ונינטנדו בכללי, אבל עד לפני שנתיים לא אהבתי פוקימון והתחלתי להתמכר לזה כשהתחלתי לשחק בפוקימון אמרלד (באמולטור) והתמכרתי לזה (להחרים את ערוץ הילדים!!!!!!!!!!!!!)

  29. אני בעד אוהד:

    אני גם לא חושב שפוקימון זה לקטנים, כי קודם כל באמת יש הרבה אנשים שאפילו גדולים יותר ממני ויותר מהיטמן אפילו שאוהבים פוקימון.
    ובאמת כל אחד אחר (לא מעריצי פוקימון, וכאלו שבקושי הבינו מה זה פוקימון) שיודע שאני משחק פוקימון חושב שזה לילדים קטנים, ושזה לא מתאים לי.
    ובעצם יש לי את התשובה, למה החברים שלנו שיודעים שאנחנו משחקים פוקימון חושבים שאנחנו ילדותיים.
    קודם כל כמובן שהם לפחות ראו פרק 1 או 2 והבינו עד כמה ילדותית הסדרה (בקשר לסדרה אין טעם להתווכח, זה ילדותי). אבל בקשר לאתר, למשחקים ולעוד כמה דברים שקשורים לזה, הם בכלל לא מבינים בזה! וזה כל הקטע, הם לא מודעים מה יש לעשות עוד חוץ מהסדרה, ולכן הם חושבים שזה ילדותי!

    ו-LB צודק 100%!
    תראו פוקיטיוברים מחו"ל הם מבוגרים, בישראל? הרב ילדים (חוץ מהיטמן ואומגה פוינט)

    למה? כי רב הישראלים בכלל לא אוהבים פוקימון, מלא חושבים שפוקימון זה רק פוקימון גו והסדרה. כי זה הכי ידוע בישראל. אף אחד לא באמת מסביר לאנשים אחרים מה יש חוץ מפוקימון גו (שאגב אני לא אוהב פוקימון גו) ואת הסדרה.

    וכמובן אני אישית גם מתבייש מלספר לחברים שלי שאני אוהב פוקימון (חוץ מחבר אחד שאוהב דרגון בול, אז אין טעם שהוא יצחק עליי).

    אבל לצערי קרה מקרה שאני והחבר הזה רבנו והוא החליט לספר לכולם את ה"סוד" שלי. וכמובן תנחשו איך כולם הגיבו.

    אז יש כאלו שחושבים שפוקימון זה ילדותי ויש כאלו שחושבים שזה לכל הגילאים.
    חבל שהרב חושבים שזה רק לילדים קטנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *