סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

בעד ונגד: פוקימון אגדות ארכיאוס – הדור הבא!

בתאריך 28.1.2022 חברת פוקימון הוציאה לאור את המשחק "פוקימון אגדות: ארכיאוס". עכשיו כשיצא לנו לשחק בו, להתרשם ממנו ולגבש דעה, האם הוא טוב או לא? הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנחנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם. אנו מקווים שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

= = = = =

= = = = =

הראל (בעד): פוקימון אגדות ארכיאוס הוא המשחק הראשון שפוקימון מקשיבים למעריצים! קיבלנו משחק בסגנון עולם פתוח! למרות שלא כל העולם פתוח, החוויה שלי במשחק לא הרגישה מוגבלת. ולמרות שכדי לפתוח אזור, צריך לעבור את העלילה, עדיין כל אזור הוא עצום ויש מספיק דברים לעשות בו. וסוף סוף יצאנו מהגישה של "קח פוקימון, צא למסע בערים אלו ואלו ובסדר הזה והזה, וכמובן שאתה לא יכול להגיע לעיר הזאת אם לא ניצחת את המכון של העיר הקודמת. אתה חייב לנצח שמונה מאמנים כדי להילחם נגד האלוף שאותו תנצח כמובן ואז תהיה אלוף! וכמובן תזכור עוד שלוש שנים נוציא את אותו הדבר, אז תזכור לקנות!" אולי קצת הגזמתי, אבל השינויים במשחקים הקודמים לא היו באמת דרמטיים לעומת המשחק הזה שחווית המשחק בו מרגישה שונה לגמרי. יש אין סוף מכניקות חדשות! ומי היה מאמין שלזרוק פוקדור על פוקימונים בלי סיבה יהיה כיף! המשחק לדעתי הוא הצלחה גדולה וסוף סוף משהו שונה ומרענן שמעריצי הפוקימון היו צריכים!

= = = = =

אור (נגד): זה כאילו הקשיבו לחלומו של כל מעריץ פוקימון: בוטלו המאמנים המציקים ברחוב, את הפוקימונים אפשר לראות במדשאות, יש עולם פתוח, שדות פתוחים, נופים, אפשרויות חדשות, ומכאן זה רק ירד. לקחו את זה יותר מדי רחוק, ואני מתכוון לנושא של לאפשר אוזן קשבת למעריצים. ביטלו את המכונים ובמקומם שמו שקי חול?! רגע, מה?! אני לא ביקשתי לזרוק שקי חול על מפלצות ענקיות בצבע זהב, לא ביקשתי להפוך ללינק, מתי נכנסתי ללג'נד אוף זלדה? לא – פאק לא! זה אמור להיות פוקימון וזה קצת עצוב האמת. אומנם הגרפיקה מגניבה ויש יותר פוקימונים זוהרים, אבל הפוקימונים האגדיים הם כבר לא אגדיים! מה אגדי בהם? כל חמש דקות רואים אותם בסדרה, בסרטים, במשחק. אני תפסתי את דיאלגה בעזרת פוקדור אחד. מה נסגר?!?!?! גם מה הקטע החדש הזה של הEXP המשותף? מה אנחנו בקיבוץ? תנו לגדל את הפוקימון שלי בשקט. פעם החלום הרטוב היה להשיג פוקימון אגדי כמו מיו, לחלום שיהיה לך אחד משלך, ושהוא יהיה ברמה 5, כדי שתוכל לאמן אותו לבד, ולהגיד – זה הפוקימון שלי, אני בחרתי את המתקפת שלו, אני בחרתי איך להשתמש בכל דבר, כמה פעמים להשתמש בו בקרב, מתי הוא יעלה רמה ומתי לא. וזה הרס לי. אז לסיכום, לדעתי (ולדעת בת הזוג שלי) הם השקיעו רק בגרפיקה ולא בשום דבר אחר.

פוסטים קשורים

7 תגובות

  1. אני מאוד אבל מאוד בעד המשחק, אני יכול לומר שזה גם הפך למשחק הפוקימון מיין ליין הכי אהוב עלי.

    מבחינת גיימפליי, עלילה (לא הייתה עלילה טובה במיין ליין גיים מאז דור 5, ולגנד ארכאוס עוקף אותו בהרבה) ועוד מלא דברים.

    מבחינת גרפיקות כן אומר שהם לא טובות, אבל פוקימון בכללי אף פעם לא היו עם גרפיקות טובות.

    הכפר בו אתה תמיד נמצא מרגיש חי כל הזמן, הnpc לא תמיד במקום אחד והמיקום שלהם תמיד משתנה בין השעות. בנוסף לזה הריקווסטים נותנים להם חיים ואישיות. יש כמה npc שאני פשוט מת עליהם כל כך, כמו ביורגארד (עם הווארמפל) או האחד עם הציימקו. אפילו הזאתי שדומה לקרן שלמרות שנראית כמו דמות יותר חשובה במשחק, אין לה באמת מקום בעלילה. אבל הריקווסטים שהיו לה נתנו לה אישיות גדולה.
    מבחינת דמויות עצמם הדמויות נהדרות, בעלי אישיות וסיפור משלהם, ולא שטחיות כמו נגיד בדורות קודמים. כן יש כמה דמויות שהלוואי והיו נותנים עוד זמן מסך או היו נותנים לו יותר אישיות וסיפור מאחוריו, כמו ריי/אקארי, אינגו או אדאמאן.

    מבחינת אווירה זה אכן מרגיש כמו העבר, הפוקבול הוא רק המצאה חדשה ואתה פחות או יותר מרגיש ככה במשחק הזה למרות שאתה מכיר אותם כבר מדור 1. כולם חושבים כי פוקימונים הם דבר מסוכן ופראי, וחלק מנסים להמנע מהם וחלק מנסים בכל זאת להבין אותם יותר, אך מפחדים או לא יכולים כי אין להם מושג איך להשתמש בהמצאה החדשה.

    במבינת גיימפליי אומר כי עצם זה שאתה לא חייב להכנס לקרב, לבזבז 10 שניות באינטרו, לתקוף כדי להוריד לחיים נמוכים, או אפילו פשוט לזרוק קוויק בול, זה מבזבז מלא זמן על קרב אחד מתוך מלא. אז עצם זה שעכשיו אפשרי גם לתפוס בלי להכנס לקרב זה שיפור עצום. כמובן שזה לא עומד להיות פשוט לזרוק כדור אחד וזהו הוא נתפס. פוקימונים מסוימים יותר קשים לתפיסה וצריך נגיד לזרוק ברי בשביל למשוך את תשומת ליבם. להוריד את ההגנה שלהם. בנוסף לזה אתה גם צריך בדרך כלל להסתתר על מנת שהפוקימונים לא יראו אותך ויברחו או יתקפו אותך. אומר ככה שלזרוק פוקבול על פוקימון בלי ךהכנס לקרב זה כל כך מספק.
    אם פוקימון תוקפני כן שם לב אליך, הוא יתקוף אותך ישר ותצטרך להתחיל איתו קרב פוקימונים בשביל לתפוס או פשוט לברוח ולחזור מאוחר יותר שהפוקימון ירגע ותוכל לנסות שוב.
    חושב שזה שפוקימונים תוקפים אותך ישירות ואתה בכל רגע בסכנה באמת מחזק את האווירה של "פוקימונים הם מסוכנים" ושאתה כל הזמן במשימה מסכנת חיים.
    קרבות מאמנים אין כזה הרבה לעומת במשחקים האחרים ואני חושב שזה מעולה. אין יותר לקחת שני צעדים בשביל שילד עם רשת פרפרים תעצור אותך לקרב, ואז עוד שתי שניות יקרה אותו דבר. זה גם מוסבר למה אין הרבה קרבות מאמנים, הרי בקושי יש כאלה שיודעים איך להשתמש בפוקימונים לטובתם. למעשה הרבה מהקרבות למאמנים לא משתמשים בפוקבולים, כמו נגיד אירידה ואדאמאן שהפוקימון השותף שלהם תמיד איתם.

    במכניקת הקרבות בינתיים אין לי מה לומר. זוהי מכניקה מעניינת מאוד שלוקח זמן להבין אותו לחלוטין. היא נחמדה אבל מקווה שלא את המכניקה הזאת בדורות הבאים.

    מבחינת בוסים אומר כי במשך מלא מלא מלא זמן רציתי בוסים כאלו, מאז שנהנתי כל כך נגד הבוסים בפוקפארק 2 רציתי עוד משחק פוקימון עם בוסים כאלו.
    והבוסים ממש כיפים וממש אינטנסיבים (חוץ מהבוס הראשון, הוא קל מידי ולא מהנה). אני מאוד מקווה שיהיה עוד בוסים כאלו בעתיד, אפילו שניצחתי את המשחק אני ממשיך לעשו. רימאצים נגד הבוסים כי הם ממש כיפים. חלק מהבוסים גם מאוד קשים ומאתגים, כמו הבוסים הסופיים של הפוסט גיים.

    על הפוקדקס אומר שאני אוהב את זה שאתה צריך לעשות דברים מסוימים בשביל להשלים דקס מלא על כל פוקימון. הרי זה הגיוני שבתור הפוקדקס הראשון האמיתי, אתה לא צריך פשוט לתפוס פוקימון וישר לקבל עליו מידע, אתה צריך לחקור עליו. כמובן שאתה לא חייב להשלים את הדקס על כולם ובשביל להשלים את המשחק סופית אתה רק צריך לתפוס אותם.
    מת על זה שעל חלק מהדקס אנטרי של פוקימונים מסוימים לבנטון מוסיף פרטים שקשורים איתו כבונוס, כמו נגיד על שיימין, וזה ממש חמוד.

    אומר ככה שהמשחק הזה מדהים ואני ממש בעד המשחק, מרגיש שסוף סוף יש שינוי במיין ליין גיים, ומשחק שנותן חוויה אחרת לחלוטין ממה שאנחנו מכירים. אני מת על המשחק הזה ואני נותן לו 9.6/10 משום שבכל זאת יש כל מיני בעיות קטנות במשחק הדורשות שיפור. אבל הפוקימון קומפאני/גיימפריק בכיוון הנכון ומי יודע, אולי נקבל עוד אחד כזה נגיד על יונובה ושם יהיה את קיורם האמיתי.

  2. חייב לומר שאני קראתי את התגובה של מולגי מספר פעמים ופשוט נהניתי. אני אוהב תגובות כאלה. איזה כיף!

  3. מסכים פחות או יותר עם כל מה שמולגי אמר (אולי חוץ מהחלק שבו הוא קרא לבוס של קליבור קל, המצלמה די דפקה אותי שם). לעומת זאת, אני *ממש* לא מסכים עם אור – לא רק שהגרפיקה היא אחד הדברים הפחות טובים במשחק (אבל לא גרוע), כל השאר פשוט פנומנליים. ואם הוא באמת ציפה מהמשחק הזה להיות בנוי כמו כל משחק מיינליין אחר, עם מכונים והכל, אז צר לי – הוא פספס את כל הפואנטה של המשחק. זה משחק שמתרחש בעבר הרחוק, כאשר מאמני פוקימונים הם מחזה נדיר. לא יהיה *שום* היגיון בלהכניס מכונים פה. במרקטינג ליטרלי הדגישו כמה שהמשחק הזה משנה את הפורמולה הרגילה, אז אם אתה נכנס אליו ומצפה לפורמולה הרגילה אז צר לי, אבל קנית את המשחק הלא נכון. הבוסים החדשים מזכירים יותר את קרבות הטוטם מאלולה, אבל אפילו יותר טובים. הקרבות האלה אשכרה גורמים לפוקימון שאתה נלחם בו להרגיש חי – הוא לא סתם עומד במקום ונלחם בפוקימון שלך, הוא יזוז ברחבי הזירה (מלבד האחרון) ויתקוף אותך במגוון מתקפות שונות שאשכרה ידרשו ממך להתאים את עצמך לסיטואציה במקום להספים שוב מתקפה סופר אפקטיבית. אפילו כשאתה כן נכנס לקרב פוקימונים עם הבוס ומביס אותו, הקרב לא נגמר אלא רק נותן לך הזדמנות לזרוק עוד שקי אוכל. הכי כיף שהיה לי עם פוקימון כבר שנים.

    וכמובן, כל העיצובים החדשים – פוקימונים ובני אדם – לא פחות ממדהימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *