סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

בעד ונגד: האם אש קטצ'אם הוא בנו של ג'ובאני?

זו קרוב לוודאי הסוגיה הכי גדולה בעולם הפוקימון – מיהו אביו של אש קטצ'אם? במהלך השנים גילינו מי היא אימו של אש, מיהם חבריו הטובים ואפילו מיהו הפוקימון האהוב עליו, אבל שאלה אחת נותרה ללא מענה – האם ג'ובאני, מנהיג צוות רוקט, הוא אביו האובד של אש קטצ'אם. הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם. שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

היטמן: בפרק השני של האנימה זה ידוע שדיליה קטצ'אם אומרת לבנה אש את הדבר הבא – לאבא שלך לקח פחות זמן להגיע לעיר ורידיאן. זה גם ידוע לפי המנגה שג'ובאני הוא מיער ורידיאן, המקורב לעיר. עוד ידוע לפי המחזמר של "פוקימון חי" שג'ובאני אכן יצא עם דיליה תקופה מסוימת. לאש קטצ'אם ולג'ובאני יש אובססיה לגבי פוקימונים, כאשר כל אחד מתייחס אליהם בצורה מנוגדת, אש בצורה חברית ואילו ג'ובאני בצורה מנצלת. כל הסימנים מראים שאש הוא אכן הבן האובד של מנהיג צוות רוקט. הסבר נוסף שיכול להאיר אור על הפרשה מגיע דווקא מטקסטים תרבותיים אחרים כמו "מלחמת הכוכבים" שם דארת' ווידר אמר ללוק סקייווקר שהוא אביו, כלומר – המנהיג הרע הוא אביו של הגיבור הטוב.

אוהד: האמירה שאש הוא הבן של ג'ובאני היא אמירה שטותית שניתן להפריך בקלות כמו שניתן להפריך את השמועות על פרופסור אוק ואמא של אש. זו פנטזיה שמטרתה לחשוב שאולי אנחנו יודעים יותר על אש קטצ'אם ממה שהיינו אמורים לדעת, אך היא כלל לא נכונה. מדוע שהמפקד הרשע של צוות רוקט יתחתן עם אישה כל כך אופטימית וטובה כמו אמא של אש? מדוע שהיא תסכים להביא ילד לעולם עם ראש ארגון פשע? ואם הוא לא רשע כמו שאני טוען שהוא, מדוע שייתן לג'סי וג'יימס הנמצאים תחת פיקודו לרדוף אחרי הבן שלו ולנסות לשדוד אותו? כל מי שמאמין בתיאוריה הזאת ודאי מתבלבל מכל השאלות האלו. וזאת משום שהן נכונות, ושאין מצב שבמציאות המוצגת בתוכנית שבו צוות רוקט נמצא במרדף מתמיד אחרי אש, ראש הארגון יהיה אבא שלו. זה פשוט לא מסתדר.

פוסטים קשורים

147 תגובות

  1. אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל הפעם אני עם אוהד.
    אז מה עם במלחמת הכוכבים הרשע המרכזי הוא האבא של הגיבור. זה לא אומר שזה ככה בסדרות אחרות. רוב הסדרות הרשע המרכזי הוא לא אבא של הגיבור, ותמיד מחסלים אותו. לכן זה טיעון גרוע מאוד. אוהד העלה נקודה חשובה למה שדלייה קאטצ'אם תסכים להביא ילד מראש אירגון פשע, ומה הטעם של ג'ובאני להביא ילד עם אישה אופטימית כמו דלייה.
    למרות שהטיעון שצוות רוקט רודף אחרי אש הוא טיעון גרוע כי ג'ובאני אולי לא ידע שאש הוא הילד שלו(בהנחה שהוא כן)

  2. איגור – יש מאמר ספרותי שאומר שסיפורים נוטים לחזור על עצמם בתרבויות שונות. זה למה הסיפורים של משה רבנו מופיעים בגרסה כזו או אחרת בדתות אחרות, זה למה המוטיב של רוב סרטי הקומדיה הרומנטית חוזר על עצמו, וזה למה הסיפור של אש קטצ'אם הוא אותו סיפור של מלחמת הכוכבים. אני יכול להפנות אותך למאמר אם תרצה.

    הסבר מורחב יותר אומר שפוקימון בגרסה הטלוויזיונית שלה עושה שימוש רחב במוטיבים אמריקאיים מובהקים. הם קוראים לפרקים שלהם בצירופי מילים לועזיים מוכרים, מנכיחים דמויות אמריקאיות מובהקות כמו סטיבן שפילברג, קלינט איסטווד, ג'קי צ'אן וברוס לי, ויוצרים מבנה אשר מבוסס על אופרת סבון, שלא זרה לתרבות האמריקאית (ע"ע היפים והאמיצים). ולכן זה היקש לוגי מתבקש שלצד המלחמות של הטוב מול הרע, והעזרה לפוקימונים ובני אדם כאחד, שגם בסוגיה של אב ובן נקבל משהו שכבר הושרש בתרבות הזו; והוא שהטוב מגיע מתוך הרע.

  3. טוב, גלעד שיכנע אותי שצוות רוקט לא באמת עוזרים לאש. אני עדיין חושב שיש אפשרות שג׳באני הוא אבא שלו למרות שיש גם הסתברות לא רעה שסילבר הוא אבא שלו. אז כמו שאמרתי קודם, לא ראיתי מספיק פרקים בשביל שתהיה לי דעה מוצקה בעניין.
    מסכים לגמרי עם ההודעה האחרונה של היטמן

  4. אני עם היטמן וגובאני לא אומר להם לכו לאש תביאו לי פיקצו אלא שיביאו לו פוקימונים הם לבדרוצים את פיקצו להביא אותו לבוס

  5. אני לא משתתף, כי זה כבר נגמר… כל מה שאני יכול להגיד זה שבאמת יהיה פרק שמוקדש לזה, או ספיישל ואם נינטנדו ילכו insane אז סרט…

  6. אוהד לדעתי צודק אבל יש לו טענות לא נכונות כי אולי ג'ובאני לא יודע על כך שקיים לו בן כי הוא ואימא של אש יצאו תקופה מסוימת אבל יכול להיות שהם נפרדו והוא לא גילה על כך שהיא הייתה בהיריון אז הוא לא יודע על הבן שלו ולכן הוא יכול לרדוף אחריו בלי ידיעה שהוא אביו של אש אם היה אם היינו הולכים לדעתי על למי יש טענות טובות יותר היטמן היה לוקח בקלות אבל לדעתי צריך לעשות פרק שבו אולי צוות רוקט מתכנן מתקפה גדולה שבראשה עומד ג'ובאני ובמקרה כמו תמיד אש יהיה שם אבל שאימא שלו תבקר ואז יפתחו עלילה שמפגישים בין היתר בין אימא של אש לג'ובאני אם באמת מתבססים על העלילה של "פוקימון:חי" ואז נראה מה יקרה

  7. היטמן, כותבים "זה הסיבה ש", לא "זה למה".
    ואתה שוכח שכל הרפרנסים שהזכרת לא מגיעים מהמקור היפני, אלא הם שונו בגרסה האמריקאית. בגרסה היפנית כל הדברים האלו היו עם רפרנסים יפניים. לכן לדעתי זה דווקא נדיר שיהיה כזה רפרנס אמריקאי חזק כשההתיחסויות לתרבות האמריקאית היא מועטת ומאולצת (כמו הפרק שמבוסס על הוליווד או משהו בסגנון, לא באמת הבנתי את הפרק ההוא).
    עוד דבר שלא הבנתם, ג'אובני הוא לא הרשע המרכזי בסיפור, הוא רשע אחד מיני רבים בסיפור. אולי הוא אכן הראשון, אבל למה שדווקא ג'אובני יהיה אבא של אש ולא ראש צוות מגמה, אקווה, פלזמה או פלייר?
    בכל מקרה, באף אחד מהמקרים זה לא מתחיל להזכיר את מלחמת הכוכבים, המטרה של אש היא לא להפיל את צוות רוקט שכבר שולט על כל העולם, צוות רוקט נמצאת בעולם התחתון, ואש מתמקד בכלל בלהיות הפוקימון מאסטר, אין דימיון למלחמת הכוכבים בשום צורה.
    אל תנסה לדחוק את זה היטמן, מה שכתבת "לכן זה היקש לוגי מתבקש שלצד המלחמות של הטוב מול הרע, והעזרה לפוקימונים ובני אדם כאחד, שגם בסוגיה של אב ובן נקבל משהו שכבר הושרש בתרבות הזו; והוא שהטוב מגיע מתוך הרע." נשמע כמו קישקוש ומלמול התנצלות תוך כדי התעטשות, לא יותר מזה.

  8. אתה מבין שאתה פוסל במילותייך את אגדות הילדות שגדלת עליהן, כדוגמת "שלגיה", את הטקסטים הקולנועיים שגדלת עליהם, כגון "הארי פוטר", וכלה בטקסטים היהודיים שאתה מאמין בהם, כמו סיפור המן ואסתר המלכה. הטוב תמיד מגיע מתוך הרע וגובר עליו. תמיד.

  9. אפשר לצפות את מה שיקרה בדרך כלל זה ככה-תומכי אוהד באים נגד היטמן היטמן מתחיל לשכנע אותם בצורה שקצת מעצבנת אותם היט מן מעצבן אות עוד יותרשהוא פוסק את הדיון בניצחון שלו ולא נותן להם לשכנע תומכי אוהד מתעצבנים ולפעמים מעצבנים את היטמן
    וגלעד אף אחד לא תמיד צודק

  10. היטמן, אל תציק. אני הסברתי לך שפוקימון זה לא סיפור של טוב נגד רע, אתה לא ענית על זה. זה לא סיפור על באטמן, דוד המלך או שלגיה (מה הקשר לשלגיה?).
    בגלל שזה לא סיפור מהסוג ששל הטוב נגד הרע, אין שום סיבה שיהיה מישהו שיצא מהרע כדי להביס אותו. אחרי הכל, פוקימון זה סיפור על ילד בן 10 שתופס פוקימונים, מאמן אותם, נלחם נגד מאמנים אחרים ומנסה להיות הטוב ביותר.

  11. גלעד, בלי להעליב אבל אתה אדיוט וכל מה שרשמת הוא פשוט עלבון לאינטיליגנציה.

  12. איזה שטויות הרי כולם יודעים שבשביל ילד לא חייבים גם אבא וגם אמא וגם תסתכלו על התמונה הזאת רואים את אש נלחם בג'ובני כלומר שאש וג'ובני נפגשו ולמה שג'ובני לא יספר לבנו את האמת ?השטות הזאת זה סתם נ ק ו ד ה!!!

  13. מיסטי, לא בדיוק הבנתי למה התכוונת כשאמרת "בלי להעליב", זה בפירוש נועד להעליב.
    ואני באמת מטנצל על כך שאת לא מסוגלת לקלוט את הנכונות של ההסבר הפשוט יותר, ממש כמו ש"תער אוקהרם" יראה.

  14. אוהד גיובני לא שלח את גסי וגיימס לשדוד את אש מהפוקימונים שלו הם עשו את זה בעצמם בלי שום פקודה מאף אחד

  15. גלעד בלי להעליב זה לא בהכרח להעליב הטיעונים שלך לא היו הגיוניים פוקימון זה הטוב נגד הרע כל אנימה היא ככה לא תמיד אבל ברוב הזמן זה ככה תזכרו אנשים זה סדרה שמיועדת לילדים בני 10 היוצרים לא יעשו את הסיפור כזה מסובך כי הם רוצים שיהיה לילדים כיף לראות לא שהם ישברו את הראש להבין מה קורה שם

  16. עכשיו נזכרתי שוב בכתה של אש במכתב לאבא שלו איזה עצוב שאין לו אבא
    ודרך אגב אני עם אוהד!!!

  17. אני עם היטמן: אף פעם באנימה ג'ובאני אמר לצוות רוקט לרדוף אחרי אש או פיקאצ'ו הוא פשוט אמר להם שהביא לצוות שלו פוקימנים חזקים אז הם ניסו לתפוס את פיקאצ'ו מבלי לדעת שהוא הפוקימון של הבן של הבוס שלהם

  18. חחחחחחחחחח כולכם מטומתמים כולם יודעים שאבא של אש מת לפני שנולד זה היה די ברור שאמא שלו אמרה "לאבא שלך (לקחחחחחח) הרבה יותר זמן להגיע לעיר הזאת" סליחה אם לא המשפט הולך ככה אבל הבנתם (זה מפרק 2 או 3) "לקח" בזמן עבר אז זה די ברור

  19. זה כל כך לא נכון נה שאוהד אמר שזה מפחיד ג'ובני בכלל לא יודע שצוות רוקט רודפים אחריי אש אם רק אמרו לו שהם ינסו ליתפוס את הפיקצ'ו של אש(הם לא הזכירו את אש הם אמרו פיקצ'ו) מה שמוכיח שHITMAN צודק

  20. אושווט ברור שלקח לאבא של אש פחות זמן להגיע לורידיאן כי הוא כבר סיים את המסע הגדול שלו

  21. כל מי שאומר שג'ובאני לא אמר לצוות רוקט לתקוף את אש ואומר שזה מה שמוכיח שהיט מן צודק טעות הנאום של היט מן לתרבויות גם הוא טעות נינטנדו הייפנים לא הוסיפו את הדברים האמריקאים הפוקימונים שמבוססים על "אלופים אמריקאים"מבוססים בעצםעל אלופים יפנים ועל אומניויות לחימה במזרח הרחוק האמריקאים שינו את האלופים הייפנים לאלופים האמריקאים כמו שאנחנו יכולנו לשנות את שם היטמונלי על שם אלוף קארטה ישראלי כמו אריק זאבי וכנראה גם האנימה ככה אז האנימה האמריקאית מצביעה בעד היט מן יותר והאנימה המקורית היפנית בעד אוהד

  22. אוהד זה באמת לא הגיוני שג׳ובאני יתן לג׳סי וגל׳ימס לרדוף אחרי הבן שלו

  23. נו, באמת, אוהד. הרי ידוע שהפוקימון מקבלים הרבה השראה מקלאסיקות וקלישאות מוכרות, וכנראה שג'ובאני הפך לרע אחרי(!) שאש נולד. עוד הוכחה לכך היא שראינו את אבא של אש בפרק אחד,. אמנם לא את הפרצוף, אבל ראינו. אני חושב שאש היה בגיל 4-5 באחד הפלאשבקים שלו, כשאבא שלו הסביר לו על פוניטה.

  24. אני עם היטמן למה בגלל שגובני יכול להיות אבא שלו וגם שהם נפגשו לראשונה אש אמר אתה מוכר לי זה קרה ביונבה

  25. יש אופציה שאבא של אש הוא בכלל פיקאצ'ו והנה ההסבר: כולם יודעים שפרופסור אוק די דלוק על דליה קאטצ'ם וכמו שידוע לנו יש פוקימונים שמסוגלים להפוך בני אדם לפוקימון (כמו מיו) אז יש אופציה שאוק קינא באביו של אש והפך אותו לפיקאצ'ו או בעזרת מכונה או שהוא תפס פוקימון שמסוגל להפוך אנשים לפוקימונים

  26. אני מעדיף את היטמן בגלל שיכול להיות שג'ובאני חשב שאש יהיה בצוות רוקט ובגלל זה הוא הסביר לו על פוניטה ושאר הפוקימונים. עוד סיבה היא שדיליה וג'ובאני גרושים בגלל שהם לא מסכימים בדעותיהם על פוקימונים ודיליה שמרה את השם משפחה מלפני הגירושים או שג'ובאני שלח את צוות רוקט כדי למצוא סוף סוף את הבן האבוד שלו.

  27. אני מאמין שכן ואני חושב שדליה לא ידעה שהוא ראש ארגון פשע כמו שרד לא ידע את זה בהתחלה במנגה ואני חושב שצוות רוקט רודפים אחרי אש כי ג'יאובאני אמר להם והוא פשוט בוחן את אש

  28. כל כך היטמן
    זה פשוט נשמע י כל כך הגיוני
    אני לא יודעת מתי הם נפגשו או לא נפגשו
    אבל דיליה לא יודעת בוודאות שהוא מנהיג צוות רוקט
    או הפוך היא ידעה ובגלל זה היא נפרדה ממנו
    אבל התיאוריות שגובאני שלח את צוות רוקט בשביל לשמור על אש פשוט מצחיקה
    הם הרי חושבים על תוכניות וכל מיני דברים ומישהו כאן כתב שכשאש היה בערך בן 5-4 אבא שלו הסביר לו על פוניטה אחד אמר שזה בשביל שהוא יצטרף לצוות רוקט אבל אני פשוט לא מסכימה
    בכל אופן
    זה אומר שהוא הכיר את אבא שלו לפחות כשהיה קטן
    ועוד מישהו רשם שהם נפגשו ואש אמר לגובאני שהוא נראה לו מוכר או שגובאני אמר את זה לאש אין לי מושג וזה גם לא חשוב
    בכל מקרה עוד משהו בקשר לתיאוריה של צוות רוקט וכל זה שזה לא הגיוני
    הם בעצמם בקושי קראו לו אי פעם אש הם תמיד קראו לו נודניק (הם הנודניקים שלא מפסיקים לרדוף אחרי פיקצו אבל זה לא חשוב) בכל מקרה אני מאמינה שהם לא אמרו את השם שלו כי למה שהם יזכירו את שם המאמן הוא בסך הכל יודע שהם מנסים לתפוס את פיקאצ'ו הם אפילו אמרו כשהם תפסו את טוגפי או מהשהו אפילו יותר נדיר מהפיקצו שאתה כל כך רוצה או משהו כזה מה שאומר שהם יודעים שהם מנסים לתפוס פיקצו וזהו את כל השיחות עם גובאני אני דיי בטוחה שהם הראו לנו והם אף פעם לא הזכירו את השם שלו כמו שאמרתי קודם הוא כנראה הכיר את אש כשהוא היה עוד בן 4-5 אז הוא יודע מה השם שלו ובכל זאת אנשים משתנים אז גם עם הם נפגשו הם כנראה הישתנו ובגלל זה זה רק "מוכר"
    יכול להיות שבאמת חפרתי אבל זה בשביל להסביר כמה שיותר טוב ושלאנשים לא יהיו עוד רעיונות
    אה ובקשר לתיאוריית הפיקצו אבא של אש סליחה אבל זה נשמע פשוט מטופש ומופרך מידי אחרי הכל זו סדרה גם לגילאים הקטנים יותר
    אני ההייתי אני ואתם הייתם אתם יאללה זהו ביי

  29. בקשר לעניין של בני אלמוות ואף פעם לא פורסם שאש רק בן עשר בידיוק היום פורסם פרק מתורגם שבו אמרו "במעבדה הזאת מנצאנו זוג עמיתי מחקר או עוזריי מעבדה מיוחדים שהם רק בני עשר" הם דיברו על אש וגו! זה אומר שאש לפי התוכנית בסך הכל בן עשר גם עם הזמן עבר הם החליטו שמתחילת התוכנית הדמויות ישארו בגילאים שלהם וזה כנראה גם אומר שאש אף פעם לא יכול להיתחלף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *