סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

כתבה: ההתפתחות של פוקימון בראי פארק היורה / היטמן

"הקהל משתעמם מכל מה שיש לנו להציע, הוא כל הזמן מחפש משהו רועש יותר, גדול יותר, עם יותר שיניים". זהו הרעיון המרכזי מאחורי "עולם היורה", הסרט החדש והרביעי בסדרת "פארק היורה". דבר זה מאלץ את מנהלי הפארק ליצור היבריד (יצור כלאיים) אשר עונה להגדרה הזו, ושמו: אנדונימוס רקס. לדינוזאור החדש הזה יש מספר מאפיינים חדשים: תבונה כמעט אנושית, את האפשרות לנטרל את חום הגוף שלו, ולהשתמש בהסוואה. כמו כן, הוא גם ניחן ביכולת מולדת לרצוח דינוזואורים אחרים, בני אדם וכל מה שביניהם.

באופן כמעט זהה, זה גם מה שיוצרי "פוקימון" עשו לאחרונה בפעם בראשונה מאז הקמת המותג. משחקי החברה צצו לראשונה אי שם בשנות ה90, וכל מה שהם עשו אז זה להציג לעולם את הרעיון של להיות מאמן, להלחם במאמנים אחרים, ללכוד פוקימונים ולהיות פוקימון מאסטר. זה לבד סחף את כל ילדי העולם, השיג את אפקט ה-וואו הנדרש והפך לתופעה עצומת מימדים. עם חלוף השנים, תרבות המערב הכירה לקהל ריגושים רבים ומוקצנים, מה שאילץ את יוצרי "פוקימון" ליצור את הגרסה שלהם לאנדונימוס רקס. וזה אומר – פוקימונים חזקים יותר, גדולים יותר, בעלי הרבה יותר שיניים. ובמילים אחרות: "התפתחות מגה".

מבחינה זו, ההתפתחות התרבותית של "עולם היורה" היא זהה לזו שקרתה למוצר של "פוקימון". ולראיה, הסרט הראשון של "פארק היורה" הגיע לאחר שנים של ניסיון והתמקצעות מצידו של הבמאי סטיבן ספילברג בסרטים כמו: "מלתעות", "אי.טי", וטרילוגיית "אינדיאנה ג'ונס". הסרט "פארק היורה" היה הראשון מסוגו בכל הנוגע לאפקטים ויזואליים והיה אירוע קולנועי גדול מהחיים. כיום, בעידן המודרני הגדוש בסרטי מדע בדיוני והרפתקאות, אפילו טי-רקס מאיים אינו מספיק כדי לרגש את הקהל. צריך משהו הרבה יותר נשכני.

אם נרצה לראות איך זה בא לידי ביטוי בעולם הפוקימון, נגלה שבמקום הפוקימון האגדי מיוטו, כיום ניתן ללכוד את מגה מיוטו X/Y, כאשר כל אחד מהם אוחז ב15% יותר כוח מזה של המקורי, שהיה גם ככה מפלצתי בפני עצמו. דוגמה נוספת מהמשחקים היא של הפוקימון מגה ראיקוזה, שלא רק שכוחו גדול ב15% מזה של המקור, אלא גם האפשרות לפגוע בו הופכת מסופר אפקטיבית לנורמלית בלבד. השינוי הדרסטי הזה הגיע גם למשחק הקלפים עם פרטים כמו: Lysandre’s Trump, Slowking, Birthday's Pikachu.

לסיכום, מהתבוננות על איך סרטי "פארק היורה" התפתחו בחלוף השנים והיכן הם נמצאים כיום, ניתן ללמוד רבות על הצורה שבה יראה המוצר העתידי של "פוקימון". אומנם זה התחיל אי שם בשנות ה90 בצורה מאוד נאיבית, חדישה ופורצת דרך, אבל בעתיד צפויים להגיע היברידים חדשים שיתפסו גם את מקומן של צורות המגה ויהפכו גם אותן לנחלת העבר, והכל בשם הרצון לרגש, להפתיע ולחדש לקהל שמשתעמם מכל דבר. האם הם יצליחו? אם נשפוט לפי מדד ההנאה, הנוסטלגיה וההצלחה של הסרט החדש של "עולם היורה", זה אכן אפשרי.

https://www.youtube.com/watch?v=boUVFv5Bkxk

פוסטים קשורים

9 תגובות

  1. נראה לאן כל הסיפור הזה יגיע, בינתיים נתפלל שהם לא יחשבו על התפתחויות מגה להתפתחויות מגה. (למרות שזה עשוי להיות מגניב)

  2. יפה, אהבתי את הכתבה. אבל איך אתה יודע מהי ההצלחה של הסרט עולם היורה? הוא רק יצא

  3. מגניב, ולא ידעתי שיש יותר מסרט אחד לפארק היורה.
    אחלה דרך להביט בשני הדברים הללו.

  4. דיג'ימון
    עבר: התפתחיות
    קצת אחרי העבר: התפתחיות מגה
    הווה: התפתחיות משולבות (שני דיג'ימונים הופכים לאחד)
    פוקימון
    עבר: התפתחויות
    הווה: התפתחיות מגה
    עתיד: התפתחיות משולבות (שני פוקימונים הופכים לאחד)

  5. סיקור אדיר

    או … ורגע…
    זה אומר שבעתיד פוקימונים יהפכו להיות אטרקציות שעשוע שנכחד מהאנושות? O_O
    טוב עדיף לא לחשוב על זה כרגע חח

  6. כתבה מעולה. לא ידעתי שלפארק היורה ופוקימון יש את אותה התפתחות (מבחינת הזמן).

  7. LB – אני מעדיף קודם לראות מגה למיו, דלפוקס ואחרים ואז לראות עוד התפתחות מגה לכאלה שיש להם כבר אחת.

    Pikalika – ראיתי את הסרט ואפשר לנחש מה תהיה מידת ההצלחה שלו על פי מידת הטיב שלו.

    שחר – תודה.

    LB – זה באמת יכול להיות מגניב!

    ellmik – זו דרך אחת להסתכל על זה חחחחח

    Naruto – האמת היא שזה תקף לכל דבר שנמשך לאורך זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *