סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

אוסף הפוקימונים של עידן שמחי!

הכירו את עידן שמחי, בן 28, יליד הארץ, במקור ממושב עמקה וכיום מתגורר בתל אביב. הוא עובד באדמיניסטרציה וכמורה פרטי במרכז הלימוד והקואצ'ינג "רפאל אוליאל". הוא לומד תעשייה וניהול במכללת "אורט סינגאלובסקי". התחביבים שלו הם לשחק בפלייסטיישן, לשמוע מוזיקה מסוג פופ, ארץ-ישראלי ופסקולים, הוא גם נהנה לקרוא קומיקס וללכת לקולנוע, מלבד כל אלה, יש לו אהבה עצומה לתחום הכתיבה, הוא אוהב לטייל ברחבי בתל אביב-יפו, וגם הוא אספן של מוצרי פוקימון.

אנא פרט לנו איך הכרת לראשונה את עולם הפוקימון?

"אני הכרתי את עולם הפוקימון לראשונה בגיל 9 או 10 דרך בן דודה שלי שהלהיב אותי על הסדרה החדשה דאז בערוץ הילדים. אני זוכר את היום שבו הלכתי לישון אצלו. הוא כבר הספיק להקליט בוידאו כמות גדולה מהפרקים של העונה הראשונה של ליגת אינדיגו והיו לו כמה בובות וקלפים. אני זוכר את הכיף האדיר כשנכנסו אליו הביתה ורצנו אל הטלוויזיה לראות את הפרק החדש שהוא הקליט – "הגן המסתורי של בלבאזור". לאחר מכן, הכנו זירה מאולתרת וערכנו קרבות עם הבובות שהיו לו. לאט לאט גם אני התחלתי לאסוף המון דברים של פוקימון."

הפריט הראשון שעידן אסף היה בוסטר TCG מסדרת Fossil. "אני הייתי ביום כיף בקניון עם כמה חברים, שיחקנו, הסתובבנו, הלכנו לסרט, ונהנינו. באותו זמן אני קיבלתי 100 ש"ח לבזבוזים ובחרתי ללכת לחנות צעצועים ולקנות לעצמי את חפיסת הקלפים הראשונה שלי. הייתה התרגשות מאוד גדולה כשגיליתי שיצא לי קלף נדיר זוהר של היטמונלי. כולם התלהבו, ובמיוחד אני." הוא מספר שמאז האוסף רק הלך וגדל.

מה כולל האוסף שלך נכון להיום?

"האוסף שלי כולל: מגוון קלפים של TCG מכל הסטים שהיו קיימים מ1998 עד היום, דקים מכל סדרות הקלפים, מארזי ספיישל חד פעמיים, ומגוון טינים, סרטים וסדרות, DVD בעיקר בגרסאות האמריקאיות, האוסטרליות והישראליות, בובות מיניאטוריות, בובות פרווה, פוסטרים, ספרים, מגזינים מכל העולם, משחקי נינטנדו, פרטי לבוש, קלטות וידאו ועוד."

בוא נדבר בתכלס, השאלה שהכי מעניינת אנשים היא כמה כסף שווה האוסף שלך?

"אם אתבקש לאמוד את האוסף, אני בטוח שהוא נאמד בעשרות אלפי שקלים".

מה חושבים החברים והמשפחה על האוסף שלך? 

"רוב החברים והמשפחה שלי מאוד מפרגנים, למרות שיש כמה מהמשפחה שמקטרים ותמיד אומרים לי: מתי כבר תגמור עם האוסף הזה, תראה כמה כסף הוא עולה לך. אבל הרוב מסתכלים וממש מתפעלים מהאוסף ואומרים לי שהאוסף ממש מרשים. אני עובד המון עם ילדים, וכשאני מראה להם את האוסף, אז הם מראים המון עניין יוצא דופן באוסף הקלפים שיש לי ובעיקר במשחקי הוידאו של נינטנדו".

היו הפוגות שהפסקת לאסוף? רגעים שוויתרת? רגעים שרצית לזרוק את האוסף? למכור אותו?

"הייתה הפוגה מאוד גדולה מאז שסיימתי את תקופת ילדות והיא ארכה המון שנים שבהם לא אספתי כלום. גם היום, כשאני יכול להרשות לעצמי להמשיך לאסוף, תמיד יש את התחושות והמחשבות האלה של 'אני כל כך רוצה את הפריט הזה באוסף שלי, אבל הוא ממש יקר', ואז עולה השאלה 'אז להמשיך באוסף?' או רגעים שבהם אני חושב שהאוסף הזה בעצם שווה המון כסף, ולמה לא להעלות אותו לאיביי ופשוט למכור אותו. אבל בשורה התחתונה אספנות זה כיף, וזה משהו שאני תמיד ארצה להמשיך בו."

יש לך חרטות לגבי האוסף? 

היו לי הרבה קלפים שאספתי והחלפתי עוד בתקופת בית ספר. בדיעבד כשאני נזכר בקלפים שנתתי, אני מצטער שנתתי אותם. הם שווים היום המון כסף. אני מעיף מבט מדי פעם באיביי על המחירים שהקלפים האלה נמכרים בהם ואני פשוט נדהם. היו גם הרבה מגזינים מתקופת הילדות שלי כמו "מעריב לנוער" ו"דיסני" שפשוט נקרעו או לא שרדו את מבחן הזמן. אני מתחרט שלא שמרתי עליהם טוב יותר ועוד יותר מתחרט כשאני רואה עד כמה הם שווים היום."

יש לך סיפור מעניין / מצחיק / מרגש מאחורי פריט באוסף שלך?

"כן, סיפור קלטות הוידאו של פוקימון! אלה הפריטים היחידים שההורים שלי קנו לי ותמיד דמיינתי בתור ילד שאם הבית שלנו ישרף, אז זה יהיה הדבר הראשון שאני אציל. אתה יודע איך הורים מתנהגים, כל שנה מבקשים ממך לזרוק את הזבל שאספת, להתבגר ולעשות ניקיון פסח, אבל כשזה מגיע לקלטות וידאו של פוקימון, אפילו ההורים שלי יודעים שאסור לגעת בהם.

יש גם את חפיסות הקלפים של סדרת Neo Discovery שקיבלתי במתנה מסבתא שלי זיכרונה לברכה. אני זוכר שאני וסבתא היינו יוצאים לטייל בעיר, ובכל פעם לפני היציאה, אמא הייתה מזהירה אותי לא לתת לסבתא לבזבז כסף על השטויות שלי. אבל כשהיינו יוצאים החוצה זה היה עולם אחר לגמרי, וסבתא הייתה קונה לי את כל מה שרציתי וזה היה הסוד הקטן שלנו. המון קלפים של הסדרה הזו הם מזכרת שלי ממנה עד היום."

מה הביא אותך היום לבוא ולחשוף את האוסף שלך בפני כולם?

"לדעתי מה שיפה באוספים הוא שהם כמו מוזיאון קטן ופרטי. כמו שבמוזיאונים יש תערוכות, ואוספים פריטים שונים ומביאים אותם לתצוגה לקהל הרחב, כך גם באוסף הפוקימון הפרטי שלי. תמיד יש רצון לחלוק אותו עם אחרים. השיתוף ממריץ אותי להמשיך לאסוף, ואת האמת, זה תמיד כיף לקבל פידבקים ותגובות מאנשים על האוסף."

במידה ויש מישהו שקורא את הכתבה הזו ואומר לעצמו – אני רוצה להיות אספן, מה אתה יכול לייעץ לו?

"קודם כל, מי שרוצה להיות אספן חייב באמת ובתמים לאהוב את מה שהוא אוסף. לא צריך להתחשבן כמה כסף זה עולה או מה יגידו אחרים. אם אתם משיגים פריט לאוסף ואתם מרגישים התרגשות עצומה, זה שווה את הכל! הטיפ השני שאני יכול לתת הוא להתחיל בקטן, עם פריטים שאפשר להשיג בקלות ולא עולים יקר. וככל שהאוסף גדל, תחפשו דברים יקרי ערך לאוסף. הטיפ האחרון שאני יכול לתת הוא לקחת מרווח של זמן בין פריט לפריט. אל תהמרו לרכוש את הכל בבת אחת כדי לא להתחרט על משהו שקניתם. ההמתנה הזו בין רכישה לרכישה יוצרת המון התרגשות וציפייה לדבר הבא. בהצלחה!"

מה אפשר לאחל לך – בתוך האוסף, ומחוצה לו?

"אני מאחל לעצמי המון תחושות של סיפוק מהאוסף. אני גם אשמח להגיע לפריטים ייחודיים שאין לאף אחד אחר. בתכנון שלי להגיע ולבקר מקומות כמו: נינטנדו סנטר בניו יורק ופוקימון סנטר בטוקיו, ולהתפרע שם קצת. אבל גם אם אין לי עדיין את מטוס הנוסעים של פיקאצ'ו ופסל ענק של צ'ריזארד בכניסה לבית, אני תמיד אראה את האוסף שלי בתור משהו כייפי עם סיפוק רב".

– – – – –

אני רוצה להודות לעידן שמחי על הראיון הנהדר הזה. תודה רבה מאוד! האוסף שלך הוא באמת מרשים, יפה ומושקע! במידה ויש לכם תגובה בנוגע לאוסף של עידן, לפריט מסוים בתוכו, או אם סתם בא לכם לשאול שאלה, אתם מוזמנים לרשום אותה באזור התגובות ועידן יענה לכם על כל דבר.

– – – – –

אם יש לכם אוסף של מוצרי פוקימון, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר במייל הבא: Hitman.is.hart@gmail.com

– – – – –

פוסטרים

אנימה

וידאו

כתבות

שונות

קלפים

פוסטים קשורים

21 תגובות

  1. ווואווו אני כל כך מקנאה בך!
    חחח רק שייש לי את הקומיקס של אושווט וקיבלתי אותו ביום קומיקס חינם.
    אוסף נדיר הלווי עלירק שאני מעדיפה לאסוף פלאשיס או כל מיני מוצרים כמו כוסות תיקים ווואנזי

  2. הסתכלתי על הקלטות וצחקתי כי גם לי יש.
    ואז הסתכלתי למטה.
    וואו.
    זה אוסף דיי גדול.

  3. מעניין כמה כסף עלו כל הדברים שלך ביחד כולל אלו שהתקלקלו במהלך השנים

  4. היי rubyboy – את הפוסטר מהחדר של אש קניתי מכנס מפלצות כיס האחרון באחד הדוכנים.

  5. עידן, אם אי פעם תחליט להיפטר ממשהו, למכור משהו, או לזרוק משהו, דבר איתי קודם 🙂
    יש לך אוסף שכל מעריץ פוקימון חולם עליו! כתבות בעברית, פוסטרים, קלפים, וידאו, אנימה ושונות!
    מקווה שאתה יודע את זה! מאחל לך שתגיע ליפן, ארה"ב ולכל מקום שאליו תרצה! באוסף וגם בחיים!

  6. אני אוהב מאוד אוספים ולאסוף דברים, יש לי כמה אוספים קטנים שאני גאה בהם, ואמא שלי מתייחסת לזה שאני ואבא שלי אוהבים לשמור דברים כאל זבל. האוסף שלך ממש ממש מרשים, אז בהחלט מגיע לך עליו כל הכבוד!!! תמשיך לאסוף ככה מוצרי פוקימון, זה מדהים! אני מאחל לעצמי שגם אוסף הקומיקס או הדברים הגיקיים שלי ישיגו מימדים שכאלו יום אחד ?

  7. ובהצלחה עם להגיע ליפן וכל מקום שתרצה בשביל להשיג עוד מוצרי פוקימון ובכלל לבלות, זה מגיע לך! ?

  8. היי =]

    לעידן ובאופן כללי לכל אספני פוגי הפוקימון למיניהם (טאזוס, נוקס, בוינקס, בלינקס ומה שבינהם)
    אני מחפש אנשים להחליף איתם, יש לי כמות רצינית, ומנסה להשלים חוסרים (;
    (גם קנייה/מכירה על המדף, אבל כרגע מחפש יותר החלפות =] )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *