סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הנערה המסתורית מהפתיח של פוקימון!

פתיח או נעימת נושא או נעימת פתיחה של תוכנית טלוויזיה היא מנגינה המקושרת באופן הדוק לתוכנית, ובדרך כלל מנוגנת בעת פתיחת התוכנית או בעת סיומה. אם המנגינה מלווה במילים, אזי מדובר בשיר נושא. מטרת הפתיח היא ליצור הלך רוח מסוים לקראת שידור התוכנית. במקרים מסוימים מילות השיר מהוות רקע מקדים לאנשים שאינם מכירים את הסדרה – הן מציגות את העלילה בקצרה, וגם את הדמויות הראשיות. נעימות פתיחה הן חלק מתוכניות טלוויזיה מאז תחילת המדיום. תוכניות השתמשו במהלך השנים במבחר גדול של סגנונות לנעימת הפתיחה: חלקן לקחו מנגינות קיימות ושינו אותן לצורכיהן, וישנן כאלה שהולחנו ונכתבו לסדרה.

סדרת האנימציה "פוקימון" ניחנה גם היא בשיר פתיחה, וצופיה הרבים יכולים לשיר אותו בעל פה: "רוצה אני להיות גיבור הכי שבעולם. לרדוף אותם ולא ליפול, לרתום לי את כולם. אני אסע ברחבי תבל, אחפש בלי די. כל פוקימון פה יקבל מושג על כוחותיי. פוקימון! אתה ואני, יודע זה גורל. פוקימון! הו, ידידים לעד, נצעד ולא נמעד. פוקימון! ידיד אמת, איתי בא לכל מקום. זה את זה פה נלמד. פוקימון! ונתפוס את כולם. ונתפוס את כולם. פוקימון". אותם צופים יודעים גם את שמותיהם של כל הפוקימונים שמופיעים בפתיח; ממיוטו ועד לפיקאצ'ו. אך האם הם יודעים את זהותן של כל הדמויות שמופיעות בפתיח? חדי הראיה שביניהם בטח שמו לב שלצד אש, ברוק, מיסטי ושאר הדמויות המוכרות, מופיעה לה נערה מסתורית מאוד, וכאן נכנסת השאלה: מי היא לעזאזל?

אותה נערה מסתורית מופיעה במהלך הפתיח כששערה הוא בצבע בורדו, חולצתה היא כתומה ויש לה חצאית ירוקה. במהלך הופעתה הבלתי מוסברת, פיקאצ'ו מגיח מתוך הרגליים שלה ומזנק אל עבר המסך. מה פשר העניין הזה? ולמה המבוגרים האחראיים של הסדרה מהנהנים לאישור מיד לאחר שזה קורה? האם יש מסר תת הכרתי שיוצרי פוקימון ביקשו להעביר? האם אותה ילדה היא נערת רוח הרפאים מהמשחקים XY? ולמה היא לא מופיעה באנימה בעונה הראשונה של פוקימון? שאלות אלה ועוד רבות ממשיכות להטריד אותנו הצופים. אתם מתבקשים להשאיר את התיאוריות שלכם באיזור התגובות, בתקווה שיפתח כאן דיון מעניין.

(היא מופיעה ב0:45)

פוסטים קשורים

30 תגובות

  1. אני חושב שהיא הייתה אמורה להיות איזו דמות באנימה שבסוף ביטלו ואז בעצם הם החליטו לבטל אותה אחרי שהאנימה התחילה ואז זה פשוט נשאר ככה….
    זה כמו שרואים את ארקניין רץ לצד הציפורים ואז לבסוף החליטו לא לעשות אותו אגדי….

  2. בגרסה היפנית מילות הפתיחה אומרות שניתן למצוא פוקימון באש, במים, בעשב, ביער, בלכלוך, בעננים, ואפילו בתוך החצאית של הבחורה הזו. מטריד למדי.
    לדעתי, פשוט מופיעים שם פוקימונים שאש לעולם לא ישיג, בסדר יורד: קודם כל צ'ריזארד, שאש כידוע השיג. בלאסטויס, שסקווירטל של אש לא התפתח אליו. וינוזאור, שבלבזאור לא התפתח אליו וכנראה גם לא יתפתח לעולם, כיוון שהוא כידוע סירב להתפתח במהלך הסדרה. ואז הפוקימון המסתורי שבתוך החצאית של הבחורה, שתמיד יישאר מסתורי מדיי בשביל אש, מלך הפרנדזון הבלתי-מעורער.

  3. כן. ארקניין זה דוגמה נהדרת.
    תכננו בהתחלה להפוך את הסדרה למשהו אחר לגמריי. נגיד הרבה אנשים יודעים שבמקור ההתחלתי של אש היה אמור להיות קלפיירי.

    כנראה שגם רצו שלאש יהיו שותפים שונים. רצו שהאבא של אש ישחק תפקיד בסדרה.
    רצו לעצב את זה אחרת. התקדמו בקו יותר ילדותי, דברים התהוו לפי הכיוונים שהסדרה לוקחת.

  4. לדעתי היה פרק אבוד שבוא היו התחנים הכי מתרידים ובוא לדוגמא היו את כל הדברים שהיו במשחקים פוקימון אש עלה ומים וכל כך הטריד עד שהחליטו להוריד אבל לא היה להם זמן לשנות את הפתיח

  5. לדעתי ניטנדו צריכה לעשות כמה פרקים שיסבירו את כל הדברים האלה אולי נדע אפילו מי זה מיסינגו

  6. לא יודע, לי היא די נראית כמו נערה כל שהיא מסדרת אנימה ישנה. קחו לדוגמא אנימות ישנות כמו אינוישה או יו יו האקושו, כל הבנות נראות שם בדיוק ככה, הם לא ידעו לצייר אנשים ששונים אחד מהשני. אני לא חושב שיש מה להתרגש מזה.

  7. אפשר לראות לשהיא גם דיי כועסת בגלל פיקאצ'ו שעבר לה בין הרגליים(יכול להיות שהוא ראה..דברים)

  8. נירא לי פעם חשבתי שזה אמא של אש לא סמתי לב מטריד
    אולי זאת המאמנת הקודמת של פיקצו ופגע בו לכן יש בעיה עם פיקצו

  9. בקשר לזה שהיא בוכה, צודק. בקשר לפיקאצ'ו ראה דברים, היא באמת נראת נבוכה ומסתירה את הלמטה o_O

  10. אולי היא גוסט גרל ואולי יש בסידרה רמזים למה היא נימצאת שם לדעתי בטח אש עשה משהו והיא רוצה לינקום

  11. אני חושבת שיכול להיות שזה ערבוב של כמה דברים: התרגום מיפנית, זה שפיקצ'ו ראה דברים ואולי היא אפילו הייתה אמורה להיות זאת שעוקבת אחרי אש לכל מקום ג'יגליפאף אבל ביטלו את זה כי זה יותר הגיוני עם ג'יגליפאף מאשר ילדה וגם יכול להיות שבפרק כלשהו שלבסוף לא שידרו, התקרית הזאת כמו בפתיח קרתה והיא החליטה לעקוב אחרי אש כדי לנקום בפיקאצ'ו שלו. אני יודעת שזה נשמע פרנואידי אבל זה בהחלט אפשרי.

  12. היא קצת מזכירה לי את ג'סי מצוות רוקט.. ומאוד מזכירה את אימא של אש!

  13. עכשיו שמעתי עוד פעם את השיר וקראתי את המילים והם די מדברים על זה שהם יעברו הכול כדי להיות מסטאר פוקימון והם יביסו/ יעברו את כולם..

  14. אני יודע את התשובה!
    דבר ראשון בואו נתחיל במשחקים. מי ששיחק במשחקים בוודאי מכיר את כל מאמנוטת הפוקימונים האלה שבדרך כלל מופיעות בשלבים הראשונים והן לרוב לבושות כמו נערת בית ספר יפנית עם תלבושת פוקו מסורתית, שיער ארוך, עניבת פרפר וכו'. אותו סוג של מאמנות מכונה לס (Less). אז הבחורה הזו היא בבירור לס כי היא עונה את הדרישות המתאימות בשביל להיות לס.
    מי שזוכר את הפרק "בית ספר לפוקימונים" בוודאי זוכר שהמאמנת של אותו בית ספר היא גם לס שנקראת ג'יזל ואני אישית חושב שאותה בחורה מהפתיח זאת גרסה מוקדמת יותר של ג'יזל. אבל למה שהיא שם?
    אולי בפתיח האמריקאי (שזה הפתיח ששודר בארץ) אין הסבר אבל בפתיח היפני יש. הפיח היפני מכיל תרגום שונה ובין השורות יש את "הם עוברים באש, בעשב, במים, באוויר ומתחת לחצאית של בחורה הזו" בדיוק כאשר פיקאצ'ו רץ מתחת לחצאית של לס/ג'יזל.

  15. שימו לב שמייד אחר אומרים "אתה תלמד אותי (על הבחורה) ואני ילמד אותך (מהלכים)" ולדעתי זו הצעה של אש לפיקאצ'ו

  16. אמא של אש כי ראו בעונה השניה תמונה של לידה קאטצם לבושה ככה והיא אמרה שגם היא הייתה מאמנת פוקימונים והפסיקה כאשר הימרה בקרב על פיקאצו שהיה לה והיא הפסידה

  17. יש לי מורה לאנגלית שבא מיפן והוא אמר לי שזו ילדה מהקומיקס אבל לא שמו אותה בסוף בסידרה

  18. אולי הפיקאצ'ו היה אמור להיות של הילדה הזאת ( כי קלפרי היה אמור של אש).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *