סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

תיאוריה: הקרב הראשון שלי / אייל

אז קנית את המשחק "פוקימון שחור" או "פוקימון לבן", הדלקת את המכשיר שלך ונלחמת את הקרב הראשון מול היריב שלך. בכל מקרה, רק בשביל הכיף, נגיד שרצית להפסיד בקרב, אבל הפוקימון של היריב שלך משתמש תמיד במתקפה נסיגה (Withdraw) אחרי כמה פעמים שהשתמשת עליו בדחיפה (Tackle). אז רק כדי לבחון את המשחק, אתה לחצת על Leer במשך כמה זמן, עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם. אבל היריב שלך המשיך להשתמש באותה מתקפה. "למה הוא לא הורג אותי", אתה שואל את עצמך.

זה אומנם משחק מתוכנת שנועד לבחון את היכולות שלך ולשלוח אותך למרכז הפוקימונים עם הזנב בין הרגליים כאשר אתה מפסיד, אבל אחרי זמן מה אתה מבין שלמרות הכול, אתה אמור לנצח בקרב הראשון הזה. איפה הדבר הזה נגמר? מה תגידו אם אומר לכם שהיריב שלכם הפסיד בכוונה בכל פעם שהוא התמודד מולכם? מה אם אומר לכם שזו בעצם קונספירציה?

הקונספירציה הזו נועדה לגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם, לטפח לכם קצת את האגו לאורך המשחק, ועל הדרך גם לגרום לכם להביס ארגון מרושע כמו צוות פלזמה. יכול מאוד להיות שהיריב שלכם הפסיד בכוונה בקרב הזה כדי לחזק לכם את המורל? איך בכלל "קרב ההדרכה" הזה עובד? יש המון ילדים אחרים שמתוכנתים בתוך המשחק. למה הם לא מקבלים גם שיעור הדרכה כזה? מה מיוחד כל כך בכם?

אז הנה הקטע החשוב: מלבד הליגה, אין לכם באמת סיכוי להפסיד ליריב שלכם. או לכל מאמן אחר שתפגשו בדרך. במידה ותאמנו את הפוקימון ההתחלתי שלכם בצורה מספיק יעילה, תשיגו פוקימונים מסוגים שונים ותדאגו שכולם יקבלו אימון מספיק טוב, אז הדרך שלכם להיות אלופים היא מובטחת. מה היוצרים של המשחק משיגים בזה? האם לא עלה בדעתם להקשות עליכם מעט?

החלק החשוב בתיאוריה בכלל לא נוגע למשחק, אלא לייעוד שלכם וזה למרבה ההפתעה לא לתפוס את כולם. זה טריוויאלי מדי. האמת היא שבמידה ותרגישו שאתם "אלופים", "מנצחים", "גברים שבגברים" אז קרוב לוודאי שתקנו עוד משחקים, תתמכרו גם לסדרת האנימה, ולבסוף גם לקלפים. זהו המעגל האינסופי ששואב אתכם ואת המזומנים שלכם לתוכו, גורם לכם לבזבז שעות על גבי שעות בבהייה חסרת משמעות בקונסולה מבלי לעשות דבר מועיל לעולם הזה שנקרא כדור הארץ. והכל בגלל שלא הצלחתם להפסיד את הקרב הראשון שלכם במשחק.

מחשבות?

פוסטים קשורים

23 תגובות

  1. יש בזה משהו,
    אך בפלטיניום וירוק עלה הפסדתי כמה פעמים,
    אז זה לא נכון להגיד מפסידים על בטוח אלא רוב האחוזים,
    ואני הפסדתי אינספור פעמים ליריב שלי,
    בכל אופן, אהבתי את הכתבה 😉
    ויכול להיות שהם מקלים על זה כדי שיהיה סיכויים לנצח ואז יתמכרו 🙂

  2. זה ממש לא נכון שאי אפשר להפסיד ליריב חוץ מבליגה, בקרב הראשון אולי זה נכון אבל בכל קרב אחר נגדו אם רוצים להפסיד מפסידים ולפעמים גם אם לא רוצים.

  3. אני לא מסכים פעם אחת ניסיתי את מה שתיארת עם בלבאזור אבל אני הפסדתי וניסית מחדש ורק בפעם החמישית ניצחתי.

  4. יש במה שאתה אומר משהו אבל ,הפסדתי הרבה פעמים שמשחק וגם בקרב הראשון שלי הפסדתי יותר מפעם אחת ,וגם הפסדתי ליריב שלי יותר מפעם אחת ,זה לא בכרך ,מה שגרם לי לנצח זה הרוח התחרותית שלי ולא "ניפוח האגו שלי "

  5. יצא לי בילדותי להפסיד ליריב לא פעם,לא פעמים ולא שלוש זה בעיקרון עניין של מזל בתאוריה שעלתה פעם על רטקייט של גרי אוק רשום במפורש שהוא הפסיד לרטקייט שלו ככה הוכחתי שגם אלעד (לפעמים) צודק!

  6. תגידו לי משהוא שאני לא יודעת חחח למרות שהפסדתי כמה פעים למאמנים בגלל שהפוקימונים שלי היו עייפים מהקרבוןת

  7. ואתם יודעים אולי היריב באמת לניפוח האגו הרי בסדרה הוא תמיד צעד אחד לפני אש אבל אם למשהוא התנפח האגו מהמשחקים זה ברור שהטמן ואלעד היו הקורבנות האמיתים

  8. היי היי אני לא מכור בשום אופן אני רק שיחקתי בכל המשחקים,צופה באנימה עכשיו התחלתי טיפה עם קלפים,יש לי לא מעט בובות וצעצועי פוקימון (לא שאני משתמש בהם מי יודע מה) ואני משחק תחרותי חוץ מזה אני נורמלי לחלוטין

  9. אני דווקא תמיד, אבל תמיד מפסידה ליריבים שלי במשחקים אחרי כמה פעמים, אבל לא בקרב הראשון, חוץ מבלבן שהפסדתי לביאנקה, בטעות… לביאנקה!

  10. ממש לא נכון, הפסדתי לבלו הרבה פעמים באדום אש, ולסילבר בקריסטל.
    אפשר להפסיד בקרב הראשון, אבל זה נכון שהם תיכנתו את זה בכוונה בשביל שיהיה יותר קל לנצח מבקרבות רגילים. זה בשביל שתרגיש טוב ותראה להמשיך לשחק

  11. ממש, ממש, ממש לא.
    פוקימון אדום וכחול יצאו ב-1996, וצריך לזכור שבעבר, בניגוד להיום, המשחקים היו הרבה יותר קשים. יש לי עותקים של כסף נשמה, פלטינה, לבן, Y, ושיחקתי גם באדום אש ובברקת באימולטור. בואו נראה כמה "קלים" הקרבות הראשונים נגד היריבים.
    דור ראשון- היריב תוקף ומשתמש במהלכי הסטטוס שלו שווה בשווה, כמו מאמנים רבים באליפויות שמנסים להעלות את הסטטים שלהם לפני שהם יוצאים לקרב. לא קל לנצח בקרב הזה.
    דור שני ושלישי- יש פה סיבוך. לעומת הדור הראשון, בו אתה מתחיל את הקרב לפני שיש לך הזדמנות להשתמש בפוקימון שלך, אתה יכול להעלות אותו לרמה גבוהה מוקדם יותר, מה שהופך את הקרבות האלה לקלים הרבה יותר.
    דור רביעי- כמו הדור הראשון, הקרב הראשון שלך הוא קרב מאוד רציני, בו אתה צריך למהר ולחזות את צעדי היריב שלך. למרות זאת, היריב משתמש יותר במהלך הסטטוס מאשר במהלך המתקפה, מה שנותן לך פרק ארוך יותר של זמן לתקוף אותו.
    דור חמישי- פה יש לך שני קרבות. הראשון הוא נגד ביאנקה, לה אין מושג מה עושים. למרות שהיא תוקפת באופן רנדומלי לגמרי, לא קשה להביס אותה. לעומתה שרן (ככה אני קורא לו, כי ככה מבטאים את זה באמריקה) לא כזה פשוט, ונמצא בין הדור הראשון לרביעי בקושי, אבל אתה כבר בשלב 6 כי ניצחת את ביאנקה, אז הוא לא קשה כמו מה שהיה קורה אם היית בשלב 5 עדיין. בהמשך יש לנו את שחור ולבן 2 שמראים יריב מאוד דומה ליריב בדור הרביעי.
    דור שישי- אוהו, זה נוראאאא קל בהחלט. לא רק ששונה מולך לא יודעת מה היא עושה, יש לה את הפוקימון עם החולשה לזה שלך. חוץ מזה, יש לך כבר מתקפה מהסוג שלך, אז פעם פעמיים את המתקפה הזו והיא גמורה.
    אני חושב שמשחקי הדור השישי הראו לנו ירידה משמעותית בקושי, ואני לא אוהב את זה. אני לא כזה שמסיים משחקי וידאו בפחות מחודש בדרך כלל, אבל סיימתי את המשחק הזה בפחות משלושה שבועות, וניצחתי שלושה מכונות ופעמיים את צוות פלייר ביום אחד.
    בכל מקרה, אם קראת את כל המחשבות שלי על הקרבות הראשונים נגד היריב, אתה יכול להבין כמה קלים הם נהיו עם הזמן. למה? לעומת הילדי פאנבוי של נינטנדו בשנות השמונים תשעים, הילדים של היום לא מחפשים אתגר, אלא דברים מושכים וצבעוניים שלא צריך לחשוב יותר מדי בשביל להבין.

  12. די נכון אבל גם לא נכון. יש מקרים מעטים (בעיקר במשחקים הארוכים) שמפסידים את הקרב הראשון אבל הסיכון שרוצים שנקנה עוד משחקים וכל זה נכון מאוד. זהו טבע העולם.

  13. ברור שיקלו עלינו טיפה לנצח את היריב הראשון. הרי לא היה לנו ממש סיכוי לחזק את הפוקימונים לפני, ואין לנו ממש התקפה שהיא יעילה עליו, והוא גם די ביתרון סוג עלינו. אז אם הוא היה משחק כמו פרו, לא היה לנו סיכוי, או יותר נכון, היה לנו רק המזל לקבל קריטיקל היט.
    אז ברור שהיריב עוד נוב בקרב הראשון, זאת הסיבה שאנחנו מסוגלים לנצח אותו.

  14. חחח סליחה רק חשבתי על זה שאנחנו מבוגרים וילדים רבים על דברים כאלה בשביל זה יש את בעד ונגד חוץ מה זה עכשיו אחרי הוידוי של אלעד זה גרם לי להרגיש טוב עם עצמי גם לי יש לא מעט פריטי פוקימון את רובם אני הכנתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *