סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

2.0

לפני כשנה פרסמתי את הכתבה "קהילת פוקימון הישראלית קורסת לקראת חגיגות 20 שנה למותג". הרבה אנשים הגיבו, כעסו והביעו את התנגדותם לכתבה, אבל למציאות יש חוקים משלה וכיום אפשר לומר שחזיתי את העתיד.

וכעת נשאלת השאלה: האם מצבה של קהילת הפוקימון הישראלית השתפר? נהיה גרוע יותר? הישארו איתי ונבדוק.

בגזרת פוקימון גו – כשמשחק הסלולר "פוקימון גו" הגיע לשכונה, נפתחו הרבה מאוד אתרי תוכן בנושא. הנה רק כמה דוגמאות: מג'יקארפ IL, אתר Poke-go.me, פורטל Pokemongo.co.il. מבט קצר עליהם כיום מלמד שכולם נסגרו.

בגזרת יוטיוב – ביוטיוב יש לשונית שמאפשרת לך לאתר ערוצים דומים לתוכן שאתה צורך. בדקתי כמה ערוצים כמו: Blastoise TV, VaiviPlaysPokemon, Omega Point, AwesomeSmileyFace, ארז אבני, וכולם לא פעילים.

בגזרת פייסבוק – אומנם יש את קבוצת "פוקימון – קבוצת המעריצים הישראלית", אבל היא אוסרת על גולשיה לדבר על כל דבר שמוגדר "חדש", היא מסלקת את כל מי שלא מתאים לתבנית הזו, והיא בעיקר שמורה לבדיחות מאת המנהלים עבור המנהלים.

בגזרת הפורומים – זה לא סוד שהרשתות החברתיות הרגו את הפורומים. זה דבר שהיה ידוע וכתוב על הקיר מהרגע שהגיע הפייסבוק. דוגמאות לכך ניתן לראות במותם של פורומים כמו: FXP, מיי-פורום, וכעת גם פורום בנדיטו נתקל בקשיים דומים.

בגזרת התוכן – הפוקידע הישראלי מת כפי שציינתי כאן לפני שנה. פוקימון ישראל הפכו להיות קבוצת פאנ-סאב. ואם אתם לא חלק ממפלצות כיס, אין לכם הרבה מקומות אחרים ללכת אליהם, מלבד אתרים בינלאומיים שכתובים באנגלית ולוקים בחוסר חברותא משווע.

בגזרת הכנסים – אין היום כנס אחד שמיועד אך ורק לפוקימון (מלבד זה של מפלצות כיס). בכנסים הגדולים נותנים לזה מקסימום פינה, טורניר או הרצאה. בימי טורנירים, דוחקים את זה לצד מותגים אחרים כמו: מג'יק, יוגיהו, ו-ונגרד.

בגזרת השונות – משחקי דפדפן עדיין חזקים מתמיד, אבל גם אצלם מתחילים לחשוב על עידן פוסט-פוקימון עם משחקים כמו: ספרטה, ומשחקי ימי הביניים.

אז מה אתם חושבים על מצב הקהילה של פוקימון לשנת 2018?

פוסטים קשורים

20 תגובות

  1. גם עכשיו המקרה שערוץ הילדים ירדו משידורי הוט ויס פוגע בזה שאנשים לא מודעים לסדרה שמדובבת לעברית

  2. אם אנחנו רוצים שהקהילה תישאר חיה, אנחנו חייבים לעשות משהו.
    תאמינו לי, אם אני אזכה בלוטו, הדבר הראשון שאני אעשה זה לקנות את הזכויות לפוקימון מערוץ הילדים ואמכור לערוץ אחר. אני גם חושב שזה בגלל שהקונסולות לא מקודמות מספיק בארץ.

  3. כן.. לצערינו הרב מלא ישאלים כבר לא אוהבים פוקימון והם פעם אהבו וזה חבל מאוד.

    וזה נכון מאוד שאתר מפלצות כיס הוא האתר הכי טוב בישראל כי אתה תמיד משקיע באתר ועושה כנסים פעם בשנה ועוד לפחות לא דחוס עם עוד כמה נושאים אחרים.

    אם הייתי יכול להיות גם מנהל האתר הזה הייתי מה זה שמח אבל.. אוהד… )-:<

  4. קבוצת המעריצים הישראלית לא אוסרת לדבר על מה ש"חדש" היא פשוט שמה בחוק לא לעשות ספויילרים לתקופה הראשונית אחרי שהמשחק יצא(דבר מאוד חכם) והיא בקושי פעילה בכללי.

  5. לפי דעתי זה הפסד של כל מי שעוזב כל עוד מי שנשאר נשאר לא רק שהוא עוזר לכולם להשאיר את הקהילה חייה אלא גם הוא תמיד יכול להביא חברים לזה ורק שתדעו יש הרבה אנשים בישראל שאוהבים פוקימון שלא רק שלא מכירים את האתר הם תמיד הרגישו לבד וחשבו שהם היחידים ואני אחד מהם בסביבות חודש לפני הכנס השני הכרתי בסקייפ דרך משחק מישהו נוסף בישראל שאוהב פוקימון וגם לו יש טרי די אס עם משחקים יום אחד הוא בא אומר לי שהוא לא יכול לשחק עד מאוחר למרות שחופש כי יש לו כנס למחרת עשיתי טעות ושאלתי אותו רק אחרי שהוא חזר איזה כנס זה היה? הוא ענה לי פוקימון אני התעצבנתי דרשתי ממנו לדעת מאיפה הוא גילה על זה כדי שגם אני אוכל להתעדכן וטוב הנה אני פה…

  6. כתבה חשובה מאוד.
    אנע רוצה רק לציין משהו אחד חשוב…. יש המון אוהבי פוקימון..רק אין קהילה. זה בדיוק העניין… פייסבוק מעודד תרבות של 'לייק והלאה'
    יש המון חובבי פוקימון ישראלים..אבל ברגע שעושים דיון או משהו רציני הם נעלמים. לא קהילה..רק ערימה של אנשים. רודפי הגרלות ופרסים.
    נקח את קהילת הקלפים למשל..קהילה קטנה סך הכל ובצורה לא מוצדקת. המשחק טוב.
    אבל הקהילה מסוגרת מאוד בתוך עצמה… כל הפעילות שלהם מתקיימת בווטסאפ סגור.
    הם םתחו פייסבוק אבל שם הכל מכירות..אין פרסומי דקים, אין דיונים, אין חשיבה.
    בבנדיטו עשינו ניסוי.. םתחנו הגרלה על קלף יקר וםתחנו במקביל דיונים..
    הדיונים זכו ל2 תגובות בממוצע
    ההגרלה לסביבות ה30 תגובות.
    כלומר..הם באים רק כשהם צריכים משהו.
    הגענו למצב שיש לנו עוד מה להגריל ואנחנו תכלס מרגישים שלא מגיע להן.

    אני חושב שהבעיה היא לא כמות האנשים אלא חוסר הקהילתיות בתוך הקבוצה..וחוסר ההבנה שהתאגדות תעשה לנו רק טוב.

  7. תחשבו על זה, יש קהילת פוקימון בארץ, אבל היא נסתרת. יש הרבה אנשים שמעלים תוכן לאתר, אבל בתגובות אי אפשר למצוא אותם בכלל. יש גם אנשים שנמצאים הרבה באתר, אבל לא פעילים בתגובות. היט, כמה כניסות יש לאתר ביום?

  8. אני חייב להגיד שמבחינת פוקימון גו עדיין המשחק מאוד פעיל בעיר שלי וכמעט כל פעם שהולכים ברחוב אפשר להתקל בשחקנים גם בריידים יש הרבה ילדים שאין מספיק מקום לכולם.

  9. מסכים לגמרי. בהחלט הרגשתי ירידה משמעותית ב"נאמנות" לפוקימון, אבל זה די ברור למה. אופנתיות היא שם המשחק. שיחקתי בבית הספר שלי בפוקימון אולטרא מון ואיזה מישהו מכתה י"א בא אלי ושאל "זה 3DS?"
    אני: "יאפ. טוב לראות עוד מישהו שנהנה ממשחקי פוקימון ראשיים"
    הוא: " חחח נראה לך? מי בכלל משחק עכשיו פוקימון?" והולך בצחוק.
    המצב עכשיו לא רק פחות טוב מ-2016-2017, הוא גרוע יותר מלפני. עכשיו (לפחות באיזור הצפון) אתם נחשבים כמוזרים אם אתם עדיין משחקים באיזשהו משחק פוקימון, אפילו אם זה לא פוקימון גו.
    זה פשוט מעציב, זה מה שזה.

  10. היטמן, יחסית לישראל, קהילת הפוקימון הישראלית עוד חיה, פשוט הם לא פעילים בתגובות. ובאופן אירוני, בימים האחרונים היו הכי הרבה כניסות בשבת.
    סער, המצב שלי בבית הספר יותר גרוע. לי יש NEW 3DS XL, וכל האהבלים והערסים יושבים לי על הווריד ובוהים בי משחק כל פעם שאני מוציא את ה-3DS. בגלל ההגרלה המעצבנת של חרא חריף, אני כבר הגעתי למצב שכל אדם שעובר לידי מתחיל עם "יו זה הזה של ספייסי קראפ?!?!", ואז אני צריך להסביר להם שספייסי קראפ חילק NEW 2DS XL ושמה שיש לי זה ישן יותר אבל טוב יותר כי יש לזה אפקט 3D ושיפסיקו לראות ספייסי קראפ, ובגלל שבני אנוש הם טיפשים אני צריך להסביר להם את זה במשך שעה. רק היום, ישבתי באוטובוס, ומאחורי ישב הילד השנוא עלי בכל הבית ספר, וכשהוא ראה שאני משחק האגדה של זלדה אוקרינת הזמן, הוא חשב שאני משחק איזשהוא משחק בשם סורבייבל… משהו.
    אז הוא צרח "יו זה סורבייבל [שחכתי את ההמשך של השם אז תדמיינו שההמשך כתוב פה]?!"
    ואז פשוט עברתי מקום והוא התחנן שאני אחזור לשבת מלפניו כי הוא יודע שאני לא סובל אותו.
    ואחרי כמה זמן הוא שאל אותי אם אני רוצה לשחק איתו ועם החברים הערסים שלו בסורבייבל משהו הזה ואמרתי לו שאני בחיים לא שמעתי קודם על המשחק הזה.
    אז מה למדנו היום, ילדים?
    1. ספייסי קראפ גרוע
    2. יובל חופר
    3. יובל מספר בדיחה גרועה על כך שהוא חופר כל פעם שהוא חופר

  11. כן תכלס סער ויובל אתם לגמרי צודקים גם אצלי זה ככה "למשלי לא הרבה יודעים" עכשיו הקטע האידיוטי הוא זה שאמא שלי אומרת לי "אתה לא צריך להתבייש בתחביבים שלך כי לא משנה למי תגיד את זה הם יבינו את זה" היא לא מבינה שאנחנו כבר לא חיים בזמן שהיא הייתה ילדה ואם את/ה רוצים לשרוד את החיים את לא מספרים לכל העולם אחרת נהפוך לבדיחה ואם אתם חושבים שהמצב שלכם גרוע קלטו את זה:
    יש לי ילד בשכבה שקרא לסוויטץ' PSP
    קרא למריו אודיסי תינוקי
    והכי אידיוטי קרא לפוקימון "יותר מדי אלים בשבילו" (והוא אוהב מלחמת הכוכבים והדרקון הראשון שלי!!! מה זה לא אלים…) אני וחבר ממש טוב שלי תמיד אומרים:
    בני אדם סתומים!!!
    לפעמים אני מרגיש כמו חייזר איפה שאני נמצא לא ברצינות עכשיו לי ולא יש בדיחה כשהמבול קרה ונוח ניצל עם התיבה שלו אני והוא תמיד אומרים שהכי טוב היה אם פשוט גם הוא היה מושמד ואלוהים היה יותר בני אדם גרסא 2.0 זה היה יכול להיות הרבה יותר טוב אולי אז רוב האנשים בעולם (בעיקר בישראל) היו יותר חכמים?…

  12. אני שמח לדעת שאני לא היחיד שחושב שבני אנוש טיפשים כאילו אתם רואים את זה בעצמכם אנחנו נראלי הנורמאלים היחידים בישראל שמעריכים דברים איכותיים ולא רק "כדורגל כדורגל" הגעתי פעם למצב שסתם בדקתי אם יש בדיחות אנימה חדשות בדף פייסבוק של נאמי (דף פייסבוק של מעריצי אנימה בישראל למי שלא מכיר) באחד המחשבים קצת לפני השיעור ומישהו מהכיתה לי אומר לי:
    "מה בר אתה רואה פורנו?"

  13. אצלי בבית ספר יש קהילה קטנה של פוקימון ויש הרבה שמשחקים גם פוקימון גו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *