סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

מדור אני תמיד צודק: אתם שואלים, גלעד עונה – גרסת פוקימון גו!

היי,

לפני מספר שבועות נחשפתי למשחק חדש ושמו "פוקימון גו" והתחלתי לשחק בו. במהלך המשחק תפסתי מספר פוקימונים, הכרתי כמה חברים חדשים, ואפילו ניצחתי את המכון של אליקו מספר פעמים. זה ממש כיף!

העניין הוא שלאחרונה אני שם לב לכמה תופעות שמנסות להרוס לי את החוויה ואת הכיף. ראשית כל, התקשורת הישראלית עשתה לה למטרה לצאת למלחמת חורמה נגד המשחק. הם מאשימים את המשחק בכל התאונות שקרו לאנשים ששיחקו בו, הם אומרים שזה מטומטם ושאין לנו חיים.

שנית, חברים שלי בכיתה התחילו להסתכל עלי בצורה מוזרה, אמא שלי שגם נחשפה לכל הדברים האלה מקבלת רושם שלילי על המשחק והיא התחילה לתחקר אותי למה אני מבזבז כל כך הרבה זמן על משחק שלא יצא ממנו שום דבר אמיתי.

עוד דבר שמציק לי הוא שגם אוהדי פוקימון לא מקבלים אותי כמו שאני. הם מתנשאים מעלי, הם אומרים שאני משחק במשחק רק כי זה "להיט" ושעוד כמה זמן אני כבר לא אשחק בו, הם גם אומרים שאני בכלל לא מכיר את המשחקים האחרים של פוקימון או פוקימונים מדורות אחרים.

בקיצור, כל העולם יוצא נגד המשחק הזה ואני רוצה שתעזור לי. מה אני יכול לעשות בנוגע לאופן שבו מוצגים השחקנים בתקשורת, מה אני אומר לאמא ולחברים שלי, ואיך אני גורם לאוהדי פוקימון לקבל אותי – למרות שאני משחק בפוקימון גו.

בתודה, טל.

– – – – –

היי טל,

פוקימון גו זה אכן משחק שאפשר לשאוב ממנו הרבה הנאה, אני יודע שאני נהניתי ממנו מאוד. אכן, גם אני נתקלתי במקרים שתיארת שיכולים להעיב על השמחה, ולכן אני אשתדל לענות על המקרים שהבאת כמיטב יכולתי, לפי הסדר.

התקשורת: לפני שאנחנו מבינים איך להתמודד עם היחס של מישהו אלינו, אנחנו צריכים להבין מה הסיבה שהוא מתייחס אלינו ככה. אני מבין שהסיבה שהתקשורת מנסה לרדת על המשחק החדש היא כפולה.

א. מעיין תסמונת טרום בגרות. לאנשים שמרגישים בוגרים ועדיין לא התבגרו נפשית לגמרי, יש נטייה להחליט שהם יודעים יותר טוב מאחרים מה נכון ומה לא, מה טוב ומה לא, מה ילדותי ומה לא. בניגוד לאדם בוגר שמבין שאנשים שונים יכולים ליהנות מדברים שונים, ושלא כל הידע בעולם נמצא אצלו.

מאחר והם כבר החליטו מראש שפוקימון ומשחקים זה לא דבר מגניב, ונועד לאנשים לא מגניבים ואפילו, ה' ירחם, חנונים, הם מנסים למנוע מאנשים ליפול לטעות הנוראית הזאת שנקראת פוקימון גו, וכל תירוץ לזה כשר. בין אם הם אומרים שזה מסוכן, או שזה מטופש, או שזה פתטי שאנשים מסתכלים במסכים כל היום. אבל בינינו זה רק תירוץ, כי הם מפחדים שהעולם שהם חושבים שנכון ייפול.

ב. התקשורת יורדת על המשחק כי הוא פופולרי. התקשורת היום יותר מכל זמן אחר נמצאת במרדף מתמיד אחר רייטינג. בכל רגע נתון יכול להיות מצב שבו אנשים ימצאו מקום חלופי להתעדכן ממנו בחדשות, וזה ישאיר אותם בלי עבודה. אז איך דואגים לקבל צופים? מדברים על משהו פופולרי, או יותר טוב מזה – יורדים על משהו פופולרי. ככה זה גורם לשחקנים של המשחק לקום ולהגן על המשחק האהוב שלהם, וזה רק מקדם את הפרסום של הכתבה. אז כמה שיותר תגובות, וכמה שיותר ויכוחים, כך זו הופכת להיות כתבה יותר מוצלחת. ואם זה מה שהכתבה מנסה להשיג, אז הכי חכם להתעלם ממנה.

ההורים: ההורים עשויים לשאול למה אנחנו מבזבזים זמן על תחביב כזה או אחר. אבל למעשה, אפשר לשאול את זה על כל דבר. למה אנחנו יוצאים לחופשה ומבזבזים זמן וכסף? למה אנחנו יוצאים לקניות אם יש לנו מספיק בגדים? למה שנלמד לנגן אם אנחנו לא רוצים שום עתיד מוזיקלי? אז למה ליהנות מסרט טוב, או תוכנית טובה? או מספר מוצלח? או לגלף עצים? או להתעמל? אין לי תשובה טובה לאף אחת מהשאלות, במיוחד בחברה הדתית, שם כל רגע פנוי נחשב למבוזבז כי אנחנו אומרים שאשכרה יש דברים חשובים יותר לעשות במקום, כמו ללמוד תורה.

אבל אני כן יודע שלכולנו יש תחביבים שאנחנו אוהבים לעשות, שגורמים לנו להרגיש יותר טוב ולהיות יותר טובים. אנחנו מתפתחים מהתחביבים שלנו, והופכים להיות אנשים מעניינים יותר, וזה לא דבר רע. ובמקרה זה מדובר במשחק ממש מעולה. הוא מוציא אנשים מהבתים שלהם, מעודד לעשות פעילות גופנית, גורם לאנשים להתחבר עם אחרים, ועוד. איזה עוד משחק עושה את זה בימינו? איזה מין תחביב מתעלה על זה? האם עדיף לראות הישרדות? לשחק במחשב? לא נראה לי.

האוהדים: הדבר שיכול להרוס לך כל דבר שאתה אוהב, זה האוהדים של אותו מוצר. אבל אל תיתן לאוהדים האחרים להרוס לך משהו נהדר. נכון, אולי אתה לא מכיר את כל הסוגים ואת כל הטריקים הקטנים, אבל יש אינטרנט בימינו, והוא יכול לעזור לך להתגבר על זה. אני שמח שמצאת משחק שאתה אוהב, כי זה מה שחשוב. במשחק כמו פוקימון גו דברים כמו: השקעה, נחישות והתמדה ינצחו ניסיון של 20 שנה במותג. כי בינינו המשחק לא כזה קשה. אז בתור אוהד פוקימון, אני מקבל אותך בברכה למשחק, ואם תרצה עצה אני אייעץ לך, ואם תרצה להצטרף למותג, אני אשמח להנחות אותך, כאח, ולא בהתנשאות.

תהנה מהמשחק!

– – – – –

ולמי שחיכה להסבר איך מוכיחים שהמשחק זה לא דבר מסוכן, אז הנה ההסבר:

הסיבה שאנשים עכשיו מרגישים צורך להגיד לך שפוקימון גו זה מסוכן זה בגלל האשליה שהמוח יוצר. המוח הוא לא איבר מושלם, הוא לא יכול לעבד כמויות אדירות של מידע כדי להגיע לתוצאה מדוייקת של סכנות מדברים שונים, אז הוא עושה הערכה. איך זה עובד? ככל ששמעתי על יותר מקרים של משהו, וככל שהמקרים האלו היו יותר קרובים אלי, ככה יש סיכוי גבוה יותר שהדבר הזה יקרה גם לי.

האם זו דרך רעה לשער דברים לעתיד? לא, זאת דרך די טובה. האם היא מושלמת? ממש ממש לא. מאחר וזה אומר שמקרים נדירים שהתקשורת תביא לנו (כי זה עושה חדשות) יתפסו אצלינו כסבירים יותר לקרות מדברים "משעממים" שקורים כל יום.

לדוגמה, עשרות אנשים נשדדים בכל יום באמריקה. סתם ככה. אבל זה משעמם, אין מצב שיספרו לכם על זה. מצד שני, קבוצה קטנה של אנשים נשדדה פעם אחת כשהיא שיחקה פוקימון גו וזה הופך לחדשות! זה הופך לכותרות! על זה תשמעו! העובדה היא שאנחנו שומעים על כל מקרה שקשור לפוקימון גו, כל תאונה הכי קטנה שקרתה בעקבות המשחק מדווחת, וזה אומר שדווקא קרו ממש מעט תאונות בהקשר של פוקימון גו, הרבה פחות תאונות שקורות לאנשים סתם ככה, בלי קשר למשחק.

אפשר להבין לפי זה שאין באמת שום סכנה ב-לשחק בפוקימון גו. למען האמת, יותר סביר להינזק מהשמש בזמן שאתה משחק במשחק, מאשר להינזק בעקבות המשחק עצמו, אז תזכרו להיות חכמים בשמש, למרוח קרם הגנה, לשים כובע ולשתות הרבה מים.

שחקו בשכל!

פוסטים קשורים

17 תגובות

  1. הטור הכי חכם שיצא לי לקרוא מזה זמן רב! לדעתי צריך לפרסם את התשובה הזאת ברשת כל אתר, בכל דף פייסבוק ואפילו להעלות את זה ליוטיוב אם יש מישהו שמתנדב להנחות. צריך להראות לאנשים עד כמה דרך המחשבה שפוקימון גו הוא מסוכן\פתטי\מטומטם זו דרך חשיבה ילדותית ומפגרת ואולי ככה אנשים יבינו עד כמה התקשורת מוכרת להם בולשיט בזה אחר זה.

  2. אני אוהבת תמשחק והכל אבל יש משהו שמביא לי את העצבים וזה שילדים מהשכבה שלי,אלא שעוד חשבו שפוקימון זה ילדותי משחקים עכשיו בזה ולא סתם משחקים. הם חושבים את עצמם וחושבים שהם אשכרה מבינים יותר ממני בפוקימון וזה מביא לי תעצבים! אפילו התפתחות הם לא אומרים נכון!הם קוראים לזה אבולוצייה וזה ברור שכל מה שהם יודעים זה כי הם רואים תפרקים ואני עוד פעם חוזרת ואומרת להם לשחק במשחקים המקוריים ולראות את הסדרה החדשה.
    אבל הם ממשיכים להתנהג כמו פוקימון מאסטריפ…לאש קאטצ'ם אין זכות להגיד שהוא פוקימון מאסטר והוא בעסק כבר 20 שנה!לכם יש זכות להגיד את זה??!לא!

  3. אנונימית, אני חושב שאם הם מתנשאים עלייך, את יכולה להעיר להם שהם נובים. ואם הם לא יודעים מה זה נוב, זה רק מראה כמה הם נובים.
    מצד שני, יהיה הרבה יותר כיף לכולם, אם במקום להיכנס למגננה או התקפה, תנצלי את זה להתחבר אליהם. אחרי הכל, עכשיו כולכם אוהבים משהו משותף.
    אני לא אגיד לך להימנע מהתענוג להסביר להם משהו שאת מבינה הרבה יותר טוב מהם, או לתקן אותם במילים (למרות שהתפתחות זה תרגום מעולה לאבולוציה), אבל אין סיבה להרחיק אותם. ומקסימום, אם את לא מסתדרת אז אפשר להתרחק, ולחכות שיצאו קרבות בין מאמנים בשביל להוכיח להם.

  4. המשחק עצמו דפוק ורואים שהוא לא באמת קשור לפוקימון.
    פוקימונים מתפתחים על סוכריות אין iv ופיקאצו נחשב נדיר לא מבין איך העכברוש החלש והמעצבן הזה נחשב נדיר. אני אומר לכם זה רק בגלל שהוא הפוקימון היחיד שאנשים מכירים.

  5. אין לי בעיה עם כאלה שמשחקים בו ודווקא נראה די כיף אבל אנשים שמשחקים בו וחושבים שהם מבינים משהו ואף פעם לא באמת שיחקו במשחק בפוקימון אמיתי זה האנשים שאני הכי לא סובל ודווקא הם האנשים שתמיד קראו לנו מוזרים ששיחקנו בפוקימון

  6. לא הבנת נכון חחחח אני מתעצבנת אבל בשקט אני כן נהנת איתם כשאני פוגשת אותם והכל פשוט אני רוצה שיבינו שפוקימון זה לא סתם העונה הראשונה והמשחק הזה מצד שני אין מצב שאני נותנת לטרנד הזה לעבור לפני שהם ישמעו איקוזה!
    סלוברו-אל תקרא לפיקה חלש,בחיים,אבל בחיים אל תזלזל בפוקימון שניצח דרגונייט של אלוף תפוז וזה שניצח את אגיסלאש והיגע לתיקו עם לטיאוס

  7. הכי טוב לשחק מה שאתה אוהב בשעות נוחות ל היום בעיקר בפרקים עם מים וכובע וכמובן מצב רוח ותמיד לא להיות לבד ולשמור על עצמך ולסיים לב לדרך לא לנסוע באופנים באוטו אלה לשחק בטוח ומי שאומר שזה לא טוב חבל מפסיד זה כיף עם שומרים על בדיחות בדרך.

  8. סלוברו, בחיאת, אני יכול להגיד שהם היו צריכים לזרוק את פיקאצ'ו בסינו ולתת לצ'ימצ'אר של אש להיות הפוקימון הראשי שלו. אתה לא יכול להגיד סתם שמתאים לדמות הראשית פוקימון שאתה אוהב רק כי אתה אוהב אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *