סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

כתבה: מה זה מיספרינטים? / רז

בכתבה הזו אנחנו נתייחס לקלפי המיספרינטים, איך ניתן לזהות אותם ואני אציג בפניכם כמה מיספרינטים.

מה זה בעצם מיספרינט?
מיספרינט (misprint) זה קלף פוקימון שהודפס בצורה שגויה ולכן יש בו שגיאות. השגיאות יכולות להיות מזעריות (כמו שיהיה כתוב על הפוקימון HP50 במקום 50HP) ויכולות להיות בולטות מאוד (נגיד חפץ שלא כתוב עליו את החוק של החפצים). בנוסף לכך, שגיאות כאלה יכולות להתרחש באופן מקרי ונדיר מאוד (כמו קלף הראיצ'ו שאזכיר עוד מעט), ויכולות להתרחש על כל העותקים של הקלפים מאותו הסט. בדרך כלל מיספרינטים שיש להם מעט עותקים הם יקרים יותר מאשר מיספרינטים שמתרחשים על כל העותקים של הקלפים מאותו הסט. שימו לב לא להתבלבל בין מיספרינטים לבין מיסקאטים. מיספרינט זה טעות בהדפסת הקלף, ומיסקאט (miscut) זה טעות בחיתוך הקלף.

בתמונות הללו ניתן לראות את הקלף הExp. Share, כאשר הקלף השמאלי מהסט Next Destinies מכיל את חוק החפצים (מופיע מתחת לתמונה של הקלף), בעוד המיספרינט מימין, מהסט Dragon Vault, אינו מכיל אותו.

איך אני יכול לדעת אם יש לי מיספרינט?
אם אתם רואים שיש לכם קלף ששונה משאר העותקים שלו בכתב, בתמונה או בכל דבר אחר, יש מצב שהוא מיספרינט. אני לא מצפה מכם להתחיל לחפש על כל הקלפים שלכם טעויות, אבל שווה להעיף מבט בקלפים הנדירים יותר שלכם או בקלפים שנראו לכם שונים ויוצאי דופן בעבר כשקיבלתם אותם או כשהוצאתם אותם מהעטיפה.

אתה יכול לתת דוגמאות למיספרינטים?

הסתכלו על הקלף הזה. במבט ראשון, הכל נראה נורמלי, נכון? מתקפות נורמליות, השם מאוית כמו שצריך והכל תקני. רק שדבר אחד לא אמור להיות שם – חותמת הPRERELEASE. הקלף הזה לא היה אמור להיות PRERELEASE. מה שקרה הוא שמספר עותקים של ראיצ'ו מBase Set הודפסו לצד גיליון של קלפייבלים מסט Jungle, כאשר הקלפייבלים כן היו מיועדים לPRERELEASE. אתם כבר יכולים לנחש מה קרה. הקטע היותר מגניב בקלף הזה הוא שלפי שמועות, רק 6-50 קלפים הודפסו עם החותמת הזאת! WoTC הכחישו את קיומו במשך שנים, מכיוון שכנראה חששו שאנשים ינצלו את המיספרינט למכירות במחירים עצומים, וניסו להיפטר מהקלפים האלה. הם בהחלט צדקו, כי העותק של המיספרינט הזה נמכר לפני כמה שנים במחיר של יותר מ10,000 דולר! מטורף, לא?

הבעיה בקלף הזה היא כמובן במתקפה השנייה שלו, Scorching Fire, שדורשת אנרגיית אש אך מישהו שם בה בטעות אנרגיית לחימה. ההסבר שמאחורי זה מגיע מהסימון שכל סוג מקבל. סוג Colorless מסמנים באות [C], ואת Water באות [W], וכך גם לסוג האש (Fire) יש סימון. הקטע המעניין הוא שאת סוג האש לא מסמנים באות [F], אלא באות [R]. האות [F] שמורה לסוג הלחימה (Fighting). וזה מה שאני חושב שקרה בצ'ריזארד הזה. העובד שיצר את הקלף בתוכנה ראה פוקימון אש, אוטומטית חשב על Fire וסימן אותו באות [F] וכשזה הגיע למדפסת, זה הדפיס את הסוג הלא נכון. הטעות הזו יכולה להגיע לערך של כמה מאות שקלים.

אני רוצה לסיים עם מיספרינט חדש ומיוחד מאוד. זהו היידריגון הולו מהסט Phantom Forces, וכאשר מסתכלים עליו טוב, ניתן לראות על התבנית את הצל של דיאנסי. את התמונה הזו צילמתי והעליתי אותה לפוקיביץ' ורציתי לדעת מה הערך של הקלף. מסתבר שיש לעוד אנשים את המיספרינט הזה, וגם קיימת כמות מעטה יחסית של עותקים עם המיספרינט הזה. עוד נודע לי שמישהו התקשר לחברת פוקימון בקשר למיספרינט והם אמרו שהם גילו את התקלה במהרה, ולכן סביר להניח שמצאו את התקלה אחרי ההרצה הראשונה של הדפסת הקלפים עם המיספרינט. המחיר כרגע לא ידוע מכיוון שלא ניתן להעריך מחיר של מיספרינטים חדשים יחסית, וכל מה שנותר הוא לחכות כמה שנים ולקוות שהקלף הזה ייהפך לנדיר.

מקווה שנהניתם מהכתבה החופרת שלי ושלמדתם דבר חדש אחד או שניים.
אשמח אם תשתפו כאן גם מיספרינטים שיש לכם.
בתודה, רז.

פוסטים קשורים

10 תגובות

  1. לי יש גם קלף עם טעות, הוא מהסט שוחרר ובו רואים וורטלטל וליד השם שלו רואים תמונה של טוטודייל במקום סקווירטל, אז זה אומר שהקלף נדיר? וכמה הוא שווה?

  2. ~איתי
    בעבר שוחררו קלפים מסוג דלטא אשר פוקימון דלטא היו פוקימונים שקיבלו בקלף סוג שהוא לא הסוג הרגיל שלהם (לדוגמא דאוקסיס מסוג חשמל). יצא גם פידג'יוט מסוג דלטא, אך הסוג שלו היה חשמל ומתכת. יש מצב שהקלף שיש לחבר שלך הוא זיוף. אשמח אם תצלם את הקלף ותעלה את התמונה לפה כדי שאוכל לענות לך תשובה שאני בטוח בה ב100%.

    ~אמיר147
    לא ידוע לי על מיספרינט כזה ולכן אני לא יכול לדעת אם מדובר בקלף נדיר מאוד או בזיוף. אשמח אם תצלם אותו ותעלה לפה את התמונה על מנת שאוכל לבחון אותו.

  3. כתבה מושקעת לחבר שלי יש מיספרינט של איווי בקלף של איווי אבל התמונה של איווי היא פלריאון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *