סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

ג'סי ג'יימס – E! True Hollywood Story

ג'סי ג'יימס היה שודד בנקים ורכבות במערב של אמריקה הישנה. הוא היה ידוע בעיקר בתור המנהיג של כנופיית ג'יימס-יאנגר, קבוצת פורעי חוק. ג'סי ג'יימס נולד ב5.9.1847 בקירני, מיזורי. הוא ואביו שירתו בצבא הקונפדרציה לפני שהחלו את דרכם כפושעים במערב הפרוע. האחים לבית ג'יימס עשו לעצמם שם כשודדי בנקים ורכבות, במסגרת כנופיית ג'יימס-יאנגר. הוא נרצח על ידי רוברט פורד בשנת 1882, לאחר שהשיג לעצמו סטטוס של אגדה על מעשיו הלא חוקיים.

ג'סי ג'יימס
ג'סי ג'יימס

נעוריו;
פורע החוק, השודד, והאגדה, ג'סי וודסון ג'יימס נולד ב5.9.1847 בקירני, מיזורי. הוא ואחיו פרנק ג'יימס הגיעו ממשפחה מיוחסת של חקלאים. אביהם, הכומר רוברט ג'יימס, היה כומר בפטיסטי. הוא נישא ל-זרלדה קול ג'יימס ויחד הם עברו מקנטקי למיזורי בשנת 1842. בקיץ של 1863, חוות המשפחה הותקפה באכזריות על ידי חיילי האיחוד. ג'סי ג'יימס היה רק בן 16 כאשר הוא ואחיו נהפכו לחיילי גרילה של הקונפדרציה, לצד אישים כמו וויליאם קאוונטריל ו"בלאדי ביל" אנדרסון.

אחים לפשע;
הטענה בדבר הפיכתם של האחים ג'יימס לפושעים אינה אחידה וצד אחד של המטבע מאשים את ג'סי ופרנק באכזריות כלפי חיילי האיחוד, בעוד שצד אחד טוען שזהו היחס הברוטאלי שהאחים קיבלו שהפך אותם לפורעי חוק. כך או אחרת, הם מרדו בחקיקה האזרחית ולקחו את החוק לידיהם. הם החלו לשדוד רכבות, כרכרות ובנקים שהיו בבעלותו של המוסד הצפוני. ההשערה הרווחת היא שהכנופיה נהגה לפעול כמו "רובין הוד", כאשר היא שדדה את העשירים ונתנה את הממון לעניים, אך אין שום ראיה לכך. מ1860 ועד 1882, כנופיית ג'יימס הייתה המפחידה ביותר בהיסטוריה האמריקנית. אחראית ליותר מ20 שודים, דבר אשר כלל את רציחתם של אינספור אנשים אשר עמדו בדרכם. השווי המוערך של הממון שהם גנבו עומד כיום על 200,000$ (סכום אסטרונומי במושגים של פעם). הם היו אגדות. בתאריך 7.12.1869 הכנופיה שדדה את בנק מיזורי. ג'סי ג'יימס ביקש לפרוט שטר של 100$, כאשר במוחו הוא היה משוכנע שהבנקאי אחראי למותו של "בלאדי ביל". בתגובה לכך הוא ירה לאדם בלב. עיתונים מקומיים כינו את המעשים באותו יום כאכזריים וקראו ללכידה של הכנופיה. מאז ועד מותם, היה מחיר על ראשם של חברי הכנופייה.

ג'יימס
ג'יימס

חיים אישיים ומוות;
ב1874, ג'סי ג'יימס התחתן עם אהובת ליבו משכבר הימים ובת דודתו – זרלדה. לזוג היה שני ילדים. שני האחים לבית ג'יימס היו ידועים כאנשי משפחה למופת, כאלה שבילו עם נשותיהם ולא זנחו את ילדיהם, אבל כל זה לצד חייהם כפורעי חוק.

למרות שהם היו מוגנים על ידי התומכים שלהם, האחים ג'יימס תמיד היו בתנועה. גם לאחר ששאר חברי הכנופיה נהרגו וחבריהם נשלחו לכלא ל25 שנה. בשנת 1879 האחים תכננו שוד עם צ'ארלי ובוב פורד. הם לא ידעו שהמושל של מיזורי הבטיח פרס כה גדול לאחים פורד, כך שהם היו חייבים להפוך לבוגדים. לאחר ארוחת הבוקר בתאריך 3.4.1882, פנה ג'יימס ליישר תמונה על קיר ביתו, ובוב פורד ירה בראשו של ג'סי ג'יימס, מאחורי הגב, כשהוא חסר הגנה. הוא מת במקום. הוא היה בן 34. מאז אנשים במיזורי ובעולם כולו רואים ברצח מעשה פחדני. לאחר שלושה חודשים פרנק ג'יימס הסגיר את עצמו, הוא נשפט אך לא הורשע מחוסר ראיות ומאותה נקודה ואילך, הוא חי את חייו בשקט ובצנעה.

ג'סי
ג'סי

מורשת;
ההשפעה של דמותו של ג'סי ג'יימס מלווה את התרבות המערבית עד היום. יש הרואים בו כרובין הוד האמריקני, חקלאי זוטר אשר עומד מול התאגידים, דבר אשר מלווה את הזכרון שלו עד היום. למרות אישיותו השנויה במחלוקת, הוא נתפס כגיבור על ידי התנועה הנאו-קונפדרטיבית. השפעתו הייתה כה גדולה שמדי שנה נחגגים "ימי תבוסתו של ג'סי ג'יימס" במינסוטה. עוד השפעות שלו על התרבות כוללות סרטים ואפילו הומאז' בתוכנית הילדים "פוקימון", שם נקראים הנבלים של הסדרה על שמו; ג'סי וג'יימס לסירוגין. ובדומה לדבר האמיתי, גם הם עוסקים בגניבה ובניסיון לבצע שודים.

פוסטים קשורים

12 תגובות

  1. אני מבין שזה סוג חדש של חומר ולא כולם רגילים לזה, אבל אם תהיה הענות טובה, נכין דף גם לבוץ' קסידי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *