סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

טבע חדש: שאנדלור / משה מושונוב

שם: שאנדלור.
ממלכה: פוקימונים.
מערכה: רוח ואש.
מין: פתיינים.

השאנדלור (או צ'אנדלור) הוא פוקימון נדיר. למעשה הוא בקושי נמצא בטבע מכיוון שכדי להגיע לצורתו הסופית, הוא צריך לגעת באבן הערביים, אך תת-צורתו, למפט, אינו יכול להבדיל בעצמו בין אבן רגילה לאבן ערביים ולכן הוא מעדיף לוותר על המאמץ ולהיות מאומץ על ידי האדם.

שאנדלור מוכר בעיקר בניצולו על ידי האדם. הוא משמש בין היתר כפוקימון המאיר כנסיות, מסגדים, בתי הכנסת ופולחנים שונים למיניהם. משמש גם כפוקימון המשרה אווירה לאופרות ומחזות טראגיים. יש אף כאלה שמשתמשים בו רק כדי לעורר רושם מקצועי כקוראים בקפה או בקלפים. אך מלבד היחס הזה, שאנדלור מבסס את עצמו בידי האדם כפוקימון עוצמתי למדי. למעשה, עוצמתו כשאנדלור כל כך גדולה שרק אצל רביעיית האליט והתאומים של הרכבת התחתית של יונובה, מצליחים להשתלט עליו באופן טוטאלי. כשהוא לא מנוצל על ידי האדם, הוא נמצא בשמורה מאוד ספציפית בהולנד. ובכלל, שאנדלור מפורסם בעיקר ברחבי אירופה.

בשנים האחרונות, כאשר שאנדלור נחשף גם לקרבות, נראה היה שלהבתו אינה שורפת דבר וכל גוף יריב שהוצת לא נצרב ולא נפגע. אבל כך זה רק נראה מבחינה חיצונית. הלהבה של השאנדלור שורפת את הרוח והנפש שבתוך החי. שאנדלור "ניזון" מנשמת יריבו והופך את גופו הפיזי לסתמי וריקני. בנוסף, עד אותה התקופה, טענו המדענים כי מערכתו של שאנדלור היא על-חושית ואש בגלל היכולת שלו לנופף בלהבותיו בצורה מהפנטת ובכך היא מפתה את הקורבן על מנת לספוג את רוחו ולגרום לו למוות. כאשר שאנדלור מצליח להרוג יותר יריבים ולספוג את רוחם, הוא הופך לחזק יותר, אך רגוע יותר.

על אף שמערכתו היא אש ורוח, הוא מסוגל ללמוד מתקפות כמו על-חושי ודופק אפל. על פי האוניברסיטה העולמית, הוא נחשב כ"פוקימון עלית". בנוסף, הוא אינו מושפע לא רק ממתקפות נורמליות ומתקפות לחימה, הוא מצליח להתחזק ממתקפות אש ובכך מקזז את נזקו מאש כלא אפקטיבי כלל.

הטבע של שאנדלור נחשב לטבע נינוח ורגוע, אך תחשבו פעמיים. מטרותיו של שאנדלור הן מלאות ברוע וכאשר הכוח הרב מוחזק בידיהם – הם בלתי ניתן לעצירה אלא רק לריסון. במדינות כמו רוסיה וצרפת, יש אזורים שמרתיעים בעזרת שלטים על סכנה לפגישת שאנדלור כי פגישה עימו בדרך כלל נגמרת במוות.

שאנדלור בנוי כמו נברשת ומכאן גם נגזר שמו. להבותיו מוגנות ברשת פלזמטית שעוטפת אותן בפני רוחות חזקות וגשמים עזים. הוא אינו מתרבה, אך במותו, כאשר להבתו נכבית, זולגות טיפות לבנות מעיניו הבוהקות אשר יוצרות באופן מיידי את צורתו הראשונה, ליטוויק.

כאשר המערכות החושיות מודיעות של שאנדלור מודיעות על קיצו, הוא רוקד ריקוד שנקרא "ריקוד הלהבות הסגולות" שבעצם מהפנטות כל חי ברדיוס של 100 מטר. במידה והוא מצליח להפנט ובכך ל"אכול" ולשרוף את נשמת הקורבן, נוספת לו עוד שנת בחיים. אך במידה ולא מצליח להפנט דבר, הוא גוסס במשך כחמש שעות ומתנפץ.

פוסטים קשורים

13 תגובות

  1. ליאור – זה מבוסס על חצאי אמיתות וחצאי המצאות.

    משה – הייתי רוצה לראות אחד על ויקטריבל, הוא נראה מעניין.

  2. אהבתי
    פוקימון קריפי… ולא חשבתי שתעשה כתבה לפוקימון שנראה כאילו נוצר על ידי האדם.

  3. ״מצוי בביתי כנסיות״
    XD
    יש לנו מברשת ממש דומה אצלנו בבית כנסת ושאני רואה אותה היא באמת מזכירה לי אותה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *