אחרי כתיבה של אין ספור מילים, תואר בתקשורת כתובה ו20 שנה בתחום הפוקימון, חשבתי שיהיה הולם אם אכתוב פינה ובה אעביר את ידיעותיי לדור הבא. כך שאם אתם רוצים להתנסות בכתיבה, להצליח בעולם הפוקימון, או סתם ללמוד משהו חדש, הפינה הזו היא בשבילכם!
שיעור שלישי: לתת מענה / לספק את הצורך!
בלא מעט מהמקרים, כאשר אנחנו עושים משהו, אנחנו עושים את זה למען עצמינו. נניח, כתיבה היא דרך הבעה שמשמשת פורקן למה שמתחולל בתוכנו. אבל אף פעם זה לא מזיק שגם היעד שלנו יתחבר למה שאנחנו כותבים ויהנה מזה, כי אז אפשר לבנות סביב העניין קהילה, חברויות ותחום עניין משותף. זה השיעור של היום.
אחת הדרכים לעשות את זה היא למצוא מה אנשים מתחברים אליו, מה הם אוהבים ולאיזה תחום יש ביקוש גבוה. לדוגמה, אם הייתם שואלים אותי מה יעבוד ב6.5.2025, הדבר הראשון שהיה עולה לי לראש זה מכירה וקנייה של קלפים, דירוגים, חדשות אודות עולם ההחלפות, מציאות נדירות ועסקאות מעניינות שמתרחשות בקהילה, בארץ ובעולם.
דרך שנייה היא פשוט לפנות אל הדבר שאנשים הכי אוהבים – את עצמם! תחשבו כמה גזירי עיתון יש להורים שלכם עם תמונות שלהם כשהם היו צעירים ושאלו אותם לגבי החופש הגדול או מסיבת פורים העירונית. אותו דבר גם עם הדור הצעיר – הוא אוהב ששואלים לדעתו, הוא אוהב להביע את עצמו, לראות את עצמו מופיע בסרטונים, קליפים או רילים.
כדי להמחיש את הנקודה, אזכיר לכם שבעבר אני הייתי עובר באירועים חברתיים, מצלם סרטונים כמו "יש לך 10 שניות לנקוב בשם של פוקימון שמתחיל באות ס'", הייתי משתף אנשים בסרטונים של מדריך הוידאו "אלפא ספיר", כך שכל אחד מהם היה המנחה לאותו פרק, הייתי מצלם אנשים בכנסים החברתיים של האתר בתמונות סטילס, והייתי מכניס אנשים כדמויות לסיפורים כמו "הסיפור של כולנו", ועם ההצלחה של הפרויקטים האלה אי אפשר להתווכח.
חשוב אבל להבהיר שזה שאתם נותנים מענה למשהו, מספקים את הצורך של אנשים, או הופכים את המוצר שלכם לנגיש, שזה לא יבוא על חשבונכם. קל מאוד לטבוע בתהליך הזה, לאבד את הזהות שלכם ולהפוך את כמות התגובות והלייקים שאתם מקבלים לסממן שמעיד כמה אתם שווים. זה לא. אתם בני אדם מצליחים וזה שפרויקט אחד, שניים או מאה נכשלים לא מעיד שום דבר עליכם, על הכישרון שלכם או על תחושת המסוגלות שלכם.