סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סט בסיס משלחת / אקספדישן בייס סט / Expedition Base Set

"סט בסיס משלחת" (Expedition Base Set) הוא שם חפיסת הקלפים ה13 של פוקימון (TCG). סט זה יצא לאור בתאריך 15.9.2002, והוא מכיל 165 קלפים. זהו הסט הראשון מסדרת "e-Card", המתאים לקורא האלקטרוני של נינטנדו (e-Reader). בעזרת אביזר זה, ניתן לסרוק את הקלפים בחלק התחתון שלהם, מה שמעניק לשחקן את האפשרות לראות את המידע של הפוקידע, לשחק במיני משחקים, לנגן נעימות מסוימות או להפעיל את המתקפה הנחבאת של אותו פוקימון. עם זאת, מתקפות נחבאות אלה אינן חוקיות במשחק הרשמי של TCG. קלפים אשר ניתן לסרוק בe-Reader המשיכו עד "אגדות נסתרות" (Hidden Legends).

סט זה מציג לראשונה את קלפי הTM, אשר מאפשרים לפוקימונים להשתמש במתקפות שהקלפים האלה מוצמדים אליהם (בדומה למתקפות TM במשחקי הוידאו של פוקימון).

סט זה הציג שיטת משחק ארוכת טווח וזו חילקה בין כוחות הפוקימון ל"Poké-Powers" ול-"Poké-Bodies", וכך נוצר מצב שעל מנת להשתמש בPoké-Powers יש צורך בהפעלה שלהם, ואילו Poké-Bodies מופעלים באופן אוטומטי, אלא אם כן נחסמו על ידי כרטיס ספציפי. שני כוחות אלה הפכו להיות הרבה יותר מועילים וחשובים רק לאחר יציאת הסטים של רובי וספיר, שהציגו את היכולות של הפוקימונים.

סט זה גם מציג שינויים ויזואליים בכל הנוגע לקלפים, לדוגמה: הגבולות השמאליים והתחתונים של הקלף הוגדלו כדי להכיל את הקוד שמשמש את הe-Reader. עוד שינוי ויזואלי הוא שחלון הציור מעוגל מצד שמאל. עבור פוקימוני הולו נדירים, הזן של הפוקימון, האורך והמשקל הועברו לצד שמאל. לקלפים שאינם הולו, אין את הפרטים הללו. סמל הסט הוצג בתחתית הקלף מצד ימין. 

בגלל הפורמט החדש של קלפים אלה, יוצרי הקלפים באותה תקופה חשבו שזה יהיה מהלך טוב לאזן את המשחק עם קלפים פחות חזקים של גרסאות שהודפסו בעבר. לדוגמה, בסט זה קלף "הסרת אנרגיה 2" עושה את אותו אפקט כמו הקלף הזהה לו ב"סט בסיס", רק שהפעם יש צורך להטיל מטבע על מנת לקבוע אם ההשפעה שלו מוצלחת או לא.

http://pocketmonsters.co.il/wp-content/uploads/2013/03/Expedition_box.jpg

טריוויה:
– סט זה היה ידוע בשם "מימד חדש" (New Dimension), אך מאחר ורשי התיבות שלו היו דומים לסטים כמו "ניאו דיסקברי" (Neo Discovery) ו"ניאו דסטני" (Neo Destiny) אז הוא שונה לשם העכשווי שלו.

קלפים:

.

למדריך המלא למשחק בקלפי החלפה של פוקימון (מאמר כתוב) / גלעד

למדריך המלא למשחק בקלפי החלפה של פוקימון (מדריך וידאו) / רז

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *