סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

למה פורומי פוקימון לא מצליחים בארץ?

רותם שמואלי הוא המייסד, המנהל והכוח המניע מאחורי פורום כללי שנקרא "MyForum". פורום זה דוגל בזלזול בתרומתם של גולשים, במתן באנים ובהאשמה גורפת של הגולשים בכל מה שלא בסדר בו. בעבר פורום זה היה ידוע תחת השם "פוקימונס" ומן הראוי שאגלה לכם שבעוונותיי השקעתי בפורום זה ארבע שנים מחיי. תקופה שאני מתחרט עליה בכל פעם מחדש.

המקרה האחרון שהבהיר לי שMyForum הוא מחראה אחת גדולה של ילדי כאפות אירע הערב. במהלך שיחה בין גולשי האתר, הועלו טענות בנוגע לטיבה של ההנהלה וההחלטות שהיא מבצעת. שיחה זו הובילה לתהייה מה קרה לפרויקטים מן העבר אשר נסגרו עם הזמן ואיפה הם היום? אחד הגולשים שאל אותי האם אני יודע מה עלה בגורלו של "פרויקט חייקו". מאחר ושהותי המחודשת באתר הייתה אחרי מתן באן שקיבלתי בשל פרסום האתר "פוקימון: מפלצות כיס", רציתי לפעול לפי החוקים והפניתי את הגולש הסקרן לעבר גוגל. מיד לאחר מכן, פקח האתר, אלון בן ה11, נתן לי אזהרה. אתם מבינים? האזהרה הייתה למרות ניסיוני לשמור על חוקי האתר תוך כדי התחשבות בשיחה שהתנהלה באותו רגע בטופיק דיבורים. אבקש גם להדגיש שהאזהרה ניתנה בשל פרסום האתר גוגל, כאשר פרסומות האתר מכסות את MyForum מקיר לקיר.

אסור לפרסם תמונות של חתולים, אסור להעליב דמויות מנגה ואסור להגיד שמות של ציפורים.
אסור לפרסם תמונות של חתולים, אסור להעליב דמויות מנגה ואסור להגיד שמות של ציפורים.

מקרה נוסף הוא אלכס. אם אשאל אתכם מה מנהל אמור להציע לקהילה אותה הוא מנהל, לבטח תגידו לי: אוזן קשבת, פעילויות, התחשבות בזולת ומתן פתרונות אשר עוזרים הן לפורום והן לגולשים. אלכס לא מאמין באף אחד מהדברים האלה. מדובר במוטציה אנושית אשר החליטה לנתק כל קשר עם בני האנוש ולקחת את מקומה הראוי בממלכת החתולים. במהלך השנים אלכס כיהן אין ספור פעמים בתור פקח ובתור מנהל ראשי, רק כדי לתת באנים, לחלק אזהרות, לאיים על גולשים ולנסות להכפיף את דעתו המשוגעת על גבי ילדים בגילאי 6-13. בקיץ שעבר, כאשר האתר היה על סף פירוק, נשאלתי בתור האדם המשקיע, הותיק והתורם ביותר באתר, מה יכול להביא לצמיחתו המחודשת. השיחה התנהלה בצ'אט ותשובתי לא איחרה להגיע – צריך לסלק את אלכס מניהול. זה קרה. אבל לאחר שקיבלתי באן בשל פרסום האתר שלי, מצאו רותם ושאר חברי ההנהלה לנכון להחזיר את הדבר הזה לניהול מאחורי גבה של הקהילה.

הסיפור האחרון שאבקש לשתף אתכם הוא בנוגע לפורום אחר שגלשתי בו – "פוקימון ישראל" שנוהל על ידי עידן. עוד לפני שקם האתר שלי, ולאחר שקיבלתי באן נוסף מ"פוקימונס", מצאתי את עצמי בפורום פוקימון מתחרה. המשימה שלי הייתה פשוטה – לתרום. אני התחלתי לסקר את עונת הספיישלים ולפרסם ידיעות חדשותיות על בסיס יומיומי. כך עשיתי את מלאכתי במשך שלושה חודשים מבלי אפילו לבקש תגובה או תמורה להשקעתי. לאחר תקופה זו, פניתי אל מנהלי האתר, היו שם איזה חמישה וביקשתי שיאשרו לי להמשיך בשלי, תוך כדי מתן הבטחה שמה שאכתוב מעתה ואילך יהיה חלק מתוכן האתר. ההצעה שלי נדחתה בשל קנאה של המעדכן הראשי (הגולש "מישהו") שסירב לקבל אותי למערכת. מיותר לציין שאחרי מספר שבועות, הפורום נסגר. נעשה ניסיון לפתוח פורום אנימה וגם הוא נסגר.


אחרי צ'אטים, תלונות במשוב, עצומות ופניות להנהלה שלא עזרו במשך שנים, פונים ליוטיוב.

לסיכום, אני לא מחפש הוקרה או הצדקה לכתבה הזו. אני עושה את מלאכתי באתר שלי כי אני אוהב את זה. אבל נמאס לי שפורומים כמו "פוקימון ישראל" ו-"MyForum" עושים יד אחת כדי לנצל את הגולשים, להביא אותם למצב שבו הם צריכים להתחנן על מנת לגלוש באתר, קל וחומר – לתרום לו. וזה מבלי שהזכרתי את העובדה שמנהלי האתר עושים את הכל כדי למרר את זמנם של הגולשים, להפחיד אותם ולהרחיק אותם, וזאת במקום לאפשר להם את מה שאמור להיות זמן איכות בין חברים, מקום של כיף, הנאה והשקעה. זו גם הסיבה למה האתרים האלה והפורומים הנלווים שלהם לא מצליחים.

אני מזמין אתכם לעשות את השינוי. אני מזמין אתכם לקחת חלק ב"פוקימון: מפלצות כיס".

פוסטים קשורים

36 תגובות

  1. היי היטמן, זה נדב.
    בתור גולש בMyForum, אני פשוט חייב להסכים איתך כאן בכל מילה. עקבתי אחרי כל דבר שקרה היום גם אחרי הבאן שקיבלתי. סיפור מצחיק אגב, בגלל שאלכס החליט להעניש אותי באזהרה בלבד (על כך ש"העלבתי" את עומר, שכתב לו במפורש שלא פגעתי בו בכלל) ובנעילת הסיפור שלי, אבל כשיזמתי פנייה אישית לאלכס, ממנה הוא התעלם, אדם הוסיף אותי לשיחה איתו במסנג'ר. אלכס התחיל לעשות עלי לינץ' – הוא ירד עלי, קרא לי ערס ועוד מלא שטויות מגובבות שאין לי מושג מאיפה הוא הגיע אליהן. אני דיברתי אליו בכבוד. לפחות בכמה כבוד שאפשר לדבר לבנאדם כזה. בסה"כ ביקשתי שיוריד את האזהרה. לא רק שהוא לא הסכים, הוא החליט לשנות את צורת אכיפת העונש שלי משום מה: מאזהרה ונעילת נושא, הוא החליט לקדם את זה לבאן למשך שבוע סתם ככה, למרות שבכלל לא הגבתי בפורום מאז שהוא נעל לי את הנושא. אוקיי, נגיד ש. אבל לא כאן זה נגמר. אדם ניסה להגן עלי ולהגיע עם אלכס להסדר כלשהו. ומה אלכס אמר?
    אני פשוט אצטט:
    אדם אומר/ת:
    הוא אומר שאם תתנצל על הצורה שדיברת על גבי הפורום ותוכיח אכפתיות הוא יסכים להוריד לך תבאן בו במקום.
    הוא טוען שהבאן לא יירד עד אז

    אתם מבינים? כביכול "פגעתי" בעומר, בתומר ועוד כמה משתמשים בפורום, וממי אני צריך לבקש סליחה בשביל שהמשתמש שלי יחזור? בדיוק, מאלכס חולה השליטה הזה. כמובן שסירבתי, מבחינתי שימחקו לי את המשתמש, אני לא מתנצל בפניו. אני לא מוכן להשפיל את עצמי ככה. זה ניצול כוח שלילי במלוא המובן של המילה, ואין לי שום כוונה לשתף פעולה עם אלכס במשחקי האגו שלו. אז אחרי שאני קיבלתי באן לא הוגן על כך שצחקתי עם חברים שלי (חברים, לא סתם אנשים שאני לא מכיר) בעוד שאחרים פה ירדו כאן על ימין ועל שמאל על משתמשים אחרים אך כמובן שלא נענשו כי הם ליקקו לאלכס את התחת, לא נותר לי אלא להסכים עם כל מילה שאמרת.
    הפורום כבר מזמן איבד את הקסם שלו. אני זוכר שפעם נהניתי שם. פעם, כשלא כל דבר עבד לפי צורת חשיבתו המעוותת של ההנהלה הדיקטטורית שאלכס עומד בראשה.

    אני פשוט מחזק פה כל מה שאמרת. רוב האנשים שם כפויי טובה שפשוט עסוקים בלדחוף את האף שלהם לכל מקום שלא קשור אליהם, להחליט החלטות בנוגע לאחרים על דעת עצמם ופשוט להוציא את כל החשק מלגלוש שם בכלל.

    יום טוב 🙂

  2. צודקים. פעם זה היה כיף והקהילה הייתה כיפית, כשדניס היה מנהל וכולם רק רצו לתרום ולעשות פרויקטים. היום זה פורום שכל מה שבאמת משקיעים בו זה הנו"ד שבכל תגובה שלך אתה פוחד מלקבל באן לא מוצדק.

  3. היי,אני ליאם,ואני תומך בטענה זאת.
    ב-My Forum,חלקכם מכירים אותי בתור היומן המיומן.ולמי ששם לב,בחודשים האחרונים בקושי הגבתי.אני שנתיים שם,ויש לי רק 500+ הודעות.ולמה?
    טוב,התשובה היא שהפורום נמצא בקרייסיס מטורף.באנים,ריבים,קללות ודיקטטורה,ומי סובלים מזה?אנחנו,המשתמשים ה"פשוטים",כמוני וכמו אייל.והטעות הכי גדולה של ההנהלה היא שהם הפכו את פוקימונ'ס לפורום כללי ו"נחמד" בשם My Forum.קודם,כשהיינו פוקימונ'ס,המתחרים היחידים שהיו לנו הם פוקימון
    ישראל.וכשהם נסגרו,אנחנו הפכנו לפורום הפוקימון היחיד בארץ וזכינו לשקט.אבל,כשרותם החליט לשנות את הפורום לכללי,אנחנו עברנו למגרש של הגדולים.כעת,המתחרים שלנו הפכו להיות פורומים כמו "Fxp" ו"אטרף",ובוא נודה,מי יכול עליהם?אני זוכר שחבר שלי שנרשם לפורום ולא כל כך אהב אותו ניסה לשכנע אותי לפרוש,אבל אני אמרתי לו שזאת קהילת הפוקימון היחידה בארץ.אבל שבועיים אחרי,הפורום הפך לכללי.וברגע,מה שנראה כמו טריק למשיכת משתמשים חדשים לפורום הפך למוות בטוח,שאני עדיין לא יודע איך אנחנו מצליחים לשרוד אותו.ואז,שחבר שלי אמר לי את זה שוב,הרגשתי שהוא צודק.הוא אמר לי שהמערכת של האתר לא מושקעת ולא מתוכנתת טוב,שההנהלה דופקת משתמשים ומה לא.אז למה לא פרשתי,אם כך?כי זאת עדיין טכנית קהילת הפוקימון היחידה בארץ.אני אוהב לראות מה משתמשים אחרים חושבים על פוקימון,מה הדעות שלהם על הפורום וכו'.אבל מהאני לא אוהב?עריצות.וזה בדיוק מה שקורה בפורום.אז רותם,אם לא תתחיל להיכנס לפוקוס,כולנו נפסיד מכך.ואני מצטער שכשאוהד עשה אותו דבר לפני כמה חודשים,לא הצרפתי לכך.אבל אז הייתי תמים.ועכשיו אני כבר לא תמים.

  4. זה באמת היה נחוץ? ברור שזו אזהרה טפשית אבל תצפצף על זה לבנתיים, מה שמשנה זה האנשים שכיף לך איתם בפורום ולא הנהלה שעוד נוכל להילחם בה… אני נוהג להיות ניטרלי אבל אני מתחיל לחשוב שאין ברירה אלא להוריד את אלכס… טוב מה זה משנה, אני דמיינתי אותי כותב סיפור מצחיק שכולם ייכנסו לפרופורציות, אפילו כתבתי לך בנוד האם אתה זוכר קומיקס שעשינו ביחד, אבל מה זה משנה עכשיו… יצא לי החשק להכל.

  5. שלום לך, היטמן ושלום לגולשים. אני אותו מישהו שהיטמן מזכיר בכתבה. חבל מאוד שאתה מנצל את הבמה המכובדת שלך כדי להביע את דעותיך ולהציג את השנאה שלך לאנשים אחרים לקוראים שלך באתר על מנת שיסכימו איתך. היו לי את הסיבות שלי לא לקבל אותך לאתר, למרות שזו לא הייתה רק החלטה שלי, ואני תוהה כיצד הגעת למסקנה שזה היה מקנאה. האם מפני שלא התקבלת למרות שכל כך רצית? כנראה שכן. אני מאמין שאתה פשוט נעלבת מזה שדחו אותך, אז כדי להצדיק ולרכך את הדחייה, העדפת להחשיב את זה כדחייה בגלל קנאה. כל אחד והדרך שלו להתמודד עם בעיות כאלו. מה שכן, חבל שאתה בוחר לפגוע באנשים ולהוציא להם שם רע ולפרסם את זה כך לקהל הקוראים שלך.

  6. דרך אגב, עכשיו יצא לי לקרוא את הפסקה שכתבת. שוב, כתבת דברי שקר שאין לך שום בסיס כדי להוכיחם. איך אתר, שמחזיק מעמד כבר כמה שנים, עם כמות המידע הרבה ביותר בכל אתרי הפוקימון בישראל הוא זאת כדי למרר את זמנם של הגולשים? איך מנצלים את הגולשים ככה? אשמח אם תסביר לי. ובנוסף, אני לא יודע איך אתה מחשיב הצלחה או לא, אבל כדאי שתפסיק עם נתוני ה"רייטינג" שאתה משתדל לעשות בכל חודש – זה לא הכמות, אלא האיכות. לשמחתי, בפוקימון ישראל יש שילוב של שני הדברים.

  7. היט מן צודק זה כבר נהיה בדיחה מה שקורה שם
    אין אדם שנכנס לפורום ההוא ולא חוטף סכין בגב
    רותם צריך להעיף משם את אלכס כמה שיותר מהר
    אולי יום אחד מישהו שם יקבל שכל ויעשו את זה
    המקרה שהעיפו אותך היה המטופש ביותר שראיתי
    אני בכלל חושב שאין לקהילה הזו סיכוי בגרוש
    בכל מקרה גם אני מחזק את מה שנאמר פה וזהו

  8. נדב – בהתחלה כששמעתי על המקרה הנוכחי שלך, לא האמנתי שזה יגיע עד לרמה הזו. רציתי לשמוע מה יש לחבר'ה להגיד, להציע את עזרתי ולהחזיר את המצב לנורמלי. אבל עכשיו כל מה שנותר לי לומר הוא שזה פשוט אופייני ובעיקר עצוב שהמצב התדרדר עד לרמה הזו. זה כאילו תפסו אותך שעיר לעזאזל ולא משנה מה אתה עושה שם, בין אם זה מעלה חיוך על הפנים של האנשים ובין אם זה מפעיל את הקהילה בפורום, ימצאו דרך להעניש אותך. אני חושב שכדאי לך לקחת את ההחלטה שלך לא לצאת מושפל ולדרוש שאלכס יתנצל בפנייך על מה שקרה. אחרת זו השלמה שלך עם המצב הקיים. פה עולה השאלה: האם הפורום במצבו הקיים ואלכס כמקרה בוחן יהיה מוכן להודות בטעות ולהתנצל עליה? אני לא חושב.

    עידוס – קצר וקולע, ישר ולעניין. אני מעריך את התמיכה הבלתי תלויה שלך מאוד. תודה רבה לך.

    monster – אשמח אם תסביר לי מה זה לפני שאדע להגיד את דעתי בנושא.

    יונתן – זה הרבה מעבר לזה. זה גם האפשרות לתת לאנשים להשקיע. פורום הוא לא רק צ'אט של אנשים שבאים למקום אחד, מדברים כל היום וממשיכים בדרכם. פורום זה מקום של עשיה, של השקעה, של מציאת אנשים טובים ונתינה של הזדמנויות לאותם אנשים. שם, במקרה המתואר, יש כשלון מוחלט בהבנה מה צריך לעשות כדי להרים פורום. זה מתחיל מהדברים האלה. תראה אותך כדוגמה המושלמת לכך; בזמנו רצית להיות מעדכן באתר ומה הם ענו לך? שאתה לא יכול להתקבל למערכת. ותראה אותך היום – אתה פשוט הדובדבן שבקצפת של האתר הזה. פשוט ככה.

    ליאם – אני לא חושב שזו תקופה. אני חושב שכבר זמן מה שהפורום נמצא בירידה תלולה למטה. נכון, יכולות להיות תקופות שזה יראה כאילו זה דועך, אבל ברוב רובם של המקרים, זה תמיד חוזר לאותה נקודה, זה תמיד אותם טענות, וזה תמיד מסתיים באותו אקורד צורם של באנים, איומים וכעס. הרבה זמן לא היה אפשרות לומר: "אומנם המצב לא מושלם, אבל טוב לי פה". זה לא מושג קיים. את הבעיה הזו צריך לעקור מהשורש. אולי הפתרון הוא באמת להעניק לגולשים את הפורום הישן בחזרה, אולי זה להוריד את אלכס, אולי זה בכלל משהו אחר, אבל זו כבר לא הבעיה שלי. זו הבעיה של רותם. אני הרמתי ידיים.

    אביב – אני זוכר הכל. זו הבעיה. אני זוכר את הקומיקס, אני זוכר גם את התקופה שבה היית מנהל ראשי ואני הייתי איזה מעדכן זוטר במערכת והיו לנו 2.5 גולשים באתר והכל נראה ורוד לעומת פוקי-בלוק. היום זה נראה כאילו הרוח של פוקי-בלוק השתלטה על העניינים. אתה מבין איזו טרנספורמציה נעשתה כאן? ממצב שבו גולשים יכולים לפנות להנהלה, לבקש עזרה וליצור דיאלוג שיפתור מצבים שהם על סף מצוקה, זה הגיע למצב שהודעות משוב בפורום כבר לא מספיקות, גם לא הודעות פרטיות או עצומות. צריך לצאת מהפורום, להכין וידאו ביוטיוב ולהראות לפורום איך הוא נראה מבחוץ. תראה לי עוד מקום שהרמה של האדישות המערכתית כל כך דפוקה שצריך שגולשים ישקיעו זמן, מאמץ ויצירתיות כדי לגנוב ולו לשניה את תשומת הלב של ההנהלה. זה פשוט לא נשמע.

    מישהו – אני לא שונא אף אחד. להפך. שמא שהבעתי את דעתי אומר שציפיתי לדברים מסוימים מאנשים מסוימים והם לא עמדו בציפיות שלי, מה שגרם להם לקבל הערכה נמוכה ממה שנתתי להם מלכתחילה. אני חושב שהטעות של הפורום שלכם היא בעובדה שאין אף אחד אחר שאתם יכולים לסמוך עליו. אני מצידי לתת לאוהד קליין או ליונתן את הקוד לאתר, דרישת שלום ולטוס לטנזניה למשך חודש, וזה כי יש באפשרותי לסמוך על האנשים שאני עובד איתם. ראיתי אין ספור פעמים שבהם אנשים התחננו בפניכם לתרום לקהילה, וגם אם זה לא הייתי אני, וכל מה שיכולתם להנפיק להם זו תשובה פוליטיקאית למה זה לא מתאפשר עכשיו. בסופו של דבר, כאשר הדברים נראו כמו הצרות שלי, רק אז התעוררתם וקיבלתם כל אחד שכתב 20 הודעות בפורום. אני אגיד לך את האמת, האתר שלי לא היה אמור להיות קיים. אני רק חיפשתי מקום שבו אוכל לתרום את שלי ולהרגיש מוערך. בפוקימונס לא השגתי את זה, אצליכם לא השגתי את זה אז החלטתי להקים מקום משל עצמי. אבל רק תחשוב על האופציות שהיו לך לו יכולת לומר מילה אחת טובה, לו היית שם את האגו העצום שלך רגע בצד וחושב בצורה עסקית, מה אז יכולת לעשות עם עצמך, עם האתר שלך או עם הפורום הז"ל ההוא. כי איך שאני רואה את זה, יש לך רק את עצמך להאשים בכשלונות שלך.

    ללא שם – אני לא יודע מול מי אני כותב, רק אומר שאני מודה לך על החיזוק ואני מקווה שתמשיך לבקר אצלינו. תודה.

  9. אני אולי גולש צעיר שלא היה בהרבה פורומים בחיים שלי והגעתי אליך היטמן דרך פרסומת בפוקימון האתר הישראלי אבל אני כבר מעל שנה מגיב בפורומים פה ומרגיש שיש אוזן קשבת לשאלות ולרעיונות שלי. אם יהיה לי קצת יותר זמן אתפנה לעדכונים.

  10. נ.ב, אהבתי את הרעיון של כתבות נועזות יותר. אני בטוח שהגולשים יקבלו זאת בהבנה והתלהבות.

  11. היט מן- אצ'י זה עירום שמופיע באנימות/מנגות זה יכול להיות בחורה ערומה וכלה. אצ'י מדורג בין גיל 13 עד גיל 18 מומלץ לצפיה. אז הנהלה חושבת שכל אצ'י הוא פורנוגרפיה וזה לא נכון.
    אפילו נתנו לי אזהרות על זה.

  12. אורי – 1. הדלת פתוחה לרווחה עבורך. אני מאמין שלכולם יש מה לתרום.
    2. האמת היא שאתה צודק, כתבות כאלה בדרך כלל זוכות ליותר חשיפה, יותר רייטינג ויותר תגובות.

    מאנסטר – יש כזה דבר לפוקימון? אולי נפרסם אצ'י בנושא האתר. זה יכול להיות מעניין.

  13. היט מן- אצ'י זה משהו שלא מיועד לילדים קטנים ,פוקימון זה אנימה לילדים קטנים אז אין בזה.
    הנה דוגמא לאצ'י מוואן פיס(הערה ילדים שלא רוצים להסתכל על עירום/ילדים קטנים אל תחצו על הלינק) http://www.youtube.com/watch?v=C6edxlv2NH4.
    אם תראה אנימות אצ'י תוכל לראות עוד מלא דוגמאות לאצ'י.

  14. אני החלטתי שבחופש אני מקים אתר פורום ואני מחפש בשבילו אתר,שלך הוא האתר הכי מצליח שיש לפוקימון(חלק כללי וחלק לפוקימוןו,שניהם ענקים. אתה מוכן לנהל את חלק הפוקימון?(כל שינוי שתרצה שם,תוכל לעשות כל עוד לא תפגע בגולשים). הפקחות תהיה שונה ומתחשבת במקרה,אזהרה שזה אופציה לפני אחרונה ובאן זה אחרונה.

  15. מאנסטר – תודה, אבדוק על מה העניין.

    אייל – למרות שהאתרים שאני נוקב בשמם פה בחיים לא יודו בכשלון שלהם, פורומים שהנושא שלהם הוא פוקימון לא מצליחים כיום. יכול להיות שזה יהיה שונה אם תהיה גישת ניהול חדשה ויכול מאוד להיות שהעניין של הגולשים עבר מן העולם. כך או אחרת, הדבר החשוב ביותר שאני יכול לייעץ לך זה קודם כל – לא לעשות את זה על רגל אחת ולא לעשות את זה בצורה חינמית. אם יש לך אפשרות לעמוד בשני התנאים האלה, אז נהדר! לך על זה!

  16. אני יכול אבל אני צריך עוד מנהל כדי שיעזור לי במה שאני צריך עזרה וזה פשוט יותר מדי קשה לבן אדם אחד.אז מסכים להצעה? ככה אתר שלך והפורום שנפתח יהיות יותר פופולרים,יותר מושקעים ובקיצור,יותר טובים. ובאמת אתר מרשים יש לך.

  17. אני ראיתי את האתר בגלל פרויקט חייקו ואז עזבתי אותו כשפרויקט חייקו נגמר. עכשו האתר ממש מצליח:המון תכנים,פתוח לכולם,צוות ניהול טוב(שהלוואי גם שאהיה חלק ממנו) ועוד.

  18. פורומי פוקימון כבר לא מצליחים. במקרה הזה עדיף כבר אנימה אבל אחד ממש מושקע שימשוך הרבה אנשים. הפורום הספציפי הזה היה יכול מאוד להצליח דווקא אם הוא היה נשאר פוקימון ואם הם לא היו מחזירים את אלכס.

  19. גבר, אני מרגיש מחויב להעיר כאן משהו רציני.
    בא לך שהאתר יצליח, נכון?
    אם באמת ובתמים אתה רוצה את זה, למה לעזאזל אתה מפרסם אתרים אחרים כאן? האם זה יעזור לאתר הנוכחי? האם זבה תורם איזשהוא מידע שלשמו נוצר האתר "מפלצות כיס"?לטעמי לא, זה שאתה מפרסם את מה שאתה חושב על איזה אתר נידח, רק פוגע בך וגורם לאחאים לחשוב שזה אתר עם קהילה מצומצמת, לא אתר מידע.
    לכן, כדאי שתדבוק לנושא הראשי שלך- פוקימון. אחרת יהיה כאן תוהו ובוהו.

  20. אוהד – יש משהו בדברייך, אבל לו הייתי בוחר בשם אחר לכתבה, דובק בנושא הראשי של האתר וקורא לה – "למה פורומי פוקימון לא מצליחים בארץ", יכול להיות שהתגובה שלך הייתה שונה. מה גם שהכתבה חשפה את האתר לקהלים חדשים, שטרם הכירו אותו. אבל אין זה סותר שאתה צודק ושאשים יותר לב מכאן ואילך. תודה על ההערה. יום טוב.

  21. מונסטר, לא אמרו שכל אצ'י זה פורנוגרפיה. פשוט שניהם אסורים לפי החוקים.
    אם אתה רוצה להתווכח עם החוקים שם, הרי אתה עושה את זה כל הזמן.

  22. גלעד-אתה דתי אז מה אתה מדבר. הנהלה אמרה שאצ'י =פורונוגרפיה.
    אין חוק שאוסר לפרסם אצ'י כי זה לא פונוגרפיה.

  23. עכשיו יותר טוב, גם שינית את מטרת הכתבה. יפה מאוד.
    אולי בעתיד כדאי שתשקול לנסות להפוך לפורום הפוקימון הראשון שאשכרה יצליח? נתון להחלטתך, אך רק שתדע שאני תומך ברעיון.
    וכנס לצ'אט,אני צריך לדבר איתך ל משהו

  24. אני זוכר את התקופה המחליאה שבה אני הייתי בMyForum, שם כל מה שעניין אנשים זה להפוך להכי אדירים וגדולים, היו קללות בלי הפסקה, ירידות והעלבות, לא היה לאף אחד אכפת מהאחר(למעט כמה), ובקושי הודו לי על מאמציי לנהל שם את פורום הספרות, רק דחקו את רעיונותי הצידה בכל פעם מחדש.
    עכשיו, האם העליתם בדעתכם למה בכלל נשארים אנשים בפורום שכולו נא"ד(בכוונה א', תבינו את 2 המשמעויות) אחד גדול? האם חשבתם מה טוב בו? חוץ מ… טוב, אין לי רעיונות, אז אין משהו שטוב בו. ולמרות זאת אנשים נשארים, למרות שהקהילה שם לא תומכת, כל אחד והנאדים שהוא תוקע בפרצוף של אחרים, ורק כמה בודדים אשכרה תורמים איכשהו ומנסים להיות נחמדים, למרות שתוקעים להם בפנים את אותם נאדים בכל פעם מחדש. אתם יודעים למה?

    כי הם חסרי חיים.
    ותפסיקו לדון על כזה דבר, כשאתם יודעים שגם ככה מי שבפורום יוצא אפס, וכל מי ששווה משהו כבר לא קשור לשם.

    יום טוב D:

  25. אני יכול להעיד שכל מי שהרוויח את שמו שם ורכש לעצמו מוניטין, נדפק בשלב כזה או אחר מהמערכת, מההנהלה או מרותם עצמו.

  26. איזה קטע, משום מה אתה לא בבאן שם… בכל אופן לי זה חבל. אתה אחד מהאנשים שהכי הערכתי, ואולי הכי. היה נעים להכיר בכל מקרה. רק אומר שהערכה מהגולשים חשובה פי אלף מהכרה מההנהלה, ואני בטוח שיש כזו אליך והמון.

  27. אתה כותב את זה כאילו דרכינו נפרדות ואני משוכנע שזה רחוק מהמציאות. בהזדמנות זו אומר שההערכה היא הדדית לחלוטין. בכל השהות שלי בפורום תמיד ראיתי אותך כמודל לחיקוי, כמישהו שאפשר ללמוד ממנו רק דברים טובים ואני מקווה שדרכינו יפגשו בשנית. תודה על התגובה הנהדרת ואני מקווה לראות אותך מבקר כאן בעתיד שוב.

  28. מסכים איתך לגבי אלכס, לא מסכים איתך לגבי דברים אחרים.
    בהצלחה בהמשך הדרך~

  29. מסתבר שצדקת. גיליתי שכיום יש בפורום כמות משתמשים עצומה שהם חסרי אכפתיות, מעליבנים וחושבים את עצמם. בצעד הקיצוני שלי בהיסטוריה ביקשתי לקבל באן באים שאפרסם את האתר שלך. זה באמת יטיב עמי, אני בטוח בזה. לא צריך לתת לכמה דפוקים לנצח, אבל… איכשהו המקום הזה פשוט לא יודע דבר מלבד מלחמות.

  30. הייתי בפוקימונס, האתר הזה מבולגן לגמרי, ויש שם מלא אנשים שבאים לתגובה אחת וחוטפים באן.

  31. מצחיק לשוטט בנבכי העולם האמיתי, בין מסדרונות צה"ל ושבילי מערכות היחסים
    ולהיתקל בפוסט כזה. בתור חנון פורומים ספקו לי מפלט. הייתי בפוקיבלוק (ומשם כמעת ורק זכרונות טובים) ובמה שקרא היום myForums בתפקידים שונים ומשונים. אני חושב שאפילו ניהלתי שם באיזשהוא שלב. באמת שעברו כבר שנים רבות מאז.

    אני ארשה לעצמי לחזור אחורה בזמן לאותו אדם שהייתי ולנסות להיזכר בריבים הישנים ההם. במה שנראה כול כך חשוב בזמנו. העולם הוא לא פורומים וכול מה שאני אכתוב כאן הוא שיקוף של הזכרונות הפחות נעימים שלי מהעולם הזה.

    אני זוכר אותך Hit man, לא יודע אם לטובה או לרעה. בהתחשב בכך שאתה בנאדם יותר מורכב מקריקטורות כמו אלכס אני מניח שגם וגם. מה שכן זכור לי "חייקו" וכמות הזמן שהשקעת בפורומים השונים ועל זאת ראויה לך הערכה.

    אלכס, שבפעם האחרונה שנפגשנו הופיע כמשהו עם Catteen בשם הוא חתיכת פסיכופט,
    בחור עם בעיות חברתיות קשות (שלדעתי גובלות באספרגר), אני זוכר אותו כאדם
    בלתי נעים בעליל עם בעיות אגו קשות. מקרה אחד שהיה הוא שרציתי לפתוח משחק תפקידים, שלחתי לו את הפרמיס כולו (שהיה מושקע מאוד לזמנו) ללא כול הצבעים והתמונות שמוסיפים בסוף. הבחור לא אישר לי לפתוח את המשחק כי הוא לא היה צבעוני מספיק. כי היי למי אכפת מהתוכן. בסופו של דבר לאחר ריב בנוגע ל"מי הוא שיחליט בכלל שמה שהופך משחק טוב זה הצבעוניות של הטסט" פשוט צבעתי חלק באדום וחלק בכחול. זה סיפק אותו. בקיצור מדובר בהחלט בבנאדם קשה להחריד שכנראה סבל מהתעללות ומיחס מחריד בתור ילד. צריך לרחם עליו כמעת כמו שצריך לכעוס עליו.

    רותם, yourtem אם זכור לי נכון – מתנהג כמו כול דיקטטור ערבי באזור, זכור לי רק רע מאינטרקציות איתו. אבעיה נוספת היא שהוא דתי ולכן גם שטוף מוח, אני בהחלט רואה חיבור בין השקפת עולם שמאמינה באלימות כDefult לבין שימוש בכוח
    מול חלשים. במיוחד על גבי פורומים כאלה. לא תקבל דמוקרטיה מאדם דתי.

    אני לא אכנס לדברים נוספים, מרבית חיי בעולם הפורומים קרתה בפוקיבלוק
    ומשם הזכרונות שלי אפילו יותר מטושטשים.
    בכול מקרה, בהצלחה בהמשך, צריך רק לזכור שבסופו של דבר יש בחוץ עולם אמיתי
    וכול הריבים והכעס פה ישאר במקרה הטוב כהיסטוריית ווב באיזה דף HTML נידח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *