סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

סיקור פוקימון דואל / גלעד

שלום חברים יקרים, כאן גלעד, ואני אסקר לכם את המשחק החדש של פוקימון למכשיר הנייד שלכם, פוקימון דואל.

רוב הסיכויים שלא שמעתם בכלל על האפליקציה החדשה שהוציאה חברת פוקימון, וזה קשור לעובדה שהם לא פרסמו את האפליקציה הזו בכלל. בכל מקרה, בשביל זה אני כאן, ואני אספר לכם את כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול.

שאלה: האם שווה לנסות את המשחק?

אולי זו לא תשובה ממש הוגנת, אבל האמת היא ששווה לכם לנסות את המשחק, בכל זאת הוא חינמי. אומנם יש אפשרות לקניית בוסטרים בכסף (שמתבטא ביהלומים), אבל זה לא מאוד משמעותי למשחק ואני אסביר למה מאוחר יותר, כי יש דברים שצריך לדבר עליהם קודם.

שאלה: על מה המשחק?

פוקימון דואל מציג את המשחק PFG – Pokemon Figure Game, בו משחקים שני אנשים עם קבוצה של שישה פיגרים על לוח משחק, בו דרך הניצחון העיקרית היא להגיע לנקודת הבסיס של היריב.

לכל פיגר יש כמות צעדים שהוא יכול לצעוד, החל מ0 עד ל4 (באופן תיאורתי, לא ראיתי פוקימונים עם יותר מ3 או פחות מצעד אחד) ומתקפות שהוא עשוי לבצע באופן הסתברותי לפי גלגל בתחתית של הפוקימון.

המכניקה פשוטה, מתקפה עם נקודות גדולות יותר מנצחת מתקפה עם מספר קטן יותר.

מתקפות סגולות הן עושות אפקטים מיוחדים וינצחו כל מתקפה לבנה, אבל בקרב בין מתקפות סגולות, המתקפה שיש עליה יותר כוכבים תנצח.

 

מתקפה זהובה היא מתקפה עם קדימות, היא תנצח כל מתקפה סגולה, אבל היא תנצח מול מתקפה לבנה רק אם יש לה מספר גבוה יותר, אחרת היא תפסיד כמו לבנה.

 

מתקפה כחולה היא הגנתית, והיא תמיד מנצחת כל דבר שהוא לא מתקפה כחולה (אם שתי מתקפות כחולות קורות ביחד האפקט שלהן לא מתקיים בכלל).

ולסיום, פספוס נצבע בצבע אדום והוא תמיד יפסיד ליריב (אלא אם גם הוא פיספס).

בנוסף, יש קלפים שנותנים לך בונוסים תוך כדי המשחק. אפשר לבחור בהם רק לפני שצעדת באותו תור.

יש עוד שתי דרכים לנצח. האחת, אם היריב לא מסוגל לבצע אף פעולה במהלך התור שלו. השנייה, אם נגמרות ליריב חמש הדקות המוקצות לכל משתתף לשחק את הצד שלו במשחק, ואז הוא יפסיד אוטומטית (מה שלא כל כך קורה).

שאלה: האם נהניתי מהמשחק?

מאוד! לכן אני כותב לכם לגבי זה.

אני שמעתי על המשחק הזה בעבר. הבנתי שזה היה רעיון למשחק קופסה שהפיתוח שלו הופסק מאחר וזה היה יקר ולא פרקטי (וגם משחקים שמבוססים על פיגרים יצאו מהאופנה). הרעיון הוא שברמה הדיגיטלית אין שום צורך להשקיע בפיגרים פיזיים ואפשר לקחת רעיון יפה ופשוט לשים אותו שם. אז זאת הייתה הדרך שלי להגיד שהמשחק מאוד סקרן אותי כבר מהרגע ששמעתי עליו.

התחלתי לשחק, והאמת שציפיתי למשחק ברמת בטא, מוצר לא מוגמר, אבל הופתעתי לגלות שהמשחק מחושב בצורה מוצלחת ביותר. הדוגמה הפשוטה לזה היא היתרונות והחסרונות של הפיגרים, המתקפות עצמן והאיזון של המשחק. מתקפה חזקה תקבל מקום קטן יותר. מתקפה חזקה שיש לה סיכוי גבוה לצאת תהיה עם חיסרון אחר. פוקימון עם מתקפות טובות יקבל נקודות תנועה נמוכות, ככה שיהיה קשה להשתמש בו; או הרבה סיכויים להחמיץ. ופוקימון שיהיה טוב מדי יקבל יכולת שתחליש אותו.

אה כן, יש יכולות לחלק מהפוקימונים והן מגניבות ביותר. אני לא אומר שהמשחק מושלם מבחינת זרימה, לדוגמה, אחרי שבחרת קלף, גם אם בטעות, אי אפשר לבטל את זה ואני מקווה שיתקנו את זה בעתיד. עוד דבר שחשבתי שהוא מוזר זה שאי אפשר לבחור קלף לאחר שזזת, אבל אז הבנתי שזה נועד לאזן את הקלפים.

היה עוד דבר, וזה נוגע לפיגרים, דעו שיש פיגרים טובים יותר, ופיגרים פחות טובים, יש אפילו פיגרים גרועים, וצריך למצוא את הפיגרים שיתאימו לכם. אבל בשביל לבנות קבוצה טובה ומאוזנת, צריך גם פיגרים פשוטים וזה יפה בעיני.

ועוד לא סיימתי לדבר על הסיבות בגללן אני אוהב את המשחק:

– אין יתרון משמעותי בשימוש בכסף כי פחות או יותר זורקים עליך יהלומים, ואחרי שיש לך קבוצה, פוקימונים חדשים פחות רלוונטים.

– למרות שעיקר המשחק הוא משחק נגד אחרים לגבי הניקוד שלך, יש קמפיין שלם עם סיפור והכל נגד AI. לגמרי הופתעתי מהסיפור ואני ממש נהנה ממנו למרות שאני רק בהתחלה שלו ולמרות שהוא ליניארי לחלוטין ואין לך שום שליטה עליו. אבל בזכותו כיף לי לשחק קמפיין ארוך כל כך.

– יש אפשרויות למשחק מול חברים באפשרות (Room Match), כאשר אפשר לשחק עם כל אחד (למרות שלקח לי קצת זמן להבין איך), כשבאופן אוטומטי המשחק מציע לך לשחק מול האנשים הכי קרובים אליך שמציעים משחק. זה נראה לי כמו הדבר הכי חשוב במשחק כזה, היכולת להוכיח לחברים שלך שאתה יכול לנצח אותם.

– למעשה, יש לכל שחקן את האפשרות לשחק את המשחק כפי שהוא רוצה. אתה יכול להשקיע בדירוג, אתה יכול להשקיע את עצמך בקמפיין, לאסוף את כל הדמויות הקיימות, ובכל מקרה, המשחק מאפשר לך בסך הכל לשחק כמו שאתה רוצה. זה עוד לפני שאני מזכיר את מגוון האסטרטגיות האפשריות.

לסיכום:

אני מאוד נהניתי, אני חושב ששווה לכם לבדוק בעצמכם ולתת לזה צ'אנס.

מצד שני, בהחלט יכולים להיות אנשים שישתעממו מהמשחק הזה די מהר.

לפי דעתי, ההצלחה שלו תלויה בכמות האנשים שיתעניינו וישחקו בו.

וכעת שאלה אליכם:

האם אתם חושבים שיהיה שווה להכניס את פוקימון דואל כאחד התכנים שכנס מפלצות כיס 4 יציע?

נשמח אם תכתבו לנו בתגובות מה אתם חושבים.

גלעד.

פוסטים קשורים

14 תגובות

  1. כן כך זה יגרום להתענינות גם בכאלה שלא מוכנים לבזבז כסף על לקנות את המשחק (לא אני ) ועוד שאלה יהיה מכירה של קלפים נינטנדו די אש ודברים כאלה בכנס

  2. יהיו דוכנים שימכרו קלפים, קונסולות, משחקי וידאו, בובות, כובעים, צמידים, חולצות, פוסטרים ועוד.

  3. לפי דעתי, המשחק טוב. אומנם (לי) לוקח מלא זמן לטעון את המשחק, אבל זה שווה.
    ופיגורציות של פוקימון זה מגניב!

    ציון: 8 מתוך 10

  4. אורי, אני שמח לשמוע. אבל זה אומר שכנראה יש לך עוד הרבה ללמוד, כי הסברתי רק דברים ממש על פני השטח 🙂

  5. אני שיחקתי במשחק במשך כמה ימים.
    סך הכל משחק טוב, אבל לא תפס אותי ליותר מדי זמן.
    אחרי כמה ימים כבר תפסתי את הקונספט וזה פחות מהנה

  6. המשחק הזה שבור. השגתי מיו שהוא נדיר מאוד והמשחק מחק לי אותו, וקניתי פעם אריזה של 6 פיגרים והכל היה טרופיוס למרות ש-EX מובטח. לעומת זאת, המשחק כמו שכתבת מאוד מהנה וחכם ואם יתקנו את המשחק אשחק בו כל הזמן.
    ציון: 0 מתוך 10 (אם חברת הפוקימון תשאיר את זה שבור) 7 מתוך 10 (אם הם יתקנו אותו).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *