סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

דעה: שעתיים ראשונות למשחק… (ספויילר לשמש וירח)

אני משחק ב"פוקימון ירח" כבר שעתיים, ויש לי משהו לומר עליו – המשחק הוא בסך הכל עלילה אינטראקטיבית. אסביר למה אני מתכוון: במשחקים הקודמים של פוקימון, הייתה תחושה שאתה יכול לנוע לכל מקום שאליו יקחו אותך הרגליים. אומנם לפעמים אתה נתקל בסלע, סנורלקס או אדם שחוסם לך את הדרך, אבל בסך הכל, אתה קובע לאן תלך, מול מי תלחם ואת הסיפור האישי שלך במשחק. 

זה לא מה שקורה במשחק הנוכחי. במשחקים החדשים של פוקימון הדבר שהכי בולט לעין זה הרצון של היוצרים להוביל את הדרך, והכל חייב להתבצע לפי איך שהם רוצים. כלומר, אתה תלך לאן שהם מכוונים, אתה תנוע מתי שהם רוצים, ואתה תקשיב לכל הסיפור שהם מספרים. עכשיו, אולי זה רק אני, ואולי זה בגלל שאני משחק רק במשך שעתיים, אבל כשאני משחק בפוקימון, אני רוצה לחקור, אני רוצה להגיע למקומות מבלי שיהיה לי טאורוס מעצבן שחוסם לי את הדרך בכל פנייה שנייה.

התחושה היא שהמשחק מאכיל אותך בכפית. ולחלק מאיתנו זה טוב ונחמד. ולחלק מאיתנו זה מיותר ומאוס. אין לי שום רצון לראות כיצד תופסים פוקימון בדור השביעי של פוקימון. ואם היריב שלי בוחר את הסוג החלש לשלי, זה הופך את זה להרבה יותר קל. ואני לא רוצה לפסול את הכל, כן? כי הגרפיקה מעולה, האנימציה מדהימה, המוסיקה נהדרת, המתקפות נראות אחלה, אבל הסיפור משתלט על הכל. לסיכום, בינתיים המשחק מאוד משעמם ואני מקווה שזה ישתפר בהמשך.

פוסטים קשורים

18 תגובות

  1. למקרה ששכחת גל הדור השביעי האנימה הרק נחשף, אז הם צריכים להסביר הכל על הכל, ולכן העלילה במשחקים קצת מוגבלת. סביר להניח שאחרי שפרקים חדשים יצאו באנימה וייחשף יותר מידע על המחוז אז המשחקים יפתחו קצת.

  2. לדעתי, כל הכיף במשחק זה אחרי המשחק, הקרבות מול אחרים, ללכוד אגדיים… אבל חייב לדעת לקחת הכל בחיוב היט, אתה משחק במשחק שעתיים! בסרטונים שאני רואה עליו ביוטיוב מובן שזהו המשחק הארוך ביותר של פוקימון! קצת משעמם כמו כל משחק… תראו את ORAS כדוגמה: למי יש כוח לכל המים באיזור סוטופוליס? או בXY, מה הקטע להיות במערה שבאנימה היו בא בקושי שלוש דקות ובמשחקים נתקעים שם אפילו חצי שעה! בכל משחק יש כ-5% שעמום, SM הם משחקים ארוכים, ובהם 5% שעמום יכול להיות כמו 50% שעמום ב-XY! לכל משחק יש חיסרון ויתרון, והיט, מי ממך יותר יודע שהשעתיים הראשונות במשחק משעממות!!!…

  3. אני אישית מסכים איתך בנוגע להתחלה
    אבל נראה לי שזה בשביל ששחקנים חדשים יתרגלו למשחקים כרגיל אחר כך המשחק נהיה די מאתגר.
    אה והקאט סינס אני חושב במקום להשתעמם מהן תנסה להעריך אותן, לדעתי מאוחר יותר הן נהיות ממש מדהימות

  4. אני התחלתי לשחק ואני לא מבין על מה אתה מדבר…
    ההתחלה היא הכי כיפית! עם כל הפוקימונים החדשים לבחור, הסטרטר וכל זה…

  5. יש לך נקודה במה שאתה אומר.
    אני כבר סיימתי את המשחק (כי חרשתי עליו כיאלו אין לי חיים ((שזה באמת נכון)) )
    אני לא יודע מה הספקת בשעתיים הראשונות אבל שמש וירח הם בדיוק על המסלול של הדור הראשון מבחינת הקושי
    זוכר איך שבאיקס וווי זה היה קל ברמה שלקח פחות מיום לגמור את המשחק? זה התחיל ונגמר בדור השישי, סאן ומון הם קשים, אולי אפילו יותר מדור 1. שכחת להזכיר עד כמה המשחק מרגיש חי ותוסס, הכול מרגיש חדש ומרענן ואני חושב שהשינוי גרפיקות, שבהתחלה הייתי סקפטי לגביו, באמת היה נחוץ ומוסיף מאוד למשחק.
    קצת חפרתי, אבל אני רק אזכיר קלות שלמשחק יש עלילה מבריקה עם סיפור שבנוי נכון, דמויות עם אישיויות מעניינות שמתפתחות עם הזמן.
    אוקיי, נראה לי דיברתי מספיק XD

  6. אני אהבתי מאוד את הקטע בתחילת הסיפור עם קוסמוג והספיראו שתוקף, זה היה אנימציה טובה
    אני גם אוהב מכונים, ואני יודע שמכריחים אנשים לעקוב אחרי הסיפור, לפעמים זה מעצבן, כשאתה נכשל בטרייל ואתה צריך להילחם במאמן באמצע הדרך בחזרה,
    אחרי הכול זה משחק כיפי ואני לא מתחרט על שקניתי אותו,
    אני מתגעגע לאופניים, אבל לרכוב על טארוס זה רק כיף, הבעיה היא שהוא יכול להיכנס רק למקומות רחבים

  7. לפי דעתי, הסיבה העיקרית שרציתי את המשחק יותר מהמשחקים האחרים (כמה חבל שאין לי קונסולה ולא תהיה לי :P) זה בגלל שיש עלילה. עם כל הכבוד, זה די משעמם לשחק בשביל עלילה רגילה שחוזרת על עצמה- לתפוס את הפוקימונים שיתאימו, אולי קצת סיפור על המחוז ואז לליגה (לא יודע אם זה השתנה בכל זאת אין לי קונסולה). מה שמייחד את המשחק זה העובדה שסופסוף יש עלילה. לפי דעתי משחק עם עלילה, עדיף בהרבה על משחק בלי עלילה. המטרה של נינטנדו הייתה למצוא שחקנים חדשים, שבעצם רוצים את העלילה הזאת.

  8. זה ככה רק בהתחלה אחרי שאתה עובר את כל הטוטורייל ארוך והמעצבן בכל הופך להרבה יותר טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *