סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

בעד ונגד: האם נינטנדו צריכה להכיר בישראל?

נינטנדו היא חברה יפנית המייצרת משחקי וידאו. החברה נוסדה ב-23 בספטמבר 1889 במטרה לייצר קלפי משחק. בשנת 1956 שינתה החברה כיוון והחלה לעסוק במשחקים. לאחר שלא הצליחה, בשנת 1974 החלה החברה לעסוק בייצור משחקי וידאו. החברה יצרה את שני סדרות המשחקים הנמכרות בעולם (מריו ופוקימון) ועוד משחקים בלתי נשכחים כגון The Legend Of Zelda , Metroid and Kirby. האם נינטנדו צריכה להכיר בישראל? הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנחנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם. שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

אוהד: הכרה רשמית בקהילה הישראלית זה חלום שיש לכולנו כמעט. ולא רק בשביל התחושה הזאת שמכירים בנו, אלא גם בגלל כל הבונוסים שזה יעניק – סרטי פוקימון ישודרו בקולנוע, הסדרה תחזור סוף סוף לטלוויזיה, קהילת המעריצים רק תגדל ותגדל ופוקימון יהפוך להרבה יותר ממה שהוא היום בישראל – הוא יהפוך לאימפריה. איוונטים לקונסולות יתרחשו בארץ, הכנסים שלנו יהפכו למשהו הרבה יותר רשמי וגדול ובשתי מילים – הכל ישתפר.

היטמן: הכרה של נינטנדו בקהל הישראלי זוהי ברכה וגם קללה. אבקש ברשותכם להתייחס לצד הרע של העניין. תארו לעצמכם בחור אקראי לחלוטין, נקרא לו גיא, וגיא אוהב פוקימון. אבל גיא לא מוכן לעשות כלום עד שנינטנדו תכיר בישראל. כלומר, הוא לא מוכן לצאת מהבית כדי להשתתף בתחרויות הוידאו של נקסוס, הוא לא רוצה לקחת אוטובוס לתחרויות הקלפים של פריק, הוא לא מגיע לכנסי מפלצות כיס, הוא אפילו לא קונה מוצרים בייצור כחול לבן, כי הוא מחכה להכרה. ובזמן הזה שום דבר לא קורה. אין יוזמות, אין פעילויות ואין קהילה לפוקימון. זה למה אני חושב שלא צריך הכרה מנינטנדו. אפשר להקים קהילה גם בלעדיהם. ורמז קטן? כבר יש אחת פעילה בארץ!

פוסטים קשורים

48 תגובות

  1. היטמן, אני בכלל לא מבין את הטיעון שלך. אז מה עם יש מישהו שלא רוצה לעשות כלום בפוקימון עד שתהיה הכרה? זה שאין הכרה לא אומר שלא כדאי שתהיה! בטח שאפשר להקים קהילה גם בלעדיהם, אבל הכרה של נינטנדו רק תעזור לקהילה הזאת, ותגדיל אותה, לא?

  2. נינטנדו תכיר בישראל אחרי שהם יחדשו את המגעים שלהם עם איזו חברה ישראלית שאולי תהיה היבואנית הרשמית שלה
    ואם זאת היא עדיין צריכה לספר לרוסיה ולשאר המדינות שמקבלים קצת
    שיהיה להם יותר במלאי הם יכירו בנו
    אני חושב שנינטנדו יכולה להכיר בנו כאתר של פוקימון ותתמוך בכם

  3. צריכים להכיר בישראל. זה די מבאס לראות שרק יפנים ואמריקאים מקבלים איוונטים ורק שם אין בעיתיות בלעסוק בפוקימון, גם מבחינת תגובת החברה וגם מבחינת פעילויות וכנסים

  4. בלי לקרוא כלום –
    כן.

    עכשיו אני אקרא ויחזור אליכם.

    היטמן. למה? כי השאלה היא "האם ניטנדו צריכה להכיר בישראל?", ולא היא לא צריכה, זה יהיה נחמד מאוד מאוד מאוד, אבל לא צריך שהיא תכיר בנו.

    יש הבדל בין רוצה לצריך.

  5. היטמן מעלה דבר נכון אבל הם יכירו הוא כן יהיה פעיל.
    באופן כללי צריך לגרום לרמת המעריצים לגדול פופלריות בארץ תשמח את כולם כולל את החברה תמשיכו כנסים לפקס בנקסוס ועוד ככה יכירו אותנו ככל שפופלריות תגדל המצב רק השתפר בשביל זה צריך לדאוג לכנסים של פוקימון בכול הארץ או לפחות כנס פעם פעמים בשנה.

  6. מסכים עם אוהד.
    כי למה לא?!
    תמיד רציתי לראות סרטי פוקימון בקולנוע….
    מה קרה לכם אתם מעדיפים קהילה עצמית או קהילה שיש בה את כל הבונוסים שיש הכרה רשמית וגם בכללי אם הייתה הכרה רשמית היו יותר שחקני פוקימון תחרותי בארץ.

  7. לדעתי צריך שני טנגו תכיר בישראל אבל אם היא לא זה לא אומר שלא צריך לעשות שום דבר בעצמנו

  8. היטמן שני דברים:
    א. אתה לא ענית על השאלה.
    ב. אתה דיברת על איך ש יש צד רע בהכרה של נינטנדו אבל בנימוק דיברת כאילו היא עדיין לא הכירה בישראל או בקיצור: לא ענית על השאלה!

  9. הטיעון של אוהד הוא הטיעון שלדעתי כל אדם שאוהב פוקימון אמור לענות כששואלים אותו.
    וכדי לקבל הכרה צריך לחזק את הקהילה שכבר קיימת.
    ובעצם היטמן לא ענה על השאלה.

  10. אני מסכימה עם אוהד, נגיד הדוגמא של הסרטי קולנוע והסדרה: 5 העונות הראשונות שודרו בערוץ הילדים, אחר כך הצופים של ערוץ הילדים התחילו לאבד עניין והעבודה של להראות את ההמשך עברה לדיסני, אחרי עונה 13 (תקנו אותי אם אני טועה), גם דיסני הפסיקו להראות פוקימון בגלל שהיה הרבה פחות מעריצים וזה גרם לתגובת שרשרת שבה הסרטים אחרי הסרט ה-13 גם הפסיקו להיות משודרים. הדרך היחידה שבה יחזרו לאהוב פוקימון היא אם יהיו יותר דברים שקשורים לפוקימון בארץ כדוגמאת, תמיכה מנינטנדו שעזור לפרסם את פוקימון כמשהו שהוא לא רק לילדים קטנים. היטמן סתם סיפר שטות שבחיים לא תקרה וכדי שזה לא יקרה צריך שנינטנדו תכיר בקהילת הפוקימון הישראלית.

  11. הם לא צריכים להכיר בנו.
    מי אנחנו בכלל?
    יש כאן קהילה קטנה מאוד ולא פעילה.
    כשחנות כמו נקסוס מארחת טורנירי פוקימון – מגיעים חמישה אנשים.
    חצי ממי שקונה את הקונסולהמ שתמש בפריצות ולא קונה משחקים מקוריים.
    אלו שמשחקים כאילו מתביישים בזה.. אני מכיר מעט מאוד אנשים כמוני שמשחקים בכיף בקניון, ברכבת, בנופש ובכל מקום.. מתגאים בזה שהם אוהבי פוקימון ונינטנדו אמיתיים.
    כל זמן שאנשים מתביישים ו\או עצלמים (לא זזים מהבית כדי לפגוש שחקנים אחרים)
    יש פה אפס פעילות.
    אנחנו לא מתנהגים כמו קהילה… ולא מגיע לנו לקבל הכרה.

  12. כמו ישראלים טובים.. אנחנו יודעים רק להגיד שנינטנדו אנטישמים וכדומה.

    כמו הממשלה שלנו.. גם אנחנו לא מוכנים לקחת אחריות על כלום ולא מבינים שהאשמים היחידיםהם אנחנו.

    בתכלס… קהילה יכולה להיות
    מ
    ד
    ה
    י
    מ
    ה
    גם בלי הכרה.
    אפשר להפגש ולשחק כל יום גם בלי הכרה.
    אפשר לפוצץ ליגות שבועיות בנקסוס ות פריק כל שבוע גם בלי הכרה.
    אפשר לעשות איוונטים שלנו גם בלי הכרה.

    הכרה עוזרת.. אבל צריך לפעול לשם כך.

  13. ברור שהדעה של היטמן היא רק כדי שיהיה בעד ונגד XD כולנו רוצים את הבעד והלוואי וכבר יקירו בנו!!!
    וכמה זמן לא הגבתי פה… XD

  14. השאלה היא לא מה אנחנו רוצים אלא מה צריך לקרות. חברים יקרים.. עזבו אתכם מהכרה.
    אתם רוצים שתהיה קהילה?
    תקבעו מפגשים
    תשחקו.
    תתגאו בזה שאתם אוהבי נינטנדו. יש לםה משחקים איכותיים לכל גיל ולכל אדם.
    תתגאו במה ובמי שאתם. אתם רוצים לשחק? יש לכם את הצאט של מפלצות כיס. יש לכם את בנדיטו
    יש את קבוצות הפייסבוק השונות. תקבעו ותשחקו.
    לא משנה םא ברשת או בקניון כלשהו ברחבי הארץ.
    וכשיש כנס.. תבינו שהוא סופר חשוב.. ואל תוותרו בגלל שטויות על ההזדמנות להגיע אליו.

  15. פוקימונים של איוונטים הם כמו כל פוקימון:תמיד אפשר להשיג. לא משנה כמה נדירים הם תדעו תמיד שיש אנשים מספי טובים להביא לכם אותם.
    מוכרים בחנויות קלפים.
    סרטים ופרקים תמיד אפשר לתרגם.
    בעצם כל מה שאתם רוצים שיהיה בארץ,כבר יש בארץ.
    אז בעצם למה אנחנו צריכים הכרה מנינטנדו? שישימו כסף על מדינה כל כך קטנה?
    אני חושב שהמצב מעולה כמו שהוא כרגע.
    יש מצב שאפילו הכרה של נינטנדו תגביל אותנו בביטול הליגות השבועויות ונוכל להתחרות רק בליגות שלהם.
    הפעם אני מסכים עם היטמן.

  16. לא קראתי מילה אחת מהפוסט – היא צריכה להגיע לישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! נמאס לי שיש משחקים רק באנגלית ובשפות אחרות והנינטנדו 3DS אפילו לא מזהה אותיות בעברית כמו בשמות של סרטונים ביוטיוב!

  17. אני בעד ורק בעד אבל אנחנו צריכים לפעול למען זה והרבה. ובקשר לזה שהסדרה והסרטים יחזרו גם לישראל, ממש אין לזה קשר להכרה מנינטנדו והיא לא אחראית על זה. ערוצי הילדים בארץ מודעים לזה שהעונה ה-13 והסרט ה-13 דבבו במלואם עוד משנת 2011 ואף אחד מהערוצים לא עשה דבר כדי לקנות אותם לשידור. אם רוצים לפנות לגורם בינלאומי בנוגע להחזרת הסדרה והסרטים לארץ, אנחנו צריכים לפנות ל-Pokemon Company International. כי הם אחראים על זה.

  18. בתור אחד שחי בתקופה שפוקימון היה מותג חזק בארץ בתחילת שנות ה2000 ובתור אחד שחי את הקהילה היום, אני בהחלט מכיר את שני הצדדים של המטבע. התשובה שלי היא מורכבת מאוד, והיא מייחסת חשיבות אפסית להכרה של נינטנדו בישראל.

    חשבו על זה ככה: זה כמו שנרצה שאתלט יוכר על ידי הועדה האולימפית. האם זה מונע ממנו להתאמן? לא. האם זה גורע מהיותו אתלט? לא. האם הוא צריך את ההכרה הזו כדי להיות הכי טוב בתחום שלו? לא. אותו דבר גם בנוגע לקהילת הפוקימון.

    אני ניהלתי המון שיחות עם אנשים שטוענים שהם אוהבים את המוצר, ולכן אני מדבר מתוך המציאות הקיימת. נינטנדו לא תכיר בישראל. אנשים רבים ממשיכים לשבת על התחת, לא לעשות כלום כדי לקדם את פוקימון בארץ ומצפים לקבל הכל בתמורה לכך. זה כמו שתשבו בבית ותצפו לקבל משכורת. אין דבר כזה. קודם צריכה להיות קהילה פעילה ורק אז לחשוב על הכרה רשמית.

    אני עושה את המיטב שאני יכול עם ניהול אתר, ערוץ, וכנסים. אבל בן אדם אחד לא יוצר קהילה. כולנו צריכים לקחת את עצמינו בידיים ולהתגייס למאמץ. כשיש מפגש בנקסוס, אנשים צריכים להשקיע זמן, מאמץ וכסף ולהגיע. אותו דבר לגבי פריק, ואותו דבר לגבי כל פעילות של פוקימון שלוקחת מקום.

    אני מאוד גאה לראות שבשנים האחרונות מאז שקם האתר, המותג חזר לחיים. האתר סיפק למעריצים ברחבי הארץ את האפשרות לדון על הנושא, לראות את האנימה מתורגמת, לקרוא את המנגה בעברית וגם להיות חלק מהכנסים שהאתר היה שותף להם. אני גם מאוד שמח שגופים גדולים יוצרים איתי קשר על מנת להעביר הרצאות, להראות נוכחות פוקימונית בכנסים וכיוצא בזה.

    מי היה מאמין שנגיע ממצב של בלוג שמפרסם רשומה אחת בחודש למצב שבו אנשים מבקשים ממני להקים כנס שלישי במספר. זה בלתי נתפס. אני חושב שדברים טובים יקרו לנו, אבל חייבים להמשיך. אי אפשר להסתמך על אחרים שיעשו לנו את זה על ידי הכרה בנו. נינטנדו יכולה לעזור, זה נכון. גם יהיה נחמד לראות סרט של פוקימון בקולנוע. אבל זו לא המטרה הסופית. המטרה היא שהמותג יהיה חזק בישראל כשם שהוא חזק בארצות אחרות.

  19. אני מצטער להגיד לכותבי הכתבה אבל לא רק הקהילה של פוקימון משתתפת בנושא הזה של נינטנדו בישראל או לא,כי אם מקדונלדס והפנינג יכולים למכור צעצועים של מריו,אז למה שתיהיה קהילה שלמה של ישראלים שכולם הזמן צריכים לייבא דברים ולהילחם במחס ודואר ישראל רק בשביל לשחק במשחקים שהם אוהבים.בנושא הזה אני שמח מאוד להגיד לכם שאתם לא לבד בנושא הזה.

  20. אין ספק שהכרה תעזור- אבל היא לא הכרחית.
    בעניין הזה אני מסכים עם היטמן- אנחנו ממש לא חייבים הכרה רשמית.

  21. בעד יוסי, כי אני מעדיף כל כנס מפלצות כיס מאשר כנס פוקימון רשמי. בנוסף, הקהילה פה אדירה ולא צריכה יבואן רשמי.

  22. בתכלס אפשר לקיים פאנדום גם בלי שהיוצרים יעשו משהו בקשר אלינו. כלומר אנחנו עדיין מסוגלים לקבל פוקימוני איוונט וגם לא תמיד חייבים לקנות את כול המוצרים של פוקימון בעולם כדי להראות שאתה חלק מהפאנדום הזה לפעמים מספיק פשוט גם לשחק במשחק ולהתחבר אליו ופשוט להנות ממנו אבל כן נינטנדו לא תמיד חייבת להתערב או להכיר בישראל בשביל להוכיח שיש לנו בארץ פאנדום לפוקימון

  23. אני דווקא בעד. אנחנו לא חייבים, אבל זה יכול לעזור. נכון שאנחנו לא צריכים את נינטנדו על מנת לגבש בין הקהילה. אבל לדעתי יש צורך, מכיוון שאם נינטנדו תהיה בארץ, הילדים האלה שמסרבים להאמין שפוקימון זה לא ילדותי סוף סוף יבינו שזה באמת לא ילדותי, להפך, זה מאתגר. ואז גם הקהילה תגדל בגלל שהמותג "פוקימון" יגדל ואז יהיה הרבה יותר טוב. כמו שאמרתי, יש צורך אבל לא מוכרחים.

  24. נינטנדו לא תכיר בנו גם אם כל מי שמחזיק קונסולה בארץ
    יבוא ויקח חלק בהקמת קהילה .
    אנחנו פשוט קצת מידי אנשים במדינה קטנה יחסית…
    אנחנו אפילו לא באפשרויות של בחירת מדינה
    במשחקים (אבל מדינות כמו טורקיה כן)
    ואולי זה יכל לקרות אם היה יבואן רשמי אבל אנחנו ישראלים (ואני גאה בכך)
    שמעדיפים לחסוך חמישים שקל ולקנות דרך האיבי במקום לתמוך בחנויות שכן מכרות
    מוצרי נינטנדו (שהם לא ווי)

  25. טוב, יש מצב שקודם לא הבנתי את השאלה. עכשיו אני כן.
    האם צריך הכרה? לא. האם כדאי שתהיה הכרה? כן! לדעתי הכרה יכולה רק לעזור, אבל אפשר גם בלעדיה.

  26. חשבו רגע על כל הדברים שהקמנו. ליגות הקלפים השבועויות,הליגה בנקסוס,האתר הזה ועוד. יש מצב שכאשר נינטנדו תתחיל להתערב הם יחליטו שלא מתאים להם כל הבלאגן הזה והם יהרסו הכל.

  27. אני נטראלי.
    אם נינטנדו תתמוך במפלצות כיס כן
    אם לא אז לא
    ונינטנדו הולכת לתמוך בישראל מתי שהו בקרוב

  28. מצד אחד יש ליגות לא רשמיות בעולם במקומות שהיא שם
    מצד שני ראיתם מה קרה לאתר הישראלי?
    מצד שלישי: היא עשתה את זה כי מרווחים כסף ממוצר שלה ושהכתובת יותר מידי דומה לפוקימון דוט קום וגם מיינקרוסופט עשתה את זה לאתר ווינדוס דוט איי אל.
    מצד רביעי:הבעל של אתר הפוקימון הישראלי (הראשון..) חשף את עצמו לנינטנדו והתחיל לעשות קשר איתם ונינטנדו חשבה שלא מתאים לה שמרוויחים אלפי שקלים ממוצר שלה

  29. זו נקודה שלא חשבתי עליה. אם נינטנדו יחליטו שאנחנו לא באים להם בטוב ויחליטו לסגור אותנו. מה נעשה אז?

  30. משתמש אנונימי – אני משער לעצמי שהם מוכנים להקריב את האתר למען כך שנינטנדו תכיר בישראל.

  31. הכרה של נינטנדו בישראל זה דבר שאני חולם עליו כבר הרבה מאוד זמן ולא רק בישביל פוקימון אלא בישביל זלדה מריו סטאר פוקס פייר אמבלם קירבי ועוד מצד שני הם לא יוכירו כי

    א.הקהילה בארץ לפוקימון לצערנו לא תיתן מספיק רווח לא לנינטנדו ולא לקולנוע ככה שסרטים זה לא דבר סביר שיהיה

    הכנסים ככה או ככה יש כנסים אגב הכנסים פה בארץ מעולים וכן היטמן צודק אם הרמץ שלו
    לגבי הקהילה

    ואם עד כמה שאני רוצה להיות בעד אני יודע שזה במילא לא הולך לקראת ואני עדיין בעד ולא נגד אך שני הצדדים צודקים

    תודה וסליחה אל החפירה נסחפתי קצת חחח

  32. שאלה בעניין נינטנדו אולי תוכלו לעזור
    אם אני קונה קונסולה ניידת 3d בהולנד האם היא תעבוד עם משחקים שאפשר לקנות בארץ?

  33. שפשפתם מנורה ושחררתם ג'יני שנתן לכם משאלה אחת. מה תבקשו?
    אני מוכן להתערב שלפחות 20% מתושבי העולם וביניהם גם נינטנדו יבקשו אחת ולתמיד, שכל היהודים ו/או הישראלים ימותו.

  34. ניר-אתה צודק! אני חשבתי מתישהו לברוח מישראל (רוב הסיכויים שליפן) ולהמיר את הדת שלי ורוב הסיכויים שזה יקרה לי! (ייאי!!!)
    קיידי-כן,לשניהם יש את אותה נעילה אזורית (PAL).

  35. כמובן שאפשר לאבוב פוקימון ולעשות דברים של פוקימון גם בלי הכרה רשמית אבל כל זה ילך יותר טוב אם נינטנדו כן יכירו בישראל באופן רשמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *